Jouduin laittamaan yöllä sähköpatterin päälle kun oli niin kylmä
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä korpitölleissä te oikein asutte?
Suomessa on ollut ihan ilmatieteenlaitkoksenkin mukaan ennätys viileä heinäkuu. On aivan sama missä asut niin viileää on ollut. Kaikki alle 25 on minusta kylmä. Eilen täällä keskisuomessa oli 16 astetta ja mulla oli talvitakki päällä. 😂
Sattui sitten kylmät lomakelit heinäkuussa lomaileville. Varsinkin kun työpaikalla tietyt tyypit joka vuosi jyräävät ja vaativat itselleen aina loman heinäkuuksi. No, siellähän mökillä ovat saanut nyt värjötellä.
Saa kai sitä vaatia vaan siihen ei kenenkään tarvitse suostua. Miksi olette lampaita ja annatte heidän jyrätä? Meillä töissä pari eukkoa yritti tuota ja pistettiin ruotuun. Lomat kiertää ja eukot nyrpistelee, vaan eipä ole muiden ongelma. Ei meillä duunissa hypitä kenenkään loma halujen mukaan vaan katsotaan että ne menee tasapuolisesti ja jokainen saa halutessaan sen heinäkuun vuorollaan. Tänä vuonna noi kaksi "heinäkuu on saatava, koska lasten lomat" akkaa pitää lomansa syyskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hanki asuntoa jossa on aina 22'C?
Ainakin meidän talo toimii noin, että sisälämpötila on aina 22'C riippumatta siitä mitä tuolla ulkona tapahtuu.
Koska en halua noin viileää kämppää?
No laita isommalle. Siinä eteisessähän se säädin on josta voi valita onko 15'C - 35'C.
Olen nukkunut makkarin ikkuna auki. Ja hyvin, tulkoon sanotuksi. Mutta olenkin niitä joiden mielestä on tarpeeksi lämmin kun tiet ovat sulat eikä tarvi tehdä lumitöitä.
En ole koskaan ulissut sanallakaan liian kuumasta, kun Suomessa ei kerta kaikkiaan KOSKAAN ole ollut minulle liian kuuma. Rakastan helteitä, olen tottunut PALJON suurempiin asteisiin joten kyllä täällä vaan on aivan saatanan kylmä. Onneksi kohta pääsee kotiin.
Ai, sinustako on ihana nukkua kun makuuhuoneessa on yli 30 astetta lämmintä.
Asun etelä-Euroopassa eikä meillä ole sisälämpö noussut yli 28 asteen vaikka ulkona on ollut 10 viikkoa 30-38 astetta. Hyvin nukuttaa, elimistömme tottuu lämpimään 2 päivässä mutta kylmään ei ikinä. Kun ei jatkuvasti lipitä vettä ei myöskään hikoile normaalia enempää. Lakana peittona juuri sopiva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Asun rivitalossa. Ikävä kyllä täältä peruslämpö otettu pois myös kylppäristä. Kostea, viileä tila sekin nyt.
On muuten typerää. Kosteusvaurioita seuraa.
tuhansissa suomalaiskodeissa ei ole lämmitystä kylpyhuoneessa, eikä niissä mitään ongelmia ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meidän talo toimii noin, että sisälämpötila on aina 22'C riippumatta siitä mitä tuolla ulkona tapahtuu.
No laita isommalle. Siinä eteisessähän se säädin on josta voi valita onko 15'C - 35'C.
Heh. saahan sitä pyöritellä niin paljon kun haluaa, vaan ei se lämpötilaa muuta miksikään, kun lämmöt on käännetty keskuksesta pois. 😂 Ja näin on suurimmassa osassa suomalaisia taloyhtiöitä kesäaikaan. Itseä siis ei haittaa, mutta tämä ihan yleisesti tiedoksi teille "älyköille".
- Eri
Vierailija kirjoitti:
Lämmitys on ollut useampaan otteeseen tänä "kesänä" meilläkin päällä.
Meillä taas on ollut viilennys koko kesän päällä. Täällä eteläisessä Suomessa.
Pks viimeviikolla 15 astetta, tuntuu kuin 11.
Ikinä emme ole Suomessa viilennystä tarvinneet.
Viime viikolla oli helteitä, kuluva viikko ollut viileämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä korpitölleissä te oikein asutte?
Suomessa on ollut ihan ilmatieteenlaitkoksenkin mukaan ennätys viileä heinäkuu. On aivan sama missä asut niin viileää on ollut. Kaikki alle 25 on minusta kylmä. Eilen täällä keskisuomessa oli 16 astetta ja mulla oli talvitakki päällä. 😂
Sattui sitten kylmät lomakelit heinäkuussa lomaileville. Varsinkin kun työpaikalla tietyt tyypit joka vuosi jyräävät ja vaativat itselleen aina loman heinäkuuksi. No, siellähän mökillä ovat saanut nyt värjötellä.
Saa kai sitä vaatia vaan siihen ei kenenkään tarvitse suostua. Miksi olette lampaita ja annatte heidän jyrätä? Meillä töissä pari eukkoa yritti tuota ja pistettiin ruotuun. Lomat kiertää ja eukot nyrpistelee, vaan eipä ole muiden ongelma. Ei meillä duunissa hypitä kenenkään loma halujen mukaan vaan katsotaan että ne menee tasapuolisesti ja jokainen saa halutessaan sen heinäkuun vuorollaan. Tänä vuonna noi kaksi "heinäkuu on saatava, koska lasten lomat" akkaa pitää lomansa syyskuussa.
Tää on muute totta! Ainainen kitinä suomalaisilla ku "toi aina pitää heinäkuussa" mut ei saada turpaa auki ja ilmoteta että v i t u t pidät, muutki haluaa ja sä olit viime vuonna joten et todellakaan ole tänä vuonna. Miksi olette tollasii ihme vässyköitä ja annatte jyrätä? Turha kitistä jos ei saa turpaansa auki ja osaa pitää puoliaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muutamana kesänä on ollut aika tuskaista nukkua, kun makuuhuoneen lämpötila ei pahemmin alle 30:n alle ole pudonnut. Yhden kesän nukuin käytännössä lattialla, koska siellä oli hieman "viileämpää". Itse vaihdoin eilen petivaatteet sänkyyn, niin en jaksanut laittaa täkkiä täkkipussiin, vaan nukuin pelkkä täkkipussi peitteenä. Eikä ollut kylmä. Siitähän on olemassa tutkimuksiakin, että ihminen nukkuu parhaiten +18 asteen lämpötilassa. Itse olen pyrkinyt pitämään talvellakin asunnon lämpötilan siellä 22-24:n välillä. Mikäli menee lämpöisemmäksi, ilma alkaa kuivua liikaa.
En nuku tutkimusten mukaan vaan omien mieltymyksieni. Minulla on talvella 25 astetta ja sen alle en päästä. Ilmankostutin on aina päällä kasvien vuoksi, joten ei ole yhtään kuiva huoneilmakaan. Viihdyn t-paita keleissä ja alle 25 on minusta liian viileä olla t-paitasilla.
No omasta mielestäni tuo 25 astetta on liikaa asunnon lämpötilaksi. Mikäli itsellä asunto pääsee noin lämpimäksi, ja ilma on kuivaa, niin staattista sähköä on enemmän kuin tarpeeksi. En halua joka kerta saada näpeilleni, kun kosken johonkin. Itse menen t-paidassa vaikka olisi "vain" se +15. 20 asteesta ylöspäin kelpaa mennä shortseissa. Siitä viileämpää ilmaa voi opetella sietämään. Itsellä ihan vakio, että talvella menen parvekkeelle saunan jälkeen, vaikka pakkasta olisi enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. saahan sitä pyöritellä niin paljon kun haluaa, vaan ei se lämpötilaa muuta miksikään, kun lämmöt on käännetty keskuksesta pois. 😂 Ja näin on suurimmassa osassa suomalaisia taloyhtiöitä kesäaikaan. Itseä siis ei haittaa, mutta tämä ihan yleisesti tiedoksi teille "älyköille".
- Eri
Siis omakotitalossahan tuo on eteisessä. Että voi pidemmälle reissulle lähtiessä pudottaa ja kotiintullessa nostaa (jos ei jaksa appin kanssa pyöritellä).
Se että jossain pinohimassa teillä on keskus pois päältä ei ole muuta kuin huonoa ylläpitoa ja yhtiökokouksessa voi homman vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Asun rivitalossa. Ikävä kyllä täältä peruslämpö otettu pois myös kylppäristä. Kostea, viileä tila sekin nyt.
Tuskin missään kaukolämpökohteessa on päällä, koska samaa kiertoa muun lämmityksen kanssa. Jos sähköllä haluaa niin sama ostaa rättipatteri lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muutamana kesänä on ollut aika tuskaista nukkua, kun makuuhuoneen lämpötila ei pahemmin alle 30:n alle ole pudonnut. Yhden kesän nukuin käytännössä lattialla, koska siellä oli hieman "viileämpää". Itse vaihdoin eilen petivaatteet sänkyyn, niin en jaksanut laittaa täkkiä täkkipussiin, vaan nukuin pelkkä täkkipussi peitteenä. Eikä ollut kylmä. Siitähän on olemassa tutkimuksiakin, että ihminen nukkuu parhaiten +18 asteen lämpötilassa. Itse olen pyrkinyt pitämään talvellakin asunnon lämpötilan siellä 22-24:n välillä. Mikäli menee lämpöisemmäksi, ilma alkaa kuivua liikaa.
En nuku tutkimusten mukaan vaan omien mieltymyksieni. Minulla on talvella 25 astetta ja sen alle en päästä. Ilmankostutin on aina päällä kasvien vuoksi, joten ei ole yhtään kuiva huoneilmakaan. Viihdyn t-paita keleissä ja alle 25 on minusta liian viileä olla t-paitasilla.
No omasta mielestäni tuo 25 astetta on liikaa asunnon lämpötilaksi. Mikäli itsellä asunto pääsee noin lämpimäksi, ja ilma on kuivaa, niin staattista sähköä on enemmän kuin tarpeeksi. En halua joka kerta saada näpeilleni, kun kosken johonkin. Itse menen t-paidassa vaikka olisi "vain" se +15. 20 asteesta ylöspäin kelpaa mennä shortseissa. Siitä viileämpää ilmaa voi opetella sietämään. Itsellä ihan vakio, että talvella menen parvekkeelle saunan jälkeen, vaikka pakkasta olisi enemmänkin.
No mutta sehän on sinun valintasi. Mitä se muihin vaikuttaa? Ei kaikki opi sietämään eikä kaikkien tarvitse oppia sietämään. En pidä viileästä, eikä minulla ole mitään tarvetta eikä halua opetella sitä sietämään. Käännän nupista lisää lämpöä ja vietän talvet etelässä. Persaukisilla persaukisten tavat, minun ei tarvitse kotonani palella eikä opetella sietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Eri
Siis omakotitalossahan tuo on eteisessä. Että voi pidemmälle reissulle lähtiessä pudottaa ja kotiintullessa nostaa (jos ei jaksa appin kanssa pyöritellä).
Se että jossain pinohimassa teillä on keskus pois päältä ei ole muuta kuin huonoa ylläpitoa ja yhtiökokouksessa voi homman vaihtaa.
Asun kylläkin rivarissa. Enkä halua asiaan mitään muutosta kuten jo totesin jos viitsisit opetella vaikka lukemaan. Kunhan totesin sinulle että isossa osassa suomalaisia taloyhtiöitä lämmitys on kesällä kiinni kun tämä ilmeisesti oli sinulle aivan uusi asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuhansissa suomalaiskodeissa ei ole lämmitystä kylpyhuoneessa, eikä niissä mitään ongelmia ole
OT mutta kävin just oslossa ja siellä oli hotellihuoneen kylppärissäkin ihana lattialämmitys. Kesällä. Samoin lapseni opiskelijakämpässä Oslossa. Heillä on rahaa lämmittää. Suomessa harvoin edes talvella törmää hotellihuoneisiin joissa olisi lattialämmitys kylppärissä.
Vierailija kirjoitti:
Viileässä nukkuminen on terveellistä. Älkääpäs nyt liioitelko. Viime kesänä ulisitte kun oli niin saatanan kuuma.
Sinulla ei järki riitä ymmärtämään, että ne, jotka valittavat kuumasta, eivät ole niitä, jotka valittavat kylmästä. Poislukien trollit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Eri
Montakos omakotitaloa olet rakentanut kun kaikkien lämmitysjärjestelmät ja säätö paikat tiedät? Ei ole meillä eteisessä. Älä leiki fiksumpaa kuin olet, kun et selvästi kovin fiksu ole.
-Eri
Jouduin potkimaan pyjamahousut ja sukat pois kun oli kuuma.
En asu pks. Siellä tuntuukin aina olevan kylmä palstan mukaan.