Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>*>* ENSIKOT keskellä viikkoa *>*>*

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Täällä sitä taas pompitaan¿ Oon ehtiny jo pestä 10 tuttipulloa (hitto niitä kertyy, jos ei heti pese pois!) ja keittää kahvit, ruokkia kissat ja Artun jne. Arttu heräsi taas klo 5:57, mutta jatkoi syönnin jälkeen unia. Ihmeen pitkään nyt nää aamu-unet kestääkin, normaalisti nukkuu vajaan tunnin! No, tää on vissiin joku karman laki, että jos koitat ite jatkaa samalla vielä aamu-unia, niin sitten poika ei VARMASTI nuku, mutta jos raahaudut aamupuuhiin, niin sitten sitä nukutaan¿ X) Ja niinpä niin! Sanan ¿raahaudut¿ kohdalla kuuluikin jo ääntelyä, taidan siis jatkaa tekstiä myöhemmin¿

-----

Oonko muuten ainoa, kellä on hirmuinen läjä tuttipulloja??? Kun miehen sisko on pärjänny ihan vaan muutamalla, mutta mulla on melkein 20¿ :) Niitä sitten kiva tosiaan tiskata, jos päästää kasan kertymään. Huuhdellaan tosin pullot heti käytön jälkeen, ei toki jätetä maitoliruja pohjalle happanemaan! Enkä mä oo ite ostanu kuin max. puolet, loput sain omalta siskoltani, jotain 7 vuotta vanhoja Ainun (vai silloin Infan?) pulloja, mutta kun osti uudet tuttiosat, niin hyvin on ¿pelittäny¿! =) Ja pulloista kun nyt tuli puhetta, niin peseekö joku niitä ihan astianpesukoneessa? Mä en oo uskaltanu, kun tuntuu, että niihin sit jää sitä pesuaine-myrkkyä¿ Mutta oon toisaalta niin laiska, että helppohan ne sinne ois tunkea, heh¿ No, ehkä mä kuitenkin jatkan niiden osalta käsitiskiä, kun ei muuta tiskattavaa kuitenkaan ole.

AMYN Emmille muuten hyvää 7kk-päivää :) Ja muillekin, jos tulee kuukausia tänään täyteen!

COLTSFOOT, me päätettiin Artun nimi vasta 2 päivää ennen ristiäisiä¿oikeesti! Siihen asti pyöriteltiin Eemeli ja Elmeri nimiä, muttei hän sitten näyttäny kummallekaan niistä :) Päädyttiin sitten Arttuun, käy pienenä ja vanhempanakin. Taisin joskus heittää sen nimi-ehdotus-listalle, kun tuli se ¿Kuningas Arthur¿-leffa XD Ihan vaan nimeksi muiden joukkoon. En tiedä, oisko annettu, jos oltais tiedetty sen olevan noin suosittu nimi! :( Oliko viime vuoden 7. suosituin tai jotain¿ Ei käyny mielessäkään, että se olis suosituimpien joukossa, siellä kun yleensä on ollut just Veetiä, Leeviä, Eliasta jne. ¿ mitkä myös ihania nimiä, muttei tuon suosituimmuuden takia haluttu niitä antaa. Mutta sama se ¿ ei me ainakaan tunneta ketään samannimistä =)

Oi, ALIINA oli ollut perheineen kunnolla ¿reissussa¿! Tais olla miehestäkin hauska, kun ei tarvinnut yksin matkustaa rapakon taa :) Ja eiks sulle sitten kävis esim. minipillerit, jollette halua ihan vielä toista lasta..? Vai vaikuttaako se pahentavasti endometrioosiin? Kun niitähän saa imettäessäkin syödä. Helppoa ¿ jos vaan on parempimuistisempi kuin minä, heh¿ Unohdin eilen illalla ottaa, joten otin nyt aamulla¿ Oli virhe ajoittaa tabu iltaan!

Ja MOOLILLAKIN ihana reissu tiedossa!!! =) *kateus* Meillä ei tosiaan oo ihan lähivuosina varmaan varaa lähteä sinne ulkomaille, kun tuli se iso asuntolaina otettua, ja reilu tonni kuussa pelkkää lainaa lyhennellään¿ *nyyh* No, onneksi ollaan vielä nuoria, niin ehtiihän sitä :)

Tuli muuten MOOLIN ja QUEENIN puheista mieleen, että sitä mekin miehen kanssa ekoina viikkoina ihmeteltiin, että MISSÄ NE 16 TUNNIN UNET ON, MITÄ LAPSI NUKKUUUUU VUOROKAUDEN AIKANA??? Mun mielestä on huijausta sanoa/kirjotella tuolla tavalla niissä kaikissa ¿opas¿vihkosissa¿ Ei Arttu ainakaan nukkunu lähellekään mitään 16h silloin¿

MAMMIS, niinpä ¿ ässäilyä oli silloin ihan ikävä¿ :) Ja ollaankin nyt synnytyksen jälkeen ässäilty enemmän kuin koko raskausaikana! Oli nimittäin vähän kuolleempi ajanjakso ne kuukaudet¿ Ja nyt taas normaalia virkeämpää sillä saralla ;)

Ja vatsalihaksista piti sanoo, että niitä ei kai ihan hetkeen sais tehdä, siis sellasia ¿kokonaisia¿, eli alhaalta ylös asti. Mutta esim. jumppapallolla saa ylävatsoja tehdä. Paitsi jos sulla on valmiiks ne sisemmät lihakset kunnossa ym., niin sit voi olla eri juttu. Kun siinä on kuulemma esim. tyrän pullahtamis-vaara ym. kaikkea vähemmän kivaa. Mutta sä oot varmasti ¿hieman¿ *gröhöm* paremmassa kunnossa kuin mä, joten sulla voipi tosiaan olla eri ohjeet siitä. Mutta tulehan sitten kertomaan, miten koko tarkastus meni :)

Tänään pitäis lähteä kaveria näkemään Hesaan, kun on tullut Suomessa käväisemään. (On ollut Au pairina Espanjassa, tulee tosin takaisin pysyvästi Suomeen ensi kuussa.) Mennäänkin nyt junalla, saa nähdä mitä Arttu tykkää :) Mutta nyt puuhastelemaan taas jotain hyödyllistä¿

Pi-Ki ja Arttu 11+vkoa

Vierailija
2/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]PI-KI ¿ Juu, eihän niitä vatsoja saa tehdä ja olenkin ollut kuuliaisesti ERITTÄIN laiska eli tekemättä mitään. Haluaisin vain pian päästä taas treenaamaan ja ikävä kyllä ne vatsalihakset on käytössä kaikessa mahdollisessa, joten kysymys kuuluu lääkärille että millon??? :) hih. Ja vaikka oon treenannut tosi ahkerasti koko hela elämäni niin silti mulla oli se surullisen kuuluisa ¿pömppis¿ jo ennen raskautta. Että se varmaan on ja pysyy tuossa. Joopa joo, nyt alan herättelemään neitiä syömään ja vaihtamaan vaatteita jotta ehditään ajoissa. Tulen sitten pidemmin pinoilemaan kunhan palataan kotiin.

Mammis + Tiitiäinen[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=3A5FCD]Huh..otettiin miehen kanssa eilen illalla pari lasia vinkkua sen jälkeen kun tyttö saatiin nukkumaan ja jutskattiin kaikki maailman asiat..ei olla pitkään aikaan oikein keskittytty vaan jutteleen naputtelematta samalla konetta tai telkkua katsoen..oli oikein mukavaa kyllä..vähän puhuttiin sisaruksista Emiliinallekin..apua..=D

Henna: toivottavasti teet tosiaan ilmoituksen siitä idioottikuskista! Mä olisin varmaan mennyt huutaan ja riehuun sinne eteen..hitto sentään.

Täällä Turussa on muuten yks naiskuski, joka ei koskaan alenna sitä kynnystä..Ei pyörätuoleille eikä vaunuille..mikähän silläkin siinä riepoo..hmph.

Aliinalla oli mennyt reissu mukavasti matkatavaroiden viivästymisestä huolimatta..hyvä homma..Ja onnea vaan menkoista! =D

Moolille tsempitystä! Ihanaa kun pääsette matkoille heinäkuussa ja toivotaan, että pikkuisen huutamiset loppuu jo paljon sitä ennen! =)

Pi-Ki: meillä ei ole kuin 4 tuttipulloa ja niistäkin 2 on ne rintapumpun pullot..nythän toi tyttö ei oikein enää huolikaan pullosta mitään..huoh..=)

En mä sit pitänyt välipäivää eilen sieltä sairaalasta..Iskä tuli hakeen ja käytiin sit yhdessä..Paljon pirteämmältä näytti, mutta se on jotenki unohtanut puhelimen käytön ja sekoaa sanoissa koko ajan..Noh..serataan tilannetta..=)

Mies lähtikin nyt pienelle työreissulle, mutta ei pitäis olla kuin yhden yön poissa..joskus ne vaan tuppaa sit venymään..pöh =)

Nyt suihkuun ja puuhaileen..mukavaa keskiviikkoa kaikille!

t. poppis ja Emiliina 3kk+

Vierailija
4/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mukavaa keskiviikkoa kaikille=) Ihana päivä tiedossa, aurinko jo tuolla pilkistää ja mun äiti on ajelemassa Turusta tänne päin. Tulee hoitamaan Oliveria kun mulla kampaaja 14:30 ja kasvohoito (jonka mies osti lahjaksi ja oli ajan varannut) 17:00. Elikkäs aikamoinen hemmottelupäivä tiedossa:)) Kampaajalla kävinkin viimeksi pari päivää ennen Oliverin syntymää, jotenka hiukset taas lähes puoleen selkään... kyllä ne kasvaa vauhdilla! Tarkoitus ois taas vetäistä lyhyeksi ettei yllä edes olkapäille.

Pi-ki, mulla on 11 pulloa. Huuhtelen aina käytön jälkeen ja käytän vielä tosen kerran samaa pulloa. Sen jälkeen tiskikoneeseen. Neuvolatäti sanoi että koneeseen vaan ja jos haluaa, voi huuhdella ne sen jälkeen, mut sitä mä en ole tehnyt ikinä. Tutteja en ole kans 1½kk enää keittänyt, ne pestään vaan käsin fairylla.

Poppis, kuulosti mukavalta teidän viini/jutusteluilta=) Meiädnkin pitäis joku ilta ottaa tolleen aikaa. Siis onhan meillä kaikki illat 19:00 jälkeen " vapaata" , mutta kun toinen on toisella puolella pihaa haravan kanssa ja toinen traktorilla toisessa päässä, niin eipä tule juteltua. Ja sit kun sisälle päästään, niin kuuluu sängystä vaan *krooh, pyyh, hrooh, pyyh*;)

Henna, siis aivan kamalaa käytöstä kuskilta!!!!=( Nyt valitus eteenpäin ja heti! Onneksi ei kuitenkaan sattunut mitään.

Oltiin eilen neuvolassa, rokotus ja 3½kk neuvola. 7020g ja 63cm oli pojan strategiset mitat=) Eli kasvaa se ihan hyvin vaikka syökin vain 4kertaa päivässä tai välillä 5. Käski täti ottamaan soseet lounaaksi ja vellin iltapalaksi ja sit kun ne menee, niin hedelmä/marjasose päivälliseksi. Kahtotaan nyt, enpä taida vielä moiseen ryhtyä, mut tänään maisteltiin porkkanaperunasosetta jo pikkasen:) Piikin sai peppuun, ja siitä alkoikin huuto joka kesti 5h, en tiedä loukkaantuiko siitä noin vai mikä oli. Pakko oli antaa Panadol viiden tunnin itkun jälkeen, sit rauhoittuikin hetki sen jälkeen. Tänään ollut jo oma itsensä, just nukahti tohon puuhamatolle niin tulin heti tänne piipahtamaan!

Hirvet kiusaa täällä, nyt kolmen hirven " porukka" (yksi iso ja pari pienempää) on viihtynyt meidän etupihalla liian hyvin. Seisoivat tuossa autojenkin vieressä:( Yks ilta kun grillattiin, niin eikös ne ilmestynyt meidän piharoskiksen viereen katselemaan. Nyt pelottaa jo jättää Oliver pihalle nukkumaan, kun niistä tullut noin uteliaita että melkein talossa kiinni seisovat... Voisin lauleskella että; " Kyllä maalla on mukavaa..."

Nyt haukkamaan aamupalaa!

Aurora & Oliver 3,5kk

Vierailija
5/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]PI-KI, meillä pulloja on 4, joista yks on rintapumpun pullo ja kolme muita. Kahta niistä olllan käytetty, JOS ollaan käytetty. Mut meillä ei niin hirveästi oo nuo pullot käytössä, varsinkaan viime aikoina.

POPPIS, vai on teilläkin juteltu miehen kans :) Meilläkin oli eilisiltana keskustelut menossa, ei kylläkään niin mukavat :/ Ei siitä sen enempää, nyt on halittu ja pusittu ja saatu asiat sovituksi. Meillä on myös puhuttu pikkusisaruksista :D Miehekkeen mielestä 2009 vuoden alussa vois seuraava syntyä :) Saapa nähdä... Mulla vois olla jo uus vauvakuume ;) Taitaa olla kroonista.

Oltiin rokotetettavana. Sampo sain suun kautta rotarokotteen ja voi herranjestas kun se suuttui! :O Itki melkein enemmän kuin pistettäessä O.o S oli tosin väsynyt ja nälkäinenkin, joten ei paljon naurattanut, kun suuhun tungettiin koko ajan jotain aivan muuta kuin maitoa :p Kun operaatio oli saatu päätökseen, poju oli taas oma pirtsakka itsensä, joskin melko uupuneen oloinen. Nukahtikin heti kun lähdettiin kävelemään kotiinpäin ja nukkuu nyt tuolla vaunuissa. Reppana ♥

Höh, meni Tuhkimotarina sivu suun :p

Mullakin on muuten tollanen röllykkä tuossa mahassa, joka ei tunnu lähtevän mihinkään :/ Taitaa olla jotain löysää nahkaa tms. Plääh. Mullahan oli melkein kuoppa mahassa ennen raskautta, joten pikkuisen inhottaa nyt tuo pömppö josta ei tunnu pääsevän eroon, ei sitten millään. GRRR. Ei voi mitään, elämä on.

Han ja Sampo 3,5kk+[/color]

Vierailija
6/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]AURORA oli samaan aikaan linjoilla. Hienosti on Oliver kasvanut, aivan jättivauva taitaa olla kyseessä ;)

Mun piti aivan tulla hämmästelemään, että onko jo keskiviikko? :O Vasta äskön tajusin, että on jo keskiviikko...

Mää mietin tänä aamuna lehmiä. Kuin lehmillä riittää maitoa meijereihin ja ihmisten suihin asti mutta kaikilla naisihmisillä ei riitä maitoa edes oman lapsen tarpeisiin? :O Onko lehmillä jotain supervoimia maidontuotantoon liittyen, vai mikä ihmisnaisilla on ongelma tässä asiassa? Tällaisia mietteitä aamulla ennen kukonlaulua...

Han[/color]

Vierailija
7/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttönen on tässä äidin tissillä, joten kokeilempa kirjoittamista näin porukassa. Ei taida juurikaan kyllä syömistä olla tuo tissillä olo, mutta ilmeisesti siinä turvallista ja hyvä olla...

Hennan bussikokemuksen luin oikein kahteen kertaan. Ihan urpo kuski! Luulisi jotain tapoja olevan. Ei muuta kuin tarkka selostus ja valitus eteenpäin. Mua järkytti kyllä myös muiden matkustajien reagointi. Ei kukaan viitsi vaivautua auttamaan?!! Uskomatonta... Onneksi teille ei sattunut (toivon mukaan) mitään pahempaa.

Moolille ja Nincalle jaksamista vaativien vauvojen kanssa. Eilen ekan kerran purskahdin kunnolla itkuun kun tytön ei ollut mitenkään päin hyvä olla. Tuli niin luuseri olo. Sitten kun vihdoin ja viimein sain tytön unten maille tuntui hyvältä päästä miehen kainaloon itse hoivattavaksi. Miten ihmeessä me pärjätään kun isyysloma loppuu... Sitä tässä pohdiskelen aika monesti päivässä. Nimenomaan mieheltä kun saa sitä henkistä tukea ja jaksmista.

Missä vaiheessa muuten pitäisi huolestua vauvan kakkaamisesta? Neidin masu on toiminut viimeksi perjantaina...

Piti jo aikaisemmin kysyä teiltä myös verenpainejutuista, mutta jostain syystä unohtunut. Eli sairaalasta kun kotiuduin niin mulla oli paineet koholla, jonka arveltiin johtuvan ihan väsymyksestä, matalasta hb:sta ja kivusta. Terkkarin käydessä kotona paineet oli edelleen korkeat. Onko teillä muilla ollut vastaavaa ja onko paineet laskeneet ajan kanssa ilman lääkkeitä? Mulla siis oli koko raskauden aikana, kuten myös ennen, ihan ihanteelliset lukemat joka mittauskerralla.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille! Voikaa hyvin!

t. iida-linnea ja tyttönen 1 vk 4 pvää (laskenko oikein kun syntyi la 12.5. aamuyöstä?)

ps. Lantionpohjalihasjumpastakin oon saanut stressin itselle. Tuntuu vaikealta ja hitsi missä välissä kerkiää siihen keskittymään. Oisko vinkkejä?

Vierailija
8/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]I-L, kyllä te pärjäätte! Mulla oli alussa melkoinen baby blues ja itkin joka aamu kun mies lähti töihin (kaikkien muiden itkujen lisäksi siis), mutta niin sitä vain on selvitty! :) Tällä hetkellä kaikki näyttää ihanan vaaleanpunaiselta ja hattaraiselta, kun se pahin alkukankeus on ohi. Ja noista paineista. Mullahan nousi paineet heti synnytyksen jälkeen ihan mielettömiin lukemiin (ainakin mun normaaleihin lukemiin nähden), alapaineet huiteli jossain yli 100! Näkyi pilkkuja ja pystyssä oleminen huimasi (sen järkyttävän päänsäryn lisäksi). Mulla jopa epäiltiin synnytyksen jälkeistä raskausmyrkytystä, kun oli nuo paineet niin korkeat ja tuo päänsärky.... Kyllä ne sitten laski, sairaalasta lähtiessä alapaineet tais olla " enää" jotain 85-90 (mähän olin sairaalassa jopa 5pv). Meni joku muutama viikko, niin ne oli laskeneet takaisin tälle tutulle 65/110-tasolle. Enkä tarvinut mitään lääkitystä.

Meinas tärkein unohtua noista edellisistä viesteistä, nimittäin meidän Sampo se eilen kääntyi ekan kerran selältä vatsalleen! Aikaa kului jotain 10 minuuttia tähän toimitukseen, mutta niin se vain sai käännettyä itsensä. Piti kuvata kamerallakin! On se aiemminkin kovasti yrittänyt kääntyä ja jos oon auttanut pojan kyljelleen, niin siitä on päässyt kyllä kääntymään mahalleen. Tällä kertaa kuitenkin kääntyi kokonaan itse, en edes yrittänyt houkutella kääntymään tai mitään. Mahtava pikku vauva! ♥♥♥ Saapa nähsdä, milloin jaksaa uudelleen yrittää kääntymisrtä, kun tuohonkin kului niin paljon aikaa ja energiaa :D

Han taas[/color]

Vierailija
9/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

I-L:lle nopsaan vaan lantionpohjalihaksista - oon pohtinut samaa ja yrittänyt aina imettäessäni niitä samalla treenailla - tosi laiskasti kyllä...ja täytyy tunnustaa, että parisen viikkoa sitten tuli pari kertaa pisut housuun - en voinut mitään eikä ollut edes kova hätä! Että mahtaa olla hyvässä kunnossa...muut lihakset kyllä ovat kunnossa ahkeran treenauksen tuloksena mutta nuo viheliäiset " piilolihakset" mutta ah niin tarpeelliset ei sitten kai...

Ihan varmasti pärjäät isyysloman loputtuakin!! Ja itkeä saa kun itkettää, mäkin itken varsinkin yöllä salaa kilpaa ton pienen kiljuhanhen kanssa...

Oliverilla hienot mitat, AURORA! hei, muistanko oikein, että Oliver siirtyi omaan huoneeseen 5 viikon ikäisenä...anteeksi, jos olen väärässä? Mietin, että pikapuoliin siirretän tyttö omaan huoneeseen, kun jos ei huuda, niin ähisee ja puhisee niin kovaäänisesti...

Mukavaa päivää kaikille enskaäideille!

-mooli ja tyttö tasan 3 vk

Vierailija
10/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tosiaan lueskelin tossa vappuna teidän tiitiäisen huutamisesta ja masuvaivoista ja laskeskelin, että siitä on nyt kolmisen viikkoa, joka on n. meidän vauvoje ikäero. Eli summasummarum; meidän ristiäisten aikoihin (9.6.) voisi olla jo helpompaa, jos samalla kaavalla mennään *toiveikas optimisti-mooli*

MAMMIS, kun olen niin lahopää, saako tiitiäinen korviketta ja jos niin mitä merkkiä? Meidän ahmatti syö nyt Tuttelia, mutta siitä tulee pahanhajuiset puklat, joten vaihtanemme huomenissa takaisin NANiin.

ja kiitos terde-rohkaisusta - nyt lähden ostamaan itelle uudet sopivankokoiset farkut! ja arskatkin on vielä hankkimatta, kateellisena muistelee KESIKSEN miehen lahjaa;=)

-m taas

Vierailija
11/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Täällä taas. IHANA AURINGONPAISTE!!! Neiti on kasvanut kohisten; paino 5265g, pituus 56,5cm ja pipo 39,5cm. Kaikki hyvin ja kovasti sekä hoitsu että lääkäri kehuivat reipasta ja pirteää tytteliä. Arvatkaas sitten unohdinko tyystin kysyä että milloin saan alkaa jumppaamaan! Nauroin itselleni ääneen kun pääsin kotiin ja tajusin että sehän se oli mikä unohtui! No, yritän soittaa sinne vielä perään.. Kunhan neiti torkkuu.

POPPIS ¿ kivalle kuulosti sun & miehen vinkuttelut! ;) Vai sisaruksistakin oli puhetta.. Jokos teillä vauvakuume vaivaa uudemman kerran?

AURORA pääse oikein olan takaa hemmoteltavaksi! WOW! Varmasti ihanaa.. Mä pääsen LA kampaajalle ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa! :)

HANin Sampo oli sitten raukka itkeskellyt rotarokotteelle.. :( Mutta hienoa että herra kääntyi selältä vatsalleen!!! * tap tap * Ja sulla on sitten ¿krooninen vauvakuume¿.. ;) hih!

IIDA-LINNEA ¿ kuulosti ihan samanlaiselle ¿luuserihetkelle¿ kuin mulla oli eräs yö kun Tiitiäinen itki 7h putkeen.. Todella voimaton olohan siinä tulee kun toinen itkee ja kaikkea on yritetty.. Mä mietin myös kovasti sitä miten pärjätään kun mies menee töihin, mutta kyllä se siitä suttaantui! Imet sitä henkistä tukea ja jaksamista sitten vaikka puhelimitse päivän aikana ja tuplasti iltaisin kainalossa. * jaksuhali * Ja vielä verenpaineista. Mullahan oli ne taivaissa.. 1vk synnytyksen jälkeen oli vielä vähän koholla, mutta sitten laskenut.

MOOLI ¿ en yhtään ihmettelisi jos teilläkin helpottaisi pika puoliin se huutaminen. * peukut pystyssä * Ihan samoihin aikoihin ajoittui se huuto, eli 3vk korville. Tiitiäinen ei saa korviketta. Sai ekan parin viikon aikana vain hörppymaitoa (NANia, Tutteli ehkä vähän sotki vatsaa entisestään) kun annettiin maitohappobakteeri siinä. Eli mun maidolla kasvaa. :)

Ok, nyt lähdetään vaunulenkille! Nauttimaan auringosta! Voikaa hyvin!

Mammis + Tiitiäinen[/color]

Vierailija
12/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mutustetaan suolatikkuja lounaaksi!! :) Tosi terveellistä... Tein eilen nälkäisenä kauppareissun Lidliin ja sieltä tarttui ties mitä matkaan. Ei sais nälissään kaupustella... ;) mä oon muutenkin nyt viime aikoina lipsunut pahasti ja syönyt ihan mitä sattuu. On jopa vähän huono omatunto kun oon miettynyt että miten suoraan kaikki menee äidimaidon kautta Roopelle..

Piki, hyvä et aloitit vellit noin ajoissa kun teillä tilanne tosiaan oli noinkin " hälyyttävä" . Mä oon miettinyt että voisin aloittaa niiden maistelua joskus 4 kk paikkailla. En nyt ihan vielä viitsi, mutta miellä poika syö myös, etenkin iltaisin, aika rankkoja määriä ja tuntuu että sitten se huutaa kun vatsa on niin täynnä että sattuu... olis varmaan helpompaa antaa vähän kiinteämpää niin veisi nälän paremmin.

VaippaG: me täällä kokeillaan vielä ties mitä! On ollut Pampersia, Liberoa ja sitten otin ja ostin myös Lidlin vaippoja kun joku niitä kehui. Eikä ole muuten ollenkaan hassumpia! Maksavat myös puolet vähemmän kuin muut. Ne on tosin vielä vähän isoja meille kun on 4-9 kg vauvoille mutta mun mielestä ihan ok ja varmaan ostan niitä lisää kun Roope kasvaa.

Han, upeeta Sampo on kääntynyt! :) Kiva muuten että sait touhun tallennettua. Me ollaan myös mietitty videokameran hankintaa, sinne vois saada kaikenlaisia helmiä jos olisi tuossa hyvin hollilla kun jotakin jännittävää tapahtuu =)

Voi Poppis, en tiennytkään että äitisi on noin huonossa jamassa :( jaksuja teille ja toivotaan että hän vielä tokenisi.

Makkara, teidän konttausjuttu oli ihan huippu! :D Mä melkein eilen otin neuvosta vaarin ja käytin samaa mutta rohkaisin sitten kuitenkin mieleni ja kävelin huoneesta pois! Ei poitsu onneksi herännyt... on se ihmeellinen maailma kun ei malta millään mennä nukkumaan...

Kesis, mainio nimi teidän pojalla ja kiva kuulla että ristiäiset meni putkeen :) Jospa ne meilläkin, vaikka vähän pelkään jo etukäteen että tuleeko siitä mitään muuta kuin huutosirkusta...

Nincalla oli siellä ollut vähäuninen yö... :/ ja niitä on tainnut olla ainakin Iida-Linnealla ja Moolilla, sekä Coltsfootillakin. Jaksamisia suuresti kaikille teille! Meillä kitistään päivisin ja iltaisin, mutta ollaan saatu alusta saakka nukuttua yöt suhteellisen hyvin (nyt koputan puuta kovaa!!). Ekat unet alkaa n. 21 maissa illalla ja eka syöttö on n. 2-4 välillä, sitten nukutaan n. 6-7 saakka.

Aurora, teilläkin kylvetty nurmikkoa :) Me otettiin sama ilmainen kastelu vastaan. Hei painoin muuten vahingossa maanantainpinossa sun viestin alla " ilmoita asiattomasta viestistä" nappia!! Vahinko!! ;D Ihan olit kyllä asiallinen :) mutta nopsat sormet ennätti lipsumaan. Aattelin kertoa jos siitä tulee joku ilmo tms. (en tiedä...) Oliverhan kasvaa hienosti! Harmi se piikitys, mutta hyvä että lopulta huuto loppui.

Mooli, mulla on mennyt totaalisen ohi sun huhuilut... :( sorry. Sulle tosiaan myös jaksuja itkeskelyn kanssa. Mäkin päivisin oikeastaan vain kantelen Roopea kun se on hereillä. Ei juurikaan viihdy muualla kuin mun sylissä kun on hereillä ja syömiset on meillä mesomista... kumma miten kaikkeen alkaa pikkuhiljaa tottua!! Huvitti eilen, kun kävin kampaajalla, ja mies oli pojan kanssa ja se oli heittäytynyt hankalaksi (=siis ihan normaaliksi mutta kun mä sitä yleensä aina hoidan ja sylittelen...). Miehellä oli palanut pinna ihan totaalisesti! Se oli laittanut korvatulpat korviin ja laittanut pojan meidän sängyn päälle huutamaan.... olin vähän jopa kauhuissani ja totesinkin että sitähän ne meidän päivät on, ei mitään kummallista siis... ei tulis meidän ukosta koti-isää! Se ehdittiin sitten yhdessä toteamaan. =) Mä oon silti tyytyväinen että mieskin joutuu välillä kokemaan tuollaisia, kun osaa sitten varmasti eri tavalla arvostaa sitä mitä mä teen täällä kotona kaiket päivät.

Täytyypä itsekin kommentoida sitä Hennan bussikuskia. Todella törkeä! Oothan laittanut jo palautettua HKL:lle?? Laita ihmeessä, eihän tuollaisia kärttyisiä kuskeja saisi olla edes työvuorossa...

Kävin eilen kampaajalla ja voi pojat mulla on nyt sen värinen tukka ettei oo koskaan ollutkaan! En oikein tiedä osaanko elää tämän kanssa... mä halusin vaaleita ja kuparinpunaisia raitoja tummalle pohjalle, mitä mulla on ennenkin ollut, mutta nyt mulla on vaaleita ja KIRKKAAN punaisia raitoja ja ne näyttää latvassa ihan vaaleanpunaisilta!!! Voi apua! Koitan pestä tämän pari kertaa jos ne punaiset vähän haalenee, mutta jos ei niin sitten joudun kyllä käydä uudestaan laittamassa punaisen päälle vähän neutraalimpaa väriä... Huh! No...tällä lookilla tämä mama on ainakin ROCK jos ei muuta!!! :D

Roope heräilee joten poistun takavasemmalle... huomenna aattelin matkustella pojan kanssa Vantaan Varistoon Kodin1:seen ja pariin muuhun liikkeeseen kaupoille. Piti itseasiassa mennä jo tänään mutta meillä meni unet vähän sekaisin...

Leenis & Roope 5 vk

Vierailija
13/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Mä kans toin Lidl:stä riisisuklaata ja nyt ne huutaa mua tuolla kaapissa. ;) En tosin uskalla syödä kun neidille tulee mahanpuruja siitä suklaasta. Yhyy! Täytyypä kokeilla Lidl:in vaippoja sitten kun 4-9kg passaa.. Kiitos vinkistä. :) Vai on sulla ¿rock-kampaus¿! Pitäisköhän munkin säväyttää kun menen LA. Tuuhan säkin treffilöille 28.5. Jumboon ja/tai terdelle kesäkuun toisena vkonloppuna!

Mammis & Tiitiäinen[/color]

Vierailija
14/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se varsinainen paheidenpesä tuo Lidl! ;) Mä oon ihan heikkona niiden suklaapäällysteisiin vohvelikekseihin ja sen lisäksi Lidlistä saa huippuhyvää pähkinävoita! SUURI paheeni... rakastuin tuohon tavaraan jo yli 10 vuotta sitten kun olin jenkeissä vaihtarina ja edelleen ajoittain herkuuttelen sillä. Kaikkihan ei voi sitää peanutbutteria ollenkaan mutta ah mä niiiiin siitä pidän =)

Joo.... tää kampaus meni kyl jo vähän " yli" normi säväytyksestä... Mutta piristäähän se kummasti... ainakin kun säikähtää joka kerta omaa peilikuvaansa! ;)

Teillä oli hyvä nlakäynti ja tytsy kasvaa upeasti =)

Katsotaan niitä treffejä, pienellä varauksella mukana ollaan, toivotaan että on hyvä päivä :)

Leenis

Vierailija
15/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kerinny kirjoittelemaan tänne, mutta lueskellu olen aina silloin tällöin. Ja nyt tuli teidän tuttipullo keskustelusta sellanen kysymys mieleen että keitättekö niitä pulloja ja tutti osia?Ku aina käytön jälkeen kyllä pesen pullon,mut sitten luin jostain et ne pitäs kerran vuorokaudes sitten keittää niin teettekö sillee? Meil ei onneks usein käytetä pulloo mut joskus kumminkin.

Meillä on 5pulloo joista kaks käytös ja sitten on 2pulloo myöhempään vaiheeseen ku on isompi oon saanut ne veljeltäni. Yks noista pulloista mitä nyt on käytössä niin Moona ei huoli ku on erinlainen pää. Yhdessä vaiheessa epäilin et onko jotain koliikki vaivaa ja ostin Emman koliikkituttipullon ja se ei sitten kelpaa. Toinen nosita pulloista kun on käytössä niin on rintapumpunpullo.

sadeye&Moona 7vko,kohta jo 8vko

Vierailija
16/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Tultiin sitten juu sieltä Helsingistä¿ Voi että musta on tullut maalainen! Olin ihan stressipesäke siellä liikkuessani ¿ tuntui, ettei mistään löydy kuin rullaPORTAITA, ihmiset rynni ja ohitteli jonoissa, oven edessä sai odottaa, että joku ystävällisesti sitä edes hetken raottais ja sais tungettua ittensä vaunuineen siihen väliin (liukuoviahan ei siis montaakaan matkalleni yllättäen eksynyt), junan kuulutukset sai äänenvoimakkuudellaan mut sydärin partaalle jne. jne. Sori valitus, mutta en muista, milloin oisin ollut näin stressaantunut!!! Onneks se mun kaveri ties kertoa (kun sen oma sisko oli kertonut sille), että Sanomatalon Waynes coffee on ¿mammaystävällinen¿ paikka, ja sitä se näytti olevankin :) Paljon oli äitejä. Eli reissun hyvät puolet oli a) kiva kahvila b) ihana nähdä ystävää pitkästä aikaa c) Arttu oli tapansa mukaan enkeli, vaikka äiti olikin stressipesäke¿ XD No, on taas näitä vähemmän hyvin nukuttuja öitä takana, niin ehkä mieliala johtui niistäkin¿ Arttu nukkuu, äiti ei¿ Taidan tarvita kohta jotain unilääkkeitä, kun ei vaan uni tule edelleenkään, vaikka kuinka väsyttäis! Ja kaiken lisäks mies pääseekin vasta pe-iltana kotiin =( Joutuu ens yön olemaan jossain motellin kokoushuoneessa, kun ei ollut saanut mistään hotellista enää vapaata huonetta näin lyhyellä varoitusajalla. (Oulussa joku konferenssi kai???) Eilenkin teki melkein 24h työvuoron, raukka. Vaikka no¿ sitähän se meillä äideillä tuppaa olemaan joka päivä X)

Että ei mene täällä kovin putkeen¿ Onneks ilma on sentään hyvä! :)

SADEYE, mä keitin aluks JOKAISEN syötön jälkeen pullot, kunnes 1kk nlassa neuvottiin, et esim. kerta vkossa riittää. Enkä keitä edes niin usein, kun on noita pulloja tosiaan noin monta, ja liotan sekä pesen ne niin hyvin. Ja AURORA, niin mäkin syötän yleensä vielä toisen kerran samasta pullosta huuhtelun jälkeen, välillä jopa kolmannenkin kerran, jos syö tiheästi. Ollaankohan me kamalia äitejä, heh! ;)

Meinasin heittää enemmänkin kommentteja, mutta koska vasta tultiin, ja stressi päällänsä edelleen, niin nyt heitän aivot narikkaan (tai siis mitkä aivot¿ei eilen löytyny uusia Prismankaan hyllyltä¿), ja meen sohvalle istuskelemaan poitsun kanssa. Sitäpaitti kakka haisee¿ ;)

Pi-Ki

Vierailija
17/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa pikku vierailulle tänne teitin puolelle. :)

Palstailu ollut muutenkin aika vähäistä viime aikoina koska väsyttää! Toissayö meni aivan pipariksi mutta viime yö paremmin kun otin jo nukkumaan mennessä Ainon viereen. Joten vähän paremmalla jaksamuksella tänään.

