Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako kouluttautua palvelumuotoilijaksi?

Vierailija
28.01.2023 |

Mielipiteitä/kokemuksia olisi kiva kuulla!
Jos kannattaa kouluttautua, niin missä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus ap:lla. Palvelumuotoilijan ammattihan on oikeasti maailman parhain ja mukavin. Ihan ihmettelen, miksei ala vedä nuoria ja ammatinvaihtajia niin paljon puoleensa kuin oikis ja lääkis. Palvelumuotoilijallakin on hyvät tulot. Alaa voi opiskella AMK:ssa ja yliopistossa.

Vierailija
2/14 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus ap:lla. Palvelumuotoilijan ammattihan on oikeasti maailman parhain ja mukavin. Ihan ihmettelen, miksei ala vedä nuoria ja ammatinvaihtajia niin paljon puoleensa kuin oikis ja lääkis. Palvelumuotoilijallakin on hyvät tulot. Alaa voi opiskella AMK:ssa ja yliopistossa.

S?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo työ on käytännössä?

Vierailija
4/14 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kouluttautua. Sohvalla on mukavampi.

Vierailija
5/14 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silläkö muka työllistyy?

Vierailija
6/14 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa hommassa on syytä olla ekstrovertti. Olen itse introvertti ohjelmoija, opiskellut palvelumuotoilukurssin ja kollegoinani on palvelumuotoilijoita. Ei sopisi minulle luonteeni vuoksi. Mukavaa ideoimistahan se on useimmille.

Vierailija
7/14 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ne tekee ja ideoi?

Vierailija
8/14 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK ja yliopisto vaihtoehtoina. Onkohan mitään kunnon mahdollisuuksia päästä käsiksi alan töihin esim. tällä Tampereella järjestettävällä avoimen kurssilla, palvelumuotoilun perusopinnot 25 op:

https://tampereenkesayliopisto.fi/oppiaineet/37/palvelumuotoilu/

Vierailija
9/14 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMK ja yliopisto vaihtoehtoina. Onkohan mitään kunnon mahdollisuuksia päästä käsiksi alan töihin esim. tällä Tampereella järjestettävällä avoimen kurssilla, palvelumuotoilun perusopinnot 25 op:

Minkä alan koulutus ja työkokemus sinulla on pohjalla? Esimerkiksi julkisen sektorin palvelumuotoiluun ei työllisty ellei ole sieltä kokemusta ja soveltuva koulutus. Kyllä sen palvelumuotoilijan pitää tuntea myös se kenttä, millä toimii.

Vierailija
10/14 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan koulutus ja työkokemus sinulla on pohjalla? Esimerkiksi julkisen sektorin palvelumuotoiluun ei työllisty ellei ole sieltä kokemusta ja soveltuva koulutus. Kyllä sen palvelumuotoilijan pitää tuntea myös se kenttä, millä toimii.

Muutenkin se menee niinpäin, että on paremmat mahdollisuudet työllistyä esim. erikoissuunnittelijaksi, jos on myös palvelumuotoiluosaamista kuin että palkattaisiin nimenomaan palvelumuotoilijaksi.

Vierailija
11/14 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelumuotoilu on sun unelma, anna mennä vaan!

Vierailija
12/14 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ne tekee ja ideoi?

Minä teen asiakashaastatteluja kohderyhmälle ja pyrin ideoimaan yritykselle parempia tapoja palvella kohderyhmäänsä sekä tavoittaa potentiaalinen tavoittamaton kohderyhmä. Ei tarvi olla ekstrovertti ihmisenä, koska palvelumuotoilija ei ole draaman tähti. Täytyy olla mielellään hyvä yleissivistys, ymmärrys kaupallisen maailman toimintalogiikasta ja kyky kysyä oikeita kysymyksiä sekä vielä syventäviä kysymyksiä jos heti ei saa tarkkaa vastausta.

Vierailija
13/14 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossa hommassa on syytä olla ekstrovertti. Olen itse introvertti ohjelmoija, opiskellut palvelumuotoilukurssin ja kollegoinani on palvelumuotoilijoita. Ei sopisi minulle luonteeni vuoksi. Mukavaa ideoimistahan se on useimmille.

Ei ideoimisessa ole mitään mieltä jos sen pohjalla ei ole tietoa, jota on osattu analysoida oikein.

Vierailija
14/14 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ko. Palvelumuotoilun perusopintoja parhaillaan. Erittäin positiivinen kokemus. Vaatii kyllä kypsyyttä ja kokemusta työelämästä mielestäni. Meillä iso osa opiskelijoista on korkeakoulutaustalla ja toimii päälikkötason tehtävissä tai sote-alalla. Lisäksi mukana on yrittäjiä, koulumaailmassa tyskenteleviä ja "tutkintojen keräilijöitä". Itselläni ei korkeakoulutaustaa, mutta olen melko teoreettinen, kunnianhimoinen ja luonnostani generalisti joka on kiinnostunut kaikesta. Työuraa erilaisissa asiantuntijatehtävissä takana 15v. Olen pärjännyt hyvin opinnoissa. Kaikilla kursseilla työskennellään paljon ryhmissä, osassa lisäksi myös isompia kirjallisia (n.10s) esseitä yms. Opettajat huomioivat hyvin osallistujien erilaiset lähtökohdat ja sen että suurin osa opiskelijoista käy päivätöissä. Kurssien sisältöönkin pääsee vaikuttamaan kun opettajat lähettävät ennakkokyselyitä siitä mikä opiskelijoita kiinnostaa jne. Olen päässyt käyttämään oppimiani taitoja heti omassa työssänikin, joka on tietysti positiivista! Uskon että palvelumuotoiluosaaminen ja muotoiluajattelun oppiminen ovat tulevaisuudessa tärkeitä työelämätaitoja niin yksityisellä- kuin julkisellakin sektorilla.