Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksineläjän pyyhe ”ongelma”

Vierailija
26.07.2026 |

Oikeastihan tämä ei ole ongelma mutta kun yksin asuu niin tylsistyy kun samat pyyhkeet vuosikausia. Kun ei ne mene miksikään! Jos olisi useampi käyttäjä niin kuluisivat ja menisivät poistoon nopeammin. Olisi kiva ostaa välillä uusia mutta ei yksi ihminen tarvitse montaa pyyhettä. Tällä hetkellä taitaa olla kylpypyyhkeitä 4-5kpl ja käsipyyhkeitä 5-6 kpl. Ennen täälläpäin oli paikka johon sai lahjoittaa mm. käytettyjä pyyhkeitä kun menivät eläin suojeluun mutta sekin loppui. 

Miten te muut yksineläjät  toimitte pyyhkeiden suhteen?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on vieläkin kylpypyyhkeitä vuodelta 1998. En käytä rumpukuivainta, sillähän niistä eroon pääsisi.

Pyyhkeet ovat siltä ajalta kun perhe oli koossa, nyt niissä on muistot.

Vierailija
42/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsistyy pyyhkeisiin? Meillä on kaikki pyyhkeet ja liinavaatteet valkoisia. Jos ostaisin uusia niin nekin olisivat valkoisia.

Sama täällä. Tykkäisin kyllä väreistä ja kuvioista mutta valkoiset on helpoimmat pestä, ei leviä eikä tartu värit. Ehkä neutraalissa valkoisessa on myös syy etten ole kyllästynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisi kiva ostaa välillä uusia mutta ei yksi ihminen tarvitse montaa pyyhettä. Tällä hetkellä taitaa olla kylpypyyhkeitä 4-5kpl ja käsipyyhkeitä 5-6"

Sinulla on useita pyyhkeitä, joten et voi väittää, ettet koskaan ole saanut tehdä kivaa ja ostaa uusia. 

Vierailija
44/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kiintynyt mun pyyhkeisiin ja liinavaatteisiin. En kaipaa uusia. 

Yksineläjä minäkin. 

Vierailija
45/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuosia sitten yksi remonttimies pyysi että olisiko antaa vanhaa pyyhettä tai vastaavaa. Ei minulla ollut. Nyt olisi. Olin silloin päälle 50 ja vasta muuttanut. Oletus oli että iläiselläni on kaapit täynnä vanhaa mutta ei ollut.

Vierailija
46/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuosia sitten yksi remonttimies pyysi että olisiko antaa vanhaa pyyhettä tai vastaavaa. Ei minulla ollut. Nyt olisi. Olin silloin päälle 50 ja vasta muuttanut. Oletus oli että iläiselläni on kaapit täynnä vanhaa mutta ei ollut.

Nyt jäi tarina kesken. Mitä raukkaparka remonttimies teki kun sinulla ei ollut antaa pyyhettä? Käskitkö häntä pyyhkimään kätensä housunpuntteihin?

Vierailija
47/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsistyy pyyhkeisiin? Meillä on kaikki pyyhkeet ja liinavaatteet valkoisia. Jos ostaisin uusia niin nekin olisivat valkoisia.

Miksi haluatte olla kun käärinliinoissa?

Vierailija
48/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole ongelmaa käyttää samoja pyyhkeitä. arvostan kestäviä materiaaleja.

Vierailija
49/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kyllä ongelmat ja ilmeisesti ylimääräistä rahaakin.

Voit varmastikin edelleen halutessasi lahjoittaa pyyhkeesi jonnekin löytöeläintaloon tms. Erittäin hyvä idea ja käyttöä varmastikin löytyy siellä. Googlaat vaan netistä, soitat ja kysyt, ja lähetät vaikka postipakettina, jos lähellä ei ole. 

Kun ylimääräistä pätäkkää tuntuu olevan ja eläimet lähellä sydäntä, niin osta vaikka eläinkaupasta kylkiäisiksi jotain laadukasta kissanruokaakin mukaan pakattiin.

Sitten vaan pyyheostoksille.

Vierailija
50/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä vähän odotan, että lapsi muuttaa kohta omilleen ja vie osan mukanaan ...

Entä jos se lapsi haluaa omaan uuteen kotiinsa uudet pyyhkeet eikä mitään vanhempien 20 v vanhoja? Mä en ainakaan ottanut mitään mukaan paitsi omia tavaroitani ja runkopatjan.

Kuulemma ottaa ne siniset tai harmaat, muttei missään tapauksessa huoli pellava-vohvelia. Lisäksi saa viedä muumit ja angrybirdsit, vaikka rätiksi ja pakastimen sulatukseen (mulla on siinä käytössä edelleen äidin ja isän häälahjapyyhkeet 60-luvulta, eivät suostu lahoamaan millään).

Vierailija
51/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut vuosien varrella isoja kylpypyyhkeitä ja käsipyyhkeitä eri väreissä ja käytän vuodenaikojen mukaan. Joulun aikaan punaisia, vihreitä, ja petrooleja, talvella ja keväällä sinisiä ja keltaisia, kesällä vaaleanvihreitä ja hamas-pyyhkeitä, syksyllä violetteja ja oransseja. Kiva saada vaihtelua kylpyhuoneen väreihin. Myös suihkuverhoja minulla on useampi eri värisenä, vaihtaessani pesen edellisen koneessa ja laitan kaappiin.

Vierailija
52/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä vähän odotan, että lapsi muuttaa kohta omilleen ja vie osan mukanaan ...

No voi jerranjumala, ei ne nyt mitään kansallisaarteita ole. Ihan hyvin voit laittaa lumppukeräykseen tai roskiin ja ostaa uudet, mitään kauheaa ei tämän seurauksena tapahdu.

Ehjät hyvät pyyhkeet roskiin? En ole ap, mun ongelma perheellisenä on enempi se että niitä on liikaa. Käytössä on nykyisin vain itse ostamiani, eli väritkin on mieluiset ja sopii sisustukseen. Mutta lapsen lähtiessä niitä on ihan liikaa. 

Vierailija
53/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin tylsää että pitää alkaa pyyhkeitä miettiä, aloita joku uusi harrastus. Juuri oli tullut kansanopiston esitteitä kauppaan, vaikka sieltä joku kurssi. 

Vierailija
54/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyvät pyyhkeet on ja sopivat, että jos kuluisivat, uusia enää sijalle ei saa, koska ei ole enää niin kauniita ja käyttännöllisiä. 8 v päivästä toiseen käyttänyt. Yhdelle on pieni reikä tullut. Ompelen senkin vielä kiinni ja toivon että kestäisi vielä muutama vuoden. Froteepyyhkeet kuluvat nopeammin. Niitä vaihdan kerran vuodessa- parissa. 

Vierailija
55/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhempi, niin sen paremmin kuivaa.

Vierailija
56/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 4 henkeä, mutta en muista milloin olisin pyyhkeitä uusinut.. monet parikymmentä vuotta vanhoja 😃 parhaat lakanat on mun mummolta, muistan ne lapsuudesta hyvin.. eli nyt 40v vanhoja vähintään. 

Vierailija
57/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pyyhkeet mene isommassakaan perheessä miksikään. Pyyhkeitä vaan kertyy, vaikkei niitä ole koskaan ostanut itse. Kaksi per henkilö riittäisi ihan hyvin. Sama lakanoissa.

Vierailija
58/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta muutama erilainen  pyyhelisäksi ja käytä niin, että joka toinen viikko vaihdat niitä.. Jos olet umpikyllästynyt, voit leikata palaisiksi ja otta pölyjä ja heittä palan kerralla pois. Jos viitsii kumartella, voi otta myös suihkuhuonen lattian/ seinien kuivattamiseksi. Kyllä niille kotonakin käyttöä löytyy vähä toisessa muodossa.

Vierailija
59/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret on ongelmat sulla. Heitä roskiin, jos kyrsii.

Vierailija
60/61 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi jerranjumala, ei ne nyt mitään kansallisaarteita ole. Ihan hyvin voit laittaa lumppukeräykseen tai roskiin ja ostaa uudet, mitään kauheaa ei tämän seurauksena tapahdu.

Ei ole kyllä ollenkaan ekologista toimia noin. Tekstiiliteollisuus on yksi maailman suurimmista saastuttajista. Tätä olisi syytä jokaisen huvin vuoksi shoppailijan syytä miettiä, eikä hyviä ja ehjiä tekstiilejä tulisi koskaan heittää roskiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi