Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olohuoneen ikkunassa on pesun jälkiä jotka ei lähde

Vierailija
23.06.2024 |

Olen yrittänyt 

- ikkunanpesuliinoilla

- lastalla

- fairylla 

- ikkunanpesuaineella

En enää keksi muuta. Veikkaan että nämä jäljet tulleet kun äitini kävi pesemässä ikkunat noin 3 vuotta sitten. Äiti luultavasti laittanut Fairya liikaa??

Apua. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittänyt pestä ikkunat mikrokuituisella ikkunanpesimellä ja pesuaineliuoksella? Kuivaus kunnollisella lastalla.

Vierailija
2/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni uusissa ikkunoissa voi olla käsittelyainetta ja se ei lähde millään. Ongelma uusissa taloissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yrittänyt pestä ikkunat mikrokuituisella ikkunanpesimellä ja pesuaineliuoksella? Kuivaus kunnollisella lastalla.

En ole mikrokuituisella yrittänyt. 

Vierailija
4/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli ikkunaan jotain jälkiä jonkun huonekasvin lehdistä. Vanha talo ja ei lähde millään pesuaineella.

Vierailija
5/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsis vetäny salaa jollain laikkahiomakonella.

Vierailija
6/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Onhan tuota muillakin. Auttaakohan mikään liina erikseen ja aine, kumihanskat. Tai antaa sitten olla sellaisena.

Vierailija
7/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mikrokuituisella yrittänyt. 

Yritin. Ei mitään vaikutusta. 

Vierailija
8/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuli ikkunaan jotain jälkiä jonkun huonekasvin lehdistä. Vanha talo ja ei lähde millään pesuaineella.

En usko että omanikaan lähtee millään. Omissa ikkunoissa nio jäljet on ulkopuolella. T:ap 

Vierailija
9/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Onhan tuota muillakin. Auttaakohan mikään liina erikseen ja aine, kumihanskat. Tai antaa sitten olla sellaisena.

Kokeiltu. 

Vierailija
10/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutatulla sanomalehdellä?

Vierailija
11/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuulin läheiseltäni joka on käynyt pesemässä ikkunoitani myös ja hän sanoi että on ollut alusta lähtien. 

Itselläni siis huono näkö ja nyt näköä korjattu niin näen kaiken paremmin. 😌

Eli ei ilmeisesti lähde millään. 

T:ap 

Vierailija
12/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kasveja vedellä sumutellut ja nyt kai kalkista jäänyt  jäljet  ikkunoihin. Kokeillut kaikki konstit, lasi karhea ja samea. Harmittaa hiukkasen.

Vierailija
13/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rutatulla sanomalehdellä?

Jos kokeilisin vielä tätä. 

Vierailija
14/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne ikkunat muovia? Ihan varmasti lähtee pesemällä, jos ei naarmutettu ole.

Vierailija
15/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikka tai sitruunamehu?

Vierailija
16/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytinkin  tuossa aloitusviestissäni äitiäni:(   Ei siis läheiseni mukaan johdu siitä että äitini olisi käyttänyt liikaa Fairya. 😌 Vaan on ollut alusta asti laseissa. Eli sopii olemaan joku "käsittelyaine". 

Vierailija
17/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jotain liimaa, lähtee asetonilla.

Vierailija
18/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaputin itse varovasti samalla terällä millä keraamisen lieden. Ei jäänyt naarmuja

Vierailija
19/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuulin läheiseltäni joka on käynyt pesemässä ikkunoitani myös ja hän sanoi että on ollut alusta lähtien. 

Olisiko jo tulleet rakennusvaiheessa? Monien rakennuksien ikkunoissa sellaisia vaaleita valumisjälkiä, jotka eivät lähde. Liekö tulleet esim.tiiliseinien laastista tai muista vastaavista aineista. Siivooja olen, joten näitä on tullut nähtyä. Ja pois ne eivät lähde.

Vierailija
20/20 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jo tulleet rakennusvaiheessa? Monien rakennuksien ikkunoissa sellaisia vaaleita valumisjälkiä, jotka eivät lähde. Liekö tulleet esim.tiiliseinien laastista tai muista vastaavista aineista. Siivooja olen, joten näitä on tullut nähtyä. Ja pois ne eivät lähde.

Sen verran lisään vielä tuohon viimeisimpään kommentiini, että voivat toki lähteä jollain konstilla, muttei normaalilla pesulla. Me taas ei ikkunoita pestessämme käytetä ylimääräisiä paukkuja tuollaisiin laseihin, joita ei ole käyttöönottosiivouksessa puhdistettu. Menisi ikä ja terveys, jos jäätäisiin "jumiin" yksittäisten ikkunoiden kanssa, kun on satoja laseja pestävänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan