Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksineläjän pyyhe ”ongelma”

Vierailija
26.07.2026 |

Oikeastihan tämä ei ole ongelma mutta kun yksin asuu niin tylsistyy kun samat pyyhkeet vuosikausia. Kun ei ne mene miksikään! Jos olisi useampi käyttäjä niin kuluisivat ja menisivät poistoon nopeammin. Olisi kiva ostaa välillä uusia mutta ei yksi ihminen tarvitse montaa pyyhettä. Tällä hetkellä taitaa olla kylpypyyhkeitä 4-5kpl ja käsipyyhkeitä 5-6 kpl. Ennen täälläpäin oli paikka johon sai lahjoittaa mm. käytettyjä pyyhkeitä kun menivät eläin suojeluun mutta sekin loppui. 

Miten te muut yksineläjät  toimitte pyyhkeiden suhteen?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä vähän odotan, että lapsi muuttaa kohta omilleen ja vie osan mukanaan ...

Entä jos se lapsi haluaa omaan uuteen kotiinsa uudet pyyhkeet eikä mitään vanhempien 20 v vanhoja? Mä en ainakaan ottanut mitään mukaan paitsi omia tavaroitani ja runkopatjan.

Vierailija
22/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese 90 asteessa ja lahjoita esim Facebookin roskalavalla tai vie kirpputorille, joka ottaa lahjoituksia vastaan.

Pääset ostamaan uutta, kun se on sulle se juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoista pyyhkeistä voi leikata siivousrättejä :) 

Vierailija
24/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin paljon pyyhkeitä, etten ole laskenut niitä. 

Vierailija
25/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä vähän odotan, että lapsi muuttaa kohta omilleen ja vie osan mukanaan ...

Minä taas ostin lapselle uudet omat, mitkä hän halusi. Miksi omani olisin antanut? 

Vierailija
26/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä, että vaikka vanhat voisin hävittää ja uusia ostaa, mietin kuluttamisenkin järkevyyttä. Onko syy ostaa vain tunteissa kuin pyyhe olisi jo kulunut.
Mulla on onneksi kissa, joten sen koppaan pitää leikellä vanhat peitot ja  pyyhkeet. Imevät hyvin pissat ja kakat, joita riittää mökkimatkoilla. En silti ole ostanut uusia, koska en kehtaa kertoa miten paljon mulle on annettu lahjoiksi pyyhkeitä ja lakanoita.

Vierailija
27/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minulla ei ole pyyhkeitä ja ne kuluvat kyllä joskus.

Vierailija
28/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, itse tylsistyn pussilakanoihin.  Osta Lapuan kankureitten keittiöpyyhkeitä, ne ovat virkistäviä.

Vierailija
29/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samat pyyhkeet 8-10 vuotta. Ei ole ollut ongelmia. Nyt vanhimmissa alkaa reunat rispaantua ja harmittaa että kohta on mentävä pyyheostoksille. Taas kuluu rahaa, mitä yksineläjällä menee muutenkin enemmän ihan perusjuttuihin. Eli en nyt pysy samaistumaan ongelmaan.

Vierailija
30/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas on hienoa kun tavara kestää käyttöä. On ihana kääriytyä siihen pyyhkeeseen, joka edelleen on kuin uusi ja raikas pesun jälkeen, vaikka on ollut käytössä vuosia, jotkut vuosikymmeniä.

Pesen pyyhkeet 90 asteessa ja kuivatan ilmavasti.

Vierailija
31/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja löytyy: 

- Värjää, kirjo tai muuten uudista vanhat pyyhkeet 

- Lahjoita tai myy vanhat pyyhkeet esim. Torissa ja osta tilalle uusia 

Vierailija
32/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pese 90 asteessa ja lahjoita esim Facebookin roskalavalla tai vie kirpputorille, joka ottaa lahjoituksia vastaan.

Pääset ostamaan uutta, kun se on sulle se juttu.

