Elämme mieheni kanssa ns. perinteisten sukupuoliroolien mukaan, miksi tämä ärsyttää niin monia?
Esim. miehelläni on päävastuu raha-asioista ja useimmiten hänen sanansa ratkaisee isoja päätöksiä tehtäessä, kun taas omalla vastuullani on tehdä kodista lämmin paikka jossa hän voi levätä raskaan työpäivän jälkeen. Mies tuo mulle kukkia ja lahjoja ja kohtelee muutenkin hyvin.
Meillä tämä toimii, koska mies rakastaa ja arvostaa mua ja tiedän että kaikissa päätöksissä ajattelee aina ensin mun parasta.
Kommentit (28)
Minä elän homopolysuhteessa eikä minua ärsytä että toiset elävät omalla tavallaan.
Olen kohta 60-vuotias ja olen aina pitänyt itsestäänselvänä, että opiskelen, käyn töissä ja olen itsenäinen ihminen. En voisi kuvitella eläväni jonkun toisen varassa. Aina voi sattua jotain ja ihmisen on hyvä tulla toimeen itsenäisesti. Toistaiseksi olen elänyt tasa-arvoudesti niemen kanssa ja yhteisesti on hoidettu koti ja lapset sekä talous. Vuorotellen ollaan tarvittu toistemme tukea.
Kukin elää toki kuten haluaa.
Ei kai ärsytä. Ketään ei kiinnosta teidän roolileikkinne.
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta 60-vuotias ja olen aina pitänyt itsestäänselvänä, että opiskelen, käyn töissä ja olen itsenäinen ihminen. En voisi kuvitella eläväni jonkun toisen varassa. Aina voi sattua jotain ja ihmisen on hyvä tulla toimeen itsenäisesti. Toistaiseksi olen elänyt tasa-arvoudesti niemen kanssa ja yhteisesti on hoidettu koti ja lapset sekä talous. Vuorotellen ollaan tarvittu toistemme tukea.
Kukin elää toki kuten haluaa.
Lisään vielä, että meidän.vanhemmatkin ovat eläneet tasa-arvoidissasuhteisda. Miehet ja naiset on yhdessä tienanneet ja hoitaneet kodin. Suomalainen perinne ei ole koskaan ollut "nainen kotipiikana".
Ei ärsytä yhtään, saatte tehdä ihan mitä lystätte, eikä kuulu minulle millään tavalla. Mutta muistakaa että muiden tavat eivät myöskään kuulu teille millään tavalla. Te saatte toki elää miten haluatte ja niin saa kaikki muutkin. En itse koskaan eläisi noin joten en myöskään kuuntelisi tippaakaan tuon tyrkytämistä. Jos osaatte olla tuputtamatta näkemyksiänne ja tapojanne elää niin mikäs siinä sitten, ei tosiaan ärsytä tippaakaan. Omien tapojensa oikeana tuputtaminen muille se on mikä mua v i t u t t a a, ei mikään muu.
Kunhan et tule mulle puhumaan, niin saat ottaa ukoltasi piiskaa vaikka 24/7/365. Minä en ole asiasta ollenkaan kiinnostunut.
En ihmettele muuta kuin miksi olette laittaneet keskimäärin heikomman sukupuolen määräämään raha-asioista? Miehillä on enemmän taipumusta käyttää rahat pelkästään itseensä, heillä on suurempi taipumus maksuhäiriömerkintöihin/ ulosottoon ja he ovat keskimäärin huonompia sijoittamaankin.
Tuollaiset perinteiseen rooliin jääneet naiset on usein aivopestyjä. Vasta eron uhatessa moni nainen huomaa että mies piti häntä omaisuutenaan.