Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheen lomamatka Turkkiin tuli kalliiksi

Vierailija
26.07.2026 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9aae1f72-9e28-4d43-a4e1-38a625c6aa0a

Tästäkin tapauksesta tulee hyvin ilmi, että varatkaa oikeasti ne lentoliput vain ja ainoastaan suoraan lentoyhtiön kautta. En tiedä, mitä tuossa on nyt oikeasti käynyt ja kenen moka ja missä määrin, mutta oikeesti: epämääräiset matkatoimistot tai varaussivustot tulee usein kalliiksi, jos ja kun jotain poikkeavaa tapahtuu. 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti perhe oli tottumattomia matkustajia. Turkkiin en kyllä edes matkustaisi vaikka vähän maksettaisiin. Saati että veisin sinne lapsia.

Oletko ikinä käynyt Turkissa? Jos olet, niin muualla kuin Alanyassa eli pahimmassa turistirysässä?

En ole käynyt Turkissa, enkä mene, koska olen nainen. Anoppi kävi ja toi tuliaisiksi salmonellan.

Arvasin että et ole käynyt. Olen minäkin nainen ja silti siellä käynyt monet kerrat, koskaan ei ole mitään tapahtunut.

Miten anoppisi onnistui saamaan salmonellan sieltä?

Epäili lentokentältä sen saaneensa. En todellakaan ymmärrä, miksi suomalainen nainen matkustaisi Turkkiin. Ihan oksennuttaa ajatuskin. Itse matkustan vain tasa-arvon omaavissa sivistysvaltioissa.

Vierailija
42/43 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainneet oikein olla tässä ajassa. Tulostettu lentolippu, eivätkö ole netistä tarkistaneet lentoaikoja samana aamuna.... 

En ainakaan itse luota johonkin viikkoja sitten varattuun lentoon, etenkin jos kuljetukset kentälle on hoidettu itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä on aika monta virhettä käynyt. Eka toimi itsellä on tsekata kentälle tullessa taululta, onko lento aikataulussa ja miltä portilta se lähtee.

Joskus kävi vaihdossa Helsingissä, että lähtöportti olikin ihan eri kuin lähtökentältä saadussa boardingkortissa.

Oltiin sitten menossa portille, joka oli ihan toisessa päässä lähtöauloja kuin tosiasiallinen lähtöportti. Siinä sitten luovitaan iltapäivän ruuhkia vastavirtaan ja on jo kiire. Vahingosta viusastuneena olen sen jälkeen katsonut ”sataan kertaan”, mistä kone lähtee.

Kerran ei kotimaan lennolle ilmaantunut Helsingissä mitään lähtöporttia. Käytiin sitten tiskiltä kyselemässä, että lähteekö sieltä mistä ennenkin. Ilmiintyi lopulta se tieto taulullekin.

On kyllä lentokentältä klassisista klassisin källi että panttaavat lähtöporttia ihan viime hetkeen. Tosi kiva rynnistää sitten tuli hännän alla toisella puolella kenttää olevalle portille kun tieto ilmaantuu tauluille tyyliin 5min ennen boarding-aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi