Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Jumala on jättänyt meille niin monitulkintaisen sanoman?

Vierailija
26.07.2026 |

Kysymys kristityille, ei ilkeilyä kiitos. Minkä takia Jumala on jättänyt meille sanansa niin monitulkintaisessa muodossa, että ihmiset joutuvat kiistelemään sen merkityksistä? Ihminen on ikään kuin asetettu mahdottoman tehtävän eteen. Jos hän todella haluaisi ihmisten pelastuvan, niin miksei hän tuo tahtoaan ilmi niin selvällä tavalla, että siitä ei voi erehtyä? Silloin kyse olisi aidosti vapaasta tahdosta eikä esimerkiksi siitä, että ei vaan ymmärrä sanomaa tai tulkitsee sen väärin.

Toinen kysymys kuuluu miksi kaikki ihmiset eivät usko vaikka haluaisivat? Vaikka kuinka rukoilisi ja lukisi Raamattua ei silti vaan sydämessään usko. Miksi Jumala sallii tämän?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa uskoo Raamatun olevan kokonaan Jumalan sanaa jota on noudatettava kirjaimellisesti. Osa näkee Raamatun enemmän vertauskuvallisena ja osana sen ajan historiallista kontekstia jolloin sitä ei voi lukea sellaisenaan. Kuka on oikeassa ja millä perusteella?

Se, joka uskoo koko Raamatun olevan Jumalan ilmoitusta.

Jos ei usko edes sitä, niin silloinhan usko on jo lähtökohdiltaan omaehtoista.

Vierailija
42/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kaikista maailman kristityistä kuuluu sellaiseen kirkkoon joka opettaa, että myös muut kuin kristityt voivat pelastua. Se kannattaa tiedostaa, kun miettii tällaisia asioita.

Sellainen kirkko ei ole Kristuksen kirkko vaan Saatanan. Yleensä nämä samat "kirkot" ovat myös ns "pride kirkkoja".

Tässä ollaan asian ongelman äärellä. Mistä todella tietää mikä on totta kun tulkintoja ja ymmärryksiä voi olla ihan erilaisia? 

Mikä on epäselvää? 

Jeesus opettaa itse, että pelastus on yksin Hänessä. 

" Ei kukaan pääse Isän luo" = Taivaaseen paitsi minun kauttaltani" , " Se joka ei usko että minä olen SE kuka olen,  hän kuolee synnneissään". 

Tuossa oli vain pari esimerkkejä lukuisista.

Samaa sukupuolta olevien seksisuhteet taas ovat Raamatussa synti ja kauhistus Jumalalle Raamatun alusta, loppuun. Kuten myös muut seksisynnit. 

Jumala on määrännyt ihmisen seksuaalisuuden toteuttavaksi vain ja ainoastaan miehen ja naisen välisessä avioliitossa!

Eli siis nämä Jeesuksen lauseet ovat verrannollisia tämän seksin kanssa, ja muodostavat Raamatun olennaisen sisällön? Muuten voi elää niinkuin pellossa? 

Noilla lauseilla viittasin pelastussanomaan.

Uudestistyntynyt, pelastavassa, elävässä uskossa oleva ei elä tahallisissa synneissä, vaan Jumalan tahdon mukaisesti.

Jeesus ei kärsinyt ja kuollut ristillä sen vuoksi että ihminen saisi elää niin kun itse haluaa.

Miksi Jumala ei sitten anna sitä pelastavaa uskoa kaikille? Joku voi luulla olevansa sellaisessa ja uskoa ettei samansukupuolisten suhteet ole syntiä. Hän on voinut saada tähän vahvan ymmärryksen ja kokea hengen johdattaneen tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kaikista maailman kristityistä kuuluu sellaiseen kirkkoon joka opettaa, että myös muut kuin kristityt voivat pelastua. Se kannattaa tiedostaa, kun miettii tällaisia asioita.

Mitkä kirkot näin opettavat? Lähtee aika tehokkaasti pohja pois lähetyskäskyltä tällaisella opetuksella. 

Toki Jumala voi pelastaa. Hän ei tuomitse ihmistä sellaisesta mitä tämä ei tiedä. Mutta samalla Jumala tuntee jokaisen ihmisen sydämen ja ajatukset. 

Vierailija
44/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kirkko ei ole Kristuksen kirkko vaan Saatanan. Yleensä nämä samat "kirkot" ovat myös ns "pride kirkkoja".

Tässä ollaan asian ongelman äärellä. Mistä todella tietää mikä on totta kun tulkintoja ja ymmärryksiä voi olla ihan erilaisia? 

Mikä on epäselvää? 

" Ei kukaan pääse Isän luo" = Taivaaseen paitsi minun kauttaltani" , " Se joka ei usko että minä olen SE kuka olen,  hän kuolee synnneissään". 

Samaa sukupuolta olevien seksisuhteet taas ovat Raamatussa synti ja kauhistus Jumalalle Raamatun alusta, loppuun. Kuten myös muut seksisynnit. 

Jumala on määrännyt ihmisen seksuaalisuuden toteuttavaksi vain ja ainoastaan miehen ja naisen välisessä avioliitossa!

Tämä on juuri Raamattua ymmärtämättömän ihmisen tulkinta. 

Raamatussa vain käytetään vertauskuvia kuten seksuaalisuus kuvaamaan jotain toista asiaa. Varsinainen asia jää kuitenkin kuulinja itsensä pohdittavaksi.

Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.

Haluat vain uskotella itsellesi noin. Kyllä seksuaalisuus on luotu avioliitossa toteutettavaksi, ei siinä ole vertauskuvallisuutta.

Näinhän sitä ymmärtämättömät väittävät, mutta ei sillä avioliitolla tai seksillä mitään tekemistä sen pelastumisen kanssa ole.

Vierailija
45/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen sanoma on yksinkertainen ja helposti ymmärrettävä. Sen ympärille on sitten kirjoiteltu kaikenlaista skeidaa. Ei jumala raamattua kirjoittanut, vaan ihmiset.

Miksi Jumala sitten salli ihmisten kirjoittaa kaikenlaista turhaa siihen ympärille? Sehän johtaa vaan siihen, että ihmiset joutuu harhaan asian todellisesta ytimestä.

Raamattua on kirjoitettu Pyhän Hengen johdatuksessa, alusta loppuun. 

Kirjoittajat eivät olleet mitään tavallisia kirjailijoita. Raamattu on Jumalan Sanaa!

Miksi se siis on kirjoitettu siten, että se synnyttää niin paljon kiistelyä ja tulkintaeroja? Sanoma ei todellakaan ole selkeä. Kaksi ihmistä jotka menevät Raamatusta etsimään ymmärrystä johonkin asiaan voivat tulla ihan eri käsityksiin. Miksi Jumala on luonut tällaisen tilanteen?

Ei ole aikaan sidottu, vaan ikuisesti voimassa !

Ainot asiat jotka eivät kuuluu uuteen liittoon= Jeesuksen sovitustyöhön ovat Juutalaisille annetut seremonialait, esim; ruokasäännöt, poikien ympärileikkaus, kangassekoitekiellot vaatteissa.

Vierailija
46/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa uskoo Raamatun olevan kokonaan Jumalan sanaa jota on noudatettava kirjaimellisesti. Osa näkee Raamatun enemmän vertauskuvallisena ja osana sen ajan historiallista kontekstia jolloin sitä ei voi lukea sellaisenaan. Kuka on oikeassa ja millä perusteella?

Sitten tullaankin siihen mikä on Jumalan ilmoituksen ydintä. Pitääkö jokaista sääntöä osata noudattaa ja ymmärtää ne oikein?

