Yksineläjän pyyhe ”ongelma”
Oikeastihan tämä ei ole ongelma mutta kun yksin asuu niin tylsistyy kun samat pyyhkeet vuosikausia. Kun ei ne mene miksikään! Jos olisi useampi käyttäjä niin kuluisivat ja menisivät poistoon nopeammin. Olisi kiva ostaa välillä uusia mutta ei yksi ihminen tarvitse montaa pyyhettä. Tällä hetkellä taitaa olla kylpypyyhkeitä 4-5kpl ja käsipyyhkeitä 5-6 kpl. Ennen täälläpäin oli paikka johon sai lahjoittaa mm. käytettyjä pyyhkeitä kun menivät eläin suojeluun mutta sekin loppui.
Miten te muut yksineläjät toimitte pyyhkeiden suhteen?
Kommentit (81)
Minä leikkaan vanhat pyyhkeet pienemmiksi ja vien tallille. Käytän hevosen jalkojen siistimiseen, hännän kuivaamiseen, turvan pyyhkimiseen, vehkeen pesuun... Mihin ikinä. Käytön jälkeen nämä palat menevät roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun omahoitaja jaksanut tästä keskustella sun kanssa?
Typerä kommentti pöljältä ihmiseltä.
Ihan asiaahan tuo Ap kirjoitti, siis jos ihminen kaipaa vaihtelua ja tykkää vaikka pyyheliinoista.
Mikä siinä nyt noin koville ottaa? Mitäs jos itse keskustelisit sen "omahoitajasi" kanssa?
Lihapullia syövä heteromies
Kannattaa käyttää muutamaan kerralla niin parissa vuodessa kuluvat kyllä selvästi verrattuna uuteen. Senkin jälkeen käyvät kyllä vielä muutamia vuosia.
Itse annoin osan myös pois tori.fi:ssä.
Miten ne meillä perheellisillä kuluisi sen nopeammin? Jokainen käyttää tietenkin omia pyyhkeitään, vai luuletko, että kaikki kuivaa samaan, vai miten sun logiikka nyt meni? Peseydytään useammin kuin sinkku...? Osa meidän pyyhkeistä on ysäriltä ja ne on hyviä vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käyttää muutamaan kerralla niin parissa vuodessa kuluvat kyllä selvästi verrattuna uuteen. Senkin jälkeen käyvät kyllä vielä muutamia vuosia.
Itse annoin osan myös pois tori.fi:ssä.
Olen tehnyt näin lakanoiden kanssa. Käytän yhtä tai kahta paria, kunnes kuluvat puhki ja sitten kaapista seuraava pari käyttöön. Muuten noista lakanoista ei käyttämällä pääse eroon. Pyyhkeet toki kuluvat hitaammin. Minulla oli yhdet lahjaksi saadut pyyhkeet paketissa varmaan kymmenen vuotta ennenkuin pääsivät käyttöön.
voi herran jumala sentään. tee niistä vaikka lattiaräsyjä tai koiran tai kissan pyyhkeitä. imukykyisiä ne on joten laita vaikka varaastoon jos tulee vesivahinko. mietipä sitä seuraavaksi.
tikusta asiaa eikö pyyhkeistä, kyllä pyyhkeitä on mullakin, mutta vanhat kuluneet pellavapyyhkeet ovat aina käytössä, parhaita ovat...
Mulla on paljon pyyhkeitä mutta ei tylsistytä yhtään, olen tyytyväinen että on.
Pese ja vie kirpparille vanhat, osta itsellesi uudet
Minulla on hyvät pyyhkeet enkä luovu niistä kuin pakon edessä. Finlaysonia 20 vuoden takaa ja 5 vuoden takaa.
Mulla ongelma noiden lattiamattojen kanssa. Kun vaan mun jalat niillä kävelee enkä kuluta ja sotke niitä, että samoja mattoja pitää kattoa vuodesta toiseen. Yhyy.
Katselin just yhtä käsipyyhettä, joka oli miehelläni ennen kuin aloimme seurustella. Ja siitä on yli 33 vuotta. Pyyhe on kamalan värinen, mutta kuin uusi. Olen kerran ommellut siihen uuden lenkin.
Nämä kamalanväriset ovat meillä kahdella olleet käytössä kaikkina näinä vuosina. Joskus ostimme uusia, mutta ne eivät kestäneet kuin joku 5 vuotta, sitten menivät eläinsuojeluun.
Minkäs teet? Ei kai aivan hyviä pyyhkeitä voi roskiinkaan heittää, vaikka kuinka tekisi mieli uusia.
Elämässäsi ei ole sisältöä ja tuntuu lohduttavalta laittaa ne pyyhkeiden piikkiin kun ei sitä miestä ole johon olla tyytymätön.😂
Elämäntilanteeni on sama, mutta pyyhkeet eivät ole ongelma. Olen vain onnellinen, ettei rahaa kulu pyyhkeisiin, voin tehdä sillä rahalla jotain muuta. Käytössäni on edelleen esim. häälahjaksi saamamme (50 v sitten) pyyhkeet. Mökillä on anopin peruja olevia ihanan pehmeitä pyyhkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsistyy pyyhkeisiin? Meillä on kaikki pyyhkeet ja liinavaatteet valkoisia. Jos ostaisin uusia niin nekin olisivat valkoisia.
Sama. Kuviolliset pyyhkeet ja pussilakanat on niin lapsellisia että puistattaa. Räikeät yksivärisetkin on vähän niin ja näin.
Siis ihan kaikki kuviot on sinusta puistattavan lapsellisia?
Kyllä. Miksi ajatuksella sisustettuun makkariin tai kylppäriin pitäisi työntää tuollaista visuaalista häiriötä? Nimenomaan lastenhuoneen tunnelmaa toisi vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuosia sitten yksi remonttimies pyysi että olisiko antaa vanhaa pyyhettä tai vastaavaa. Ei minulla ollut. Nyt olisi. Olin silloin päälle 50 ja vasta muuttanut. Oletus oli että iläiselläni on kaapit täynnä vanhaa mutta ei ollut.
Nyt jäi tarina kesken. Mitä raukkaparka remonttimies teki kun sinulla ei ollut antaa pyyhettä? Käskitkö häntä pyyhkimään kätensä housunpuntteihin?
Joutui kuivaamaan pestyn peniksensä käsipyyhkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on kyllä ongelmat ja ilmeisesti ylimääräistä rahaakin.
Voit varmastikin edelleen halutessasi lahjoittaa pyyhkeesi jonnekin löytöeläintaloon tms. Erittäin hyvä idea ja käyttöä varmastikin löytyy siellä. Googlaat vaan netistä, soitat ja kysyt, ja lähetät vaikka postipakettina, jos lähellä ei ole.
Kun ylimääräistä pätäkkää tuntuu olevan ja eläimet lähellä sydäntä, niin osta vaikka eläinkaupasta kylkiäisiksi jotain laadukasta kissanruokaakin mukaan pakattiin.
Sitten vaan pyyheostoksille.
Ei vanhojen pyyhkeiden pakkaus laatikkoon ja kuljetus postiautoilla ympäriinsä ainakaan ekologista ole, jos se oli tavoitteena.
Vaihdan pyyhkeet uusiin, kun kyllästyn vanhoihin tai vanhat on jo huonoja. Miksi en sinkkutaloudessa muka voisi itseäni uusilla pyyhkeillä ilahduttaa? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Katselin just yhtä käsipyyhettä, joka oli miehelläni ennen kuin aloimme seurustella. Ja siitä on yli 33 vuotta. Pyyhe on kamalan värinen, mutta kuin uusi. Olen kerran ommellut siihen uuden lenkin.
Nämä kamalanväriset ovat meillä kahdella olleet käytössä kaikkina näinä vuosina. Joskus ostimme uusia, mutta ne eivät kestäneet kuin joku 5 vuotta, sitten menivät eläinsuojeluun.
Minkäs teet? Ei kai aivan hyviä pyyhkeitä voi roskiinkaan heittää, vaikka kuinka tekisi mieli uusia.
Kyllä voi heittää roskiin, kiillottaa vaikka autoa tai käyttää siivousrätteinä. Mitään palkintoa ei ole luvassa siitä että sinnittelit 33v epämieluisien pyyhkeiden kanssa.
Tylsistymisen ongelma. Vaihdetaanko ongelmia?