Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: lapsia pakkosiirretään, jotta vieraskieliset oppisivat Suomea

Kommentit (255)

Vierailija
221/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi äänestää vähän paremmin. Sitä saa mitä tilaa. 

Vierailija
222/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsi, pakkosiirto, pakkorokote, pakkotyö, pakko, pakko, pakko. Kaikenlainen pakottaminen sen kun yleistyy. Ollaanko me kohta enää vapaita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän nämä tulevat pärjäämään, kun kantaväestön syntyvyys vähenee vielä entisestään? Tai mahdollisesti loppuu joskus tulevaisuudessa kokonaan.

Suomi muuttuu kehitysmaaksi, jossa kukaan ei osaa minkään maan kirjakieltä, töitä ei ole, maksajia ei ole. Päivät pitkät vain rukoillaan ja mellakoidaan. Ei siis poikkea somaliasta mitenkään. 

Vierailija
224/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vanhempana ajatellut, että mun velvollisuuteni on opettaa lapsille rikasta suomea. Olen lukenut heille paljon ja kaikki ovat osanneet kouluun mennessään lukea itsekin.

Ja koulu ei sijaitse pääkaupunkiseudulla vaan Itä-Suomessa, missä oppimistulokset ovat vielä huonompia.

Kantakaa nyt vanhemmat vähän vastuuta itsekin.

Vierailija
225/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vanhempana ajatellut, että mun velvollisuuteni on opettaa lapsille rikasta suomea. Olen lukenut heille paljon ja kaikki ovat osanneet kouluun mennessään lukea itsekin.

Ja koulu ei sijaitse pääkaupunkiseudulla vaan Itä-Suomessa, missä oppimistulokset ovat vielä huonompia.

Kantakaa nyt vanhemmat vähän vastuuta itsekin.

Vastuunkantaminen kuuluu kantislapsille, ei khjyldyyrivanhemmille.

- punavihreät

Vierailija
226/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ovela temppu vihervasemmistolta, että kaavoitetaan harvinainen omakotitaloalue keskelle itää ja houkutellaan lapsiperheet paikalle. Sitten keskellä pahinta asuntomarkkinan alhoa tehdään nopea päätös, jolla keskiluokkaiset lapset siirretään kouluun Itäkeskukseen. Asuntojen arvojen alasmittaus samalla. 

Vuosien alueen kehitysprosessi ja keskiluokan luottamus tuhottu yhdellä typerällä päätöksellä. Se luottamus ei palaa.

Kun sana tästä leviää, ei Helsinkiin saada jatkossa enää yhtään lapsiperhettä. 

Tässä käy todennäköisesti niin, että sinne itään jäävät köyhät ja mm taustaiset, ja alueen segregaatio jyrkkenee entisestään.

Vierailija
227/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ovela temppu vihervasemmistolta, että kaavoitetaan harvinainen omakotitaloalue keskelle itää ja houkutellaan lapsiperheet paikalle. Sitten keskellä pahinta asuntomarkkinan alhoa tehdään nopea päätös, jolla keskiluokkaiset lapset siirretään kouluun Itäkeskukseen. Asuntojen arvojen alasmittaus samalla. 

Vuosien alueen kehitysprosessi ja keskiluokan luottamus tuhottu yhdellä typerällä päätöksellä. Se luottamus ei palaa.

Kun sana tästä leviää, ei Helsinkiin saada jatkossa enää yhtään lapsiperhettä. 

Tässä käy todennäköisesti niin, että sinne itään jäävät köyhät ja mm taustaiset, ja alueen segregaatio jyrkkenee entisestään.

Saadaan maamuille hienot omakotitalot hintaromahduksen kautta, jonka sinä maksat.

Vierailija
228/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän nämä tulevat pärjäämään, kun kantaväestön syntyvyys vähenee vielä entisestään? Tai mahdollisesti loppuu joskus tulevaisuudessa kokonaan.

Suomi muuttuu kehitysmaaksi, jossa kukaan ei osaa minkään maan kirjakieltä, töitä ei ole, maksajia ei ole. Päivät pitkät vain rukoillaan ja mellakoidaan. Ei siis poikkea somaliasta mitenkään. 

Poikkeaa. Talvella on kylmää kuin perkeleessä.  En tiedä kuka sen lämmittämisenkin muka hoitaa tai katujen aurauksen

Vierailija
229/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan risistipaske, mutta mielestäni tämän pitäisi mennä mieluummin niin että maa muut pakkosijoitetaan tasaisesti ympäri Suomen ja heidän on pysyttävä siellä niin pitkään kunnes vanhemmilla on töitä, kaikki ovat oppineet Suomen kielen, tavat ja lain.

Ei ei ei ei pitäkää hyvänänne. Me emme ole täällä maakunnassa äänestäneet Vihreitä, Vasemmisto emmekä tässä kunnassa oikeastaan SDP:täkään. Älkää meitä rankaisko. Me täällä maalla sanomme, että sitä niittää mitä kylvää.

Vierailija
230/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se on näin menetellä jos halutaan integratiota.

Vierailija
231/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toistaiseksi lapseton punavihreä enkä kannata tätä eikä tosiaankaan kaikki kaltaiseni. Olen yliopisto-opiskelija, joten arvostan kouluttautumista korkealle. Pohja luodaan jo nuorena, joten näen tässä paljon riskejä. No olen stadilainen enkä ole koskaan asunut mamutaustaisten suosimilla alueilla (ei ole ollut tietoinen valinta tähän mennessä, olen vain asunut kantakaupungissa lapsuudesta alkaen) enkä aio asua tämän vuoksi jatkossakaan. Turha syyttää yksistään punavihreästi ajattelevia tästä, emmekä ole ns. homogeeninen ryhmä.

Mikä tarve sun on kertoa olevasi niin tyhmä, että kannatat puoluetta jonka politiikkaa et hyväksy?

Vierailija
232/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölasku nousee; jonka seurauksena inflaatio nousee; jonka seurauksena lainojen korot nousee.

Vierailija
233/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkölasku nousee; jonka seurauksena inflaatio nousee; jonka seurauksena lainojen korot nousee.

Kiitos kokoomus tästä!

Vierailija
234/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tiedettiin tapahtuvan ja ongelma vain leviää. Jo viiden vuoden kuluttua tilanne on jo pahempi ja entä kymmenen vuoden kuluttua. Eduskuntavaalit on tulossa. Miten aiotte äänestää? 

Vierailija
235/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkään päätöksessä ei ajateltu muuta kuin tulijoiden hyvinvointia. Miksi heitä ei rikopotella eri kouluihin, vaan suomalainen lapsi taipuu. Tämä on jo törkeää. Vaatikaa päättäjiltä toimia. 

Vierailija
236/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, joku tuolla ehdottikin, että ne jotka ei osaa suomea ni ne pitäisi ripotella eri kouluihin, EI niin että suomenkieliset lapset joutuvat lähtemään omista lähikouluistaan, siis ei todellakaan!

Vierailija
237/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko se on näin menetellä jos halutaan integratiota.

Saa sitä haluta. Älypuhelimet some ja netti mahdollistaa eristäytymisen omaan porukkaan. Mitään halua integroitua ei ole havaittavissa. 

Vierailija
238/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että tässä ketjussa ei sivumäärä lisäänny lainkaan vaikka uusia viestejä tulee. No, sensuuria ja vaientamistahan se on tuokin.

Vierailija
239/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat asua Suomessa opettelet kielen ja maan tavat ja käyttäydyt sen mukaan. 

Samaa mieltä, mutta kyllä joitain omiakin vanhoja tapoja voi olla. Suomalaiset esim. rakentavat saunoja missä vain asummekin, se on meidän perinteemme josta ei ole haittaa muille. Lisäksi olemme varmaan samaa mieltä siitäkin, että jokainen Espanjaan muuttava eläkeläinen opettelee sujuvaa espanjaa.

Eläkeläinen espanjassa ei loisi espanjalaisten rahoilla ja  r a iskaile.

Vierailija
240/255 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten ei pidä suostua. Pitäkää kiinni lastenne kouluista. 

Näin juuri!