HS: lapsia pakkosiirretään, jotta vieraskieliset oppisivat Suomea
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsen kaveri tuli Kiinasta tokalle luokalle. Ei osannut edes englantia. Niin vaan kirjoitti ällärivin Ressun lukiosta ja pääsi saman tien lääketieteelliseen. Sanoi että opiskeli suomea alussa kuusi tuntia päivässä.
Yksittäistapaus.
Täytyy myöntää, että näin perussuomalaisena ja entisenä pääkaupunkilaisena, tulee väkisin vahingoniloinen olo, vaikka en tunteesta pidäkään.
Äänestäkää Perussuomalaisia, jos yhtään välitätte omasta ja lastenne elämästä.
Toki muualta tulleissa on jotkut ihan kunnollisia, ahkeria ja rehellisiä, opettelevat suomenkielen ja kulttuurin, , tekevät töitä, haluavat integroitua maahamme, mutta ovat selvä vähemmistö.
Islam varsinkin jihadismi, on poliittinen valloittaja uskonko, joka ei salli muita uskontoja (Toisin kuin meidän parempi kristinusko). Islamille pitäisi antaa yhtään siimaa, mutta jostain syystä meidän johtajat ovat niin heikkoja, varsinkin siellä pääkaupunkiseudulla ja no okei myös Tampereella on nykyään huono tilanne.
Jos opetus on suomeksi ja lisäksi ympäröivä yhteiskunta puhuu suomea niin kyllä lapset aivan varmasti oppivat kielen. Ei kaikkien luokkakavereiden tarvitse puhua suomea äidinkielenä.
Kokoomuslainen kansanedustaja ilmoitti, että sehän ei heille käy. Jätti varmaan tarkoituksella kertomatta, että ovat yhtenä helsingin suurimmista puolueista päättämässä ihan itse tästä
Vierailija kirjoitti:
Jos opetus on suomeksi ja lisäksi ympäröivä yhteiskunta puhuu suomea niin kyllä lapset aivan varmasti oppivat kielen. Ei kaikkien luokkakavereiden tarvitse puhua suomea äidinkielenä.
No ei todellakaan opi ja lisäksi niiden harvojen kantislasten kielitaito taantuu.
Suuriin kaupunkeihin on syntymässä alueita, joilla suomen kielen taito rapistuu - koulun johtaja kuvailee lasten puhuvan ”varissuomea”
- Oppilaiden suomen kielen taito on havaintojemme mukaan heikentynyt vuosi vuodelta. Tilannetta ei paranna se, että alhaisen sosioekonomisen statuksen alueella harvojen kantasuomalaisten lasten kieli köyhtyy myös. Varissuon lapset puhuvat ”varissuomea”, johon kuuluvat monenlaiset kieliopilliset oikaisut sekä hyvin rajattu sanasto, Varissuon koulun johtaja Nana Lampi kertoo tutkimuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä koulu ei automaattisesti vaihdu vaikka muuttaisi. Itse asuin lapsen kanssa hänelle valitsemani koulun oppilaaksiottoalueella kun koulu alkoi, sitten aika pian muutettiin pois sieltä mutta kävi koko peruskoulun samassa koulussa. Ei tuossa ole muuta ongelmaa kuin vaiva itselle, ja sitähän hyvä vanhempi kyllä näkee. Lapsi pystyy hyvien julkisten ansiosta kulkemaan kouluun kauempaakin.
Niin no tässä aloituksessa ei keskitytä tuohon käytäntöön vaan öyhöttämiseen, kuinka lapset joutuvat s2-kouluun... Ihan kuin se olisi joku maailmanloppu.
Miten lapsesi on pärjännyt S2-koulussa? Tuleva moniosaaja?
Suomen kieli joutaakin jo hävitä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
2026: Suomi aloittaa kantasuomalaisten lasten pakkosiirrot.
Mitkä pakkosiirrot? Kunta osoittaa lapselle koulupaikan. Jos se ei miellytä, voit ottaa lapsen kotikouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen arvot romahtavat Puu-Myllikässä ja Karhunkaatajanalueella tämän tiedon jälkeen. Miten siis äänestät jaloillasi? Tätäkö vihervassari päättäjät halusivat? Sitten Helsingin pormestari ihmettelee miksi perheet muuttavat Espooseen. Ja uusia pientalotontteja luvataan. Kuka uskaltaa ostaa taloa Helsingistä kun uhkana on lisää oppilaaksiohjauksen muutoksia. Näiden perheiden lapset uhrataan epäonnistuneen maahanmuuttopolitiikan vuoksi. Kannattaa todella miettiä ketä äänestää seuraavissa kuntavaaleissa.
Kuka sanoo, että sama ei voi tulla Espooseen tai Vantaalle. Espoossa on suuri määrä ulkomaalaistaustaisia. On jo ihan Helsingin luokkaa. Jos haluaa lapsensa suomenkieliseen kouluun, niin kannattaa muuttaa paljon kauemmaksi pääkaupunkiseudulta ja pois radan varresta.
Kristilliseen kouluun voi laittaa.
Kristilliset koulut yleensä eivät ole niitä oppimistuloksiltaan parhaita.
Mihin tämä väite perustuu? Ihan uteliaisuudesta kyselen.
Lapseni kävi kristillistä koulua ensimmäistä luokkaa lukuunottamatta, ja pärjäsi lukiossa todella mainiosti. Oli kyseisen paikkakunnan halutuin lukio nuorten keskuudessa korkeimmalla keskiarvorajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä koulu ei automaattisesti vaihdu vaikka muuttaisi. Itse asuin lapsen kanssa hänelle valitsemani koulun oppilaaksiottoalueella kun koulu alkoi, sitten aika pian muutettiin pois sieltä mutta kävi koko peruskoulun samassa koulussa. Ei tuossa ole muuta ongelmaa kuin vaiva itselle, ja sitähän hyvä vanhempi kyllä näkee. Lapsi pystyy hyvien julkisten ansiosta kulkemaan kouluun kauempaakin.
Niin no tässä aloituksessa ei keskitytä tuohon käytäntöön vaan öyhöttämiseen, kuinka lapset joutuvat s2-kouluun... Ihan kuin se olisi joku maailmanloppu.
Miten lapsesi on pärjännyt S2-koulussa? Tuleva moniosaaja?
Eri. Tämä ei ole sama asia, mutta esim. minä täysin suomenkielisestä perheestä oleva kävin tarhan, peruskoulun ja lukion Suomessa ruotsiksi. Suurin osa oppilaista oli samanlaisia, eli koulun kieltä ei puhuttu kotona lainkaan. Hyvin se sujui, itsekin kirjoitin 5 laudaturia. Se vaatii motivaatiota ja työtä sekä oppilaalta että vanhemmilta mutta ei ole mitenkään mahdotonta. Lapset ovat fiksuja ja oppivat kyllä.
Olen toistaiseksi lapseton punavihreä enkä kannata tätä eikä tosiaankaan kaikki kaltaiseni. Olen yliopisto-opiskelija, joten arvostan kouluttautumista korkealle. Pohja luodaan jo nuorena, joten näen tässä paljon riskejä. No olen stadilainen enkä ole koskaan asunut mamutaustaisten suosimilla alueilla (ei ole ollut tietoinen valinta tähän mennessä, olen vain asunut kantakaupungissa lapsuudesta alkaen) enkä aio asua tämän vuoksi jatkossakaan. Turha syyttää yksistään punavihreästi ajattelevia tästä, emmekä ole ns. homogeeninen ryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen arvot romahtavat Puu-Myllikässä ja Karhunkaatajanalueella tämän tiedon jälkeen. Miten siis äänestät jaloillasi? Tätäkö vihervassari päättäjät halusivat? Sitten Helsingin pormestari ihmettelee miksi perheet muuttavat Espooseen. Ja uusia pientalotontteja luvataan. Kuka uskaltaa ostaa taloa Helsingistä kun uhkana on lisää oppilaaksiohjauksen muutoksia. Näiden perheiden lapset uhrataan epäonnistuneen maahanmuuttopolitiikan vuoksi. Kannattaa todella miettiä ketä äänestää seuraavissa kuntavaaleissa.
Kuka sanoo, että sama ei voi tulla Espooseen tai Vantaalle. Espoossa on suuri määrä ulkomaalaistaustaisia. On jo ihan Helsingin luokkaa. Jos haluaa lapsensa suomenkieliseen kouluun, niin kannattaa muuttaa paljon kauemmaksi pääkaupunkiseudulta ja pois radan varresta.
Lapseni kävi kristillistä koulua ensimmäistä luokkaa lukuunottamatta, ja pärjäsi lukiossa todella mainiosti. Oli kyseisen paikkakunnan halutuin lukio nuorten keskuudessa korkeimmalla keskiarvorajalla.
Se perustuu marxistiseen lopputulosten tasa-arvofundamentalismiin. Kun islamilaisten täyttämät koulut ovat somalioita, ei kristillinenkään koulu voi punavihreän mielessä menestyä sen paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsen kaveri tuli Kiinasta tokalle luokalle. Ei osannut edes englantia. Niin vaan kirjoitti ällärivin Ressun lukiosta ja pääsi saman tien lääketieteelliseen. Sanoi että opiskeli suomea alussa kuusi tuntia päivässä.
Yksittäistapaus.
Ja jos luokka olisi ollut täynnä kiinalaisia, luuletko että tulos olisi ollut tuo?
Vierailija kirjoitti:
Olen toistaiseksi lapseton punavihreä enkä kannata tätä eikä tosiaankaan kaikki kaltaiseni. Olen yliopisto-opiskelija, joten arvostan kouluttautumista korkealle. Pohja luodaan jo nuorena, joten näen tässä paljon riskejä. No olen stadilainen enkä ole koskaan asunut mamutaustaisten suosimilla alueilla (ei ole ollut tietoinen valinta tähän mennessä, olen vain asunut kantakaupungissa lapsuudesta alkaen) enkä aio asua tämän vuoksi jatkossakaan. Turha syyttää yksistään punavihreästi ajattelevia tästä, emmekä ole ns. homogeeninen ryhmä.
Rässismi sinä olet.
Olen varmaan risistipaske, mutta mielestäni tämän pitäisi mennä mieluummin niin että maa muut pakkosijoitetaan tasaisesti ympäri Suomen ja heidän on pysyttävä siellä niin pitkään kunnes vanhemmilla on töitä, kaikki ovat oppineet Suomen kielen, tavat ja lain.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan risistipaske, mutta mielestäni tämän pitäisi mennä mieluummin niin että maa muut pakkosijoitetaan tasaisesti ympäri Suomen ja heidän on pysyttävä siellä niin pitkään kunnes vanhemmilla on töitä, kaikki ovat oppineet Suomen kielen, tavat ja lain.
Nyvheröltä vaikutat. On kotiinpaluun aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen koulukoneesta katsoin muutaman kristillisen koulun, ja se vahvisti oman näppituntumani. Yksityiskouluista huonoimmat tulokset on steinerissa ja kristillisessä, parhaat yleensä perinteisissä yksityisissä oppikouluissa ja painotuskouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Sun lapsen kaverin luokalla tuskin oli 90% kiinalaisia.
Mitenköhän nämä tulevat pärjäämään, kun kantaväestön syntyvyys vähenee vielä entisestään? Tai mahdollisesti loppuu joskus tulevaisuudessa kokonaan.
Tiedät varmaan aivan hyvin, ettei tässä puhuta kiinalaisista maahanmuuttajista. Aina tulee joku selittämään, että minunkin saksalainen tms. maahanmuuttajakaveri sitä ja tätä. Mutta kaikki tietävät että tässäkin tapauksessa puhutaan so maleista, iraki laisista ja muista mus limeista. Sitä ei vain saisi sanoa ääneen.