1800 €/kk tienaavat ovat etuoikeutettuja
1800 euroa kuussa on aivan valtava rahamäärä. Unelmani on saada joskus noin paljon. En edes tiedä mihin käyttäisin niin suuren summan.
Ärsyttää, kun somessa tai täällä palstalla jotkut valittavat "pientä" palkkaansa mutta he saavat tuon verran tai jopa enemmän. He eivät tajua, miten etuoikeutettuja ovat tienatakseen noin paljon. Useat saavat vain haaveilla tuollaisesta palkasta.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Todella pieni palkka. Tuolla kun maksaa kaikki kulut eikä saa mitään tukia niin pitää tehdä tiukka budjetti. Kuitenkin työssä käyminenkin maksaa. Sinne kulkeminen on kallista. Työssä käyvänä pitää enemmän panostaa vaatteisiin ym. Sen huomaa, kun menee töihin ettei se ole halpaa. Jos pitää oma auto hankkia niin tuolla ei huoltoja maksella.
Ei todellakaan tule tiukka budjetti. Jos itse saisin 1800 e / kk käteen, voisin säästää siitä joka kuukausi varmaan tonnin ja silti hankkia nuo mainitsemasi asiat autoa lukuunottamatta.
Ap
On kyllä aikoihin eletty, kun joku kehtaa kehuskella 1800€/kk liksaa hyväksi. LoL.
En ikinä olisi mennyt omaan työhöni tuolla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt brutosta vai netosta?
Netosta. 1800 e / kk käteen.
Mitä hittoa? 1800 euron netolla saa jopa perheellinen tarvittavan. Pitää osata vain käyttää rahansa järkevästi. Jopa säästöön saa.
Jep, tosiaan ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Itse saisin tosta varmaan tonnin säästöön joka kk. En ollenkaan ymmärrä miten tuo voi olla jonkun mielestä pieni palkka.
Ap
Vierailija kirjoitti:
On kyllä aikoihin eletty, kun joku kehtaa kehuskella 1800€/kk liksaa hyväksi. LoL.
En ikinä olisi mennyt omaan työhöni tuolla palkalla.
Mulla tuntipalkka on 17,96 e ja osa-aikatyöllä pärjää ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, se on äärettömän pieni palkka. Se on just se verojen jälkeen jäämä palkka, minkä takia suurin osa työttömistä ei halua mennä töihin. Pieni palkka ja surkeat työajat. Noistahan te kiukuttelette ja vaan haluutte saman tekemättä mitään.
Minä työttömänä saan pelkän asumistuen, 230e / kk. 1800 euroa kuussa saaminen melkein yhdeksänkertaistaisi tuloni. Yhdeksänkertaistaisi.
Miten se voi olla pieni palkka? Sain viime kesänä kesätöistä 800e/kk, ja sillä jo elelin herroiksi. Mitähän ihmettä tekisin jos saisin vielä tonnin kuussa enemmän.
Ap
Pyhä yksinkertaisuus.
Sinä et saanut tuota kahdeksaa hunttia kokopäivätyöstä (40 h/vko), vaan jostain kolmen päivän puuhastelusta viikossa. Älä esitä vammaisempaa kuin olet.
Ja jos tienaat tuon 1800 e/kk käteen, et saa mitään tukia päälle. Tuosta kun maksat pakolliset menot niin käteen jääkin hyvällä tuurilla tonni. Aivan surkea korvaus täysistä työtunneista, oli työ mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, se on äärettömän pieni palkka. Se on just se verojen jälkeen jäämä palkka, minkä takia suurin osa työttömistä ei halua mennä töihin. Pieni palkka ja surkeat työajat. Noistahan te kiukuttelette ja vaan haluutte saman tekemättä mitään.
Pieni palkka on tuo, siitä olen samaa mieltä, ja todisteeksi: mediaani palkka Suomessa on 3400 €/kk ja keskipalkka 4100 €/kk, joten aika moni tienaa enemmän kuin 1800 €/kk nettona.
Kiukuttelijat tuskin ovat pitkäaikaistyöttömiä, vaan ansiosidonnaisella olevia tai töissä käyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella pieni palkka. Tuolla kun maksaa kaikki kulut eikä saa mitään tukia niin pitää tehdä tiukka budjetti. Kuitenkin työssä käyminenkin maksaa. Sinne kulkeminen on kallista. Työssä käyvänä pitää enemmän panostaa vaatteisiin ym. Sen huomaa, kun menee töihin ettei se ole halpaa. Jos pitää oma auto hankkia niin tuolla ei huoltoja maksella.
Ei todellakaan tule tiukka budjetti. Jos itse saisin 1800 e / kk käteen, voisin säästää siitä joka kuukausi varmaan tonnin ja silti hankkia nuo mainitsemasi asiat autoa lukuunottamatta.
Ap
Eihän me tiedetä edes paljonko sun vuokra on. Osa saa tuota palkkaa isommissa kaupungeissa ja iso sivu palkasta menee jo pelkkään asumiseen. Jossain 300 e/kk asunnossa maaseudulla on tietysti helppo pitää tuota palkkaa isona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa? 1800 euron netolla saa jopa perheellinen tarvittavan. Pitää osata vain käyttää rahansa järkevästi. Jopa säästöön saa.
Jep, tosiaan ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Itse saisin tosta varmaan tonnin säästöön joka kk. En ollenkaan ymmärrä miten tuo voi olla jonkun mielestä pieni palkka.
Ap
Siis missä v i tun utopiassa luulet eläväsi? 1800 miinus asumiskulut on esim. 1200 e kuussa. Siitä laskut; sähkö, kotivakuutus, puhelin, netti. Jäljelle jää se tonni, ja sen laitat kokonaan säästöön?
Taitaa olla r y s s än t ro l li tämä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan ihmiset kuvittelevat, että kenellä tahansa työttömälläkin on oikeus kalliiseen asuntoon (tietysti muiden kustannuksella), autoihin, kodinkoneisiin jne. Jos kaikki eläisivät varojensa mukaan ja tekisivät itse kaikki kotityönsä itse (ei eineksiä yms), ihmiset nauttisivat paljon enemmän elämästä eikä valtion kassa olisi aina tyhjä.
Kotona pitäisi opettaa taloudenpitoa ja rahankäyttöä. Sama koskee koulua.
Jos se työttömäksi jäänyt on ollut ennen työttömyyttä ollut 40 vuotta työelämässä ja niillä rahoilla ostanut asunnon itselleen, niin kyllä sillä työttömällä on oikeus siihen omaan asuntoon. Mikä sinä olet sitä ottamaan pois, joka olet sen työttömäksi jääneen verovaroilla opiskellut ilmaiseksi yliopistossa tai AMK:ssa. Nyt sitten valitat jatkuvasti kuinka paljon maksar veroja, vaikka sinulla ei ole mitään tietoa siitä, kuinka paljon sitä veroa maksettiin 30-40 vuotta sitten. Eikä ennen 80-luvun loppua ollut edes mahdollisuutta ilmaiseen koulutukseen, ei sitä niin helposti menty mihinkään yliopistoon tai korkeakouluun opiskelemaan.
Ihan tilastojenkin mukaan suomalaisten varallisuus on Euroopan alinta ja suomalaisten ostovoima on nykyään surkeampi kuin joskus 15 v sitten. Kertoo hyvin miten hyvin noilla 1800 e palkoilla nyky-Suonessa pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä valehtele ! Tuo on niin naurettava palkka kuin olla ja voi. Ymmärrät kai, että kun saat palkan, niin maksat KAIKKI omat menosi ITSE, etkä saa mitään tukia mihinkään?
Mulla on pelkät menot joka kuukausi jotain tuota luokkaa. Pk-seudulla tuo ei välttämättä riitä edes niihin asumis menoihin. Edellisessä asunnossani oli vuokra 1250€/kk ja siihen kaikki muut laskut päälle. Ei paljon jäisi käteen tuolla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis missä v i tun utopiassa luulet eläväsi? 1800 miinus asumiskulut on esim. 1200 e kuussa. Siitä laskut; sähkö, kotivakuutus, puhelin, netti. Jäljelle jää se tonni, ja sen laitat kokonaan säästöön?
Minulla menee asumiskuluihin alle 400e kuussa sisältäen veden, sähkön ja kotivakuutuksen. Helposti elelen sen jälkeen 200 eurolla, eli säästöön jäisi 1200 e /kk. Ei ole mitään utopiaa. Tuommoinen 1800e palkka tosin on.
Ap
Tukipummi unelmoi päiväunien välissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä valehtele ! Tuo on niin naurettava palkka kuin olla ja voi. Ymmärrät kai, että kun saat palkan, niin maksat KAIKKI omat menosi ITSE, etkä saa mitään tukia mihinkään?
Mulla on pelkät menot joka kuukausi jotain tuota luokkaa. Pk-seudulla tuo ei välttämättä riitä edes niihin asumis menoihin. Edellisessä asunnossani oli vuokra 1250€/kk ja siihen kaikki muut laskut päälle. Ei paljon jäisi käteen tuolla palkalla.
Ei ole naurettava palkka, vaan unelmapalkka. Maksan nytkin kaiken itse lukuunottamatta tuota 230e asumistukea. Tiedän kyllä mitä eläminen maksaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tukipummi unelmoi päiväunien välissä
No en edes saa tukia paitsi asumistuki noin 230e / kk.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minulla menee asumiskuluihin alle 400e kuussa sisältäen veden, sähkön ja kotivakuutuksen. Helposti elelen sen jälkeen 200 eurolla, eli säästöön jäisi 1200 e /kk. Ei ole mitään utopiaa. Tuommoinen 1800e palkka tosin on.
Ap
No joo, jossain tuetussa asumisessa tai mamman sijoitusasunnossa majaillessa tuo onkin mahdollista. Valtaosa ihmisistä maksaa asumisesta paljon enemmän.
Ja 200 eurolla kuussa ei kukaan osta Suomessa kuukauden ruokia, pesuaineita, vaatteita, lääkkeitä ja muuta tarvittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No, siellä missä asumiskulut on kaikkineen alle 400 e/kk, ei taida niitä 1800 e nettona maksavia työnantajia juuri olla? Kokeileppa asua samalla hintaa ihmisten ilmoilla, missä niitä töitä on. Ilmaiseksiko liikut sinne työpaikallekin päiväunissasi vai onko se alle 400 e/kk asunto suoraan työpaikan kyljessä kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No joo, jossain tuetussa asumisessa tai mamman sijoitusasunnossa majaillessa tuo onkin mahdollista. Valtaosa ihmisistä maksaa asumisesta paljon enemmän.
Ja 200 eurolla kuussa ei kukaan osta Suomessa kuukauden ruokia, pesuaineita, vaatteita, lääkkeitä ja muuta tarvittavaa.
Asun ihan vuokralla, kimppakämpässä. En ole oikeutettu yleistukeen.
Kyllä 200 eurolla vain ostaa kaiken tarpeellisen. Kaikki eivät tarvitse lääkkeitä, ja uusia vaatteita tarvitsee ehkä kerran vuodessa.
Ap
Mun netto on suunnilleen tuon verran, lisillä saan välillä nostettua tuloja korkeammalle. Asumiskulut 720 e/kk, työpaikka kaukana keskustasta, oma auto oltava, ei julkista liikennettä.
124 000 € asuntoa makselin pois vain vähän reilun satasen korkeammilla nettotuloilla kunnes työt loppuivat. Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot, ja oma valinta. Asunnosta sain myydessäni vain muistaakseni 112 000 €, että eihän asunnon arvoa aina määritä myyjä, vaan myöskin se onko ostajia edes ollenkaan.