Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En usko että suurin osa suomen kansalaisista hyväksyisi eutanasian. Näin väitettiin Ukkolan ohjelmassa jossa Päivi Räsänen vieraana.

Vierailija
25.07.2026 |

Mitä mieltä sinä olet?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan eutanasian, jos makaan liikuntakyvyttömänä ja tuskaisena sängyssä ja elämänlaatu on nolla, eikä mitään toivoa paremmasta ole.

Vierailija
2/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä hyväksyisivät. Eutanasi on kunkin oma toive, ei muiden päätös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räsänen on tekopyhä kiihkouskovainen, joka nyt ei hyväksy yhtään mitään. Hänelle tärkeintä on julistaa ihmisvihamielistä potaskaa ja totta kai persuakka antaa hänelle ohjelmassaan sille tilaa.

Vierailija
4/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustat väitteesi? 

Eutanasian vastustaminen on äärimmäisen itsekästä, siinä halutaan viedä toiselta mahdollisuus päättää omasta elämästään. Jos joku ei koe elämäänsä elämisen arvoiseksi vaan mieluummin kuolisi pois, se on hänen oikeutensa. Mitkään hihhulit kuten Räsänen eivät ole oikeutettuja riistämään tätä oikeutta. Jos sinä et halua sitä, älä ota sitä, mutta älä myöskään ole itsekäs vaan suo muille mahdollisuus. 

Vierailija
5/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan päättää omasta kohtalostani jos olisin todella heikossa parantumattomassa kunnossa ja muisti heikkenisi voimakkaasti niin että en enää pärjäisi arkipäivisissä asioissa. Mielummin harkittu eutanasia kun summittainen itsari.

Vierailija
6/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti hyväksyn.

Vierailija
7/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa useimmat arvostavat ennemmin mahdollisuutta päättää elämänsä siinä vaiheessa kun se on sietämätöntä, kuin jonkun ylimielisen eukon hurskastelua. Räsäsen ei tarvitse ottaa eutanasiaa, mutta mitään syytä ei ole kieltää se muiltakin.

Vierailija
8/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattohoito, kuolemaan johtavassa sairaudessa on minusta hyväksyttävää, vaikka riittävä kivunlienvitys nopeuttaisi kuolemaa.  Jos taas makaa sängyn pohjalla, voi itse nopeuttaa kuolemaansa vaikka syömälakolla. Aktiivista eutanasiaa en hyväksy. En hyväksy myöskään eutanasiaa esim. mielenterveys-, masennus- tai vanhuussyistä.

Vierailija
9/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasian vastustaminen on äärimmäisen itsekästä, siinä halutaan viedä toiselta mahdollisuus päättää omasta elämästään. Jos joku ei koe elämäänsä elämisen arvoiseksi vaan mieluummin kuolisi pois, se on hänen oikeutensa. Mitkään hihhulit kuten Räsänen eivät ole oikeutettuja riistämään tätä oikeutta. Jos sinä et halua sitä, älä ota sitä, mutta älä myöskään ole itsekäs vaan suo muille mahdollisuus. 

Mutta kun se ei riitä Räsäsen kaltaiselle ihmiselle. Ei riitä että itse tekee elämällään mitä haluaa vaan muiden pitää tehdä kuten hän haluaa. Hän haluaa päättää muidenkin elämistä näiden puolesta, koska kuvittelee uskovaisuuden tekevän hänestä muiden yläpuolella olevan jumalan.

Vierailija
10/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattohoito, kuolemaan johtavassa sairaudessa on minusta hyväksyttävää, vaikka riittävä kivunlienvitys nopeuttaisi kuolemaa.  Jos taas makaa sängyn pohjalla, voi itse nopeuttaa kuolemaansa vaikka syömälakolla. Aktiivista eutanasiaa en hyväksy. En hyväksy myöskään eutanasiaa esim. mielenterveys-, masennus- tai vanhuussyistä.

Miksi vastustat ihmisten vapautta päättää itse omasta elämästään? Oletko jonkin sortin fasisti?

Vierailija
11/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan suurin osa suomalaisista kannattaa eutanasian sallimista. Lopuilla sitten on vaikeuksia käsitellä omaa kuolevaisuuttaan ja he haluavat, että kaikki muut täällä kärvistelevät katkeraan loppuun saakka.

Vierailija
12/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan missä vaiheessa elämän kaarta asiaa tiedustellaan. Parikymppisenä kun olet lähestulkoon luodinkestävä ja muutoinkin voimiesi tunnossa, asia ei ole edes relevantti.

Sen sijaan kun vakavan sairauden osuessa ja halvaannutettuun terveydenhoitoon osuessasi et saa välttämättä edes kunnon kivunlievitystä, saatikka varsinaista hoitoa tilanteeseesi - voi vastaus olla eri.

Vierailija
13/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pers-Ukkolalle ja epkäristillis-Räsäskälle voisi eutanasia auttaa...

Vierailija
14/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et hyväksy aktiivista eutanasiaa, jos kuitenkin hyväksyt itsemurhan? Ruiske on paljon nopeampi ja inhimillisempi tapa kuolla kuin hidas nälkään riutuminen.

Vierailija
15/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se ei riitä Räsäsen kaltaiselle ihmiselle. Ei riitä että itse tekee elämällään mitä haluaa vaan muiden pitää tehdä kuten hän haluaa. Hän haluaa päättää muidenkin elämistä näiden puolesta, koska kuvittelee uskovaisuuden tekevän hänestä muiden yläpuolella olevan jumalan.

Niinhän hän kuvitelee. Siksi esimerkiksi vastusti homojen avioliitto-oikeutta, hänen mielestään koko Suomen pitäisi elää kuten hän tulkitsee raamattua. Järkyttävä ihminen. 

Vierailija
16/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaattessa hyväksyn mutta asian kanssa pitää olla poikkeuksellisen tarkkana. Jos se sallitaan niin ajan myötä käytännöt alkaa löystyä ja tapahtuu peruuttamatonta vahinkoa.

Vierailija
17/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastustat ihmisten vapautta päättää itse omasta elämästään? Oletko jonkin sortin fasisti?

Olen. En siedä sitä että muilla on oikeus päättää elämästään. Minun pitäisi olla se joka päättää.

Vierailija
18/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän hän kuvitelee. Siksi esimerkiksi vastusti homojen avioliitto-oikeutta, hänen mielestään koko Suomen pitäisi elää kuten hän tulkitsee raamattua. Järkyttävä ihminen. 

Jeesus opetti lähimmäisenrakkautta, armoa ja hyväksyntää. Räsästä ne eivät kiinnosta, vaan hän on samassa kastissa kuin jenkkien evankelikaalit: asettavat itse itsensä muiden yläpuolelle jumaliksi. Jeesuksen asema ja voima kyllä kiinnostavat, mutteivät hänen opetuksensa.

Vierailija
19/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaattessa hyväksyn mutta asian kanssa pitää olla poikkeuksellisen tarkkana. Jos se sallitaan niin ajan myötä käytännöt alkaa löystyä ja tapahtuu peruuttamatonta vahinkoa.

Totta, mutta ei asioita voi kieltääkään vain koska väärinkäytöksiä voi tulla. Muuten emme voisi koskaan tehdä yhtään mitään.

Vierailija
20/95 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et hyväksy aktiivista eutanasiaa, jos kuitenkin hyväksyt itsemurhan? Ruiske on paljon nopeampi ja inhimillisempi tapa kuolla kuin hidas nälkään riutuminen.

En tahdo siirtää vastuuta kuolemasta ammattilaisille, niin siten esim syömälakko on parempi keino ja siitä voi seurata kuolema, mutta on hyvä perustella syömättömyytensä silloinkin jälkeenjääville ihmisille. Mielestäni koskaan ei saisi luovuttaa, niin siksi ei eutanasiaa vanhuuden vaivojen, mielenterveyden ongelmien, huumeriippuvuuden yms vuoksikaan. Aina on saatava myös riittävä kipulääkitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi