Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa toi mammografiaan meno.

Vierailija
14.12.2023 |

Täytän 50 ja kutsu tuli. Hirvittää. Pelottaa jos jotain löytyy. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule ei se ole mikään kiva kokemus kellekään mutta on se hyvä tehdä. Minua ahdistaisi paljon enemmän sairastua.

Vierailija
2/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain on, sehän on hyvä, että löytyy. Sitten voidaan ajoissa poistaa, ja asia hoituu. T. Rintasyöpä 20 vuotta sitten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta löytyi mutta ei rintasyöpää, ja apu oli haettava aivan muualta, koska ne seulontafirmat eivät raportoi muista syövistä minnekään.

Vierailija
4/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ajatella niin, että parempi että löydetään ajoissa jos on jotain. Sehän ei poista mahdollista syöpääsi jos et mene tutkimukseen.

Vierailija
5/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain on, sehän on hyvä, että löytyy. Sitten voidaan ajoissa poistaa, ja asia hoituu. T. Rintasyöpä 20 vuotta sitten

Kaikkia syöpiä ei voida poistaa, eikä niistä parane.

Vierailija
6/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain seulonta. Turha siitä on ahdistua.

Vierailija
7/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että löytyy ajoissa, silloin siitä on todella hyvät mahdollisuudet parantua. 

Vierailija
8/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia syöpiä ei voida poistaa, eikä niistä parane.

No mammografialla etsitään rintasyöpää, ja mitä aiemmin se löytyy, sen varmemmin se paranee, eikä leviä muualle.

Vierailija
9/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta löytyi mutta ei rintasyöpää, ja apu oli haettava aivan muualta, koska ne seulontafirmat eivät raportoi muista syövistä minnekään.

Nyt en ymmärrä. Jos mammografiassa löytyy jotain, niin tietysti se tutkitaan.

Vierailija
10/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 minsaa, niin on ohi.

Vierailija
11/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaus tulee tekstarilla viidessä päivässä.Hyvä ennuste,vaikka jotain löytyiskin

Vierailija
12/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole mennyt, koska en uskalla. En kehtaa sanoa kellekään oikeassa elämässä, koska se on kuulostaa niin hullulta. Olen muuten ns. normaali- ihminen. Kutsu voimassa enää pari kuukautta. Ollut niin paljon kaikkea murhetta ja pelottaa jos saa tiedon syövästä.

Vierailija
13/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi jättää menemättä?  En ymmärrä.

Vierailija
14/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsukirjeessä on mainittu selkeästi myös seulonnan periaatteessa mahdolliset haitat. Sama koskee PAPA- ja suolistosyöpäseulontoja. Eturauhassyövän osaltahan väestöseulontoihin ei ole menty. Toisaalta nyt pohditaan suunnattujen keuhkosyöpäseulontojen mahdollisuutta Suomessa.

Vierailija
15/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä. Jos mammografiassa löytyy jotain, niin tietysti se tutkitaan.

Minulta löytyi lymfooma, ja lähettivät kutsun jatkotutkimukseen eli rintojen ultraääneen, mutta sen pidemmälle asia ei siellä edennyt. Lausunnon sai erikseen rukoilemalla ja senkin vain paperisena, ei sähköisenä. Nyt minulla on parantumaton syöpä.

Vierailija
16/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole mennyt, koska en uskalla. En kehtaa sanoa kellekään oikeassa elämässä, koska se on kuulostaa niin hullulta. Olen muuten ns. normaali- ihminen. Kutsu voimassa enää pari kuukautta. Ollut niin paljon kaikkea murhetta ja pelottaa jos saa tiedon syövästä.

Otat siis mieluummin syövän, et vain halua tietää siitä. Voit tietenkin mennä yksityislääkärille ja maksaa tutkimuksesta satoja euroja.

Vierailija
17/17 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä alkoi myös suolistosyövän seulonnat. Ne tulee kahden vuoden välein. Luojan kiitos ne toteutetaan HUSin sisällä eikä missään Synlabissa.