Me käytiin äsken ulkoilemassa ja hupsheijakkaa siellä menikin 1½ tuntia! Aino oli ihan nälkäinen ja väsynyt kun tultiin sisälle ja menikin sitten maitohörpyn jälkeen unille. Koska mä olen tänään jo jumpannut, lenkkeillyt ja tehnyt päivän ruoan niin voin hyvällä omallatunnolla notkua täällä!

Meillä siis yöt suht kamalia edelleen mutta oon koittanut nyt mennä aikaisemmin nukkumaan ja oon ottanut Ainon viereen heti illalla niin vähän paremmin saan nukuttua (jos siis pitää hyvin nukkumisena sitä että melkein koko ajan pieni kantapää paukuttaa kylkeä). =)

Aino oppi ryömimään joten nyt temmeltää intona lattialla ja järsii lattiaharjaa ja pöytien ja tuolien jalkoja. Eilen ryömi jo olkkarista keittiöön mikä on pienelle aika pitkä matka!

Pi-Ki, meillä on tuttipulloja 15 kpl. Niitä on eri merkkisiä joten kaikki ei ole ihan niin aktiivisesti käytössä. Mä pesen nykyään pullot tiskikoneessa, mutta pullotutit käsin. En jaksa sitä tiskaamista joten siksi näin. =)

Ah Auroran ihanaa hemmottelupäivää! Mun pitäis kans mennä kampaajalle mutta kun en saa aikaiseksi varata aikaa. Blääh. Hienosti kasvaa Oliver, vaikka syökin harvemmin. Ja voi vitsi noita hirviä. Nauroin ihan hulluna tuolle mielikuvalle kun ne hirvet seisoo teidän ovella. :D

I-L, mulla oli lantionpohjalihakset aivan surkeassa kunnossa ja sainkin sitten aikamoisen karkailuvaivan kontolleni. Jossain vaiheessa esim. lenkkeily oli ihan mahdotonta puuhaa. Mulla auttoi kuulien kanssa tehdyt harjoitukset kaikista parhaiten. Muuten ne herkästi unohtuu mutta jos teet aina samassa yhteydessä esim. imettäessäsi niin ehkä paremmin muistaisit tehdä niitä? Kannattaa ehdottomasti, pissan karkailu on aivan kaameaa.

Leeniksen uusi kampaus kuulostaa jännittävältä! =)

Nyt alkaa nälkä olla joten pitäisköhän syödä vielä kun rauhassa ehtii... :)

Karssuli & Aino 7,5kk+

Vierailija
18/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pitkästä aikaa. Meidän netissä on jotain vikaa ja se toimii vaan joskus ja jouluna, niin sori että oon ihan pihalla jutuista.

Milon maitoallergia vaan tuntuu pahenevan. Meillä on nyt ollu käytössä se Almiron pepti korvike ja musta tuntuu että se ei oikein sovi Milolle. Ihottumat vaan pahenee ja vatsavaivat kanssa. Multa tulee nykyään niin huonosti maitoa että joudun antamaan n. 300 ml Almironia päivässä. Ens kuun alussa on eka maitoaltistus ja mua jännittää se ihan hirveästi. Mun käy niin sääliksi tuota pientä poika kultaa kun se joutuu kaikkea tommoista paskaa kärsimään niin pienenä. Onneksi Milo on kuitenkin niin hymyileväinen ja nauravainen kaikesta huolimatta.

Hennalla oli ollut kamala bussireissu. Tee ihmeessä valitus. Mä ainakin tekisin. Pisti kyllä oikein vihaksi kun luki tota sun juttua. Miten tommosia kuskeja päästetään edes rattiin.

Han. Meillä kanssa Milo jo kääntyy kyljelleen, mutta ei ole vielä mahalleen siitä onnistunut kierähtämään. Musta tää on ihana ikä noilla pikkusilla kun ne oppii koko ajan uutta.

I-L. Mua itketti kanssa alussa ihan hirveästi, ja uskoin todella että oon maailman surkein äiti. Mutta se meni onneksi noin kuukaudessa ohi. Kyllä se siitä. Kokoajan se aikaa myöden helpottaa.

Mooli. Mä olin kanssa viime perjantaina ekaa kertaa viihteellä. Kyllä oli ihanaa hetken hengähtää. Ja mies pärjäsi sillä aikaa hienosti pojan kanssa. Pidä hauskaa!

Poppikselle jaksuja! Koita silti huolehtia myös itsestäsi.

Kuulosti mukavalta teidän jutustelut. Hyvä kun edes muistan miltä mun mies näyttää kun se on niin paljon aina töissä. Ei oo täällä paljon yhteistä aikaa näkynyt :(

VaippaG. Me käytetään ihan vallan Daily vaippoja. Liberosta ja Pampersista tuli Milolle ihan hirveet vaippaihottumat. Dailyt myös istuu paremmin Milon päälle. Ei ole sen koommin tullut ohivuotoja.

Nyt kuuluu makkarista kitinää. Taitaa ukkeli herätä.

Hyvää päivänjatkoja kaikille.

Hermione ja Milo 3,5kk

Vierailija
19/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Pitkään aikaan. Olen kyl lukenut viestejä ja on pitänyt kommentoidakin mutta meidän piskuinen on pitänyt äitiä kiireisenä.

Poppikselle jaksamista äidin sairauden kanssa.

kesis: Pojalle tuli kiva nimi.

Han: Porkkana on vaan niin huonoa sulamaan, eli ei ole allergiaa, jos et ihossa ole mitään huomannut.

Käytiin tänään neuvolassa painokontrollissa, ja nyt sitä oli sit tullut ja hyvin. 300 g viikossa ja pituutta viikossa 1,5 cm. Mitat nyt kuukauden iässä 56 cm, 4510g. Isi ollut ihan tarkkaan saman pituinen kuukauden ikäisenä.Ergorepun sain tänään postissa, pitää vaan ensin pestä, ennen kuin otan käyttöön.

Nimi päätettiin eilen illalla samoin kummit. meillä ristiäiset ilmeisesti lauantaina 16.6, vielä ei varattu, kun papista ei titoa( meidän kunnassa ei tällä hetkellä virkaa tekevää pappia).

vaippaG: Pamppers new baby 2 on käytössä, mutta en oikein tykkää, taitaa hiostaa niin että peppu menee punoittavaksi ihottumaksi. Täytyy kokeilla jotain muuta. Välillä oli tässä käytössä halpismerkki Bambolina? Sen aikana peppu oli parempi. Öisin meillä ei vaihdeta vaippaa vaikka olisikin kakat. Nukahtaa piskuinen paremmin uudelleen.

Meillä siis tänään Pruttana tasan 1 kk vanha, aika on mennyt järkyttävän nopeasti. Nyt lähdetään ulos vaunu lenkille.

Tinsula ja Pruttana 1 kk

Vierailija
20/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään muksun kanssa yliopistolla. Koittavat ylipuhua mua alkamaan tekemään väitöskirjaa. Ideana periaatteesa ihan jees, mutta pahasti tuntuu ettei meikän rahkeet siihen riittäisi hyvä kun sain tämän nykyisen tittelini. Automatka yliopistolle oli hyvinkin traaginen kun tutti tippui jo ihan alkuvaiheissa enkä tietenkään saanut sitä mitenkään muksun suuhun takaisin. Eli reppana kiljui takapenkillä täyttä huutoa. Yliopistolla koisikin sitten kantoliinassa pari tuntia kunhan oli ensin räpytellyt ripsiään kaikille. Tänään kävi pappikin meillä kylässä. Vitsi kun tuolla ristiäisissä pitää itse lausua jotain samoin kun kummien ja ainakin yhden isovanhemman. Tätä nykyaikaa vissiinkin...

Vaippagalluppiin sen verran, että meillä käytetään päivisin kestovaippoja ja yöllä Pamperseja. Muksulla ei tuon pepun kanssa ole ollut mitään ongelmia (*kopkop* puuta).

[color=purple] Pi-Kin [/color] tuttipullogalluppiin. Meiltä löytyy tuttipulloja kaksi kiapletta+ rintapullon pullo. Ja sulla on uniongelmia, itsellä oli raskauden loppupuolella ihan sama juttu, eli sitä oli kuolemanväsynyt mutta uni ei vaan tullut, melko kaameaa!

[color=purple] Auroran [/color] hemmottelupäivä kuulostaa mahtavalta! Voi kamala, siellä on hirviä pihalla! Itse en varmaan uskaltaisi edes pihalle jos moisia olisi missään lähipiirissä!

[color=purple] Hanilla[/color] vauvakuumetta :D Itse ajattelin pari viikkoa sitten, että kuusi vuotta olisi hyvä ikäero muksuille, nyt olen vähän vähentänyt sitä jo kolmeen. Voi että, teillä ei ollut rotarokotus ollenkaan kiva juttu. Itse tässä juuri parheillaan mietin, että pitäisikö se meille ottaa, kuulemma pitäisi päättää jo ensi neuvolakertaan mennessä.. Ja Sampo oli teillä kääntynyt! Mahtavaa!! Meidänkin likka kääntyi tuossa juuri seleätään kyljelle (tietenkin oli täysin tiedostettu liike...), kovasti koitin houkutella toista pääsemään mahallee, mutta vielä ei ollut sen aika :)

[color=purple] Iida-Linnea [/color] mietti pärjäämistä muksun kanssa kahdestaa. Ihan varmasti pärjäätte. Meillä mies ei pitänyt ollenkaan isyyslomaa (se sika!) ja alussa kyllä sitä oli aika poikki kun muksu kiikasi koko ajan, mutta niin sitä rutinoituu. Ja hommaa on kovasti helpottanut se, ettei koitakaan olla se täydellinen kotirouva joka pitää kämpän tiptop kunnossa.

[color=purple] Mammkisen [/color] Tiitiäinen on jo yli viisikilonen, hienosti on toinen aksvanut!

[color=purple] Leenis [/color] oli saanut räväkän tukan! Kovasti tulee mieleen oma ampaajareissu lauantaina. Olin reipas ja otin raitoja, näytin värin lehdestä ja ne oli about ehkä hunajanvärisiä. Mutta lopputulos on todellakin oranssinvaaleanpunainen. Ja kaiken kukkuraksi kampaus jonka piti kampaajan mukaan olla edestä pitempi ja takaa lyhyt on aivan järkyttävä mummopolkka :( No aina ei voi onnistua...

[color=purple] Sadeye [/color] kyseli tuttipullojen keittämisestä. Meillä pullot pestään käytön jälkeen (tai yleensä seuraavana päivänä, muksu kun syö korviketta/pumpattua maitoa iltatankkauksella eli puolenyön maissa) ja sitten pesun jälkeen aina myös keitetään.

[color=purple] Karssulin [/color] Aino on oppinut ryömimään :D Siellä on varmasti nyt vipinää!

[color=purple] Milon [/color] maitoallergia on pahentunut, ei ole helppoa olla vauva :( Onneksi toinen jaksaa olla reipas kaikesta huolimatta!

[color=purple] Tinsula [/color] on saanut Pruttanalle (ihana nimi muuten) nimen päätettyä! Kuukausionnittelut muuten sinne! Allekirjoitan muuten tuon, että aika menee aivan järkyttävän nopeasti!

Juu, pitää vapauttaa tuo siippa vauvanvahdista kun sillä on kakkahätä kuulemma. Hehheh... Meillä tuo muksu ei viihdy ollenkaan yksin muuta kun nukkuessaan...

Coltsfoot ja Muksu 1,5 kk