Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä jakautuu perheessä

Vierailija
25.07.2026 |

Ruoanlaittovastuu ja ylipäätään sen miettiminen mitä syötte?

Onko lapsia vai oletteko kahdestaan?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdellut elämäntilanteen mukaan. Välillä mennyt tasan, välillä mies tehnyt enemmän, välillä minä. 

Vierailija
22/30 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdellut elämäntilanteen mukaan. Välillä mennyt tasan, välillä mies tehnyt enemmän, välillä minä. 

Ja kolme lasta meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kahdestaan, kumpikin syö sitä, mitä haluaa. 

Vierailija
24/30 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen viikkosuunnitelma joka päivälle, yksi iiiso kauppareissu  ja viikolla jotain pientä ostettavaa mm tuoremaitoa.

omat ns  bravuurit-  ukolla lohi-muikut ja lasagne---niin ja joulukinkki sekä  karjalanpaistivastaava.

akka muut ruuat ja siivoukset.   ukko käy eniten kaupassa-  etennii varastotäydennykset,isot raskaat jne.

Vierailija
25/30 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tekee ehkä 90% lämpimistä ruoista ja käy kaupassa varmaan samassa suhteessa.

Suureellisia ruokasuunnitelmia ei tehdä, se joka käy kaupassa tuo aina täyden 6+ kassin lastin, mukaanlukien kasa pääruoka-aineksia joista sitten seuraavina päivinä sävelletään jotain. Eli käytännössä ruokalajit arvotaan kaupassa lennossa, sen mukaan mitä lihaa/kalaa tarttuu matkaan.

Meillä vähän eri suhteet keskenään, mutta muuten aika sama systeemi. En ymmärrä mitä tuo monen mainitsema suunnittelu edes on. Aina tuodaan täysi 6-8 kassin lasti, hyvin niistä on saanut vaihtelevia ruokia ilman isoja reseptikohtaisia kauppalistojakin. Siellä kaupassahan sen vasta näkee mitä aineksia on sopivan tuoreina ja sopivaan hintaan.

Vierailija
26/30 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt lasten lähdettyäkin se olen minä joka ruoan valmistaa tai sitten se on valmisruokaa tai ulkoa ostettua. Mitenhän tuota muuttaisi, en tiedä.

Miksi lasten lähdettyä edes tarvitsee kokata koko ajan? Jonkun perhekokoisen kanafilesatsin kun kypsentää niin siitä syö kahdestaan kolme päivää. Vähän mikrottaa pakastevihanneksia samalla kun lämmittää niitä uudelleen.

Minusta kaksistaan asuessa on juuri mahtavaa kun lapsiperheen kokkaushelvetistä voi luopua kokonaan ja ottaa vähän rennommin. Painokin kevenee kun ei olla koko ajan kokkaamassa ja syömässä.

Vierailija
27/30 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt lasten lähdettyäkin se olen minä joka ruoan valmistaa tai sitten se on valmisruokaa tai ulkoa ostettua. Mitenhän tuota muuttaisi, en tiedä.

Miksi lasten lähdettyä edes tarvitsee kokata koko ajan? Jonkun perhekokoisen kanafilesatsin kun kypsentää niin siitä syö kahdestaan kolme päivää. Vähän mikrottaa pakastevihanneksia samalla kun lämmittää niitä uudelleen.

Minusta kaksistaan asuessa on juuri mahtavaa kun lapsiperheen kokkaushelvetistä voi luopua kokonaan ja ottaa vähän rennommin. Painokin kevenee kun ei olla koko ajan kokkaamassa ja syömässä.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta monelle ihmiselle ruoka ei ole pelkkää polttoainetta, vaan myös nautinto. Mulle joku kanafileiden syöminen mikrotettujen pakastekasvisten kanssa ei käy, vaan haluan kunnolla laitettua, maistuvaa ruokaa. 

Vierailija
28/30 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolle vastasit, mutta monelle ihmiselle ruoka ei ole pelkkää polttoainetta, vaan myös nautinto. Mulle joku kanafileiden syöminen mikrotettujen pakastekasvisten kanssa ei käy, vaan haluan kunnolla laitettua, maistuvaa ruokaa. 

Juuri näin. Ruoan on oltava laadukasta. Saatan viettää pitkiäkin aikoja keittiössä kokkaillen herkkuja. Lapsistakin kasvoi erinomaisia kokkeja. 

Vierailija
29/30 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmasti muutoksen saa helpoimmalla lähtemään niin, että puhuu sille toiselle osapuolelle ajatuksesta, ja hän kertoo sitten oman ajatuksensa.

Miksi tuollaista pitäisi muuttaa? Saapa itse päättää, mitä syö. Eri

No mutta eikös siinä käy niin, että toisen kokatessa toinen sitten vaan nauttii siitä kokkauksen tuloksesta? Vai kokkaako se toinen vain itselleen?

Minua ei kokkaaminen haittaa. Kokkaan ihan mielelläni.

Vierailija
30/30 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa ruoan ja suunnittelee mitä syödään. Usein kysyy mielipiteitä että haluanko mielummin ruokaa a vai ruokaa b. Kaupassa käydään yhdessä ja maksetaan yhteiseltä tililtä (minulla on suurempi palkka, mutta kaikki rahat ovat yhteisiä). Minä katan pöydän ja hoidan tiskit ruokailun jälkeen. Joskus teemme ruokaa myös yhdessä. Esim. jos teemme pitsaa/piirakkaa minä teen taikinan ja mies täytteet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä