Vuokra-asujilla on vielä 66 päivää aikaa tupakoida parvekkeella, sitten se kiellettään kaikilta vaikka olisi 10v vanha soppari
https://kiinteistonvalitysala.fi/uutisia/hyva-valitystapa/kvkln-lakival…
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/22221290-b14a-4a6f-b144-ca56f2750789
"3. Tupakointikielto oletukseksi
Tupakointikielto muuttuu oletusarvoiseksi, joten tupakointia ei tarvitse jatkossa kieltää erikseen. Oletus ulottuu myös vuokrasopimuksiin, jotka on solmittu ennen lain voimaantuloa.
Tupakointi on jatkossa sallittua kiinteistön alueella vain vuokranantajan luvalla."
Pääsee varmuudella nauttimaan puhtaasta hengitysilmasta!
Tupakoitsijat kävelevät kiltisti ulos tupakalle, taloyhtiön osoittamalle paikalla tai sit ulos koko alueelta
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kolmen asunnon vuokranantajana ei kiinnosta vitunvertaa, polttavatko vuokralaiseni parvekkeillaan tai häiritseekö se jotakuta. Tiedän että ainakin yksi heistä on tupakoitsija, mutta muutoin hyvä vuokralainen. Ei tulisi mieleenkään kieltää parveketupakointia jos riskinä on se, että vuokralainen suuttuu ja muuttaa pois, minkä jälkeen sitten etsitään kuukausitolkulla uutta vuokralaista tässä markkinatilanteessa.
Todennäköisesti se uusi vuokralainen polttaisi peukkua tai kannabista.
Mun rapussa kannabis haisee, mutta en nillittä. Kukin saakoon elää, kuten haluaa. En koskaan muuttaisi taloyhtiöön, missä naapureita kytätään. Hyi helvetti!
Moni Euroopan maa on tulessa ja täällä nillitetään jostain parvekkeella tupakoinnista. Isot on maan ongelmat perkele.
Röökaajilla ottaa lujille tajuta, että he ovat yhteiskunnan pohjasakkaa. Noloja paskanhajuisia epäsiistejä vätyksiä, joita ei haluta lähelle missään. Jättäkää ne paskakääryleet niin pääsette taas hyväksytyiksi yhteiskunnan jäseniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne savujäämät lähde edes perusteellisella siivouksella; tiedoksi, jos ”third-hand smoke” -termi on vieras.
Todellakin lähtee. Älä jauha pskaa.
Kannattaisi etsiä tietoa aiheesta.
Savujäämiä jää tupakoitsijan ihoon ja hiuksiin sekä niiden lisäksi pintamateriaaleihin ja tekstiileihin. Huonepölyssä taas savujäämiä on voitu havaita jopa kahden kuukauden jälkeen tupakan polttamisesta.
Kuvailemassani ilmiössä taas on kyse siitä, että on havaittu, kuinka sisäilmassa oleva, pintamateriaaleihin ja tekstiileihin tarttunut, tupakansavu voi vapautua myöhemmin uudelleen ilmaan aiheuttaen taas altistumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvä! Yhdeksi passiivisen tupakoinnin terveyshaitaksi on todettu 1,25 kertainen aivohalvausriski altistumattomiin verrattuna.
-Suomessa ilmansaasteet aiheuttavat arviolta jopa 2 000 ennenaikaista kuolemaa vuodessa, ja maailmanlaajuisesti liikenteen päästöt aiheuttavat satojatuhansia kuolemia.-
Sinäkö ajattelet, että tuo on jollain tavalla argumentti tupakoinnin sallimisen puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Röökaajilla ottaa lujille tajuta, että he ovat yhteiskunnan pohjasakkaa. Noloja paskanhajuisia epäsiistejä vätyksiä, joita ei haluta lähelle missään. Jättäkää ne paskakääryleet niin pääsette taas hyväksytyiksi yhteiskunnan jäseniksi.
"Joka itsensä ylentää, se alennetaan"
Kerrostalot kuulostaa hirveiltä paikoilta asua kun näitä tarinoita lukee.
Luoja jos sellaiseen Kolhoosiin joutuisi. Luoja armahda.
Onneksi on omakotitalo.
Tupakoimisiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tulee aika kalliiksi yhteiskunnalle kun myös naapurit saa tupakasta syöpää ja astmaa yms. Suora työkyvyn alennus. Itse työttömänä haistelen näitä hajuja vuokralla, omistajat sallii kaiken savun sisällä. Parvekkeella eivät polta.
Muuta muualle. On vuokrataloja, missä tupakointi parvekkeella on jo kielletty. Ihme kädettömyyttä valittaa, mutta ei itse tee asialle mitään.
Hetkonen, sulla menee logiikka nyt pieleen. Se on se, joka häiritsee, jonka pitäisi poistua. Eli tässä tapauksessa sen tupakoitsijan. Koska eihän se ei-tupakoiva häiritse ketään.
Jos on pakko röökata sitten pitää muuttaa tuonne rajan taakse mahorkan maahan. Tai muuta edes jonnekin syvälle skutsiin, ettet häiritse muita.
On otsaa poltella haisukääryleitä ja vaatia muita muuttamaan. Ei paljon järki päätä pakota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joka itsensä ylentää, se alennetaan"
Toivottavasti tervakeuhkot myös edestään löytävät, kun ovat toisia piinanneet paskanhajulla ja savuhaitoilla. Toivon kaikille tupakoitsijoille helvetillistä keuhkosyöpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako pilveä polttaa edelliseen malliin?
Olen kylläkin pössyvastainen.
Mutta ap:lle ja hänen kaltaisilleen: sitten kun se jokupäivä kielletään - puututteko pössyilyyn? - Aivan, ette uskalla (sieltä voi tulla jotain muuta takaisin.....).
Kannabiksen haju on itse asiassa ihan miellyttävä, joten minä en siitä valita.
Mutta tässä on sitten oletus että siihen ei ole sotkettu tupakkaa, vaan on ns. puhdasta
apKukaan ei polta hatsia ilman röökiä. Urpå 🤣
Todellakin polttaa. Idioottihomopaska!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🚨 Vuokranantajan luvalla saa jatkaa parveketupakointia. Ajattelepa jotain suurta vuokranantajaa, jonka kerrostalossa asuu vaikka 30 tupakoitsijaa. Jos he kaikki haluavat muuttaa tupakointystävälliseen taloon tai jos heidät häädetään, haluaako vuokranantaja, että taloon jää 30 tyhjää kämppää? Varsinkin pk-seudulla, jossa on jo valtavasti asuntoja muutenkin tyhjillään? Ei halua. Siksipä se antaa erillisluvan! 😆
Ei anna.
Vuokranantajalle tai taloyhtiölle tupakointi (ml. muu "polttelu") on suuri haitta monella tapaa. Vie resursseja. Piha-alueet ovat sotkuisia ja epäviihtyisiä, asunnot menevät sisällä tupakoinnista piloille ja vaativat kalliin erityisen tupakkapuhdistuksen, sekä ilmanvaihto että parveketupakointi kuljettavat savua ja hajua muille asukkaille, jotka valittavat. Siihen päälle tulee tulipalojen riski.
Siksi jokainen itseään kunnioittava vuokrayritys pyrkii kieltämään tupakoinnin ja nyt sama mahdollisuus on annettu osaketalojen yhtiökokouksille.
Miten ne asunnot menevät sisältä piloille, jos käy parvekkeella tupakalla ja vielä sulkee oven? Miten parveketupakointi aiheuttaa tulipalon, montako tapausta tiedät? Olen asunut niin kerrostalossa, luhtitalossa kuin rivarissakin joissa kaikissa on tupakoitu parvekkeilla/ asuntojen takapihoilla, enkä ole nähnyt mitään tupakoitsijoiden aiheuttamaa sotkuisuutta missään. Sotkua on syntynyt ainoastaan maahan/muuttajien elämäntavoista: sotkevat tusseilla rappukäytäviä, heittelevät roskapussit roskakatoksen lattialle ym.
Nyt elät vahvasti kuvitelmissa tai sun pitää hankkia uudet silmäklasit paremmilla vahvuuksilla.
Kuljepa talosi alueella ja lähettyvillä, kyllä sä näet että missä poltetaan, koska niitä natsoja on iso kasa siinä paikassa missä poltetaan. Tai tosiaan parvekkeiden alapuolella, siinä missä usein on kukkaistutukset. Milloin olet käynyt bussipysäkillä, jossa ei olisi maassa natsoja?
Ja kuten sanottu, suuri osa tupakoitsijoista on niin laiskaa porukkaa, että eivät talvella tai sateella polta parvekkeella vaan asunnossa sisällä. Eikä se parvekekaan puhdistu siellä polttamisesta. Jos itse poltat, et ilmeisesti haista tupakan hajua parvekkeen seinämissä yms. Siihenkin pitää hankkia erikoisaineet, että sen saa raikkaaksi. Jos on parvekelasit, niihinkin tarttuu tervaa ja se jättää kellertävän kalvon.
Älä viitsi valehdella. Niin kuin sanoin, eri tyyppisissä taloissa on tupakoitu parvekkeilla. Missään ei ole näkynyt natsakasoja. Ihmisillä on tuhkikset parvekkeillaan. Bussipysäkit ovat asia erikseen, mutta ei sielläkään kasoja ole vaan muutama tumppi.
Tupakointi on köyhien we e t e e -turhakkeiden juttu. Tulee heti b-luokan fiilis ihmisestä joka imuuttaa syöpäkäärylettä. Yleensä tupakoitsijat ovat myös muutenkin kurpahtaneen näköisiä. Säälittävää.
Hienoa! Nyt röökaajat lentävät pihalle kuin leppäkeihäät.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Nyt röökaajat lentävät pihalle kuin leppäkeihäät.
Ainoa joka lentää on valittajien hampaat katukivetykselle.
Tästä se homma lähti liikkeelle 1930-luvun Saksassakin. Ensin juutalaisia demonisoitiin. Sitten heidän toiminnalleen asetettiin kieltoja: ette saa tehdä tätä ja tuota. Sitten mentiinkin jo leirille. Aivan samoin etenee tupakointifobia. Ensin demonisointi, sitten kiellot, sitten leiritys. Kohta ovat taloyhtiöiden valvontapartiot liikkeellä ja ihmisiä alkaa katoamaan salaperäisellä tavalla.
Muuten, tupakoimaton Hitler tämän koko trendin aloitti. Hän painatti tupakka-askeihin tekstin "Tupakointi tappaa" jo 60 vuotta ennen kuin EU. Hän myös määräsi työpaikkojen sisätilat tupakoimattomiksi alueiksi. Nyt vain viedään lopulliseen ratkaisuun Hitlerin tupakoinninvastainen strategia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako pilveä polttaa edelliseen malliin?
Olen kylläkin pössyvastainen.
Mutta ap:lle ja hänen kaltaisilleen: sitten kun se jokupäivä kielletään - puututteko pössyilyyn? - Aivan, ette uskalla (sieltä voi tulla jotain muuta takaisin.....).
Kannabiksen haju on itse asiassa ihan miellyttävä, joten minä en siitä valita.
Mutta tässä on sitten oletus että siihen ei ole sotkettu tupakkaa, vaan on ns. puhdasta
apKukaan ei polta hatsia ilman röökiä. Urpå 🤣
Miksi ei polttaisi? Itsekin olen usein polttanut. Esim. bongilla
Kukaan muita kunnioittava ei tähänkään asti ole parvekkeelle tupakoinut. Että ihan hyvä että muuttuu. Sähkötupakkaan voi vaihtaa niin silloin voi kotona höyrytellä. Ja pihalle mennä viedä vaikka toskia tai koira ulos ja samalla sauhutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🚨 Vuokranantajan luvalla saa jatkaa parveketupakointia. Ajattelepa jotain suurta vuokranantajaa, jonka kerrostalossa asuu vaikka 30 tupakoitsijaa. Jos he kaikki haluavat muuttaa tupakointystävälliseen taloon tai jos heidät häädetään, haluaako vuokranantaja, että taloon jää 30 tyhjää kämppää? Varsinkin pk-seudulla, jossa on jo valtavasti asuntoja muutenkin tyhjillään? Ei halua. Siksipä se antaa erillisluvan! 😆
Ei anna.
Vuokranantajalle tai taloyhtiölle tupakointi (ml. muu "polttelu") on suuri haitta monella tapaa. Vie resursseja. Piha-alueet ovat sotkuisia ja epäviihtyisiä, asunnot menevät sisällä tupakoinnista piloille ja vaativat kalliin erityisen tupakkapuhdistuksen, sekä ilmanvaihto että parveketupakointi kuljettavat savua ja hajua muille asukkaille, jotka valittavat. Siihen päälle tulee tulipalojen riski.
Siksi jokainen itseään kunnioittava vuokrayritys pyrkii kieltämään tupakoinnin ja nyt sama mahdollisuus on annettu osaketalojen yhtiökokouksille.
Miten ne asunnot menevät sisältä piloille, jos käy parvekkeella tupakalla ja vielä sulkee oven? Miten parveketupakointi aiheuttaa tulipalon, montako tapausta tiedät? Olen asunut niin kerrostalossa, luhtitalossa kuin rivarissakin joissa kaikissa on tupakoitu parvekkeilla/ asuntojen takapihoilla, enkä ole nähnyt mitään tupakoitsijoiden aiheuttamaa sotkuisuutta missään. Sotkua on syntynyt ainoastaan maahan/muuttajien elämäntavoista: sotkevat tusseilla rappukäytäviä, heittelevät roskapussit roskakatoksen lattialle ym.
Nyt elät vahvasti kuvitelmissa tai sun pitää hankkia uudet silmäklasit paremmilla vahvuuksilla.
Kuljepa talosi alueella ja lähettyvillä, kyllä sä näet että missä poltetaan, koska niitä natsoja on iso kasa siinä paikassa missä poltetaan. Tai tosiaan parvekkeiden alapuolella, siinä missä usein on kukkaistutukset. Milloin olet käynyt bussipysäkillä, jossa ei olisi maassa natsoja?
Ja kuten sanottu, suuri osa tupakoitsijoista on niin laiskaa porukkaa, että eivät talvella tai sateella polta parvekkeella vaan asunnossa sisällä. Eikä se parvekekaan puhdistu siellä polttamisesta. Jos itse poltat, et ilmeisesti haista tupakan hajua parvekkeen seinämissä yms. Siihenkin pitää hankkia erikoisaineet, että sen saa raikkaaksi. Jos on parvekelasit, niihinkin tarttuu tervaa ja se jättää kellertävän kalvon.
Älä viitsi valehdella. Niin kuin sanoin, eri tyyppisissä taloissa on tupakoitu parvekkeilla. Missään ei ole näkynyt natsakasoja. Ihmisillä on tuhkikset parvekkeillaan. Bussipysäkit ovat asia erikseen, mutta ei sielläkään kasoja ole vaan muutama tumppi.
En valehtele. Sinähän taas kiertelet ja kaartelet totuutta. Pysäkeillä on tumppeja, koska tupakoitsijat vähät välittävät siisteydestä. Myönnät tuon itsekin. Syy miksi niitä ei ole kasoina on kaupunkien puhtaanapito. Muuten olisimme polvia myöten tumpeissa. Tuhkakupit on joo, on niitä nähty ja haisteltu, haju tulee naapurin parvekkeelta tuulen mukana, kun ei tyhjennetä viikkokausiin. Varsinaisia hajupommeja nekin.
Meillä edellisessä talossa oli erityisesti tumppeja varten hankittu korkea seisova tuhkakuppi ulos tupakkapaikalle. Silti monet vaan heittivät tumpit maahan. Huoh. Suurin osa koiranomistajistakin on oppinut keräämään koiransa jätökset, mutta tupakoitsijat eivät siivoja edes omia jälkiään.
Hauskasti et puutu useammin toistamaani väitteeseen, että talvella poltetaan sisällä, eikä parvekkeella. Selvästi taisi osua ja upota. Väität polttavasi vain parvekkeella, mutta totuus lienee toinen, koskapa et ole sitä kieltänyt.
Tämän olen tupakoitsijoista huomannut jo lapsesta: he eivät todella välitä omasta terveydestään, joten eivät välitä senkään vertaa muiden ihmisten hyvinvoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko tyydytystä tuosta jankkaamisesta, ap?
Suurta tyydytystä tuottaa se tieto, että joka sekunti tupakointikielto parvekkeilla on askeleen lähempänä.
Olen yli 10 vuotta kärsinyt itsekkäiden tupakoitsijoiden parvekesauhuttelusta.
Mulla on astmaakin
apAion polttaa sisällä. Ärsyttääkö?
Ei ärsytä jos savu tai hajut eivät tule minun asuntooni. Jos tulevat, niin sitten hajun lähde selvitetään vuorenvarmasti, ja saat häädön siinä vaiheessa kun asia selviää.
Asunnon omistajaa asia varmasti kiinnostaa, kun pilaat asunnon pinnat ja aiheutat kalliin remontin pois muuttaessasi.Et voi selvittää hajun lähdettä.
Hajun lähde on helppo selvittää. Kun koko kämppä haisee tuhkakupille, ei selitykset auta. Eniten ihmetyttää, kuinka joku pystyy elämään röökin hajussa, pilaa asunnon pinnat, huonekalut ja tekstiilit sillä hajulla?
Etkö voisi etsiä jotain muuta ihmettelyn aihetta ja antaa niiden polttaa ketkä haluavat.
Etkö voisi hoitaa tupakointia niin että huolehdit ettei savu kulkeudu naapureiden asuntoihin?
Ainiin, ethän sä voin kun "minäminäminä" -asenne vaivaa, ja siksihän tämä lakimuutoskin tulee
Minulle tulee vaan mieleen muutama entinen naapuri, jotka nillittivät parveke tupakoinnista. Heillä ei tuntunut ikinä olevan mitään oman elämän ongelmia/draamaa, joten sitä piti hakea tyhjään elämään ottamalla silmätikuksi sauhuttelijat. Niin vahva mielikuva tulee nyyhkiksistä, kun jossain alkaa nipotus sellaisesta asiasta mitä ei voi itse päättää. Kohta kun on saatu kaikki kielletyksi, niin aletaanko kieltämään värejä lailla mihin väreihin saa pukeutua ja mihin ei? Minulle tietyt värit tuovat migreeniä.