Vierailija
47/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy kymmeniä vanhoillislestadioilaisten saarnoja jos uskonasiat kiinnostaa.

Sieltä saa vastauksen moniin tämänkin ketjun kysymykseen.

Jos ei kiinnosta kuunnella niin turha sitten valittaa ja ihmetellä monitulkintaisuuksia.

Vierailija
48/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas mietityttää minkä takia Jumala ylipäätään antaa kaiken tapahtua. Jos hän on kaikkitietävä ja kaikkivoipa niin hän on tiennyt että ihminen tulee tekemään syntiä. Hän on tiennyt miten kaikki tulee menemään.

Jos mietit niin jos Jumala ottaisi ihmisiltä vapaan tahdon pois tehdä syntiä niin sitten Jumala olisi erittäin diktatuurinen ja kontrolloiva. Eli syntyy vapauden, vastuiden tms. paradoksi. Jumala saattaa tietää mikä ihmiselle on parhaaksi, mutta ihminen kuitenkin haluaa itse kokeilla kaikenlaista hölmöä. Vähän kuin lapset kiukuttelee omille vanhemmilleen ja tekevät kuitenkin oman tahtonsa mukaan vaikka sattuisi ja tulisi kolhu. Vähän samaan tapaan myös kun olet vanhempi ja saat itsesi kaltaisen lapsen, joudut näkemään millainen olet kun kasvatat omaa lastasi jolla on samanlaisia vinkeitä kuin itselläsi. 

Vierailija
49/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on epäselvää? 

Tämä on juuri Raamattua ymmärtämättömän ihmisen tulkinta. 

Raamatussa vain käytetään vertauskuvia kuten seksuaalisuus kuvaamaan jotain toista asiaa. Varsinainen asia jää kuitenkin kuulinja itsensä pohdittavaksi.

Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.

Kyllä taitaa olla sinä joka et Raamattua ymmärrä!

Raamattu ei tule palvella ihmisten haluja ja egoa.

Olen uudestisyntynyt uskova, ollut viisi ja puoli vuotta. Ennen sitä olin ns " tapauskova", eikä Raamattu avautunut minulle.

Vierailija
50/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu osoittaa juuri sen mitä aloituksessa pohditaan.

Vierailija
51/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä kirkot näin opettavat? Lähtee aika tehokkaasti pohja pois lähetyskäskyltä tällaisella opetuksella. 

Toki Jumala voi pelastaa. Hän ei tuomitse ihmistä sellaisesta mitä tämä ei tiedä. Mutta samalla Jumala tuntee jokaisen ihmisen sydämen ja ajatukset. 

Miksi väität että lähetyskäskyltä menee pohja pois, jos kaikilla ihmisillä on joka tapauksessa mahdollisuus pelastua? Onhan sekin arvokasta, että mahdollisimman monella on mahdollisuus löytää Jumala ja hänen kirkkonsa jo eläessään. 

Vierailija
52/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten tullaankin siihen mikä on Jumalan ilmoituksen ydintä. Pitääkö jokaista sääntöä osata noudattaa ja ymmärtää ne oikein?

Minusta ne ovat varsin selkeitä. Mitä kohtaa et osaa tulkita? Ymmärrämme, ettei kukaan täytä niitä täydellisesti, mutta niitä kohti pyritään.

Älä pidä muita jumalia – luota Jumalaan yli kaiken.

Älä käytä Jumalan nimeä väärin – älä kiroile tai valehtele hänen nimessään, vaan rukoile ja kiitä.

Pyhitä lepopäivä – kuule Jumalan sanaa ja varaa aikaa hengelliselle elämälle.

Kunnioita isääsi ja äitiäsi – kunnioita vanhempia ja laillista esivaltaa.

Älä tapa – älä vahingoita, vaan auta ja suojele lähimmäistäsi.

Älä tee aviorikosta – elä uskollisesti, seksi kuuluu avioliittoon.

Älä varasta – älä ota toisen omaisuutta, vaan toimi rehellisesti.

Älä lausu väärää todistusta – älä valehtele tai juoruile, vaan puhu totta ja hyvää.

Älä himoitse lähimmäisesi omaisuutta – älä kadehdi tai tavoittele toisen omaa.

Älä himoitse lähimmäisesi puolisoa tai muuta, mikä hänelle kuuluu – kunnioita toisen perhettä ja omaisuutta.

Vierailija
53/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen pelastuu ainoastaan Jeesuksen ansion tähden. Ei omien. 

Jeesus täytti lain. 

Vierailija
54/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi väität että lähetyskäskyltä menee pohja pois, jos kaikilla ihmisillä on joka tapauksessa mahdollisuus pelastua? Onhan sekin arvokasta, että mahdollisimman monella on mahdollisuus löytää Jumala ja hänen kirkkonsa jo eläessään. 

Raamatun mukaan ihminen pelastuu vain Jeesuksen ristiin turvaamalla. Pelastus on lahja. 

(Ei muihin uskontoihin eikä omiin tekoihin turvaamalla. )

Vierailija
55/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on epäselvää? 

Muistaakseni Paavali luettelee noin kymmenen muutakin syntiä ihan samanarvoisina. Luonnollisestikin sinä mainitset vain sen, joka ei oletettavasti kuulu sinun elämääsi.

Vierailija
56/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala antaa omilleen, Hänen seuraajilleen Pyhän Hengen. Jumalan Henki avaa Raamatun sanoman. Näin ollen maailman ihmiset jäävät Jumalan Sanan ymmäryksen ovien ulkopuolelle, eivätkä kykene vääristämään Raamatun Sanaa.

Vierailija
57/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan täytyy olla arvuuttelija.  Se muka kertoi senkin kuinka maailma luotiin, mutta se ei mennyt alkuunkaan niin jos nyt tarkkoja ollaan. Häneltä unohtui mm. kertoa mikä onkaan maailmankaikkeuden tärkein liima! Se on gravitaatio eli painovoima. Ilman sitä ei olisi koko universumia edes olemassa. Joko tuo juutalaisten jumala ei sitä tiennyt tai sitten hän on hieman velmu veikko joka sanoisi - ottakaa selvää - sittenhän sen tiedätte. 

Voisin jatkaakin tätä mutta annan tilaa muillekin ihmetellä Raamatun tietoja kaiken alusta. Luulen että ihmisen "luominen" saattaa myös monia kummastuttaa. Ihmisen esi-isiä kyllä löytyy fossiileista. Mutta ne ovat paljon vanhempia kuin 6000 vuotta, jolloin ainakin Suomessa oli jo elämää! Täällä elettiin silloin kivikautta ja täällä oli silloin lämpimämpää kuin nyt. Ihmiset saivat elantonsa metsästyksestä ja kalastuksesta ja ajalle tyypillistä keramiikkaa alettiin valmistaa!

Vierailija
58/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattua pitää lukea ilman tulkintoja ja omia mielipiteitä.

On Raamattua  halventavaa, kun politiikassakin käytetään sitä omien etujen ajamiseksi.

Vierailija
59/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä näköjään poistetaan Raamatullisia viestejä, jotka eivät yleisöä miellytä. Aivan turha ketju sitten.

Kiitos ja näkemiin.

Vierailija
60/65 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan ihminen pelastuu vain Jeesuksen ristiin turvaamalla. Pelastus on lahja. 

(Ei muihin uskontoihin eikä omiin tekoihin turvaamalla. )

Raamatusta ei löydy sellaista väitettä, jonka mukaan ihmisen täytyisi turvautua Jeesuksen ristiin voidaakseen pelastua. Ei ainakaan alkutekstistä. Parhaatkin käännökset on monin paikoin puutteellisia ja virheellisiä, joten niihin ei kannata luottaa liikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän