Mistä keskusteluapua mielenterveysasioissa nuorelle työssäkäyvälle aikuiselle?
Kaupungin mt- ja päihdepalvelut ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta. Yksityiset palvelut maksaa tosi paljon, tosin nekin mahdollisia joitakin kertoja. Ei toivetta lääkityksestä. Mikä olisi matalan kynnyksen apu? Onko noista nettiterapioista mitään hyötyä?
Kommentit (11)
En tiedä mutta en malta olla jatkamatta, että itse olen saanut tältä palstalta paitsi kuormallsien sontaan niskaani niin myös käsittämättömän määrän vertaistukea ja tsemppausta. - Suurimmaksi osaksi kuitenkin, jotain tältä väliltä.
Kirkoltakin löytyy keskusteluapua?
Netissä on ainakin sekaisin-chat.
Yksityisille psykologeille mahdollista varata konsultoiva käynti jossa voitte jutella tilanteestasi. Tein näin itse ja koin sen hyödylliseksi vaikka hinta oli suolainen.
Kannattaa miettiä millaista apua kaipaat. Riittäkö että joku kuuntelee, vai tarvitsetko oikeasti mielenterveyden ammattilaisen tukea? Jos ongelma on paha, niin ei kannata jäädä jonkun pilipali-jutustelun varaan vaan hakea ammattiapua, vaikka se vähän kestäisi/maksaisi. Nimim. kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Kirkoltakin löytyy keskusteluapua?
Netissä on ainakin sekaisin-chat.
Kirkon kautta voisi yrittää, kiitos tästä.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisille psykologeille mahdollista varata konsultoiva käynti jossa voitte jutella tilanteestasi. Tein näin itse ja koin sen hyödylliseksi vaikka hinta oli suolainen.
Kannattaa miettiä millaista apua kaipaat. Riittäkö että joku kuuntelee, vai tarvitsetko oikeasti mielenterveyden ammattilaisen tukea? Jos ongelma on paha, niin ei kannata jäädä jonkun pilipali-jutustelun varaan vaan hakea ammattiapua, vaikka se vähän kestäisi/maksaisi. Nimim. kokemusta on.
Hyvä idea, kiitos. Sehän se juuri on, kun ei tiedä, onko ns. vakavaa vai ei. Välillä ihan ok olo.
Työterveys, sieltä saa yleensä muutaman käynnin psykologilla. Hän voi ohjata sitten eteenpäin. Kunnallisiin perustason palveluihin ei tarvita lähetettä.
Vierailija kirjoitti:
Työterveys, sieltä saa yleensä muutaman käynnin psykologilla. Hän voi ohjata sitten eteenpäin. Kunnallisiin perustason palveluihin ei tarvita lähetettä.
Ihan työuran alussa ei ole halua hoitaa tätä asiaa työterveyden kautta.
Lähete psykiatriselle hoitajalle terveyskeskuksen kautta.