Miehet lihovat nyt valtavasti armeijassa
Otto, 23, lihoi armeijassa 30 kiloa. Asian taustalla oli se, miten isosti arki ja syöminen muuttuivat armeijassa.
- Jos joku ehdotti, että pitäisikö käydä joku pitsa syömässä tai muuta vastaavaa, niin kyllä sitä tuli lähdettyä, jos oli mahdollista.
Lopulta hän lihoi kertomansa mukaan noin 30 kiloa. Lopussa Cooperin testin tulos oli 3 100, eli 200 metriä huonompi kuin aloittaessa. Osasyy tälle oli luultavasti myös painonnousu, Manninen pohtii.
Onko armeija nykyään jo liian helppoa kun sen pitää olla kaikkien suoritettavissa sukupuolesta yms. riippumatta. Pitkätukat makoilevat siellä pitsaa syöden.
Kommentit (114)
Itse lihoin n.15kg intin aikana. Koko ajan syötiin ja lyhyillä iltavapaillakin lähinnä syötiin herkkuja.
Eipä tuo nyt tavatonta ollut ennenkään. Vuosituhannen vaihteessa lihoin reilu kymmenen kiloa. Eka puoli vuotta oli reipasta metsämeininkiä jolloin en lihonut eikä ruoasta saanut edes tarpeeksi energiaa vaan sotkun herkut, suklaat, pikaruoka täydensivät jatkuvaa nälkää. Sitten toimenkuvan ja nappuloiden muutoksen myötä jälkimmäinen puoli vuotta olikin leppoisaa kasarmielämää. Sotavaltion maukas ja tuhti ruoka maistui yhä kuten aiemminkin ja ajankuluksi nuo mainitut lisäherkutkin pysyivät listoilla koska johonkin ne kohonneet päivärahatkin piti tuhlata. Vielä vähän kaljoittelua iltavapailla päälle, niin kylläpä alkoi pöksyt kiristää ja kukkakepistä kehittyi kotiutumispäiväksi potra poika.
Itse laihduin 15 kiloa 85 kilosta 70 kiloon vuonna 96. Oli paljon liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Olipa tyhmä lööppi. Otsikko ihan harhaanjohtava.
Niin on. Siksi ap ei laittanutkaan linkkiä itse. Tarkoitus on provota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se intti nykyään sellasta että puoiltapäivin alikessu tulee sängyn viereen ja kyselee "alokas nousititsä nyt, ai etsä nousisitsä no nuku vaan" ja menee pois ja se on joku vapaa päiväkoti.
Kuulemma on.
Perustatte näkemyksenne Uuno-leffaan. Aika noloa.
Poijille maistuu noppasoppa metikössä
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin siellä hoikistuttiin.
Tosissaan 30 kiloa pitsan takia?
Mitä ihmettä ne siellä muuten touhuaa?
Ei tietysti kannata alkaa keuhkomaan intin vaaroista linjoille, jos yksi mies lihoo. Moni tosiaan laihtuu ja oma poikani oli Burnakuurilla koko intissäoloajan, kun asuinpaikka oli homeessa. Yritin siitä valittaa, tietysti minä äitinä :( Vieläkin tulee kylmät väreet, sain nimittäin joltakin kenraalilta hemmmetinmoisen ryöpyn niskaani. Myöhemmin uutisoitiin, että paikka on laho, minä olin se tavisaäiti.
Vierailija kirjoitti:
Järki käteen. Ei varmasti juokse 3100m, 30kg painavampia jos tullessaan juoksi vain 200m enemmän, 30kg kevyempänä.
Vähän on varmaan pyöristelty lukemia raflaavampaan suuntaan.
Pääsi normaalimittoihin. Painanut varmaan 65kg ekassa kuvassa, 80kg hyvä mutta mennyt vähän yli. No ehkä vois 5kg pudottaa, eikä oo sittenkään läski. Ei pitäis painon haitata nääs jos juoksee 3100m. Luulin että on lihonut normaalipainosta 30kg
Vierailija kirjoitti:
Missä sitä pizzaa muka voi syödä armeijassa ollessaan? Ei meidän aikana ainakaan sellainen ollut vielä mahdollista ja iltalomia nyt ei niin kovin paljon ollut.
Ihmettelin samaa,ei meillä näin ollut 40 luvulla. Oli todella vaikea tilata pizzaa etulinjaan.
Vierailija kirjoitti:
Poijille maistuu noppasoppa metikössä
Ja pataljoonamuhennos :)
Totta. Lopulta se alkoi tympimään, sai ihan nieleskellä sitä alas; pakko oli kumminkin saada jotain energiaa.
Se tympi sitten niin paljon, et siviiliin päästyä päätin, etten IKINÄ syö sitä enää! ..... Kului vuosia ja päätin kokeilla tehdä sitä itse, muistella vanhoja. Hyvää siitä tuli, mutta sama: eiköhän se yksi kerta riitä, siitä "muistelusta" :)
Eli: makaroonia ja nötköttiä eli säilykelihaa. Ei tuunata.
Armeija on nykyään täynnä pitkätukkaisia läskejä joista puolet vielä keskeyttää. Mitähän meikäläisen vääpeli-vainaa tuohon sanoisi? Saisi raivokohtauksen.
Vierailija kirjoitti:
Järki käteen. Ei varmasti juokse 3100m, 30kg painavampia jos tullessaan juoksi vain 200m enemmän, 30kg kevyempänä.
No itse juoksin 105kg painoisena intin cooperissa 3280m ja jos on tosiaan ollut jollain säästöliekillä niin sekin on verottanut tuota 3300m alku tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Pirun kovan cooper ajan on poika kyllä vetänyt. Keskiarvo intissä 2400.
Hox. Itse muisteli tuon Cooper testin tuloksen. Toisaalta, jos on treenannut, niin ihan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Pirun kovan cooper ajan on poika kyllä vetänyt. Keskiarvo intissä 2400.
Kovan ajan on juossut, 12 minuuttiin.
Varmaan aika höttöhiilihydraattipohjaista sekaruokaa siellä + toki ne herkut. Ihmisenhän kannattaisi syödä herkkuja kerran pari viikossa ja muuten katsoa sopivat ylläpitokalorit. Treenaavat äijät nyt saa joka tapauksessa syödä todella paljon verrattuna minuun, viisikymppiseen kävelyä tunnin päivässä harrastavaan naiseen. Joku tietoisuus syömästään määrästä tulee kuitenkin olla. Jos on jatkuva nälkä ja makeanhimo, pitää kokeilla ketoosia, joka poistaa nuo ja palauttaa normaalipainon. Sitten vaan lisäämään hyviä hiilihydraatteja takaisin, mutta ei höttöä.
Ei nainen voi syödä kokonaista pizzaa kerralla, eikä miehenkään pitäisi. Siinähän on parin päivän energiantarve yhdessä paketissa. Paastoaako joku muka sen seuraavan päivän. Voisi opetella syömään viipaleita tai puolittamaan kaverin kanssa.
On pitänyt syödä kuin sika jos intissä lihoaa 30 kg varusmiesaikana. Kapiaisista sen voisi vielä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Armeija on nykyään täynnä pitkätukkaisia läskejä joista puolet vielä keskeyttää. Mitähän meikäläisen vääpeli-vainaa tuohon sanoisi? Saisi raivokohtauksen.
Puolet keskeyttää, vaikka yli puolet ikäluokan miehistä kuitenkin kotiutuu intistä.