Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkeläisten rutina siitä ettei pärjää ärsyttää suunnattomasti

Vierailija
25.07.2026 |

Näillä ihmisillä on monella oma asunto ja ollut aikaa 40 vuotta kerätä sitä pesämunaa eläkepäiviä varten.

On toki oikeasti ahtaalla oleviakin, mutta Suomessa on tukia yllin kyllin jos rahat ei riitä välttämättömään.

Ne pitää vain HAKEA, muuten niitä ei saa.

Ei kenenkään kuulu pärjätä jollain takuueläkkeellä, eihän se riitä mihinkään ainakaan jos asuu vuokralla, sen lisäksi saa asumistukia ja muita.

Hakemaan ne tuet, mars.

Kommentit (305)

Vierailija
241/305 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten appiukon hautajaisiin meni melkein kaikki hänen säästönsä ja vielä ilman jälkitilaisuutta! 

Ei sitten kyllä ollut paljon säästöjä.

Joitakin tonneja oli. Mutta hautajaisissa ei ollut ketään. 

Hautajaiset maksavat Suomessa tyypillisesti 3 000–6 000 euroa. Hintaan vaikuttavat eniten valittu hautaustapa (tuhkaus vai arkkuhautaus), tilaisuuksien laajuus sekä paikkakunta. 

Vierailija
242/305 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et tiedä kaikkien eläkeläisten asioista hevon helvettiä.

No minä tiedän ainakin sen että oma vanhempani kitisi vuosia kuinka surkeaa eläkettä saa ja suunnilleen näkee nälkää. Ei ole varaa käydä yksityisellä lääkärillä ja joutuu luopumaan siitä tästä ja tuosta. Verojakin kuulemma maksaa ihan järkyttävän paljon. Kysyin sitten kerran että minkälaisia summia hänelle jää. Nettoeläke 1600€, leskeneläke 400€, veroprosentti muistaakseni 20%. Asumiskulut 350€. Muutama edullinen lääke käytössä. Säästöjä parisataatuhatta, tuottavat koko ajan lisää. Designtavaroita koti täynnä jne. Turpa meni tukkoon kun kerroin että itse saan yleistukea 595€ (veroprosentti 20%), asumiskulut 380€, hyvin vähän säästöjä, paljon lääkekuluja, työkyvytön, eläkeikään vielä vuosia, töitä pitää hakea vaikkei pysty tekemään. Opittu tapa vinkua ja valittaa ettei muut huomaisi kuinka hyvin pärjää.  Osaisi ja voisi myydä romujaan kirppiksellä mutta ei viitsi. Tuskin on ainoa laatuaan.

Ei ole omena kauas puusta pudonnut tuon valittamisen suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/305 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä tiedän ainakin sen että oma vanhempani kitisi vuosia kuinka surkeaa eläkettä saa ja suunnilleen näkee nälkää. Ei ole varaa käydä yksityisellä lääkärillä ja joutuu luopumaan siitä tästä ja tuosta. Verojakin kuulemma maksaa ihan järkyttävän paljon. Kysyin sitten kerran että minkälaisia summia hänelle jää. Nettoeläke 1600€, leskeneläke 400€, veroprosentti muistaakseni 20%. Asumiskulut 350€. Muutama edullinen lääke käytössä. Säästöjä parisataatuhatta, tuottavat koko ajan lisää. Designtavaroita koti täynnä jne. Turpa meni tukkoon kun kerroin että itse saan yleistukea 595€ (veroprosentti 20%), asumiskulut 380€, hyvin vähän säästöjä, paljon lääkekuluja, työkyvytön, eläkeikään vielä vuosia, töitä pitää hakea vaikkei pysty tekemään. Opittu tapa vinkua ja valittaa ettei muut huomaisi kuinka hyvin pärjää.  Osaisi ja voisi myydä romujaan kirppiksellä mutta ei viitsi. Tuskin on ainoa laatuaan.

😄😀😃

Vierailija
244/305 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään tuntemani eläkeläinen ei ole valittanut pärjäämistään eläkkerahojensa kanssa, lienee enimmän harvinaista kuin yleistä.

Jos täysi työura takana, saanee riittävän eläkkeenkin.

Vierailija
245/305 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtaa vieläpä juoruta toisen yksityisasioita nettiin.

Vierailija
246/305 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vastannut kysymyksiini että miten muka tulee toimeen 595 .n euron yleistuella jos vuokra 380 ja muita tukia ei muka saa.Ja miksi ei saa työkyvyttömyyseläkettä jos muka on täysin työkyvytön?

Vierailija
247/305 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eläkeläiset valita pärjäämisestään. Nuoriso valittaa Tatskojensa ja tonnin kännyköidensä kanssa kun ei rahat riitä enää Thaimaanmatkaan. Ja eläkeläiset on syy siihen. 

Vierailija
248/305 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 35v. Eläkkeelle on vielä yli 30 vuotta...

Jos sinne asti elän katsoisin että ole eläkkeeni ansainnut kuten nykyeläkeläisetkin...

Vierailija
249/305 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin poimimassa mustikkaa kolme ämpärillistä jo aamulla, samaan aikaan täällä eläkeläiset vasta heräilevät ja juovat aamulatteaan, syövät 6.aa leikkelettä ja avokadosmoothietaan. Mutta työttömän on tehtävä kaikenlaisia hommia kävynkeruusta lähtien. No vien nämä mustikat nyt yhdelle eläkeläiselle kohta kotiovelle, yritti tinkiä vielä mustikkaämpäristä peräti kympin vaikka vien sen sille kotiovelle saakka kaverin autolla. Kuulemma lähteävät Madeiralle ja se kymppi menee kahviin lentokentällä.

Vierailija
250/305 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut miten suuria summia laittavat lottoon ja veikkauksiin, ihan turhaa rahanmenoa.

Vierailija
251/305 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä enemmän vituttaa työttömien märinä, että tukia on leikattu. Menkää saatana töihin, niin ei tarvitse kitua tukien varassa.

Jospa jotkut vain hommaisivat aivot itselleen? Helpottaisi meidän viisaiden lukemisia täällä!

Vierailija
252/305 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä vastannut kysymyksiini että miten muka tulee toimeen 595 .n euron yleistuella jos vuokra 380 ja muita tukia ei muka saa.Ja miksi ei saa työkyvyttömyyseläkettä jos muka on täysin työkyvytön?

Et siis seuraa aikaasi tai edes tätä palstaa. Nykyään on todella vaikea päästä työkyvyttömyyseläkkeelle tai edes kuntoutustuelle. Kelan tai työeläkelaitoksen lääkärit tekevät mielivaltaisia päätöksiä tapaamatta potilasta lainkaan ja jyräävät mahdollisesti jopa useamman erikoislääkärin lausunnot.

Vierailija
253/305 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa,edelleenkään ei vastausta siihen miten muka tulee toimeen pelkällä yleistuella? Itse olin kuntoutustuella ihan terveyskeskuslääkärin lausunnolla,siitä sitten kuntouduin puolieläkkeen kautta takaisin kokopäivätyöhön,omasta halustani kun halusin työelämään takaisin.Tiedän kyllä että kuntoutustuki ja puolieläke ovat tosi pieniä tukia.Mulla oli vielä lapsiakin elätettävänä.Olisin saanut kokoeläkkeenkin mutta en halunnut hieman alle viiskymppisenä jäädä pois töistä.Mulla oli sairaus jota diagnosoitiin ja hoidettiin alkuun aivan väärin.Kun viimein sain oikean diagnoosin ja lääkityksen niin puolen vuoden päästä olin takaisin töissä,aluksi tosin puolipäiväisesti.Tästä on nyt 15 vuotta aikaa ja pian on aika jäädä vanhuuseläkkeelle😀

Vierailija
254/305 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut miten suuria summia laittavat lottoon ja veikkauksiin, ihan turhaa rahanmenoa.

En kyllä oo tällaista havainnut.Joku parin rivin kestolotto voipi olla,ei siihen montaa kymppiä kuukaudessa kulu.Tämä pieni pahe heille sallittakoon😄

Vierailija
255/305 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis seuraa aikaasi tai edes tätä palstaa. Nykyään on todella vaikea päästä työkyvyttömyyseläkkeelle tai edes kuntoutustuelle. Kelan tai työeläkelaitoksen lääkärit tekevät mielivaltaisia päätöksiä tapaamatta potilasta lainkaan ja jyräävät mahdollisesti jopa useamman erikoislääkärin lausunnot.

Et siis ole niin sairas että olisit työkyvytön? Kyllä työterveys lääkärin lausunto riittää jos edellytykset eläkkeelle täyttyvät.Vai oletko niitä jotka vain omasta mielestään ovat "työkyvyttömiä"??Ei mulla ollut mitään vaikeuksia Kelan tai työeläkeyhtiön kanssa,näkivät kyllä lääkärintodistuksista ettei minusta oo töihin.Näitä työkyvyttömiä ja-haluttomia alkaa olla jo nuorissakin ikäluokissa.

Vierailija
256/305 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä kadehditaan ikänsä töitä tehneiden eläkkeitä.On tää Suomi hullu maa.

Vierailija
257/305 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eläkeläiset valita pärjäämisestään. Nuoriso valittaa Tatskojensa ja tonnin kännyköidensä kanssa kun ei rahat riitä enää Thaimaanmatkaan. Ja eläkeläiset on syy siihen. 

Älä viitsi vahvistaa tuollaista hourupääeläkeläisen stereotypiaa täällä. Kas kun et maininnut vielä lattea ja avocadojakin. 

Vierailija
258/305 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskapuhetta. Ei kukaan järkevä enää pelaa rahapelejä. Kaikki jo tietävät, ettei niistä tule enää isoja voittoja ollenkaan. 

Vierailija
259/305 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin poimimassa mustikkaa kolme ämpärillistä jo aamulla, samaan aikaan täällä eläkeläiset vasta heräilevät ja juovat aamulatteaan, syövät 6.aa leikkelettä ja avokadosmoothietaan. Mutta työttömän on tehtävä kaikenlaisia hommia kävynkeruusta lähtien. No vien nämä mustikat nyt yhdelle eläkeläiselle kohta kotiovelle, yritti tinkiä vielä mustikkaämpäristä peräti kympin vaikka vien sen sille kotiovelle saakka kaverin autolla. Kuulemma lähteävät Madeiralle ja se kymppi menee kahviin lentokentällä.

Joo joo ja lehmät laulaa. 

Vierailija
260/305 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskapuhetta. Ei kukaan järkevä enää pelaa rahapelejä. Kaikki jo tietävät, ettei niistä tule enää isoja voittoja ollenkaan. 

Eihän järkevät pelaakaan, vaan riippuvaiset tms.