Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^* T-TERHOJEN keto-kasauma *^*

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu menkat tuli ja meni. Onneksi niin, jatkossa vähän varovaisemmin, vaikka vähän on kuumetta täälläkin.

Pupinalle: mä annoin luumua heti seuraavana päivänä kun olin antanu pottua. En tiiä vaikuttiko kun jouduin kolmantena päivänäkin antamaan, mutta kakka tuli vasta vyöhyketerapian jälkeen. Nyt taas annoin välipalaks puol teelusikkaa luumua kun ei oo tänään kakannu.

Fable: Voi että kun jaksat siivota. Oon ihan kateellinen :) Mies kerran totes et mun pitäs pitää koti siistimpänä. Ei tunnu tajuavan kuin paljon Onnin hoitoon ja viihdytykseen kuluu aikaa (no joo..useilla on moniakin lapsia..kai mä oon vaan peruslaiska :) )

Hitsi, oon ihan huono äiti kun en oo onnistunu antamaan kiinteitä aina samaan aikaan. Ja laajensin repertuaariakin vähän turhan kiireesti. Nyt listalla pottu, bataatti, luumu ja ruusunmarja vaikka ei oo ees viikkoa kulunu. No nyt pysytellään näissä..

Hei tietääkö joku jotain hematogriiteistä? Onnilla anemiariski, hemppa 95, mut ne hematogriitit kuulemma vielä huonoarvoisempia..mitä ne on ja paraneeko nekin lisäraudalla?

Beijaflor ja Onni

Vierailija
22/51 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks jolla ei muuta elämää ku tää netti...;)

Ja tietenkin tuo ihana terho-poitsu!

Joka taas nukahti ulos vaikka nukkui ekaks aamupäivästä reilu 2 h ja sit väsähti niin tissille et nukkui pitkästä aikaa mun sylissä 45 minsan torkut! Tuli ihan " vauva" -aika mieleen, silloin aina nukkui mun rinnan päällä... niin ne vaan kasvaa ;)

ÄITYLI- en mä ehkä ihan " maalla" asu (riippuu tietenkin keneltä asiaa kysyy, joillekin kaikki Kehä 3 ulkopuolella on ihan landea...), mutta meiltä on n. 45 km Helsingin keskustaan, eli täällä länsi-Uudellamaalla asustellaan (en viitti täällä ihan tarkkaa paikkaa kertoa!).

" Maalla" -sanaa käytän lähinnä sen takia että meillä tosiaan on vaan 1 raja-naapuri + loput rajanaapurit on sitten peltoa....=)

Suurimmat melunaiheuttajat (pojan ulkona nukkumista ajatellen!) täällä pävittäin on ohi ajavat traktorit ja nuorison viritetyt mopot.....

Mutta reilussa puolessa tunnissahan täältä keskustaan ajaa eli ei olla ihan jumalan selän takana! Toista vois miehen kaverit olla mieltä ku tänne " maalle" raahasin tuon " urbanisoituneen" mieheni muutama vuosi takaperin....

Lapsille ihana elinympäristö, pieniä kyläkouluja ympärillä ja sukulaiset lähellä, se on nyt tärkeintä! Itse oon siis täältä kotoisin, mies ei.

BEIJAFLOR- kiitos vastauksesta, ajattelinkin kyllä antaa lusikallisen luumua jo tänään! Juttelin systerini kanssa ja hän sanoi ettei pitäis mitään siitä tulla, ja neuvolassakin kun sanoi että luumua vois antaa perunan ohella että vatsa toimis!

Nyt painun ruuanlaiton kimppuun, oottelen vaan että mies tois kaupasta valkosipulia, muuten ei spagettikastikkeesta tuu yhtikäs mitään!

Mennään huomenna systerin kanssa hakemaan taimia ja perennoja mun " hovipuutarhuri" -ystäväpariskunnalta, ja lupasin leipoa jotain kahvin kanssa tarjottavaa, saas nähdä mitä sitä keksis....

Sitruunoita olis jääkaapissa ja rahkaa, kehittelen niistä varmaan jonkun tortun + sit vielä joku suolainen piiras.

Mut teen ne huomenna jotta ovat sitten ihan tuoreita!

Mukavaa illanjatkoa!

Pupina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kippuravarvas on tänään näyttäynyt kaikessa kauneudessaan ja koko päivän ajan. Ihanaa ihanaa! Käytiin D:n kanssa tunteroinen kävelemässä ja tuoksuttelemassa tulevaa kesää =) Ihanaa kun tuomet jo kukkii, niistä tulee niin mukava tuoksu!

Kiitos Zatu kysymästä, eilinen ilta oli varsin mukava. Tuli parannettua maailmaa niin kuin kuuluu ja join sen uhkaamani siiderin. Maistoin uutta raparperisidukkaa ja hyvää oli :P

Huomenna mulla ois sitten tiedossa todistustenjako, olen saanut kunnialla erikoistumisopinnot päätökseen. Jee! Koulun kaffeille menenkin pikkuherran kanssa kun miehellä sattuu samaan aikaan pääsykokeet ja kaikki lastenvahtikandidaattimme ovat töissä.

Onneksi Katskulan terhosella oli kaikki kunnossa ja selvisitte säikähdyksellä!

KesäG: Maanantaina olemme lähdössä " äiti-poikareissulle" Saksan maalle 5 päiväksi. Onhan se hyvä hoitaa noi suhteet kuntoon jo aikaisessa vaiheessa niin ei tuu ongelmia sit myöhemmin ;) Olemme siis lähdössä D:n kummin ja hänen poikansa kanssa reissuamaan. Kovasti vain mietityttää mitä osaisin pakata mukaan niin että ei tulis kannettua liikaa. Ja millaisethan nuo mahtavat olla ilmat siellä??

Ardisialle toivottelen mukavaa ja turvallista matkaa! Pitkät ajomatkat sujuvat varmasti suhteellisen kivuttomasti kun lähtee ajan kanssa matkaan eli pysähtelee silloin kun tarve vaatii eikä ole tuli kantapäissä menollaan :)

Mekin lähdemme parin viikon päästä kun miehen loma alkaa ajelemaan Oulun seudulle, kertyyhän tuota matkaa sinnekin n. 600km. Ajateltiin kyllä että pysähdymme ainakin yhdeksi yöksi välillä jonnekin, ajateltiin ajella rannikkoa ylös ja tulla sitten itäpuolta alas normaalin 4-tien sijasta.

Jepulis, nyt lähden katselemaan jotakin syötävää :)

Mukavata illan jatkoa!

-Rainy-

Vierailija
24/51 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ilma mutta tuulinen, ollaan käyty metsä-mörri metsässä tänään, esikon tarhan kanssa. Hauskaa oli kun saatiin syödä evästä ulkona ja laiteltiin metsä-mörriä ja sen kavereille kesäks kaikki kuntoon.

Esikko täytti sitten tänään 5v, ei oo enää sama lauhkea poika kuin vielä vuos sitten. Just sai kaupassa karmeen hepulin, en ees tiedä mistä. Nyt kaikki on rumaa ja tyhmää. Onneks kaks pienempää käyttäytyi kohtalaisesti.

Vai on RAINY maistanut raparperisidukkaa, niin muuten mäkin viime viikonloppuna. Myös mä tykkäsin. Mun kummi asuu Saksanmaala ja se jutskas toissapäivänä että karemeet helteet heillä päällä nyt ja kuulemma sen loppumisesta ei tietoo. Mukaa reissua!

Meillä raparperit on niin komiat että aion tänään vielä tehdä kiisseliä ja huomenna ajattelin taikoa niistä piirakan, kun poikien kummit tulee synttäri kahveille.

Ardisia: välkommen på den här bättre sidan av pletten ;)

KesäG: raapsutetaan, raapsutetaan ja sitten maalataan ja maalataa. Tää on tän kesän ohjelma. Kyllä mä haluun mennä tapaamaan sukulaisia Tukholmaan tai oikeastaan sen ulkopuolella ja muumimaailmaan olis tarkotus mennä. Yksiin häihinkin saatiin tänään kutsu ja mulla siis polttarit tiedossa.

VaraaG: ei olis kauheesti varaa olla kotona mutta ajateltiin miehen kanssa silti pärjätä kunnes flickan on n 3v. Aattelin tehdä keikkaa jos tarve vaatii.

Nyt iltapalan tekoon.

-MM-

Vierailija
25/51 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa yritän kirjoitella jotain ja liittyä joukkoon -- jos vielä uskallan... Nimimerkkikin piti vaihtaa välillä kun meiltä meni jouluna kone rikki ja olen unohtanut täydellisesti kaikki salasanat sun muut, olisinkohan aloittanut nimerkillä cenoura. Ja kun tuo neiti syntyi 15.1. niin on vähän kestänyt tämä uudelleen ryhdistäytyminen... Olen kyllä lueskellut juttuja ja nyt kun näin että E-K:laiset meinaavat tapaamista niin sain erityistsemppiä!

Neiti on siis nyt 4kk. mitat 6555g ja 64cm. Täysimetyksellä mennään, toivottavasti sinne 6kk asti. Neiti nukkuu 6-9 tuntia putkeen öisin, aamuisin pitkät unet ja iltapäivisin/illalla torkkuja 30min-1h.

Ja nyt kutsu kuuluu, täytyy mennä, yritän kirjoitella ahkerammin kuin edellisellä yrityksellä :-)

C + neiti 4kk 1vk

Vierailija
26/51 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkgreen] Ariella mietti näitä vaatekokoja, niin ne vauvatkin kuitenkin on erikokoisia vaikka mitat ovat samat. Pikkumiehllä kun on tosi pitkät kädet ja jalat (ja sormet ja varpaat) että niistä jää vaatteet ensin pieniksi. 68 cm bodyt eivät meinaa mennä haaroista enää kiinni, tai menevät, juuri ja juuri. Lisäksi 68 senttiset bodyt ovat mielestäni tiukkoja pään yli vedettäessä. Tutan vaatteet ovat " isompia" kuin esim. H&M:n vaatteet, eli tutan 68 senttinen menee vielä päälle kun taas H&M:n ei ole mennyt enää viikkoihin.

Kirjoittamisesta, kiitoksia kehuista [color=red]*punastuu* [color=darkgreen] Se onkin suurin harrastukseni ja intohimoni ja enemmänkin haluaisin kirjoitella jos vain löytyisi aikaa. Siis ihan muitakin asioita.

Ja vielä unohdin kertoa kun poitsu eilen (siskonsa 2 v syntymäpäivänä) kääntyi ekaa kertaa mahalta selälle!! Eikä kerran vaan neljä, sain kuvattuakin yhden käännöksen =) Tänään on vain kääntynyt 2 kertaa. Mut yleensä ainakin näitten muitten lasten kanssa on ensin opittu asia, ja sitten otettu vähän miettimis " timeout" noin viikon pari ja sit vasta alettu " käyttämään" aktiivisesti taitojaan! Mut oli se kiva yllätys kun ei oikeastaan ole yhtään harjoitellut kääntymistä.

Ja taas aloin miettimään missä mun vauvani on =/

Isoin " vauvani" menee syksyllä jo yläasteelle, ajatelkaa..siis justhan mä ite pääsin ysiltä =) Nää kaksi vanhinta lasta lähtevät perjantaina hesaan " stafettkarnevalen" :iin, suomenruotsalaisten koulujen viestijuoksutapahtumaan (käyvät ruotsinkielistä koulua) ja yöpyvät siellä luokkatovereitten ja opettajien kanssa ja mnevät lauantaina linnanmäelle. Oi kuinka huolissaan tää äiskä on että miten siellä menee? Sit tuo 10 vuotias menee 9 päivä kesäkuuta asperger-lasten kesäleirille ekaa kertaa ja sekin jännittää!!!

Mut hei, nyt mä kyllä meen soffalle lojumaan kun kaikki pienet nukkuvat! Vointeja ja keskivviikkoiltaa kaikille!

Vierailija
27/51 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KATSKULA jo kyselikin meidän korvakipuiluista... Ja tosissaan vein pojun tänään uudelleen näytille lääkäriin ja toinen korva oli edelleen tulehtunut. Saatiin sitten jo toinen antibioottikuuri ja kahden viikon päästä korvalääkärin tarkistukseen. Meillä nää yöt ovat edelleen siis aika mahdottomia. Heräillään vähintään puolentoista tunnin välein syömään ja aamuyö on yhtä itkua. Mutta heti kun silmät räpsähtää auki niin poika on yhtä hymyä. Päivisin ei ole merkkiäkään korvakivusta.

En tiedä onko kaikki heräily korvista kiinni, mutta toivotaan niiden parantumisen myötä öiden parantuvan. Mulla itsellä alkaa vaan olla aikamoisia uniongelmia. Kaksi tuntia on pisin yhtenäinen pätkä unta näiden neljän kuukauden aikana. Synnyttämisessä avautuminen kesti pari vuorokautta ja vauvan huudot oli jo sairaalassa ihan mahdottomia, joten ensimmäiseen viikkoon en nukkunut tuntiakaan. Sitten koliikkihuudot jatkui yli kaksi kuukautta, jolloin yleensä nukuin vuorokaudessa vain kaksi tuntia. Sitten oli hetki parempia öitä, mutta nyt on ollu korvatulehdusta ja tiheään imemistä jne.. Nukkumisesta on tullu jo sellainen stressi, että vaikka poika nukkuisi niin mä vaan pyörin sängyssä ja mietin et nyt pitäis saada nukutuksi. Jos poika nukkuukin normaalia pidemmän pätkän niin mä jo herään odottamaan heräämistä. En oikein tiedä miten saisin tän tilanteen korjattua. Aina mietin, et kunhan nää yöt paranee niin kyllä mä taas opin nukkumaan... Kumma kyllä en usein tunne itseäni kovin väsyneeksi, vaikka kyllähän tässä aika ylikierroksilla taidetaan mennä..

SIIVOUS-G: Ennen poikaa siivottiin 50/50, mutta nyt mä siivoan sen verran kuin jaksan. (eli kämppä välillä aika räjähtänyt). Mies on taas enempi hoidellut käynnissä olevaa remonttia. Ruokaa mä oon aina enempi laittanut. Toivottavasti tajuaa, että yhdessä taas siivotaan kun mä menen takaisin töihin, ettei tule tavaksi..

MIEHEN MENOT-G: Toi mies on aika aktiivinen harrastaja eli kuntosalilla käy n. 4xvko + harrastaa jalkapalloa 1-2xvko (riippuen onko peli). Talvisin pelaa futsalia. Mä olen itse toistaiseksi ollut kotosalla, mutta hankin juuri 5kk kortin kuntosalille. Olin eilen ensimmäistä kertaa vuoteen jumpassa ja hyvälle tuntui. Mies lupasi, että kyllä munkin harrastuksille löytyy jatkossa aikaa. Eli alkuun ajattelin 2xvkossa käydä jumpassa tai spinningissä.

Vierailija
28/51 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie palailin äskettäin iltavuorosta töistä. Oon tän viikon töissä ku mies on vapailla.

E-K:n tapaaminen: Mie saan varmaanki kohtapuoliin työvuoroja kesäkuulle, huomenna ajattelin soitella töihin. Myös heinäkuussa käy, yritän järjestää. Oishan se kiva et kaikki pääsis.

KesälomaG: Meil ei oo yhteistä kesälomaa ku mie aloitan työt jo 6.6. Mies jää kesälomalle ja sit siit suoraan siis vanhempainlomalle varmaanki 4kk. Mut vapaapäivät ollaan yhdessä ja yritetään käyttää lapsia tykkimäessä. Kuulemma passaa hyvin lapsille, ei tarvii kauemmas lähtee.

Mut nyt miehen luo ja huomenna taas iltavuoroon!!!

Öitä kaikille.

