*^* T-TERHOJEN keto-kasauma *^*
Ja tässä mati-vinopino
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10364385&p=2&tmode=1&smod…
Kommentit (51)
[color=darkviolet]Tuossahan ois idean poikasta ;) vuokrataan linkkuri ja lähetään terhojen kera reissuun. Jonnekki Hunksien esitykseen kummiski päädyttäs :D :D
Kiitoksia myötätunnosta PINUS07!
Meillä alkoi eilen uusi antibioottikuuri ja yö meni pojalta loistavasti. Nukkui 21.30-9.00. Söi kerran kuudelta ja tutin laitin kertaalleen 3.40. Muuten ei kuulunut itkuakaan!! Jospa nää meidän yöt nyt alkaisi rauhoittumaan! *toiveikkaana* Syy saattoi hyviin yöuniin olla joko korvien paranemisessa tai runsaassa ulkoilemisessa tai pullosta saadusta maidosta. Poika oli meinaan pari tuntia hoidossa iltasella, kun oltiin miehen kanssa elokuvissa. Olipa muuten piristävää. Oma nukkuminen ei edelleenkään oikein onnistunut vaan kierin silti sängyssä lähes koko yön. Toivottavasti nää yöt alkaisi rauhoittumaan niin voisi olla toivoa, että munki tilanne palautuisi. Tai sitten täytyy harkita niitä lääkkeellisiäkin apukeinoja, mutta ei taida oikein sopia imetyksen kanssa.
Se miksi ulkoilua oli normaalia enemmän johtui siitä, että aina ei tule oltua ulkona niin paljon kuin varmasti olisi hyväksi. Meillä kun vaunuissa nukutaan max 30min, mutta mahallaan sängyssä saattaa mennä jopa kaksi tuntia.
Tulenpas myöhemmin lukemaan paremmin muiden kuulumisia.
Mua ei päästetty ollenkaan nettiin koko aamupäivänä, tuuli niin hirveesti et sen takia ilmeisesti jotain katkoksia yhteydessä :(
No, tulipa tehtyä muutakin välillä!
En olis varmaan ehtinyt kauheesti kirjoitellakaan silloin, poitsu nukkui ainoastaan 30 min. aamupäivällä, yritin 45 min. nukuttaa takas mutta tais olla nälkä raukalla! Eiku sit vaan pikaisesti pottuja keittelemään ja tissiä perään, sillähän rauhoittui.
Ja taitaa nuo kiinteiden kokeilut aiheuttaa ilmavaivoja pikkuiselle, on nyt kahtena yönä itkeskellyt vatsaansa (yleensä aamuyöstä/aamusta) ja nyt tais olla se mikä herätti päikkäreiltäkin :(
No, toivotaan että pikkuhiljaa vatsa tottuu et voidaan jatkaa!
CINZA- toivottavasti teillä nyt yöt tosiaan helpottaa! Voin vaan kuvitella väsymystäsi....Tsemppiä!
Ja mitä oon muita kuunnellut niin taitaa tosiaan nuo miehet olla innokkaampia aloittelemaan kiinteiden maistattelua, jotta voivat sitten enempi osallistua syöttämisiin ;)
Eivät vaan voi ymmärtää miten iso juttu se äidille on....=)
MARKELMI- mun systeri ainakin sanoi just että päärynä on kans semmoinen joka pitää vatsan toiminnassa luumun ohella!
Antoi sitä itse lapsilleen koska luumusose oli niin " tönkköä" ja jäi kitalakeen kiinni! Itse ohensin luumua eilen ä-maidolla jotta siitä tuli suht juoksevaa ja helposti nieltävää! Päärynää kokeilen sit seuraavaks.
Mitä muuten meinaa kun kakka muuttuu vihertäväksi entisen sinapinkeltaisen sijasta? Joku täällä mainitsi asiasta, tarkoittaako se jotain allergiaa tms.?
Vai kuuluuko ihan ikään? Vai voiko niin nopeasti kuin muutaman tunnin kuluttua perunan aloittamisesta muuttua väri?
Tämmöisiä kakkajuttuja pohtii taas hän....
HIKOILU G: meillä kyllä poitsu hikoilee varsinkin kylvyn jälkeen (niin myös äitikin....!) sekä usein syödessään (taitaa imetystyynyllä olla vaikutusta asiaan), mutta harvemmin on hikinen esim. ulkoota tullessaan. Jos itkee paljon niin hiukset on ihan hiestä märät, mut eikö nuo vauvat just haihdutakin lämpöä pään kautta?
LEPERUKSELLE & ARDISIALLE mukavaa matkaa tänne koti-Suomeen!
Matkustelusta yleensäkin vauvan kanssa on ollut puhetta, itse en lähtis ehkä vielä tänä kesänä minnekään etelään tms. pidemmälle reissulle, vaikkakin sanotaan että on helpompi matkustaa ei-liikkuvan lapsen kanssa. Tää on kuiteski meidän eka kesä niin nautitaan siitä ihan " melkein" kotipihalla! Ruotsissa käydään elo-syyskuussa, ku miehen systeri perheineen muuttaa sinne vuodeksi, mutta muuten pysytellään kotosalla!
Meillä kun on tuo koira joka sitten vaatii sen hoitajan, joten siinä myös yksi painava syy kotona pysymiselle.
VARA G: en muista joko vastasin.... Eli näillä näkymin jään kotiin hoitovapaalle X ajaksi, teen varmasti keikkaa töissä muutamana päivänä kuussa, mutta poitsu hoidetaan kyllä kotona. Varaa ei varmasti olis, mutten halua laittaa pikkuista vielä hoitoon vaan haluan nauttia tästä kun nyt vihdoin monen vuoden odottelun jälkeen tähän tuli tilaisuus!
Ja tosiaan se pikkusisarus kun on tervetullut koska vaan, joten sekin sitten pidentää kotona olemista. (mikäli onnistuu ennekuin poitsu täyttää sen 3 v.)
Nyt on pää taas ihan tyhjä, meen vaikka mankeloimaan lakanoita kun ne vihdoin sain narulta sisälle...eikä olleetkaan siellä ku 3-4 päivää....!
Poitsu näköjään ottaa nyt takas nukumattomuuttaan, on nukkunut kohta jo 2 h ja " vaan" 3 heilutuksella....
Pitäis lähteä viiden maissa niitä taimia hekemaan, saas nähdä kuinka nappiin saan ajoitettua poitsun syömiset....
No onneksi oon tuossa ihan 5 min. matkan päässä jos tulee tissiä ikävä!
Voikaahan hyvin kaikki!
Pupina & poitsu s.15.1
Vaunuissa siis heilutaan jo, mutta vielä ei kuulu komennusta hakemaan. Peruna-porkkanaseos tuolla vesihauteessa jo odotteleekin.
CINZA: Ikävä kuulla, et teidän yöt on edelleen noin rikkonaisia ja että korvatulehdus vieläkin päällä. Viime yö kuulosti loistavalta! Tiedän tuon tunteen, ettei pysty itse nukkumaan, jos toinen kerrankin nukkuu. Sitä turhautuu vielä enemmän, ajattelee vain, että pitäisi nukkua, pitäisi nukkua, pitäisi nukkua...
Nähtäiskö alkuviikosta joku päivä? Voisit tulla pojan kanssa meille. Pistä tekstaria jos sopii. Tai sit voitais mennä vaunuilemaan.
Piti kommentoida enemmänkin, mutta pientä kitinää jo kuuluu. Sitä piti kysyä, että kuinka paljon teidän vauvat syö soseita kerralla? Siis ne ketkä jo syö tietenkin ja annatteko vielä vain kerran päivässä? Meillä menee n. puolikas pienestä perunasta ja pala porkkanaa rintamaidolla höystettynä ja tissiä päälle. Kerran päivässä.
Katsku ja typy 4,5 kk
Cinzalle: Mun mielestä on kyllä outoa jos neuvolassa noin aikasin tuputtavat kiinteitä. Varsinkin jos vauva on kuitenkin ihan hyvän kokoinen. Onninkin yhteinen pituus ja painokäyrä notkahti viimeksi hirveesti kun pituutta oli tullu neljä senttiä mutta painoa vaan 700g kuussa, mut silti sanottiin ettei tartte kiinteitä antaa, mutta makuannoksia voi hiljalleen alotella jos haluaa.
Evelyn: Meillä myös on vatsa toiminut huonommin kun soseet astuivat kehiin. Joka toinen päivä on kyllä tullut kakka, mutta ennen se tuli 2 kertaa päivässä. Anoppini on vyöhyketerapeutti ja tiistaina tunti sen jälkeen kun oli hoitanut Onnin jalat niin kakkaa tuli aivan hillitön määrä. Harmi vaan että asuu helsingissä niin ei voi soittaa koska tahansa että tuu hoitamaan:) Nytkin aika punnertamista on, viimeksi kakkaa tuli siis silloin tiistaina. Toivottavasti teilläkin vyöhyketerapia auttaa!!
Mitäköhän muuta pitikään kommentoida...
Ei nyt tuu millään mieleen...
Beijaflor ja Onni (7.12.06)
Oottepa ollu ahkeria kirjottaan, en eilen ehtiny koneelle niin täytyy illan mittaan yrittää kahlata pino läpi. Tässä nyt kuitenkin vähän " asiaa" :
Filosofian professorilla oli muutamia esineitä edessään luentosalin
pöydällä. Luennon alkaessa hän otti mitään sanomatta usean litran
lasipurkin ja täytti sen nyrkin kokoisilla kivillä. Hän kysyi
opiskelijoilta
oliko purkki täysi?
Heidän mielestään se oli.
Sitten hän otti pussillisen pikkukiviä, kaatoi ne purkkiin ja ravisti
purkkia.
Pikkukivet vierivät isojen kivien välissä oleviin koloihin. Hän kysyi
taas,
oliko purkki täysi.
Nauraen opiskelijat vastasivat että kyllä se oli.
Sitten hän otti pussillisen hiekkaa kaatoi senkin purkkiin, ja hiekka
täytti pikkukivienkin välit.
" No niin" ,sanoi professori, " haluan teidän ymmärtävän että tämä on
teidän
elämänne. Isot kivet ovat tärkeitä asioita - perhe, elämänkumppani,
terveys,
lapset. Sellaisia asioita että vaikka kaikki muu katoaisi niin
elämänne
olisi silti täyttä.
Pikkukivet ovat muita merkityksellisiä asioita kuten työ, asunto,
auto.
Hiekka on sitten kaikki muu, pienet asiat.
Jos laitatte hiekan ensin purkkiin, ei ole tilaa isoille eikä pienille
kiville.
Sama pätee elämäänne, jos käytätte kaiken aikanne ja energianne
pikkuasioihin, ei jää tilaa tärkeille asioille.
Kiinnittäkää huomionne asioihin jotka ovat tärkeimpiä onnellisuutenne
kannalta.
Leikkikää lastenne kanssa. Käykää säännöllisesti
lääkärintarkastuksessa.
Viekää kumppaninne tanssimaan. Aina on aikaa tehdä töitä, siivota,
järjestää kutsuja tai korjata vesihana.
Huolehtikaa kivistä ensin - asioista joilla on väliä. Kaikki muu on
vain
hiekkaa" .
Katskulan galluppiin piti vastata, että meillä menee 1-2tl peruna-bataattimössöä päivässä lounaaksi ja iltapäivällä 1 tl luumua, jotta vatsa toimisi.
Mietiskelin vaan että kun enemmänkin Onni söisi, niin millonkohan uskaltaisi antaa..ehkä 6kk neuvolan jälkeen. Viljoja en ainakaan aloita ennen sitä...
Elinalle: Kiitos hienosta " tarinasta" . Pitäs varmaan tulostaa ja laittaa tuo jääkaapin oveen niin pysyis mielessä että mitkä on niitä isoja kiviä ja mitkä hiekkaa...tuntuu että välillä tuppaa unohtumaan niin ukolta kun multakin...
Oletteko te olleet mukana, ku aikaisemmin Turun seudun mammat tapaili? Mä näin sillo viestiä täällä vauva-lehden sivuilla mut sit homma jäi ku en ehtiny roikkua hetkeen aikaan täällä. Olisin mielelläni mäki tullu tapaamiseen. Onko tietoa onko vastaavia viel tulossa?
KATSKULALLE kirjoitinki tuonne sivulle 1 että kuulosti ihan meijän neuvolan touhuilta, ettei asuttais samassa pikkukylässä Turun liepeillä? Asuuko Cinza samas kunnas kuin sä?
Olis kiva tavata livenä jos näin on et asutaan edes aika lähekkäin...
Me oltiin Cinzan kanssa ainoat ketkä siitä ketjusta silloin tulivat tapaamiseen, eli joo, sitä kautta tavattu. Kyllä mulle ainakin sopii, että nähtais kaikki porukalla. Voitais mennä vaunuilemaan tai sit treffata perinteisesti Myllyssä. Jos taustalla on niitä muitakin turkulaisia, niin ilmoitelkaa itsestänne.
Mun piti aikaisemmin vastata sulle, mutta unohtui... Ei ala A:lla sen lääkärin nimi, vaan S.L. Ei ole Cinza tältä paikkakunnalta.
Sain tänään terassin eteen hankittua kukkiakin. Toivottavasti ei tule enää kylmiä öitä ettei poloiset palellu.
Katsku ja typy 050107
Aina meinaa mennä näin myöhäiseen, liekkö näitä miun höpinöitä ennää kukkaan lukeekaan =)
Pari päivää on mennä hujahtaneet ohi niin vauhdilla ettei pinoon ole ennättäny, mutta koitetaans taas vastailla kaikkeen mahdolliseen Gallupinpoikaseen..
Ekaksi aloitetaan KESÄLOMAG:llä: jotain reissua sitä pitää värkätä noille isommille (2 ja 6), käydään varmaan lapissa kun ollaan siihen niin ihastuttu nykyisin =) Perusmökkeilyä ja muuta lähimaastojen kiertoa, sit tietty Ilosaarirock, joka kyllä kuuluu vaan vanhempien ohjelmistoon =)
KotityöG: kerran viikossa isompi siivous, imurointi kerran päivässä, järkkäilyä aina. Nyt kyllä tällä viikolla jääpi isompi siivous välistä kun Ei_Huvita_Yhtään.
VaateG: meillä on käytössä Pojulla 62-74 cm, riippuen valmistajasta..
VaraaG: kotiin ei tod. olisi varaa jäädä, mutta kun tällä hetkellä opiskelen (on vakkarityöpaikkakin, jonne en kyllä mene) niin aion olla opinnoista pois tammikuuhun mutta keikkailu täytynee aloittaa viimeistään kht:lle jäädessä sylksyllä. Ja kotona aion olla siksi kun esikko aloittaapi koulun.
HikiG: ei ole kyllä mitenkän hirveen hikoilevaa sorttia tuo meidän mies?
jeps. Nyt hommien parriin ja esikoinen unille. Pikkuinen mies " valmistui" tänään eskarista ja on nyt siis täysiverinen koululainen=)
-R-
[color=darkviolet]Mulla on varmaan joku neuroosi. .
Tänään kummiski tuntuu, ett saa paljo aikaseksi. Käytiin reippailemassa akan kanssa, nautittiin keksejä " lenkillä" ja oltiin hiekkalaatikolla. Imuroin syönnin päälle, keräsin pyykkejä ja akan kans istutettiin purkkiin orvokkeja (piti jo aikaa sitte). Tarkotus ois vielä uuestaan käyä ulkona ja sit käyä pesulla. On sitten juhlissa raikkaana ;)
Moppia en oo viel tanssittanu ja se ois seuraavana ohjelmassa.
[b]Evelyn[/b] tulee sun neuvolareissusta mieleen, ett miksi nuo tätit ei voi jotain samaa kaavaa ohjeistuksissaan vetää. Mulle sanottiin, ett 5kk:n ikäsenä alottaa maistattelu, jos siihen asti pärjää tissuttelulla.
Mä oon pohjanmaalta, mut pohjosesta :)
[b]Markelmi[/b] juu ei meillä ainakaan taikaiskusta toiminu tuo velli. Eka kerralla annoin 20ml ja ainakin toisena iltana saman verran. Sitten aloin pikku hiljaa lisäämään määrää. Viime maanantaina alotin (piti tarkistaa) vellin ja eilen näytti olevan 140ml putelissa. Sekaan vielä laiton jonku verran nannia. Kohta jätän sen pois ja annan pelkkää pottuporkkanaa.
Tais tosiaan päärynällä olla sama vaikutus, ku luumulla *pohtii kahella aivosolullaan*.
Meiän akka käy myös virikepaikalla päiväkodissa kolmena päivänä viikossa. Täällä taas hoitopaikasta ehotettiin osa-aikasuutta, ku mulla loppu työt. Tosin aattelivat varmaan, ett kohta taas saisin töitä. Ainakaan eivät oo päin naamaa sanoneet kritiikkiä tai muuten antaneet ymmärtää, ett oisin " huono" mami ku vauvan kanssa luuhaan kotona.
Akka ku oli pitemmällä lomalla hoidosta miekkosen synnyttyä niin kyllä tosissaan alko jo kaipaamaan kavereita. Ei tuon ikäsellä oikeen aika kulu aina vauvaympyröissä.
[b]Pinus[/b] vai pellolle veit :D juu meillä sanotaan joko kartanolle tai pihalle. Miksei uloskin :) mut ei pellolle.
Voi kuka tulis meille siivoon. Mua ei nyt nappais yhtään. Pyykkejäki tuli lisää kaappeihin sullottavaksi, just ku eilen sain sen urakan alta pois. Tätähän tää kotielämä on, mut joskus tuntuu ettei ajankulussa pysy mukana ku on tappo tahti askareissa.
Mut ei kai se auta, ku ite antaa vauhtia tuolle mopille. Jos vessan akkunan kuurais samalla. .sit saiski ansaitun mokkapalan kahvin kera :b