Kodittomien eläinten talot ottaa näitä myös

33/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja isosiskoni saimme 1994 joululahjaksi laadukkaat kylpypyyhkeet, marjapuuron väriset. Sain ne molemmat itselleni kun aikoinani muutin omaan kotiin. Pyyhkeet ovat minulla edelleen käytössä ja ovat täysin ehjät ja hyvät vaikka pesen niitä säännöllisesti myös 90 asteessa.

En ainakaan vielä kyllästynyt ongelmaksi asti. On minulla muitakin pyyhkeitä, yhteensä ehkä kuusi kylpypyyhettä nuo vanhat mukaan lukien.

Vierailija
34/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun yksineläjän pyyhkeet on vanhoja. Uusiakin on mutta tulee käytettyä  vanhoja enemmän. Ihanan pehmeitä ovat.

Vierailija
35/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökillä isoäidiltani jääneitä pyyhkeitä. Pesun jälkeen kuin uusia. Kangas ei silloin aikoinaan ole ollut halpatuotantoa, vaan tiivistä neulosta, joka on tehty kestämään

Sen lisäksi mielettömän kauniita. Upeita raitoja ja värit edelleen kirkkaat.

N54

Vierailija
36/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut samat pyyhkeet 8-10 vuotta. Ei ole ollut ongelmia. Nyt vanhimmissa alkaa reunat rispaantua ja harmittaa että kohta on mentävä pyyheostoksille. Taas kuluu rahaa, mitä yksineläjällä menee muutenkin enemmän ihan perusjuttuihin. Eli en nyt pysy samaistumaan ongelmaan.

Fyndic-verkkokaupasta edullisesti.

Vierailija
37/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla tai osittain:

Isä antoi joululahjaksi suklaarasian ja pyyhkeen, vaaleanpunaisen. Ensittäin se haisi aivan hirveelle, pesin sen. Sitten se haju hävisi. Sitten siitä alkoi irtoilemaan langanpätkiä, mitkä tarttui pestessä/pesukoneessa muihin pyyhkeisiin. Tarpeeksi monta kertaa kun niitä irrottelin, niin tuli mitta täyteen - leikkasin saksilla sen pieniin osiin ja käytin lattiarättinä. Vielä mitä, se samat langanpätkät "svidduili" joka paikassa. Lopulta tuli tod. mitta täyteen ja pistin kaikki roskiin. .... Mitä lie ollut, jotain kiinakuraa???

Kerroin tuon isälle. Hän sitten osti seuraavaksi joululahjaksi Finlaysonia: Tummanpunainen, pitänyt väriä eikä lankoja irtoile. Se on mulla vieläkin. Eikä laske pesussa enää väriä (josko lie laskenut uutenakaan).

Mulla on vieläkin vanhempien aikoinaan ostamia pikkupyyhkeitä - "luottopyyhkeitä" (eivät svid. yhtään :)))

Ja ikää mulla 61.

Vierailija
38/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsistyy pyyhkeisiin? Meillä on kaikki pyyhkeet ja liinavaatteet valkoisia. Jos ostaisin uusia niin nekin olisivat valkoisia.

Sama. Kuviolliset pyyhkeet ja pussilakanat on niin lapsellisia että puistattaa. Räikeät yksivärisetkin on vähän niin ja näin.

Vierailija
39/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi jerranjumala, ei ne nyt mitään kansallisaarteita ole. Ihan hyvin voit laittaa lumppukeräykseen tai roskiin ja ostaa uudet, mitään kauheaa ei tämän seurauksena tapahdu.

Vierailija
40/53 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylsistyy pyyhkeisiin? Meillä on kaikki pyyhkeet ja liinavaatteet valkoisia. Jos ostaisin uusia niin nekin olisivat valkoisia.

Sama. Kuviolliset pyyhkeet ja pussilakanat on niin lapsellisia että puistattaa. Räikeät yksivärisetkin on vähän niin ja näin.

Siis ihan kaikki kuviot on sinusta puistattavan lapsellisia? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän