Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisille on ok maksaa esim. etelän lomasta useita tonnia viikoksi muttei Suomessa valmistetusta takista 995€

Vierailija
26.07.2026 |

Joka kestäisi viikon sijasta 30 vuotta?

Aina sanotaan ettei suomalaisella kuluttajalla oli varaa mutta priorisointiongelma se tuntuu olevan.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä halusin pitää samaa takkia 30 vuotta?

Vierailija
2/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestäköön vaikka sata vuotta. Mikään vaate nyt vaan ei tuota sananlaisia kokemuksia ja muistoja kuin matkustelu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan molempia. Mutta yleensä muualla tuotetut vaatteet laadultaan ylivertaisia, esim. Ranska.

Vierailija
4/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuningas Charlesilla on isältään saatu vahattu metsästystakki edelleen käytössä.

Vierailija
5/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kuvitellut, että jokainen päättää itse omasta rahankäytöstään.

Vierailija
6/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole varaa kumpaankaan.

Vierailija
7/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua pitää samaa takkia 30 vuotta. Halvemmalla pärjää ja muutaman vuoden välein voi vaihtaa.

Vierailija
8/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki 30 vuoden aikana tulleet läiskät saakin pestyä pois ja mahdolliset repeämät saa huomaamattomasti ommeltua. Vai eikö 30 vuoden aikana tule yhtään suttua eikä vahinkoja käy, että helma tai hiha osuu johonkin terävään. Mulla on yks Adidaksen verkkatakki yli 20 vuotta vanha,mut siltä se näyttääkin ja on pihatakkina. 

Vierailija
9/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän joku siitä takistakin tonnin maksaa. Ihminen on valmis satsaamaan rahaa siihen asiaan, jonka kokee itselle tärkeäksi. Kaikkeen ei rahat riitä.

Vierailija
10/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama miten muut rahansa käyttävät. Tai muuten elämässään asioita priorisoivat. 

Vierailija
11/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa rinnastaa kaksi täysin erilaista asiaa.  

Vierailija
12/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en maksaisi mistään takista edes 100€, enkä matkustele kuin töiden takia.

Siksi olenkin rikas.

Vierailija
13/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi pitää samaa takkia 30 vuotta. Max pari vuotta voin yhtä takkia käyttää, sitten se saa uuden elämän. Siks toisekseen takkeja täytyy olla useampia eri tilanteisiin.

Vierailija
14/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuningas Charlesilla on isältään saatu vahattu metsästystakki edelleen käytössä.

Maksoiko sekin 995 euroa?

Vierailija
15/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes miljonääreillä ole varaa ostaa aina kaikkea ja joskus täytyy valita ostaa yksityislentokone vai huvijahti.

Vierailija
16/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi etelän matkasta useita tonneja enkä takista 995€. Etelään pääsee halvemmalla kuin tuon takin osto ja ihan kelpo takin saa alle 100€ niitäkään en ole ehtinyt käyttää loppuun kun jo lihoin niistä ulos. Vielä enemmän harmittaa jos ne olisivat olleet noin kalliita. Jos onnistun laihtumaan niin minulla on hyvät takit valmiina.

Vierailija
17/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Barbourin takit silloin olleet inflaatiokorjattuna n. 500€. Toki hänellä on sitten monen tonnin räätälinpukuja.

Vierailija
18/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsellakin on edelleen käytössä mun vanha takki joka maksoi n.100  markkaa. 

Vierailija
19/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi pitää samaa takkia 30 vuotta. Max pari vuotta voin yhtä takkia käyttää, sitten se saa uuden elämän. Siks toisekseen takkeja täytyy olla useampia eri tilanteisiin.

Vielä sinun isoisovanhempiesi aikaan oli normaalia että 16v:nä teetettyä (huom. teetettyä, ei ollut mitään valmisvaatekauppoja) käytettiin edelleen 40v:nä. Sisällä oli saumavaraa n. 5-10cm lihoamisen varalle.

Vierailija
20/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on ok maksaa 995 takista muttei käyttää samaa rahaa matkailuun tai leivoksiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi