Suomen kesä on lähinnä vitsi, raivostuttaa!
En muista milloin olisi joutunut heinäkuussa jopa palelemaan, varsinkin aamuisin. Muutama hellepäivä oli ja meni, lisää ei taida enää tulla. Tämän heinäkuun ilmat ollut iso pettymys ja p-askimmat ehkä ikinä. Tänään piti olla pilvistä ja poutaa. Viikon ainoa vapaapäivä ja eiköhän alkanut satamaan kaatamalla, että edes pyöräilemään ei voi lähteä. Jippii! Koko heinäkuun ilmat olleet, kuin syksyllä. Sataa, tuulee, koleaa, hämärää. Ja tätä kesää odotti, kuin kuuta nousevaa koko talven. Ei tarvitsisi mitään hirmu helteitä ollakaan, mutta onhan tämä nyt ihan rimanalitus heinäkuuksi.
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1995 kaverin häissä ulkolämpötila oli heinäkuussa 7 astetta. On sitä kylmyyttä ollut ennenkin.
Homoilitteko poikien kanssa sielä ?
ootko jankuttanu siitäasti säästä?
Saisi koulut jo alkaa, niin palsta siistiytyisi...
No ne koulu- ja työlintsarit täällä jatkossakin möykkää päiväaikaan.
Ihan täydellinen sää tehdä mökillä ulkotöitä. Tänään kannettu pöllejä metsästä ja tehty klapeja. Huomenna jatkuu hommat ja ylihuomenna mustikan ja kantarellien poimintaa. Pakko pitää metsässä kumisaappaita ja pitkähihaista ja -lahkeista vaatetta, joten hyvä ettei ole hellettä. Nyt 20 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1995 kaverin häissä ulkolämpötila oli heinäkuussa 7 astetta. On sitä kylmyyttä ollut ennenkin.
On ollut. Mä muistan tuon kesän ja kylmän heinäkuun.
Tämähän on mitä ihanimpia lämpötiloja. Voit olla shortseissa lyhyessä paidassa, puuhailla pihatöitä tai muita asioita ja ei ole jatkuva hiki päällä. Tuttu oli Pariisissa koko kesäkuun ja sanoi, että valtaosa matkasta meni pilalle hurjien lämpötilojen takia.
Olen alkukuuta lukuun ottamatta pääsääntöisesti tyytyväinen heinäkuun lämpötiloihin. Jos vähän vähemmän vettä niin olisi erittäin hyvä. Saanut ulkoilla rauhassa, vedenkin kanssa. Hyvä loma. En todellakaan toivo mitään tappo helteitä.
Osta lento Bordeaux iin ,Madridiin tai Almerian alueelle - siellä on enemmän kuin lämmin ja kastelukin tulee lentokoneesta . auf wiedersehen
2 etelän reissua jo tiedossa. Kolmeksi viikoksi Diesel autolla Suomesta Keski-Eurooppaan. Kierretään Baltiaa, Puolaa, Tsekkiä Itävaltaa. Ensi kesän sääriskit minimoitu ja varattu jo lennot Italian auringon alle vapusta heinäkuun puoliväliin. Ei täällä ole pakko olla. Ja tänä kesänä olin Ranskassa kesäloman kesäkuussa ja siellä oli oikeasti KESÄ <3
Vierailija kirjoitti:
2 etelän reissua jo tiedossa. Kolmeksi viikoksi Diesel autolla Suomesta Keski-Eurooppaan. Kierretään Baltiaa, Puolaa, Tsekkiä Itävaltaa. Ensi kesän sääriskit minimoitu ja varattu jo lennot Italian auringon alle vapusta heinäkuun puoliväliin. Ei täällä ole pakko olla. Ja tänä kesänä olin Ranskassa kesäloman kesäkuussa ja siellä oli oikeasti KESÄ <3
Suomalaiset saa selvästi liian vähän konkreettisia esimerkkejä ilmastonmuutoksesta kun lennellään vailla huolenhäivää. Suomalaiset on kyllä kunnon saastuttaja kansaa. Lehdessä oli juttu että me Suomalaiset on käytetty tän vuoden uusiutuvat luonnon varat jo maaliskuun lopussa. Sama kun hakkais päätä seinään tai sahais omaa oksaa
Jos odottaa Etelä-Euroopan kesiä, niin kannattaa muutta sinne. Täällä on ihan normaalia Suomen kesää joten turha siitä valittaa. Kuivat hellekesät on poikkeus, onneksi.
Elokuu on monilla lomakuukausi ja meteorologit puhuvat kuin olisi jo syksy.
Täydellinen kesäsää ollut, mm. ei kertaakaan trooppista yötä! Ei itikoita! Satanut maltillisesti mutta niin ettei nurmikkoa ole tarvinnut kastella. Marjoja on. On jaksanut liikkua ja tehdä pihahommia. jne.
Itse olen tykännyt, että tämä kesä on ollut hyvin tavallinen, tosi perisuomalainen, pariakymmentä astetta ja vain joskus vähän enempi.
Vierailija kirjoitti:
Jos odottaa Etelä-Euroopan kesiä, niin kannattaa muutta sinne. Täällä on ihan normaalia Suomen kesää joten turha siitä valittaa. Kuivat hellekesät on poikkeus, onneksi.
Ihmiset ovat jotenkin seonneet odotustensa kanssa. Jos joskus on lämmin hellekesä, kuvitellaan että sellainen on joka vuosi. Ja sitten petytään. Suomen kesähän on 99% pettymys jos odottaa jotain tiettyä säätä.
Tänä vuonna vettä on tullut paikoitellen kauheita määriä, ja ainakin itse olisin pärjännyt ilmankin. Viileän sään kestän.
Pitkähihaiselle yöpaidalle on ollut käyttöä melkein koko kesä. Ainoastaan muutaman kerran on tarjennut nukkua hihattomalla. Ja kevyitä villasukkiakin olen tarvinnut koko kesän. Juuri hain jalkaani paksummat merinovillaiset polvisukat, joita yleensä käytän vasta syksyllä ja talvella. Ei siis ole lämmin ainakaan minun asunnossani. Ulkonakin oli kevyt pitkähinainen ja tuulitakki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset saa selvästi liian vähän konkreettisia esimerkkejä ilmastonmuutoksesta kun lennellään vailla huolenhäivää. Suomalaiset on kyllä kunnon saastuttaja kansaa. Lehdessä oli juttu että me Suomalaiset on käytetty tän vuoden uusiutuvat luonnon varat jo maaliskuun lopussa. Sama kun hakkais päätä seinään tai sahais omaa oksaa
Ilmastonmuutos on pelkkä vitsi jolla rahastetaan. Nytkin ollut aivan tavallinen suomalainen kesä jollainen se on täällä pohjolassa ollut vuoskymmeniä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat jotenkin seonneet odotustensa kanssa. Jos joskus on lämmin hellekesä, kuvitellaan että sellainen on joka vuosi. Ja sitten petytään. Suomen kesähän on 99% pettymys jos odottaa jotain tiettyä säätä.
Tänä vuonna vettä on tullut paikoitellen kauheita määriä, ja ainakin itse olisin pärjännyt ilmankin. Viileän sään kestän.
Talvella tuli sen verran vähän lunta, että vesivarat oli vähissä joten kesällä sitten korjataan tilannetta. Onneksi meillä vielä sataa ja pohjavettä on tiedossa jatkossakin. Jos koittaa positiivista noista sateista ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos on pelkkä vitsi jolla rahastetaan. Nytkin ollut aivan tavallinen suomalainen kesä jollainen se on täällä pohjolassa ollut vuoskymmeniä
Kesä on kylläkin pidentynyt vuosikymmenten kuluessa. Terminen kesä on kasvanut jopa 30 päivää 60-luvulta. Ja kiihtyvästi 1990-luvulta. Joten ilmasto kyllä muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesä on kylläkin pidentynyt vuosikymmenten kuluessa. Terminen kesä on kasvanut jopa 30 päivää 60-luvulta. Ja kiihtyvästi 1990-luvulta. Joten ilmasto kyllä muuttuu.
Täällä ei tajuta että Suomessa ilmastonmuutos vaikuttaa enemmän talveen eikä kesään niinkään. Useana vuonna jo nähty että ei meinaa millään enää painua lämpötila pakkaselle ennen tammikuuta ja maaliskuussa on jo lumet pois. Jopa täällä Oulussa! Helmikuun jälkeen tänä vuonna yhtäkkiä +13 asteen päivälämpötiloja ja edes yöpakkasia tuli seuraavan kerran vapun tienoolla. Tämäkö on ihan normaalia? Viime talvi kesti 2 kuukautta ja takuuvarmasti nyt käy samalla tavalla koska ilmastonmuutos muuttaa enemmän Suomen talvea
mitää ideaa mennä eees ulos, mikä pointti