Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen katsonut tässä pari 80-luvun elokuvaa ja niissä tunkeileva seksuaalisuus, jopa ahdistelu, esitetään normaalina

Vierailija
26.07.2026 |

Katsoin Ghostbustersin ja Indiana Jonesin (Viimeinen ristiretki). Tungetteleva piirittäminen ja vihjailu esitetään niissä normaalina miehen ja naisen välisen kanssakäymisen muotona. Nykypäivän vinkkelistä tuntuu oudolta, että tuollaisen käytöksen esittäminen on ollut tekijöiden mielestä soveliasta, kun kyseessä on vieläpä lapsille ja nuorille suunnatuista elokuvista.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas nykypäivä ei ole ihan "Normaalia".

Anaalinaintiohjeita iltalehdissä joita lapsetkin lukee. "Näin tunget Kyrrpääsi toisen peräsuoleen"  Ok.

Joo ja en tiedä mikä oli selitys, en avannut artikkelia mutta otsikon näin eilen tai ihan tässä joskus jossa asiantuntija, oliko peräti lääkäri kertoi miksi miehen pitäisi harrasaa anaaliseksiä.

Normaalia?? Tuollaista ei 80-luvulla olisi ikinä julkaistu. Eikä jatkuvalla syötöllä mitään polyamorjuttuja ja voimaantuneita nuoria naisia jotka myyvät itseään ylpeinä.

Kyllä minä otan anaalijutut sata kertaa mieluummin (vaikka ei ne b-rapun hommat kiinnosta), kuin naisten ahdistelun ja raiskaamisen normalisoinnin.

Vierailija
42/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tuossa on jotain välimallia olemassa, ei pelkästään ääripäät eli tungettelu ja ahdistelu, tai sitten täysi passiivisuus ja aloitteellisuuden puute?

Vai tyhmiäkö ihmiset on? Ilmeisesti.

Minua lähestyy miehet ihan säännöllisesti, ei ahdistella. En tiedä olenko sitten harvinaisuus nykymaailmassa, mutta minun vinkkelistäni miehillä ei ole mitään ongelmaa lähestymisen kanssa.

Ehkä mä vedän puoleeni vain normaalilla itsevarmuudella ja aktiivisella energialla varustettuja miehiä?

Lisäys: eikä tämä vain mua ja henkilökohtaista kokemustani koske, vaan myös mun tutut miehet kyllä lähestyy naista jos niitä kiinnostaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ihmiset kuitenkin pariutui silloin, perustivat perheen ja hommasivat lapsia. Nykyään se ei tunnu enää millään onnustuvan...

...eikä ollut tällaista jatkuvaa kitinää, cancelöintiä, uhriutumista tms., eikä tuosta kukaan vetänyt nernettä nokkaan, kuului asiaan.

Nythän naisia ei uskalla katsopakaan paria sekuntia pitermpään, ettei saa syytä jonkin sortin ahdistelusta

Vierailija
44/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika, jopa viihde-elokuvat kertovat siitä omasta ajastaan, tykkäsit tai et.

Ei elokuvia noin ylipäänsä tehty silloin sillä ajatuksella, että kerrotaan miten asioiden pitäisi (joidenkin mielestä) ollam opettavaista tarinaa pikkulapselle tehtiin lähinna lastenelokuvissa. Realistiset leffat pyrkivät realismiin, asiat pyrittiin kertomaan tai havannoimaan sellaisena kuin ne olivat. Tällaiset leffat varsinkin ovat arvokasta kamaa noin niin kuin historiallisessa mielessä, aatemaailman muutoksissa jne. 

Ajan yleiset asenteet puikahtelivat myös epookkeihin, avaruusseikkailuihin tai niin kuin Indiana Joneseissa, entisaikojen seikkailujen pastisseihin. Vaikka kuinka kerrottiin tulevaisuudesta (Back to the future), täysin vieraasta ja ajattomasta maailmasta (Aliens), 1900-luvun alun seikkailuista (Indiana Jones), dystopiasta (Terminator, Blade runner), niin kummasti ne leffat kuitenkin kertoivat enemmän 1980-luvusta. Heh. Ja eiköhän se ole ihan OK. Olemme aikamme lapsia.

Vierailija
45/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olikin normaalia. Sen ajan normaali oli eri asia kuin nykypäivän.

Ja se oli perseestä. Seksuaalinen ahdistelu oli ja on perseestä. Kaikki alapeukuttajat on seksuaalisia ahdistelijoita.

Vierailija
46/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tuossa on jotain välimallia olemassa, ei pelkästään ääripäät eli tungettelu ja ahdistelu, tai sitten täysi passiivisuus ja aloitteellisuuden puute?

Vai tyhmiäkö ihmiset on? Ilmeisesti.

Minua lähestyy miehet ihan säännöllisesti, ei ahdistella. En tiedä olenko sitten harvinaisuus nykymaailmassa, mutta minun vinkkelistäni miehillä ei ole mitään ongelmaa lähestymisen kanssa.

Ehkä mä vedän puoleeni vain normaalilla itsevarmuudella ja aktiivisella energialla varustettuja miehiä?

Mua taas lähestyvät harvakseltaan mutta asiallisesti. Sitten olen kuullut muilta naisilta, että on sellaisiakin, joita ei juuri koskaan aidosti lähestytä mutta kylläkin ahdistellaan. Ja sitten niitä, jotka kokevat paljon kumpaakin (arvatkaa muuten kummanlaiset miehet menestyvät heidän kanssaan, no eivät ne ahdistelijat).

Eli olen samaa mieltä, että ei ne lähestymiset ja ahdistelu todellakaan sillä lailla liity toisiinsa. Ainakaan selvästi eivät kerry samoille naisille.

Vierailija
47/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anaalinaintiohjeita iltalehdissä joita lapsetkin lukee. "Näin tunget Kyrrpääsi toisen peräsuoleen"  Ok.

Sinua taitaa kiinnostaa saada patukkaa perseeseen 

48/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisissa 80-luvun elokuvissa ja sketsisarjoissa yms. oli tosi paljon miesten tunkeilevaa seksuaalisuutta naisia kohtaan. Ja kaipa sellaista oli tosielämässäkin silloin aikuisten maailmassa, varsinkin jos alkoholi oli mukana kuvioissa. Se ymmärrettiin silloinkin huonoksi käytökseksi ja paheksuttavaksi, mutta se kehystettiin huumorilla. Se esitettiin kuin asiana jolle ei voi mitään: miehet nyt vain ovat tuollaisia, tai ainakin huomattava osa miehistä.

Se oli yleinen aihe sketsi- ja komediasarjoissa. Olikohan se nyt Vesku Show'ssa jossa oli se sketsi että nainen (Hannele Lauri) istui puiston penkillä ja hyypiömies tuli ahdistelemaan, ja lopuksi nainen hakkasi miestä laukulla ja huusi "Senkin sika!". Englantilainen Benny Hill Show oli ihan täynnä tuollaisia sketsejä.

Nyt kun ajattelee niin ei noissa sketseissä mitään nasevaa huumoria ja siten hauskaa ollut, mutta silloin jostain syystä ihmiset tykkäsivät huumoriaiheena.

Vierailija
49/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sen aikainen normi. Minä muistan kun yläasteella luokan kovis vetäisi peukalon yhden rillipää pojan perseeseen niin että tämä vingahti kivusta. Kovis naureskeli vaan. Ei siihen aikaan loukkaannuttu. Kiusatutkin osasi naureskella omalle kohtalolleen. 

Vierailija
50/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja en tiedä mikä oli selitys, en avannut artikkelia mutta otsikon näin eilen tai ihan tässä joskus jossa asiantuntija, oliko peräti lääkäri kertoi miksi miehen pitäisi harrasaa anaaliseksiä.

Normaalia?? Tuollaista ei 80-luvulla olisi ikinä julkaistu. Eikä jatkuvalla syötöllä mitään polyamorjuttuja ja voimaantuneita nuoria naisia jotka myyvät itseään ylpeinä.

Kyllä minä otan anaalijutut sata kertaa mieluummin (vaikka ei ne b-rapun hommat kiinnosta), kuin naisten ahdistelun ja raiskaamisen normalisoinnin.

Joo, kyllä mäkin mieluummin elän maailmassa, jossa anaaliseksistä kiinnostuneet (joihin en kuulu) voivat rauhassa panna toisiaan peffaan ja minä voin vain jättää anaalijutut lukematta, kuin maailmassa, jossa ahdistelua pakotetaan ihmisille, jotka eivät halua sitä (ja kukaanhan ei määritelmällisesti halua sitä tai se on jotain muuta kuin ahdistelua).

Vierailija
51/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli sen aikainen normi. Minä muistan kun yläasteella luokan kovis vetäisi peukalon yhden rillipää pojan perseeseen niin että tämä vingahti kivusta. Kovis naureskeli vaan. Ei siihen aikaan loukkaannuttu. Kiusatutkin osasi naureskella omalle kohtalolleen. 

Tämä on totta. Muistan itse sellaisen tapauksen, että yksi nörtti meinattiin hukuttaa vessanpönttöön ja jälkikäteen se sanoi kiusaajalle että ansaitsi sen koska on paska. Nuoret oli toista maata siihen aikaan. 

Vierailija
52/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ihmiset kuitenkin pariutui silloin, perustivat perheen ja hommasivat lapsia. Nykyään se ei tunnu enää millään onnustuvan...

...eikä ollut tällaista jatkuvaa kitinää, cancelöintiä, uhriutumista tms., eikä tuosta kukaan vetänyt nernettä nokkaan, kuului asiaan.

Nythän naisia ei uskalla katsopakaan paria sekuntia pitermpään, ettei saa syytä jonkin sortin ahdistelusta

Naisena kuitenkin nykyään kivempaa. Pahoittelut että sua harmittaa kun ahdisteluun ja raiskailuun suhtaudutaan tuomitsevammin.

Vierailija
53/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat näyttelijät, chevy chase, john candy, bill murray.

Vierailija
54/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kiusattu poika tuskin muistelee lämmöllä tai naureskelee muistolle.

Vierailija
55/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Muistan itse sellaisen tapauksen, että yksi nörtti meinattiin hukuttaa vessanpönttöön ja jälkikäteen se sanoi kiusaajalle että ansaitsi sen koska on paska. Nuoret oli toista maata siihen aikaan. 

Todellisuudessa kärsivät edelleen traumoistaan.

Vierailija
56/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli raiskasi sen mutta se oli ok. Pojat on poikia. Tätähän ne persut muistelee innolla ja haluaa peukaloa uudestaan omaan hanuriinsa.

Vierailija
57/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on sivusta sanoa, kun sä et ollut se, joka yritettiin hukuttaa.

Vierailija
58/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene ap katselemaan mitään 80-luvun elokuvia, ne eivät kuulu sinulle. Sinun elokuviasi ovat nämä nykyiset woke-viritykset joissa saatte miettiä sukupuolien moninaisuutta keskenänne.

M52, 80-luvun nuori

Pappa hokee sanaa woke ja yrittää epätoivoisesti vaikuttaa älykkäältä

Vierailija
59/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse omaa teiniä kasvattaa tuollaisessa maailmassa. 

Ennen ei todellakaan ollut kaikki paremmin...

Vierailija
60/71 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa kärsivät edelleen traumoistaan.

Miten niin? Täällä sanotaan että ei loukkaannuttu, ei oltu mitään viher vassareita jotka on niin pikkumaisia että alkavat valittamaan jos joku rais kaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi