Ensin lapsettomat häät, nyt avecittomat häät!? Seuraavaksi vieraattomat häät?
Kommentit (683)
Häät on morsiamen juhla hänen oma prinsessa päivä joten hän päättää!!!
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama minulle, kuka kutsuu kenet. Ei se ole minulta pois, jos joku hääpari jättää minut tai puolisoni kutsumatta. Meiltä säästyy aikaa, rahaa ja vaivaa. Ei tarvitse ostaa häälahjaa, ei tarvitse hankkia juhlavaatteita itselle, ei tarvitse järjestää kuljetusta (oma auto tai julkiset) eikä tarvitse pohtia yöpymisjärjestelyjä. Ei tarvitse edes hankkia hoitajaa lapselle tai koiralle, joka jää kotiin.
Hyvä, että avecittomat häät yleistyvät. Ainoa tunne mikä minulle tästä tulee on helpotus ja huvittuneisuus. Taas yhdet turhat bileet, mitkä voi skipata. JOMO. Joy of missing out. 😄
Tässä ketjussa pitävät kovaa meteliä (itku, valitus, ulina, uhriutuminen) vain ne ihmiset, joilla on lasinhauras ego. He tuntevat itsensä uhatuksi tai hylätyksi, jos heille ei tule kutsua juhliin. He reagoivat kuin pikkulapset. "Äiti, tuo ei haluu leikkiä mun kanssa. Yhyy! Äiti, tuo ei haluu kutsua mua synttäreille! Yhyy! Äiti, sun pitää sanoo sille että juhliin on pakko kutsua kaikki kaverit!"
Lapsellista kitinää aikuisilta ihmisiltä. Järjestäkää itse omat kotibileenne, jos pidätte ongelmana sitä että joku hääpari järjestää pienet häät ilman aveceja.
Itse menen naimisiin maistraatissa (nolla vierasta, ei ruokatarjoilua, ei juomatarjoilua, ei häälahjoja) koska en kuulu kirkkoon. Meille tulee siis "koronahäät" muuten paitsi kasvomaskien osalta. 🤣
Outoa, että teräsegoisten ihmisten puolustuspuhe venyi noin pitkäksi vannotteluksi. Emojit ja kaikki.
Ajassa ja tapakulttuurissa tapahtuvista muutoksista on ihan kiinnostavaa taittaa peistä. Voi olla eri mieltäkin.
Toivottavasti niille, jotka haluavat minimoida koko homman, saadaan avioitumiselle joku yhden klikkauksen digirekisteröinti. Vai löytyykö sellaista jo? Pahaiset people pleaserit voivat sitten vaivautua avaamaan etäyhteyden vieraisiin, jotka voivat nauttia etukäteen sähköisen kutsun yhteydessä saamillaan koodeilla lunastamansa ravintopillerit ruudun äärellä. Skål!
Vierailija kirjoitti:
No ei oo herkkua hääparille jos omissa häissä alkais tutustumaan uusiin ihmisiin. Kauhea stressi ois. Häiden kuuluu olla hääparia varten ja heidän oloinen juhla, ei mikään kaveriporukan illanistujainen. Tietty jos hääpari haluaa vieraita ihmisiä niin ei siinä sitten mitään, sekin voi olla heidän näköistään ja he voi siitä nauttia. Mutta tosiaan kustannukset on isot joten jostain pakko tinkiä ellei halua sitten jollain pelkillä kahveilla tai nyyttäriperiaatteella mennä.
Hääthän on yhdet parhaimmista paikoista päästä jatkoille ja panemaan. Olen ollut ainakin viidessä eri häissä, jossa nimenomaan kun naisväki on humaltunut ja rentoutunut, päässyt jatkoille jonkun häävieraana olleen naisen kanssa seksiä harrastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sulhasen mielipidettä ei kaivata eikä noteerata!
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa yleistyy toisen lajisten perheenjäsenten kutsuminen ihmistuttujen ohi. Esim ystävän kissa voi olla paljon läheisempi kuin ystävän puoliso.
Hyytävää elolliskeskeisyyttä. Kyllä kutsun ansaitsevat myös rakkaat peliohjaimet ja airfryerit, ennemmin kuin moni ihmissukulainen tai lemmikkituttava.
Kaikki on nykyään niin kallista. Siinä syy.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa yleistyy toisen lajisten perheenjäsenten kutsuminen ihmistuttujen ohi. Esim ystävän kissa voi olla paljon läheisempi kuin ystävän puoliso.
Meillä oli häissä vain 9 ihmisvierasta, mutta kaksi koiraa. Oikein mukavaa oli kaikilla.
Mulle ainakin on ihan yksi hailee, saanko kutsun jonkun häihin vai en? Kuuluu sarjaan EVVK.
Vierailija kirjoitti:
No ei oo herkkua hääparille jos omissa häissä alkais tutustumaan uusiin ihmisiin. Kauhea stressi ois. Häiden kuuluu olla hääparia varten ja heidän oloinen juhla, ei mikään kaveriporukan illanistujainen. Tietty jos hääpari haluaa vieraita ihmisiä niin ei siinä sitten mitään, sekin voi olla heidän näköistään ja he voi siitä nauttia. Mutta tosiaan kustannukset on isot joten jostain pakko tinkiä ellei halua sitten jollain pelkillä kahveilla tai nyyttäriperiaatteella mennä.
Hääjuhla kannattaa jättää järjestämättä jos ajatusmaailma on tuo, että vieraista ei väliä, he ovat siellä vain palvomassa minäminäparin fantasiaa. Juhlat järjestetään vieraille, ei parin oman egon kohottamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sulhanenkin on tunnetusti vain vähäinen sivujuonne koko päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hääjuhla kannattaa jättää järjestämättä jos ajatusmaailma on tuo, että vieraista ei väliä, he ovat siellä vain palvomassa minäminäparin fantasiaa. Juhlat järjestetään vieraille, ei parin oman egon kohottamiseksi.
SEKÄ hääparille ETTÄ vieraille, eikös se olisi kiva?
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin on ihan yksi hailee, saanko kutsun jonkun häihin vai en? Kuuluu sarjaan EVVK.
Kova.
Jos kerran ei halua omiin häihinsä ventovieraita ihmisiä, niin eikö johdonmukaisuuden vuoksi myös puolison kaverit pidä jättää kutsumatta? Miksi maksaisit Repan tarjoilut jos et ole koskaan tavannut Repaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sulhanenkin on tunnetusti vain vähäinen sivujuonne koko päivässä.
Mulla aikoinaan lopahti innostus minkään yli 10 hengen hääjuhlan järjestämiseen kun erehdyin lukemaan jotain hääfoorumia, jossa suurta päiväänsä valmistelevat morsiamet keskustelee. Siinä aikuisten naisten prinsessaleikissä oli vaan jotain niin vastenmielistä. Kaikki vaikutti olevan pelkkää poseeraamista ja mieskin lähinnä joku välttämätön, perässäraahattava statisti koko päivässä. Osa pyrkii optimoimaan hyödyn vieraistakin, eli kutsutaan ennemmin varakas tuttavapariskunta kuin joku työtön jolla ei välttämättä ole rahaa sadan euron lahjaan. Mentiin sitten naimisiin arkipäivänä maistraatissa ja tarjottiin seuraavana lauantaina kotona kakkukahvit läheisimmille. Lahjoja ei pyydetty eikä saatu. N41
Seuraava trendi on puolisottomat häät, mies menee naisten häämekkoon pukeutuneena kirkkoon niin ei tarvita sitä eukkoa mukaan sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä. Tyypillisissä suomalaisissa häissä on joka tapauksessa ankeampaa kuin eteläeurooppalaisissa hautajaisissa. Ei sinne paikalle kukaan aidosti halua muutenkaan, velvollisuus se lähinnä on. 50-100 euroa kun joutuu vielä kirjoittamattomien sääntöjen sanelemana maksamaan "lahjana" täysin riippumatta omasta taloustilanteesta tai suhteestaan vihittäviin niin olen vaan onnellinen jos vältyn kutsulta.
Ja jos huonosti käy niin polttarit vielä siihen päälle. Ohjelmaa suunnittelemassa joku kaiken saanut ääliö, joka ei tajua, että vaikka joku 300 euroa olisi itselle pikkuraha bileviikonlopusta niin se ei ole sitä kaikille.
Mies oli aikoinaan mukana polttareissa, joihin bestman oli varannut ensin pöydän eräästä aivan tajuttoman kalliista ravintolasta ja sen jälkeen viikonlopuksi vuokralle ökyhuvilan, joka oli niiden pienelle porukalle aivan tarpeettoman iso. Kulut oli jotain pitkästi yli 400 euroa per nuppi ja siellä mökillä ei sitten edes tehty oikein muuta kuin ryypättiin.
Kohta varmaan tulee vaan tekstiviestillä tilinumero, mihin voi muistaa naimisiin aikovaa paria. Häitä taikka mitään muutakaan ei järjestetä, jotta ei tule kuluja taikka vaivaa vieraista. Varmaan vielä joku 50€ minimi tulee onnittelulle hinnaksi.
Sitten tulee tiedoksi, että saatiin lapsi: Laitappas onnitteluna taas se 50€ 😄 tai että pääset kummiksi, kun laitat 100€. Sitten ihmetellään, kun ei ole verkostoja, jotka auttaa arjessa. Itse ensin käyttäydytään, kuin perseet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos on pieni tila ja pieni budjetti niin en näe ongelmaa.
Kannattaa pitää häät, joissa vain toinen puolisko morsiusparista on paikalla. Tulee halvaksi, eikä avioeroakaan tarvita.
Voi että oot hauska ja nokkela.
Niin olen, mutta sinä et ole! 😝
Jos kivalla kaverilla on kamala puoliso, niin pitääkö se kiva kaveri jättää kutsumatta?
Jättäkää saman tien ne kaverit ja sukulaisetkin kutsumatta niin ei tule suotta kuluja.