Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1800 €/kk tienaavat ovat etuoikeutettuja

Vierailija
25.07.2026 |

1800 euroa kuussa on aivan valtava rahamäärä. Unelmani on saada joskus noin paljon. En edes tiedä mihin käyttäisin niin suuren summan.

Ärsyttää, kun somessa tai täällä palstalla jotkut valittavat "pientä" palkkaansa mutta he saavat tuon verran tai jopa enemmän. He eivät tajua, miten etuoikeutettuja ovat tienatakseen noin paljon. Useat saavat vain haaveilla tuollaisesta palkasta.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, se on äärettömän pieni palkka. Se on just se verojen jälkeen jäämä palkka, minkä takia suurin osa työttömistä ei halua mennä töihin. Pieni palkka ja surkeat työajat. Noistahan te kiukuttelette ja vaan haluutte saman tekemättä mitään. 

Minä työttömänä saan pelkän asumistuen, 230e / kk. 1800 euroa kuussa saaminen melkein yhdeksänkertaistaisi tuloni. Yhdeksänkertaistaisi.

Miten se voi olla pieni palkka? Sain viime kesänä kesätöistä 800e/kk, ja sillä jo elelin herroiksi. Mitähän ihmettä tekisin jos saisin vielä tonnin kuussa enemmän.

Ap

Miksi et saa yleistukea? 

En ole oikeutettu siihen, koska ei ole ammatillista tai korkeakoulututkintoa.

Ap

Eli olet alle 25 vuotias.

Vierailija
82/92 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko nyt palkasta? Minun nettoeläkkeenikin on paljon enemmän.

Puhun palkasta. Nettopalkasta. 1800e olisi valtava summa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettava aloitus. Suomessa keskipalkka on noin 3300€ brutto. 

Niin, tilastoissa. Sen yli ja etenkin ali sijoittuu monenkin palkka. 

Vierailija
84/92 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 25 vuotiaan olisi syytä hankkia ammatillinen koulutus.

Vierailija
85/92 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 25 vuotiaan olisi syytä hankkia ammatillinen koulutus.

Mieluummin korkeakoulututkinto.

Vierailija
86/92 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutko nyt brutosta vai netosta?

Netosta. 1800 e / kk käteen.

Mitä hittoa? 1800 euron netolla saa jopa perheellinen tarvittavan. Pitää osata vain käyttää rahansa järkevästi. Jopa säästöön saa. 

Teltassako se perheellinen asuu, vissiin sitten

Miksi pitäisi teltassa asua kun voi asua omakotitalossa?

Vierailija
87/92 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? 1800 euron netolla saa jopa perheellinen tarvittavan. Pitää osata vain käyttää rahansa järkevästi. Jopa säästöön saa. 

Teltassako se perheellinen asuu, vissiin sitten

Miksi pitäisi teltassa asua kun voi asua omakotitalossa?

"Let them eat cakes!"

Vierailija
88/92 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, tosiaan ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Itse saisin tosta varmaan tonnin säästöön joka kk. En ollenkaan ymmärrä miten tuo voi olla jonkun mielestä pieni palkka.

Ap

Siis missä v i tun utopiassa luulet eläväsi? 1800 miinus asumiskulut on esim. 1200 e kuussa. Siitä laskut; sähkö, kotivakuutus, puhelin, netti. Jäljelle jää se tonni, ja sen laitat kokonaan säästöön?

Taitaa olla r y s s än t ro l li tämä.

Minulla menee asumiskuluihin alle 400e kuussa sisältäen veden, sähkön ja kotivakuutuksen. Helposti elelen sen jälkeen 200 eurolla, eli säästöön jäisi 1200 e /kk. Ei ole mitään utopiaa. Tuommoinen 1800e palkka tosin on.

Ap

No, siellä missä asumiskulut on kaikkineen alle 400 e/kk, ei taida niitä 1800 e nettona maksavia työnantajia juuri olla? Kokeileppa asua samalla hintaa ihmisten ilmoilla, missä niitä töitä on. Ilmaiseksiko liikut sinne työpaikallekin päiväunissasi vai onko se alle 400 e/kk asunto suoraan työpaikan kyljessä kiinni?

