Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisille on ok maksaa esim. etelän lomasta useita tonnia viikoksi muttei Suomessa valmistetusta takista 995€

Vierailija
26.07.2026 |

Joka kestäisi viikon sijasta 30 vuotta?

Aina sanotaan ettei suomalaisella kuluttajalla oli varaa mutta priorisointiongelma se tuntuu olevan.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en maksaisi mistään takista edes 100€, enkä matkustele kuin töiden takia.

Siksi olenkin rikas.

Ei vaan, sinä olet köyhä. Tyynyn sisää ompelemillasi rahoilla ei ole arvoa. Rahalla on arvoa vain sitä käytettäessä.

Rahani eivät ole missään "tyynyn sisällä" vaan hajautettuina monenlaisiin sijoituksiin.

Viimeiset 10 vuotta vuosituotto ollut välillä 10 - 25%

Ja mitä ajattelit tehdä niillä rahoilla? Viedä hautaan mukanasi?

Vierailija
42/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varaa jompaan kumpaan ja valitsen matkan. Takin ostin kirpparilta, enkä tarvitse uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ihmisten käyttää rahansa mihin haluavat

Vierailija
44/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en maksaisi mistään takista edes 100€, enkä matkustele kuin töiden takia.

Siksi olenkin rikas.

Ei vaan, sinä olet köyhä. Tyynyn sisää ompelemillasi rahoilla ei ole arvoa. Rahalla on arvoa vain sitä käytettäessä.

Rahani eivät ole missään "tyynyn sisällä" vaan hajautettuina monenlaisiin sijoituksiin.

Viimeiset 10 vuotta vuosituotto ollut välillä 10 - 25%

Ja mitä ajattelit tehdä niillä rahoilla? Viedä hautaan mukanasi?

Jotain kivaa eli ei ulkomaanmatkoja tai ylihintasia takkeja. 

Vierailija
45/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille ihmisille elämys ja lepo ja loma on tärkeämpää kuin materia.

Vierailija
46/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mä halusin pitää samaa takkia 30 vuotta?

Kuningas Charlesilla on isältään saatu vahattu metsästystakki edelleen käytössä.

Pitäisikö meillä kaikilla olla esi- isien vaatteet tallessa? Entä kuka silloin enää niitä takkeja kaipais, kui vanhoja kestäviä vielä on? 

Vierailija
47/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noita saa jostain reissusta? No onhan se elämys hikoilla busseissa, junissa ja lentokoneissa sekä hukata matkalaukku ja sairastua mahatautiin.

Vierailija
48/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti minulla meni into tukea suomalaista yrittäjää, kun SY meni Kokoomuksen taakse ja syyllistää työttömät laiskoiksi tukipummeiksi ja samalla itkee, että yrittäjien eläkkeet pitäisi maksaa verovaroista. Katsotaan nyt konkurssit ensin ja kysytään siitä tukipummiasiasta ja liian korkeasa sosiaaliturvasta sitten uudestaan.

Vierailija
49/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuningas Charlesilla on isältään saatu vahattu metsästystakki edelleen käytössä.

Mulla ja Charlesilla on hiukan muutakin eroa.

Vierailija
50/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko yleistä on että ihmisillä on useampi kuin yksi takki. Suomessa on neljä vuodenaikaa!

Vierailija
51/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla idiootti jos maksaa takista tonnin. Ja kyllä pitää olla idiootti jos käyttää sitä 30 vuotta.

Vierailija
52/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan molempia. Mutta yleensä muualla tuotetut vaatteet laadultaan ylivertaisia, esim. Ranska.

ja hinta simti paljon halvempi siellä Ranskassa.

Vierailija
53/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa rinnastaa kaksi täysin erilaista asiaa.  

Jotkut panostavat mielummin omaan asumiseen ja kestokulutushyödykkeisiin kuin matkailuun. Tosin 30 vuotta kestävä takki menee vähän lioittelun puolelle vaikka hyvä nahkatakki onkin yleensä pitkäaikainen. Jos ostaa hyvän ja kalliiin televisiion, siitä on periaatteessa iloa päivittäin moneksi vuodeksi eteenpäin verrattuna yhteen kalliiseen ulkomaanmatkaan. Voihan se ajatella niinkin päin että ne matkailusta "säästyneet" rahat käyttää erilaisiin korkealaatuisiin pitkäaikaishankintoihin alkaen esimerkiksi kahvinkeittimestä tai stereoista.

Vierailija
54/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää olla idiootti jos maksaa takista tonnin. Ja kyllä pitää olla idiootti jos käyttää sitä 30 vuotta.

Eihän se sitä tarkoita että 365 päivää vuodessa!

Vierailija
55/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noita saa jostain reissusta? No onhan se elämys hikoilla busseissa, junissa ja lentokoneissa sekä hukata matkalaukku ja sairastua mahatautiin.

Olen matkustanut yli 50 maassa, monissa montakin kertaa. En ole koskaan hukannut matkalaukkua, en hikoile hyvin ilmastoiduissa koneissa. Mitään isompaa mahatautia ei ole ollut. Jos vatsa on hieman sekaisin eri bakteerikannasta, siihen on aina nopeasti auttanut pari Imodiumia. Mutta voi että mitä elämyksiä: upeita suurkaupunkeja, mahtavia rantoja esimerkiksi Karibialla, hauskaa ja mielenkiintoista tekemistä loputtomiin, ihania ihmisiä, ruokaa ja kivoja shoppailuja, joista nauttii kotona. Suuri määrä kuvia, joilla palauttaa muistot mieleen. 

Vierailija
56/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko yleistä on että ihmisillä on useampi kuin yksi takki. Suomessa on neljä vuodenaikaa!

Kun sopivasti vaihtelee niitä takkeja, niin se "suosikkitakkikin" kestää pidempää käytössä. Irtovuorelliset nahkatakit ovat varsin käyttökelpoisia loppusyksystä alkukevääseen ja keskitalvella niiden alle voi laittaa lämpimän fleecepaidan. Kesän ajatellen voi olla joku ohuempi takki jos vaikuttaa siltä että shortsit, sandaalit ja hihaton paita tuntuvat liian kevyeltä vaatetukselta.

Vierailija
57/57 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa rinnastaa kaksi täysin erilaista asiaa.  

Jotkut panostavat mielummin omaan asumiseen ja kestokulutushyödykkeisiin kuin matkailuun. Tosin 30 vuotta kestävä takki menee vähän lioittelun puolelle vaikka hyvä nahkatakki onkin yleensä pitkäaikainen. Jos ostaa hyvän ja kalliiin televisiion, siitä on periaatteessa iloa päivittäin moneksi vuodeksi eteenpäin verrattuna yhteen kalliiseen ulkomaanmatkaan. Voihan se ajatella niinkin päin että ne matkailusta "säästyneet" rahat käyttää erilaisiin korkealaatuisiin pitkäaikaishankintoihin alkaen esimerkiksi kahvinkeittimestä tai stereoista.

Minä en ymmärrä materialisteja lainkaan. Enempää ei tarvitse kuin itse jaksaa kantaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi