Naisyleisurheilijoita ei tule jatkossa kuvata seksualisoivista kulmista
Naisurheilijoita seksualisoivista kuvakulmista läpimurto!
Euroopan yleisurheiluliitto ja Euroopan yleisradiounioni EBU ovat sopineet ohjeistuksesta, jolla pyritään vähentämään naisurheilijoihin kohdistuvaa seksualisointia tv-lähetyksissä.
Linjaus on lähtöisin urheilijoilta saadusta palautteesta, jonka mukaan naisurheilijat ovat kokeneet tietyt kamerakulmat ja hidastuskuvat epämukavina ja häiritsevinä.
– Kuvaamisen ohjeistus on tärkeä askel kohti naisten haitallisen esittämisen kitkemistä samalla, kun säilytämme tarinankerronnan ja teknisen osaamisen korkeimmalla tasolla, toteaa Euroopan yleisurheiluliitto EA:n puheenjohtaja Dobromir Karamarinov.
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se totta on, että naisellisuutta tuodaan esiin. Urheilijoiden käytös on kyllä sitä tyyliä.
Kalevan kisoissa olin paikalla jälleen ja jälleen huomasin tämän. Siinä katsomon edessä
pyllistellään pikkareissa ja muutenkin esiinnytään. En itse sitä mitenkään häiritsevänä koe,
sillä verryttelyt ja kilpailusuoritukset vaativat tätä.
Sitä en ymmärrä, että jos he häiriintyvät saamastaan huomiosta, jota itse tatrkoituksella tai tahattomasti hakevat.
Tietysti jos telkkarissa zoomataan kamelinvarpaisiin, niin... samoin kyllä miesurheilijoiden voimakkaaseen
lataukseen... on huomiota kiinnitetty.. :)
Verrytellessä yleensä on ihan nilkkoihin asti lahkeet.
Olen itsekin harrastanut yleisurheilua ja treeneissä on aina pitkät lahkeet, ei kellään bikinit. Hiekka on tosi huono hikiseen ihoon tarttuessa, tulee helposti ihottumaa ja hiertymiä. Lapsikin harrasti, mutta lopetti just kun kisa-asuiksi oli painostusta käyttää vyötärön alueen paljastavaa asua ja huomasi, että yleisössä lähinnä vanhempia miehiä.
Noin huono provo ei mene läpi. Keksi parempi.
Kyllähän monilla on isoissa kisoissakin pitkät lahkeet, riisuvat ne pois ennen suoritusta. Jos oikeasti katsoo urheilua, eikä vain jahtaa paljasta pintaa, tuo on ihan yleistietoa.
Kyse ei ollut lahkeista, höhlä. Vaan siitä, että lapsi olisi muka lopettanut yleisurheilun, koska huomasi yleisössä olevan vanhempia miehiä.
Olet aika pihalla, jos et tiedä että moni nainen lopettaa muunkin urheilun, koska asut on niin pieniä ja/tai kokee että ollaan tuijotuksen kohteena vartalon vuoksi, ei urheilun. Uinti, voimistelu, yleisurheilu, lentopallo....sinun ei sitä tarvi uskoa. Kyllä tyttölasten vanhemmat ymmärtää tällaiset.
Tyttö halusi lopettaa harrastuksen ja keksi sellaisen syyn, jonka uskoi uppoavan äitiinsä. Täydestä näköjään meni.
Oppinut jo kotona, että uhriutumisella saa mitä haluaa.
Siis mitä tuossa tilanteessa saa? Eikö lapsi just menettänyt (yhden) harrastuksen?
Itsekin lopetin yhdellä salilla käynnin kun kaikki laitteet oli aina takapuoli muihin ihmisiin päin. Sitten vielä peilistä näin kun jotkut oli pysähtyneet tuijottamaan. Vaihdoin salille, jossa esim. porraslaite on niin, että minun ahterin takana ei ole enää mitään vempainta :D ja minä olen jo aikuinen, ymmärrän hyvin jonkun teinin häiriintyvän, jos kaverin "iskät" on liian kiinnostuneita. Toivottavasti löytää tilalle kivemman harrastuksen!
Eikö saleille ole ikärajaa ja monissa paikoissa naisten kuntosaliketju.
Osa naisista taas ihan rakastaa esitellä itseään salilla. He tarvitsevat katseita motivoituakseen treeniin.
Rumat feministit vaatii oikeutta olla rannoilla riipputissit esillä, mutta haluavat kieltää kauniilta naisilta tiukat ja niukat urheiluasut. Onhan tuo jo sadistista, pakotetaan toiset katsomaan alastonta rumuutta, mutta kielletään kauneuden esillä olo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää ihan että pukeutuu yhtä peittäviin kuin miehet. Se on tasa-arvoistakin.
Miksei naiset saa pukeutua urheilussa miten tahtovat, kuten muutenkin julkisilla paikoilla, missä naiset käyttää myös paljastavia ja vartalonmyötäisiä vaatteita, miesten kulkiessa väljissä kledjuissa?
Jos puritaanit saavat tahtonsa läpi urheilussa, seuraavaksi he alkavat painostaa naisia peittävämpään pukeutumiseen julkisilla paikoilla, vedoten että "riittää kun pukeutuu yhtä peittäviin kuin miehet".
Siinä ei ole nitään tasa-arvoista, vaan ajdasmielistä!
Ja mitä pahaa siinä on, että kauniit vartalot ovat esillä ja niitä katsotaan ihaillen, tai vaikka vähän himoiten. Maailman luonnollisin asia. Onko tässäkin taustalla rumempien kateus?
Varmaan siellä Lohjan tai missä se oli, jossa saa saunoa ja käydä vaikka suihkussakin uimapuvussa ja levittää vapaasti ecolia altaaseen ja lauteille.
Naisurheilijat pitäisi pukea jätesäkkiin siten että ainoastaan silmät näkyy. Tai sitten tv lähetyksessä ei pitäisi kuvata naisia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nais"urheilua" ei tarvis kuvata ollenkaan.
Miksei? Ei vahingoita ketään
Vierailija kirjoitti:
Laaditaanko jatkossa säännöt miten ja kuka naisten urheilua saa katsoa?
Kyllä. Ja silti miesten pitäisi rahoittaa naisurheilun palkat, vaikkei sitä enää saisikaan katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat alkaneet käyttää hiukan pidempilahkeisia alaosia sekä myös pidempiä yläosia kilpailuasuinaan, jos ette ole huomanneet? Ei tarvita kiusallista pikkuhousujen kiilautumista pakaraväliin urheilusuoritukseen!
Huomattu on rusketusraidat. Eli todennäköisesti harjoituksissa pidetään pidempää lahjetta, mutta kilpailuihin sitten valitaan se lyhyempi malli.
Siellä harjoittelussa ei oo miehiä yleisönä, kisoissa on ja vielä kuvaajatkin.
Vierailija kirjoitti:
Naisurheilijat pitäisi pukea jätesäkkiin siten että ainoastaan silmät näkyy. Tai sitten tv lähetyksessä ei pitäisi kuvata naisia ollenkaan.
Mutta roiskeläpillä pitää saada pelotella nuoria miehiä rannalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää kitinästä päätellen vahingoittavan naisurheilua itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laaditaanko jatkossa säännöt miten ja kuka naisten urheilua saa katsoa?
Kyllä. Ja silti miesten pitäisi rahoittaa naisurheilun palkat, vaikkei sitä enää saisikaan katsoa.
Eikös naiset itse hommaa rahoitusta urheilulleen? Mitä se semmonen on? Jos ei rahoittajia kiinnosta pitäisikö olla vähän parempi eli keskittyä siihen urheiluun eikä itsensä esittelyyn?!!
Oikein, runkkumateriaalista pitää maksaa suoraan tytön onlyfanssiin eikä sorvailla ilmaiseksi tappia.
Hyvä tytöt, nyt on voimaannuttavaa. Voisin ehdottaa vielä sellaisia hattivatin näköisiä mustia sensuurilaatikoita muun paitsi silmien ympärille niin ei seksualisoitaisi ollenkaan.
Miksi miesyleisurheilijoita saa jatkossa kuvata seksualisoivista kulmista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä oo ihan sopivinta katsottavaa lapsille. Aikuisviihde erikseen ja urheilu erikseen, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Se on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Miehet peittää intiimit paikkansa urheillessa toisin kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on asialliset vaatteet päällä.
Vierailija kirjoitti:
Oikein, runkkumateriaalista pitää maksaa suoraan tytön onlyfanssiin eikä sorvailla ilmaiseksi tappia.
Hyvä tytöt, nyt on voimaannuttavaa. Voisin ehdottaa vielä sellaisia hattivatin näköisiä mustia sensuurilaatikoita muun paitsi silmien ympärille niin ei seksualisoitaisi ollenkaan.
Eikö riittäisi ihan samanlainen asiallinen pukeutuminen kuin miesurheilijoillakin on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se totta on, että naisellisuutta tuodaan esiin. Urheilijoiden käytös on kyllä sitä tyyliä.
Kalevan kisoissa olin paikalla jälleen ja jälleen huomasin tämän. Siinä katsomon edessä
pyllistellään pikkareissa ja muutenkin esiinnytään. En itse sitä mitenkään häiritsevänä koe,
Sitä en ymmärrä, että jos he häiriintyvät saamastaan huomiosta, jota itse tatrkoituksella tai tahattomasti hakevat.
Tietysti jos telkkarissa zoomataan kamelinvarpaisiin, niin... samoin kyllä miesurheilijoiden voimakkaaseen
Olen itsekin harrastanut yleisurheilua ja treeneissä on aina pitkät lahkeet, ei kellään bikinit. Hiekka on tosi huono hikiseen ihoon tarttuessa, tulee helposti ihottumaa ja hiertymiä. Lapsikin harrasti, mutta lopetti just kun kisa-asuiksi oli painostusta käyttää vyötärön alueen paljastavaa asua ja huomasi, että yleisössä lähinnä vanhempia miehiä.
Kyllähän monilla on isoissa kisoissakin pitkät lahkeet, riisuvat ne pois ennen suoritusta. Jos oikeasti katsoo urheilua, eikä vain jahtaa paljasta pintaa, tuo on ihan yleistietoa.
Kyse ei ollut lahkeista, höhlä. Vaan siitä, että lapsi olisi muka lopettanut yleisurheilun, koska huomasi yleisössä olevan vanhempia miehiä.
Olet aika pihalla, jos et tiedä että moni nainen lopettaa muunkin urheilun, koska asut on niin pieniä ja/tai kokee että ollaan tuijotuksen kohteena vartalon vuoksi, ei urheilun. Uinti, voimistelu, yleisurheilu, lentopallo....sinun ei sitä tarvi uskoa. Kyllä tyttölasten vanhemmat ymmärtää tällaiset.
Tyttö halusi lopettaa harrastuksen ja keksi sellaisen syyn, jonka uskoi uppoavan äitiinsä. Täydestä näköjään meni.
Siis mitä tuossa tilanteessa saa? Eikö lapsi just menettänyt (yhden) harrastuksen?
Itsekin lopetin yhdellä salilla käynnin kun kaikki laitteet oli aina takapuoli muihin ihmisiin päin. Sitten vielä peilistä näin kun jotkut oli pysähtyneet tuijottamaan. Vaihdoin salille, jossa esim. porraslaite on niin, että minun ahterin takana ei ole enää mitään vempainta :D ja minä olen jo aikuinen, ymmärrän hyvin jonkun teinin häiriintyvän, jos kaverin "iskät" on liian kiinnostuneita. Toivottavasti löytää tilalle kivemman harrastuksen!
Eikö saleille ole ikärajaa ja monissa paikoissa naisten kuntosaliketju.
Osa naisista taas ihan rakastaa esitellä itseään salilla. He tarvitsevat katseita motivoituakseen treeniin.
Rumat feministit vaatii oikeutta olla rannoilla riipputissit esillä, mutta haluavat kieltää kauniilta naisilta tiukat ja niukat urheiluasut. Onhan tuo jo sadistista, pakotetaan toiset katsomaan alastonta rumuutta, mutta kielletään kauneuden esillä olo
Totta kyllä että urheilijat ovat sukupuolesta riippumatta ilo silmälle. Enemmistö ei katso urheilua himo mielessään vaan silkka ihailu joka liittyy tavoitteelliseen ponnisteluun ja taitoihin.
Samasta syystäkö eläimetkin koetetaan ottaa ihmisiltä pois, esteettistä mielihyvää tuottamasta muun ilahduttamisen ohella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko sinusta usein siltä, että kaikki katsovat sinua ja takapuoltasi? Entä tuntuuko, että olet kaikkien huomion keskipiste?
Tuohon on mahdollista saada ammattiapua. Keskustelu psykiatrin kanssa voi auttaa.