Birgit

Vierailija
29/51 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että tänään lääkäri ihmetteli, että vieläkö mennään pelkällä ä-maidolla. Mä siinä sitten selittelin, että eikös se suosituskin ole puoli vuotta. Oli sitä mieltä, että harva lapsi pysyy niin pitkään täysin tyytyväisenä maidon kanssa. Käski aloitella maistelemaan perunaa ja porkkanaa ja maissivelliä saa kuulemma heti antaa niin paljon kuin jaksaa syödä. Poika siis nyt 4kk1pvä. Aika hassu mielipide mun mielestä. Tosin voihan olla meidän kohdalla ihan ok mielipide, kun yöt niin risaisia ovat ja pituuskäyrässäkin oli pieni notkahdus viime kerralla.. Ajatteli varmaan, että siellä ne nälän takia poikaa huudattavat. Mä tosin ajattelin vielä katsoa paraneeko nää yöt korvatulehduksen paranemisen myötä. Ensi viikolla on myös neuvola, joten katsotaan miten poika on kasvanut. Itse olen alkuun ajatellut sitä 6kk täysimetystä, mutta saa nyt sitten nähdä. Mies olisi jo kovin innokas aloittamaan kiinteät. Kai se haluaa enemmän mukaan noihin syöttöhommiin.

Vierailija
30/51 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanaan kavimme tyopaikallani yliopistolla moikkaamassa tyokavereita vauvan ja kolmosen kans. voi hellanlettas sita ihmettelya. Tyokaverini ovat kunnianhimoisia tutkijoita kiinasta, uratietoisia ja mina sitten pilkutan siella perhearvojen puolesta.

Niin Zatu, teen tutkimustyota koneen aarella. Talla hetkella analysoin possuista otettuja sydanfilmeja, siis ihan tyota tyota. Tanaan sain koodin toimimaan joten huomenna on hyva jatkaa. ¿riemuitsee sisalla pain, ku ei kehtaa pomppia

Nyt varmaan jo zatun jutun luettuanne aloitte jo arvaamaan, missa oon luurannu, mullan alla, ilman tulpaaneja!! ¿ilmoittaaa henki pihisten¿ Eipa mua tulppaanit huoleta, kylla se palaa kuvioihin ihan varmasti. saapahan extra huomiota,kun toinen pyorii valista ymparilla kuin kissa pistoksessa. ¿sadisti sisalta¿

Me tullaan sinne keslomalle 3 viikoksi, laskeudumme helsinkiin 19. paiva kesakuuta, joitakin tyohommia pitaa siellakin teha. Vaihoin lomarahan vapaaksi, joten mulla on ruhtinaalliset 7 viikkoa kesalomaa ¿JIHUUU¿ Joten jos tapaamista ajatellaan, mielellaan keskella viikkoa, en osaa viela meidan menoja suunnitella¿Kerrohan zatu miehelles, etta maidan beibi matkustaa yhteensa 16 000km, mita on 300 siina rinnalla. myos se meidan viikonloppureissu sinne bisnesseminaariin meni hyvin. Yellowstonin reissussa B oli kaikista paras.

Iho-ongelmia ja matoja joillakin naamassa, menkaa ongelle!!! siis maa kylla tiedan, milla saa ihomadot puhdistettua naamalta, olen miehen madot haatanyt ja laitan hanelle naamion kerran viikossa, jo on siisti nenanpaa. mulle voi laittaa sahkopostia, jos kiinnostaa enemman ihon hoito, osoite blogissa. marialla on se jo muutenki. Kuulostaapa kamalata, kun puhutaan madoista, ei ne onneksi oo mitaan lieroja. kauheaa ku alkoi mielikuvitus lentaan¿.¿hihitys¿

Meian neiti parjaa ihan nailla omilla evailla ja se helpottaa Suomen matkaakin,kun ei tarvi antaa mitaan muuta, eilen meni nukkuun klo 21 ja herasi syomaan 5,30. Eli sitten , kun tullaan takaisin, alan antaan jotain muutakin.

meilla molemmat tehhaan senku keretaan, koko ajan on jotain tekemista, mies laittaa aamupalan ja nyt muutkin ruuat, maa leivon¿molemmille riittaa hommaa.

Vara, jos ois varaa ois vaikka miten pitka lista, mita vois ostaa. onneksi taalta saa halvalla vaatteita. nyt tehhaan bisnesta, etta ois joskus varaa¿.tulkaahan tanne ostoksille, aitillakin oli yksi matkalaukku tupaten taynna vaatetuliaisia.

Vauvan ihottumasta on ollut puhetta, mina en voi syoda appelsiineja, mansikoita, tomaattia, pahkinoita, kun alkaa B:n iho kuivumaan. suklaakin on no no listalla, jos syon suklaata, beibi ei sitten seuraavana paivana nuku hyvin. Edellinen lapsi oli hyvinki allerginen, ei passannut maito, ruis, kananmuna jne. nyt han kylla voi jo syoda melkein mita vaan.

kaikille halit taalta, tanaan kun oltiin kaupassa, alkoivat pillit soimaan ¿ tornadovaroitus. Ja vetta tuli siis ihan mahottomasti, onneksi se meni hetkessa ohi ja ei tullut oikea tornado. mies oli vauvan kanssa autossa ja maa kolmosen kanssa kaupassa. Kun vahan tuli valia sateessa juostiin autoon ja ajettiin kotiin, siihen menessa oli ilmakin jo rauhoittunut ja ei tarvinut kokkia autotallissa. T vaan oli peloissaa, lohduttautui silla, etta suojelusenkeli on mukana. Ja sita han toitotti vauvelillekin. jossain tassa lahistolla oli satanut 10cm halkasijaltaan olevia rakeita, onneksi ei siella kaupan pighalla, ois autoon tullut melkoisia kuhmuja.