Omakotitalossa on helposti kulut alle 400e/kk. 

Vierailija
89/92 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, se on äärettömän pieni palkka. Se on just se verojen jälkeen jäämä palkka, minkä takia suurin osa työttömistä ei halua mennä töihin. Pieni palkka ja surkeat työajat. Noistahan te kiukuttelette ja vaan haluutte saman tekemättä mitään. 

Wtf. Menisin töihin paljon pienemmästäkin palkasta. Olen työtön ja tulot yhteensä yleistuki eli alle 600€. Kiljuisin ilosta jos saisin edes osa-aikatyön jossa palkka olisi tonnin luokkaa! 

Jep, minulla ihan sama tilanne, tosin tulot on vain asumistuki 230e, yleistukea en voi saada. Jopa joku 400e/kk työ olisi minulle kuin lottovoitto. Vaikka olisi kokopäivätyö.

Ap

No kaikki ei ihannoi kehitysmaiden polkupalkkoja, vaan työstä pitää oikeasti saada riittävä korvaus, josta kertyy myös eläkettä. 100 euroa viikossa, 4 euron tuntipalkka on hyvä palkka ehkä jossain Aasian maassa kun asuu jossain peltihökkelissä ja päivässä syö kupillisen riisiä. Pohjoismaisessa valtiossa tuollainen palkka on orjatyötä.

Vierailija
90/92 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä työttömänä saan pelkän asumistuen, 230e / kk. 1800 euroa kuussa saaminen melkein yhdeksänkertaistaisi tuloni. Yhdeksänkertaistaisi.

Miten se voi olla pieni palkka? Sain viime kesänä kesätöistä 800e/kk, ja sillä jo elelin herroiksi. Mitähän ihmettä tekisin jos saisin vielä tonnin kuussa enemmän.

Ap

Miksi et saa yleistukea? 

Ap

Miksi sulla ei ole mitään koulutusta?

Vierailija
91/92 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi et saa yleistukea? 

Ap

Miksi sulla ei ole mitään koulutusta?

On minulla ylioppilastutkinto. 

Ap

Vierailija
92/92 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wtf. Menisin töihin paljon pienemmästäkin palkasta. Olen työtön ja tulot yhteensä yleistuki eli alle 600€. Kiljuisin ilosta jos saisin edes osa-aikatyön jossa palkka olisi tonnin luokkaa! 

Jep, minulla ihan sama tilanne, tosin tulot on vain asumistuki 230e, yleistukea en voi saada. Jopa joku 400e/kk työ olisi minulle kuin lottovoitto. Vaikka olisi kokopäivätyö.

Ap

No kaikki ei ihannoi kehitysmaiden polkupalkkoja, vaan työstä pitää oikeasti saada riittävä korvaus, josta kertyy myös eläkettä. 100 euroa viikossa, 4 euron tuntipalkka on hyvä palkka ehkä jossain Aasian maassa kun asuu jossain peltihökkelissä ja päivässä syö kupillisen riisiä. Pohjoismaisessa valtiossa tuollainen palkka on orjatyötä.

Olet ihan pihalla. Tajuatko, että nykyään edes palkattomaan harjoitteluun on miltei mahdotonta päästä koska hakijoita on niin paljon? Minkälainen tahansa palkattu työ on tällöin lottovoitto, oli palkka sitten 400e/kk tai 1e / kk. Tekisin mitä vaan mieluummin kuin olisin työttömänä.

Näillä 230e tuloilla ei vain pärjää. 400 euroa kuussa pelastaisi talouteni, tuo olisi suorastaan paljon rahaa minulle. Silloin voisin elää normaalia elämää. Jos et ole ikinä joutunut elämään näin pienillä tuloilla, et voi kritisoida minua siitä että ottaisin vastaan 400e/kk työpaikan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme