Elämme mieheni kanssa ns. perinteisten sukupuoliroolien mukaan, miksi tämä ärsyttää niin monia?
Esim. miehelläni on päävastuu raha-asioista ja useimmiten hänen sanansa ratkaisee isoja päätöksiä tehtäessä, kun taas omalla vastuullani on tehdä kodista lämmin paikka jossa hän voi levätä raskaan työpäivän jälkeen. Mies tuo mulle kukkia ja lahjoja ja kohtelee muutenkin hyvin.
Meillä tämä toimii, koska mies rakastaa ja arvostaa mua ja tiedän että kaikissa päätöksissä ajattelee aina ensin mun parasta.
Kommentit (17)
Tunnen tällaisen pariskunnan. Vaimolla on tohtorintutkinto mutta mies tienaa ja tankkaa auton. Vaimo raataa keittiössä ja saa vähintään kerran vuodessa esim. äitienpäivänä itkupotkuraivarit, koska kukaan perheessä ei arvosta hänen työpanostaan.
Millaisissa tilanteissa tämä monien ärsytys on ilmennyt?
Ihmisillä on taipumus mennä joukon mukana. Sitten kun joku erkanee joukosta, herkästi alkaa nousta pelko että ryhmän yhtenäisyys voi kärsiä, joten vaikka väitetään että jokainen saa tehdä mitä haluaa niin painetta lyödään että tekisi niinkuin muutkin.
Jostain syystä tämä vaan ei ole minua koskaan hetkauttanut. En ole koskaan ryypännyt paljoa, olen voinut kieltäytyä juomista kun niitä tarjotaan jne. Nykyisin kuitenkin ymmärrän muitakin jo paremmin, harvalla riittää voimia elää niinkuin oikeasti itse haluaa.
ai sä koilotat kaikkialla tuota, että ihan kaikki varmasti tietää asian, kaipa se koilotus ärsyttää ketä tahansa, mutta muuten ei kiinnosta sinun eikä kenenkään muunkaan perheen sisäiset asiat ketään muita. Pääasia että kaikki on tyytyväisiä.
Se muistuttaa palstan eronneita (90%) elämänsä suurimmasta virheestä.
Kuten näet viesteistä,tällaisia tyyppejä voi asua sinunkin naapurissasi.Täältä ei kannata kysyää yhtään mitään.
Nyt otat kuule piiskaa ja maksat kaiken niin, että omaa käyttörahaa jää 100€.
Sen jälkeen kysy miksi muita ärsyttää?
Jos ei noin ole sulla niin jotkut voi ehkä sen järjestää?
Miten opetat lapset prkele!
Et varmaan halua että opiskelee, et varmaan halua että on hyvä työ, et varmaan halua, että on rahaa? Et varmaan halua, että on hyvä puoliso?
Miksi joku ei haluaisi noin?
Tuonpa tänne luettavaksi Raamatun sananlaskujen kirjasta 31. luvusta otteen kelpo vaimosta. Siinä kaikille "perinteinen vaimo", joka ei todellakaan nyhjää vain kotona, vaan tekee bisnestä ja työtä myös kodin ulkopuolella. Kun myös vaimo ahkeroitsee, on sillä perheellä varaa palkata ulkopuolistakin väkeä. Raamatun naiskuva on laajempi, kuin yhteiskunnan meille syöttämät konservatiiviset ja perinteiset näkemykset. Olkaapa hyvät...
"Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi.
Hänen miehensä sydän häneen luottaa, eikä siltä mieheltä riistaa puutu.
Hän tekee miehellensä hyvää, ei pahaa, kaikkina elinpäivinänsä.
Hän puuhaa villat ja pellavat ja halullisin käsin askartelee.
Hän on kauppiaan laivojen kaltainen: leipänsä hän noutaa kaukaa.
Kun yö vielä on, hän nousee ja antaa ravinnon perheellensä, piioilleen heidän osansa.
Hän haluaa peltoa ja hankkii sen, istuttaa viinitarhan kättensä hedelmällä.
Hän voimalla vyöttää kupeensa ja käsivartensa vahvistaa.
Hankkeensa hän huomaa käyvän hyvin, ei sammu hänen lamppunsa yöllä.
Hän ojentaa kätensä kehrävarteen ja käyttelee värttinää kämmenissään.
Hän avaa kätensä kurjalle, ojentaa köyhälle molemmat kätensä.
Ei pelkää hän perheensä puolesta lunta, sillä koko hänen perheensä on puettu purppuravillaan.
Hän valmistaa itsellensä peitteitä; hienoa pellavaa ja punapurppuraa on hänen pukunsa.
Hänen miehensä on tunnettu porteissa, maanvanhinten seassa istuessansa.
Hän aivinapaitoja tekee ja myy, vöitä hän kauppiaalle toimittaa.
Vallalla ja kunnialla hän on vaatetettu, ja hän nauraa tulevalle päivälle.
Suunsa hän avaa viisauden sanoihin, hänen kielellään on lempeä opetus.
Hän tarkkaa talonsa menoa, eikä hän laiskan leipää syö.
Hänen poikansa nousevat ja kiittävät hänen onneansa; hänen miehensä nousee ja ylistää häntä:
"Paljon on naisia, toimellisia menoissaan, mutta yli niitten kaikkien kohoat sinä".
Pettävä on sulous, kauneus katoavainen; ylistetty se vaimo, joka Herraa pelkää!
Suokaa hänen nauttia kättensä hedelmiä, hänen tekonsa häntä porteissa ylistäkööt.
Jos on yhtään lukenut historiaa ja ymmärtä lukemaansa, ei voi pitää tavoitteena miehen valtaa kotona. Erikoista nämä nykyajan konservatiivikristityt nsiset, ollaan valmiita luopumaan kaikista oikeuksista. USAn konservatiivit jopa nyt poisti aborttioikeuden ja puhuvat naisten äänioikeuden lopettamisesta. Naisia kuolee koska hoitoa ei saa esim kohdun ulkoiseen raskauteen.
Tyhmyys tiivistyy näinä aikoina ja se on surullista.
Hadmaids tale tekee tuloaan.
F-ihmisille tuo on kauhistus. Heille kaikki perinteinen on kauhistus.
Ei ärsytä. Itse en vaan voisi naisena elää kotona, koska tylsistyisin kuoliaaksi. En myöskään haluaisi joutua aikuisena ihmisenä olemaan taloudellisesti riippuvainen toisesta ihmisestä.
Ajattelen että olet vähän tyhmä ja sukupuolesi petturi. On ollut pitkä ja vaikea tie saada yhtäläiset oikeudet miesten kanssa ja jokainen kaltaisesi murentaa sitä.
Ei se ärsytä ketään.