Ei muuta kuin niihin kotitoihin kasiksi, alkaa tyopaiva olla purkissa ¿nyt jo uskallan hyppia¿

lepe ja b 4kk

Vierailija
31/51 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

leperus:

Niin Zatu, teen tutkimustyota koneen aarella. Talla hetkella analysoin possuista otettuja sydanfilmeja, siis ihan tyota tyota.

[b] Hih, laitoin sulle sähköpostia, mutta tuli mieleen ,että ootteko testannu sitä " matojenhäätö" ainetta niihin possuihin ja nyt niiden terveyttä tarkkailette :)

Nimittäin saa olla melekosta dynamiittia ,että nää häätyy pois naamasta! *kaivaa talvivarastosta mato-onkea*

Oho,kello onkin jo ton verran,pitää mennä herättään väkeä!

Ai niin,Pirates of caribian oli HYVÄ!

kandee katsoo :)

tultiin kotiin kymmenen mais ja eihän tääl kukaan nukkunut,Jerekin oli ottanut vaan ½ tunnin tirsat.

[u]Maria ja Jere

Vierailija
32/51 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Aamupuuro on tulella ja miekkonen just simahti. Seuraavalla unijaksolla heti kartanolle, koska on luvattu iltapäiväksi sadetta. Mattoja pitäs puistella, ku ne muutaman päivän on takakuistilla jo ollu. Sitä ennen kyllä pitää uuestaan vähä imuroia ja tanssia mopin kans.

Tarkotus oli jo mopata heti imuroinnin jälkeen, mut ku se jäi niin sen siittä sai. Pitää alottaa alusta koko homma.

Eilen sentään sain pyykkisotkut selvitettyä *vetää rastia katosta lattiaan* ja muutenki yleisilme parani mökissä. Akkunoitten kuurausta pitäs jatkaa. Kaks on vasta sanomalehtien kans läpikäytynä ja ai, että ne hohtaa :) Kerranki ylpee itestään :b

[b]Ceciliah[/b] oisit vaan laittanu sen kuvan. Eikös siinä ois ideaa eli tehä ns. ennen jälkeen otokset blogiin? [b][size=2]Mitäs ootte kaikki mamat siittä mieltä??[/b][/size]

[b]Nenn[/b] teillä on varmasti aina toimintaa mökissä. Musta ei varmasti ois isompaa perhettä pyörittään. Voimat varmasti riittäs, mut ei hermot.

Meillä on myös puulämmitys tai no on öljykin, mut sitä harvon käytetään. Pannuhuoneen kautta tahtoo sisälle välillä kantautua roskaa :/ Ukko useimmin pitää " valtakunnassaan" siisteydestä huolen, mut kyllä mäkin siellä häärään. Nyt en oo pitempään aikaan lattiaa kuurannu, vaikka se onki nopeeta siellä. Tai no nyt kyllä muistan syynki miksi en oo, koska lattialle on kertyny kaikkee mikä pitäs nostaa veden tieltä pois. .

[b]Pinuksen G[/b] ei nyt hirveesti pulautella. Tai ei pulauteltu, mut nyt on muutamana päivänä ollu sitä enempi ilmassa. Eilen oli Kossi muutenki kitkusempi ja pulautti urakalla. Hampaantynkiä ei tunnu, koska sitä heti aloin pelkäämään. Kaveri tosin tuumasi, ett voi jo muutamaa kuukautta ennen puhkeemista olla " oireita" . Aina oppii jotain uutta.

[b]Pupina[/b] eikös oo vaan ihanaa nähä ukko pienen kans touhuamassa tai " vaan" nenät vastakkain tuhisemassa :) :) Mä varsinkin akan aikaan liikutuin herkästi vastaavissa tilanteissa, koska sillon se oli niin uutta ja ihmeellistä. Ite en hirveesti isästäni muista ja isähahmoo ei oo ollu kuria pitämässä niin osaksi siksikin on aina niin ihanaa nähä oma ukko nassikoitten kanssa touhuamassa.

Tosiaan kyllä munkin mielestä luumua voi huolettaa antaa, koska annetaanhan sitä ihan pienten vauvojen kakan panttaamiseenki " lääkkeenä" .

[b]Evelyn[/b] toimiko pojun masu?

[b]Ardisia[/b] elä turkiksia pakkaa mukaan ;) Meillä tosiaan Kossi on vähä vaativainen autoilun suhteen. Liikkeelle pitää päästä heti ja useimmiten ei riitä, ett auto käynnissä vaan se pitää olla liikkeellä ettei takapenkillä raivota. Ja joskus on käyny niinkin, ett murinaa kuuluu vaikka kuinka painaa kaasua.

Että siinä on varmaan syytä miksi ukko ei oikeen lämpene kesäreissulle. Kieltämättä ihteeki mietityttää miten pärjään Oulun tapaamisreissulla, jos mekkalaa alkaa olemaan autossa. No - sitten kai pysähytään miljoona kertaa tienposkeen.

[b]Rainy[/b] onnea valmistumisen johdosta :) vai oliko kyseessä vasta välitodistus? Taitaa D olla tänään kiertopalkinto ;) kulkee sylistä syliin koululla.

Ei sitä tosiaan nelostietä aina oo kovin mielekästä ajaa. Ns. suora tie ja liikennettä liikaa. Meillä tapana kiertää vähän pitempää kautta esim. jonnekki sukuloimaan, jos vaan tarjolla pienempiä teitä.

[b]Coelinho[/b] *hmm* jotain tuttua tuossa Cenourassa on. Tänne sekaan vaan tarinoimaan, eikä yhtään ujostella :)

[b]Lepe[/b] sulla taitaa olla aika erikoinen työ. Tai ainaki mulle tuollanen possututkimus kuulostaa aika heprealle ;)

Heh :D vai kissa pistoksissa teillä on. Sitäköhän se meilläki eilen oli, ku kuulin ukoltani olevani " tarjolla" ku masullaan makasin divaanilla. Ja ihan vaan viestiä siinä naputtelin pötköllään. Tuumasin vaan etten persaustani oo piilotellu, ainahan tuo mukana kulkee. .

Voi ei auta tähän naamaan etes katiskat! Mut taianpa mäkin laittaa sulle spostia, jos sulla ois joku taikaliemi keksittynä tällaseen pottunokkaan. Syytän kyllä osaksi laseja, ku nenä on niitten takia " koetuksella" .

Tornado :/ enkuleita teillä on onneksi ollu mukana roppakaupalla. Ois kyllä tommoset rakeet tehny pahaa jälkee autoonki. Muistan pienenä ollessa, että tuli pingispallon kokosia rakeita ja nekin sai auton katon pienille lommoille. Plus huopakatto meni ihan uusiksi.

Jahas, nyt on vaativaista väkee ympärillä. Alkaa pakkeloimaan nassu ja pikku hiljaa suunnitella mitä tekis. Ilta nyt on ainaki mietittynä, ku akalla on kevätjuhla :) :)

Aurinkoista päivää mamat ja olkaahan terhot kiltisti.

Vierailija
33/51 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kauhea matkakuume...mun kaveri oli viikon Roodoksella. Ja nyt koko ajan kehuu reissua.Tahtoo kans!!!

CINZA: Täällä myös minulla suu loksahti auki, kun kävin neuvolassa silloin kun poju oli 3kk niin täti sanoi että voipi ruveta pikkihiljaa vellejä kokeilemaan...Ja nyt 4kk neuvolassa sanoi että nyt kannattaa pikkuhiljaa alkaa totuttelemaan kiinteisiin. Vaikka paino oli hyvin noussut rintamaidolla. No viime viikolla aloitin antamaan luumua, kun se pojun mahan toiminta on mitä on. Ja nyt eilen annoin pottua. Lääkärikin kyllä suositteli että kannattaa aloittaa kiinteät, tuon mahan toiminnan takia.

ZATU: Eipä ole taaskaan A:n maha toiminut. Viimeksi helatorstaina, eli viikko sitten. Ja silloinkin jouduttiin antamaan pienoisperäruiske kun oli ollut 13päivää kakkaamatta. Sitten kun kakka tulee niin se on ihan normaalia rintamaidolla olevan vauvan kakkaa, Ei yhtään kovaa eikä vihreää. Ja poju on aivan hyväntuulinen. Nyt on koitettu hakea apua homeopaatilta. Hän on myös hieronut poikaa.

ELIN@:Mekin kyllä voitais sopia tapaaminen kun samalta suunnalta ollaan??Uunoon joskus? Meillä kun olis teille vähän vaatteita...

Onko täällä Pohjanmaalta muuta väkeä???

No nyt puhkun siivousintoa...tietäis vaan mistä aloittais...Meillä kun kohta alkaa lattiaremontti ja keittiön kaapit vaihdetaan uudet. Eli pitäis laittaa tavaroitakin laatikoihin....

Nyt pakko mennä äkkiä, ennen kuin into karkaa ovesta pihalle!

AURINKOISIA PIHAILMOJA KAIKILLE!!!

T.Evelyn&poju 6.1.

Vierailija
34/51 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelyn79:

Onko täällä Pohjanmaalta muuta väkeä???

[b]*heiluttää kättään* TÄÄLLÄ ON!

Vierailija
35/51 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ZATU ja joku muukin kannusti antamaan lisäruokaa; niin sit tein! Annoin maissia toissapäivänä ja eilen! (näyttää kans kieltä neuvolan tätille kunten Zatu!) No nyt on sit vissiin pikku massu pipi ku ei oo kunnon kakkaa tullu :-((. Nää pari yötä on ollu taas siä 1.5-2 t välein tissuttelua:-/. Kai se tästä kohta helpottaa ku tttuu massu tuhdimpaan? Ei sitä kyl paljo menny, varmaan puolesta teelusikasta osa ku taitaa tulla enemmän takas mitä suuhun laittaa ;-). Hyvin osasi jo suutaan aukoa mut ruuan suunta tais olla väärä... kun ei mennykään alaspäin! Eikös seki oo merkki et kiinteitä voi antaa alkamaan jos availee suutaan lusikan nähdessään? Riisivelliä oon nyt antanu iltaisin, Dr.Kousan jauheesta tehtyä ja laittanu sekaan vähä persikkaa tai päärynää ku ei muuten maistu miltään! Eikös muuten päärynäki pitäis olla vatsan toimittaja kuten luumu? Vähän ehkä hellempi sellainen. Pitäiskö mun antaa ennen potun kmokeilua tota luumua et sais masun toimimaan? Joko sitä uskaltais...

Meil on kauhee talokuume; ollaan käyty kauheesti taloja kattomassa. Vähä vaan hirvittää ottaa isompi laina ku mä haluaisin jäädä hoitovapaalle. Kuten joku muukin sanoi, mul ei kans oo kauheen kiva työpaikka palata ja jos nyt pääsen sinne yliopistoon niin voisin ehkä opiskella tääl lastenhoidon ohessa jos tuo esikko (kohta 4 v) jatkais päiväkodissa osa-aikaisena. On viel 3 pv hoidossa ja jää sit kesä-elokuuksi pois. Paikka kyllä säilyy ku en uskalla antaa pois. Täällä kun ollaan sitä mieltä et pitäis olla kotona ku äitiki on vauvan kans kotona. Eli jos annan pois, sanovat syksyllä ettei ole paikkoja... Jännä ku jankuttavat lapsen parasta (siis p-hoidon johtaja) mut eivät ymmärrä et sitä mäki ajattelen! Nytki ku oli viikon pois ja eilen vein ja näki kaverinsa ulkona, oli ihan innoissaan ja juoksi kavereidensa luo... Raukal ollu varmaan tylsää koko viikko olla kotona äidin ja vauvan kanssa :-/...

ÄITYLI: joo se papa-muutos kertoo et on aktiivinen tulehdus. On nyt sit toi starogyn-kuuti 6 vrk.

MIEHENMENOG: ei paljo oo halunnu mennä mut joksus aina haluaa kaljalle, vaikka väkisin! Sit ku menee, tulee 2 t kul takaisin ku siel oli tylsää ja vaan nuoria ihmisiä ja tuli kotiin ikävä ;-), hih!

SIIVOUSG: mä järjestelen oikeestaan aina yksin ku mies ei koskaan läydä tavaroille paikkoja tai sit laittaa vääriin paikkoihin niin, etten mäkään löydä. Ja pyykkejä ei " kopsauta" ja ku mä en oo mikään silitysintoilija, olen alkanu ite ripustaa niin ettei tarvi silittää välttämättä. Siis kopsautan! Toi meijän esikoinenki neuvo isiä täs kerran et " kospauta näin ja sit vasta najulle" ! Muut hommat tehdäänki yhdes (mitä niitä nyt sit jäi;-), paitsi pölyjen pyyhkiminen on kyl kans mun hommia... Ja ihan sanomatta alkaa tehdä. Teki muuten ekaa kertaa elämässään eilen LIHAPULLIA! Tekee tosi hyvää jauhelihakastiketta ja laajensi nyt menyä...

Mitäs muuta oli? Jaa niin, vara-g: haluisin olla kotona ainaki elokuuhun-08 tai vuotta pidemmälle mut katotaan nyt pääsenkö sinne kouluunki, se ratkasee paljo! Sen lisäks en kyl töissä varmaan jaksa käydä, paitsi sitte ku muut paitsi gradu valmiina! Sitä ehkä voi ainaki alussa väsätä töiden ohella. En kyl tiedä olisko varaa olla kotona mut lapset on tosiaanki vaan kerran pieniä! Mies pitää isyyskuukauden syksyllä ja siksi aikaa meen töihin, sit vois viikonloppuisin keikkailla ku saa perehdytyksen takas hommiin ton kuukauden aikana.Hoitoalalla kyl riittäis töitä ihan omassaki pitäjässä, ei tarvis ajaa Turkuun asti!

Saakos sitä muute keikkailla muualla jos on omasta työstään hoitovapaalla? Tietääkö kukaan?

Mut nyt on pakko mennä ulkoiluttamaan imuria ku poju nukkuu, kaveri tulee noin tunnin kuluttua!

Ai niin, oltiin eilen kattomassa vajaa 2 vko ikäsitä poikavauvaa ku paino 3500 g; oli se rääpäle! Ku meijän vauvat molemmat ollu 4200 g syntyessään! Ja toi vajaa 4 kk ikäinen poitsu oli kyl jättiläinen sen rinnalla ;-). Mihin ne munki vauvat on hävinny, nyyh! Kertokaa jos näkkyypi!!!

Hyvää päivän jatkoa! Tääl synkkä sellainen ilman puolesta...

Markelmi ja poitsu

Vierailija
36/51 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" *heiluttää kättään* TÄÄLLÄ ON!"

Mistäpäin pohjanmaata?

Minä olen Keski-pohjanmaalta.Mutta jos johonkain saatais treffit. Minä olen kyllä valmis tulemaan vähän kauemmaksikin, mutten ihan Ouluun enkä Helsinkiin. Niihin on vähän turhan pitkä matka...

Vierailija
37/51 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jopa aurinko paistaa. Harmi, kun illaksi lupas taas sadetta ja esikoisella on päiväkodin kevättapahtuma ulkona.

ARDISIA: Lääkityksestä lääkäri totesi, että reumalääkäri määrää aina sen, jos aihetta on. En osaa sanoa miten imetyksen käy. Itse en enää imetä. Nyt sain vaan lisää särkylääkkeitä. Minulla oireina ovat nivelkipu lähinnä polvissa ja päkiöissä, yleensä leposärkyä eli pystyn liikkumaan kuitenkin. Lisäksi polvet on vähän jäykänoloiset aamulla ja tuntuvat turvonneilta, vaikka eivät olekaan. Minulla on semmoinen käsitys, että mummolla oli jonkin sortin reuma. Pitää äidiltä kysyä.. Minulta kyseltiin myös tarkkaan, että onko suvussa reumatauteja eli on tosiaan kai periytyvää. No toivotaan ettei periydy minulle ja tämä olisi jotain ohimenevää. Saan siis kokeiden tulokset ensi viikolla, ja lääkärin kanssa sitten sovimme jatkosta, mutta ilmeisesti kuitenkin jatkotutkimuksiin joudun.

Kävin välillä pojan laittamassa pellolle nukkumaan. Teilläpäin ZATU kai laitetaan lapset kartanolle vai :-))? Mukavia nää murteet..

NENN: Nauratti kyllä toi sinun selostus kaupassajuoksusta itkevän lapsen kanssa. Voin kyllä arvata, että sinua ei sillon naurattanut. Sitten tollasessa tilanteessa muut ihmiset katselee sellasella katseella, että " eiks toi saa tota pentuu hiljaseksi?" Me saatiin kanssa katseita tässä yksi päivä, kun neiti 3 v. kijui ja itki täyttä kurkkua kaupasta lähdettäessä, että " miuta pissittää" . Jospa pissittäskin, mutta osaa vedättää mukamas pissihädällä, että pääsee kärryistä pois yms. Ja minä julma äiti en päästä lasta pissille... Onneksi poitsu ei enää niin kiivaasti itke, jos väsyttää. Lähinnä tiedottaa väsymyksestä kitinällä. Mutta meilläkin valvomisen maksimi on se 2 h, joskus tosiaan se 3 h (pitää olla nukkunut ekstrapitkät unet ennen sitä).

Meilläpä muuttuukin elämä totaalisesti viikon päästä, sillä isäntä lähtee sitten kuitenkin reissutöihinsä. Me ollaan siis viikot lasten kanssa keskenään. Rahaahan tää muutos tietää, mutta mistähän saisi itselle hermoja lisää... Nyt on ollut niin helppoa, kun on ollut kaksi aikuista tätä huushollia pyörittämässä. Eniten hirvittää kyllä tuleva heinäkuu, sillä esikoinen on päiväkodista lomalla sillon. Mie en meinaa nytkään saada järjestettyä tytölle tarpeeksi toimintaa (on erittäin vilkas), ja täällä takahikiässä ei todellakaan ole kavereita ja leikkipuistoja naapurustot täynnä. Sitten, kun ei ole toimintaa, tahtoo tilanteet kärjistyä huutoon, jankuttamiseen, karkailuun, venkoiluun jne. Mutta kaipa se siitä jotenkin suttaantuu...

Nyt taidan taas lopetella ja keittää päiväsumpit!

-pinus ja poitsu 3.1.07 (hitsi, kohta täyttää 5 kk)

Vierailija
38/51 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelyn79:

" *heiluttää kättään* TÄÄLLÄ ON!"

Mistäpäin pohjanmaata?

Minä olen Keski-pohjanmaalta.Mutta jos johonkain saatais treffit. Minä olen kyllä valmis tulemaan vähän kauemmaksikin, mutten ihan Ouluun enkä Helsinkiin. Niihin on vähän turhan pitkä matka...

Vierailija
39/51 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Lapualla asutaan, mehän koetettiin niitä pohjanmaa treffejä järjestää jo kertaalleen,mutta jäivät sitte.. :/

Mutta olis kyllä niin kiva nähdä kaikkia immeisiä kyllä!

vuokrataan kohta linja-auto ja kerätään akat pohjanmaalta ja hurautetaan ouluun treffeille,pirskales! :)

Vierailija
40/51 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä kommentoida! Kurjaa, että teillä on koko alku mennyt rankimman kaavan mukaan! Nukkumaanhan sinut pitäisi saada tai muuten menet ihan totaalisesti loppuun. Minä väsyin esikoisen kanssa myös aika tyystin. Mies oli sillonkin reissuhommissa, minä hoisin vauvan täysin yksin ja se harrrasti yhtenään vielä yöhulinointia. Päivälläkään en voinut nukkua, kun nukkui niin lyhyet unet. Mina sain lisää voimia heti, kun sain pari yötä nukkua totaalisesti heräilemättä. Eli pakotin miehen hoitamaan syötöt pullosta (onnistuisiko teillä lypsää, syökö pullosta?) ja minä nukuin nukahtamislääkkeen voimin. Mies ei ois millään tehnyt sitä vapaaehtoisesti, kun oli niin " väsynyt" omista töistään, hohhoijaa, mutta tajusi sitten kuitenkin miten vakavasti asiat on. Minulla oli samaa kun sinullakin, että ei vain saanut nukuttua, kun odotti jo seuraavaa heräämistä. Jo yksi tai kaksi yötä tekee ihmeitä, usko minua, ja saat " kierteen" katkaistua. Toivottavasti tästä jotain apua ja voimia todella sinne!!

COELINHO: Tervetuloa mukaan! Ja ollaan tosiaan suunnittelemassa E-Karjalaisten tapaamista kesä- tai heinäkuulle Lappeenrantaan. Osaksi ollaan " keskusteltu" tästä sähköpostitse ja osaksi tällä palstalla.

Nyt kahvinjuontiin!

-pinus-