Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin laittamaan yöllä sähköpatterin päälle kun oli niin kylmä

Vierailija
26.07.2026 |

Onneksi sähkö on kuitenkin halpaa näin kesällä. 

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lämmitin takaa alkuviikosta. Ei todellakaan ole ollu lämmin täällä itä-suomessa. Onneks sentää puut on täysin ilmaisia, kun niitä riittää loppu elämäksi omasta takaa ja vielä lapsenlapsen lapsillekkin. 

Eri asia sitten on se että saako niitä täälä suomessa polttaa ettei maapallon ilmasto pilaannu. 

Julmaa on meno, joten voisiko aatella yhtä julmasti, että euroopan metsäpalojen päästöt vähennettäisiin kyseisten maitten päästöoikeuksista.

Oppisivat sammuttamaan niitä tehokkaammin.

Mielestäni aika outo ajatuksenkun tasolla että me suomalaiset ostettaisiin noilta metsäpalomailta vielä päästöoikeuksia että pystytään normaalisti elämään täälä.

Vierailija
22/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koko kesän nukkunut parvekkeen ovi ja makkarin ikkuna auki, läpivedossa. Ihanan viileitä öitä raittiissa ilmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kylymä, menen nyt peiton alle piiloon.

Vierailija
24/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muutamana kesänä on ollut aika tuskaista nukkua, kun makuuhuoneen lämpötila ei pahemmin alle 30:n alle ole pudonnut. Yhden kesän nukuin käytännössä lattialla, koska siellä oli hieman "viileämpää". Itse vaihdoin eilen petivaatteet sänkyyn, niin en jaksanut laittaa täkkiä täkkipussiin, vaan nukuin pelkkä täkkipussi peitteenä. Eikä ollut kylmä. Siitähän on olemassa tutkimuksiakin, että ihminen nukkuu parhaiten +18 asteen lämpötilassa. Itse olen pyrkinyt pitämään talvellakin asunnon lämpötilan siellä 22-24:n välillä. Mikäli menee lämpöisemmäksi, ilma alkaa kuivua liikaa.

Vierailija
25/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viileässä nukkuminen on terveellistä. Älkääpäs nyt liioitelko. Viime kesänä ulisitte kun oli niin saatanan kuuma.

En ole koskaan ulissut sanallakaan liian kuumasta, kun Suomessa ei kerta kaikkiaan KOSKAAN ole ollut minulle liian kuuma. Rakastan helteitä, olen tottunut PALJON suurempiin asteisiin joten kyllä täällä vaan on aivan saatanan kylmä. Onneksi kohta pääsee kotiin. 

Ai, sinustako on ihana nukkua kun makuuhuoneessa on yli 30 astetta lämmintä.

Ei ihanaa, eikä kamalaa. Ihan normaalia minulle. Etkö ymmärrä lukemaasi? Minua ei haittaa kuumuus kun olen vuosikymmeniä asunut maassa jossa lämpötila ei koskaan laske alle 30 edes talvella. Suomessa ei niin lämmin ole koskaan kun meillä ihan normi päivän, joten ei, ei minulla edelleenkään ole koskaan ollut suomessa vielä liian kuuma, ei yöllä eikä päivällä. Mikä tässä oli se vaikea sinulle tajuta? 

Tämä on muuten jännä. Suomalaisen tulisi kärsiä kuumasta, ja jos ei kärsi niin aina joku hyökkää inttämään että kyllä sinun nyt pitää vaan kärsiä, kun minäkin kärsin, vaikka kuinka tykkäisit lämmöstä ja se ei sinua haittaisi yhtään. Luullaan että kaikki om lämmölle herkkiä ja valittavat. En minä ainakaan, mitä kuumempi sen kivempi. Meillä oli kämpässä tuossa muutaman päivän helteillä 29 astetta. Ihan hyvin nukuin, ei mitään valittamista. 

Vierailija
26/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen koko kesän nukkunut parvekkeen ovi ja makkarin ikkuna auki, läpivedossa. Ihanan viileitä öitä raittiissa ilmassa.

No ei ainakaan kovinkaan raikasta kerrostalossa ja ylemmissä kerroksissa mihin kulkeutuu oikea hajujen sekamelska muista naapureista. 

Vierailija
27/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lämmitin takaa alkuviikosta. Ei todellakaan ole ollu lämmin täällä itä-suomessa. Onneks sentää puut on täysin ilmaisia, kun niitä riittää loppu elämäksi omasta takaa ja vielä lapsenlapsen lapsillekkin. 

Eri asia sitten on se että saako niitä täälä suomessa polttaa ettei maapallon ilmasto pilaannu. 

Julmaa on meno, joten voisiko aatella yhtä julmasti, että euroopan metsäpalojen päästöt vähennettäisiin kyseisten maitten päästöoikeuksista.

Oppisivat sammuttamaan niitä tehokkaammin.

Mielestäni aika outo ajatuksenkun tasolla että me suomalaiset ostettaisiin noilta metsäpalomailta vielä päästöoikeuksia että pystytään normaalisti elämään täälä.

En ole kysellyt keneltäkään lupia töllini lämmittämiseen, enkä kysele. 

-Eri

Vierailija
28/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muutamana kesänä on ollut aika tuskaista nukkua, kun makuuhuoneen lämpötila ei pahemmin alle 30:n alle ole pudonnut. Yhden kesän nukuin käytännössä lattialla, koska siellä oli hieman "viileämpää". Itse vaihdoin eilen petivaatteet sänkyyn, niin en jaksanut laittaa täkkiä täkkipussiin, vaan nukuin pelkkä täkkipussi peitteenä. Eikä ollut kylmä. Siitähän on olemassa tutkimuksiakin, että ihminen nukkuu parhaiten +18 asteen lämpötilassa. Itse olen pyrkinyt pitämään talvellakin asunnon lämpötilan siellä 22-24:n välillä. Mikäli menee lämpöisemmäksi, ilma alkaa kuivua liikaa.

En nuku tutkimusten mukaan vaan omien mieltymyksieni. Minulla on talvella 25 astetta ja sen alle en päästä. Ilmankostutin on aina päällä kasvien vuoksi, joten ei ole yhtään kuiva huoneilmakaan. Viihdyn t-paita keleissä ja alle 25 on minusta liian viileä olla t-paitasilla. 

Vierailija
29/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jo pitkälti veikata että syksy on alkanut jo tässä ja nyt.

Vierailija
30/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noi lähempänä hellelukemia käyneet lämpötilat niin mukavia mielestäni kyllä olleetkaan.  

Vierailija
31/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kylmä on. Mittari näyttää 18 tällä hetkellä ja jouduin käydä vetämässä hupparin päälle kun erehdyin menemään ilman ulos "aamu"kahville. Ei ole minun kelejä nämä. Saisi olla vähintään kymmenen enemmän. Takkaa minäkin olen tässä viime viikolla lämmittänyt useampaan otteeseen. 

Vierailija
32/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viileässä nukkuminen on terveellistä. Älkääpäs nyt liioitelko. Viime kesänä ulisitte kun oli niin saatanan kuuma.

Entäs jos eri ihmiset "ulisivat" sinä yksinkertainen tol.....lo? 

Vierailija
33/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitys on ollut useampaan otteeseen tänä "kesänä" meilläkin päällä. 

Vierailija
34/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hanki asuntoa jossa on aina 22'C?

Ainakin meidän talo toimii noin, että sisälämpötila on aina 22'C riippumatta siitä mitä tuolla ulkona tapahtuu.

Vierailija
35/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noi lähempänä hellelukemia käyneet lämpötilat niin mukavia mielestäni kyllä olleetkaan.  

Minusta olisi ollut mukavaa jos olisi ollut niitä oikeita helteitä. Mielellään Helmikuusta joulukuuhun. Tammikuussa jos on viileä niin ei haittaa kun vietän sen aina oikeasti lämpimässä. 

Vierailija
36/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hanki asuntoa jossa on aina 22'C?

Ainakin meidän talo toimii noin, että sisälämpötila on aina 22'C riippumatta siitä mitä tuolla ulkona tapahtuu.

Koska en halua noin viileää kämppää? 

Vierailija
37/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Meillä ilpi viilentää ja hurisee 24/7.

Vierailija
38/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä korpitölleissä te oikein asutte?

Suomessa on ollut ihan ilmatieteenlaitkoksenkin mukaan ennätys viileä heinäkuu. On aivan sama missä asut niin viileää on ollut. Kaikki alle 25 on minusta kylmä. Eilen täällä keskisuomessa oli 16 astetta ja mulla oli talvitakki päällä. 😂 

Sattui sitten kylmät lomakelit  heinäkuussa lomaileville. Varsinkin kun työpaikalla tietyt tyypit joka vuosi jyräävät ja vaativat itselleen aina loman heinäkuuksi. No, siellähän mökillä ovat  saanut nyt värjötellä.

Vierailija
39/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas on ollut viilennys koko kesän päällä. Täällä eteläisessä Suomessa.

Vierailija
40/58 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas on ollut viilennys koko kesän päällä. Täällä eteläisessä Suomessa.

Pks viimeviikolla 15 astetta, tuntuu kuin 11.

Ikinä emme ole Suomessa viilennystä tarvinneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme