Rasistit, persut ja oikeistoänkyrät eivät ole vielä katsomassa Nolanin Odysseus -elokuvaa teattereissa
He jäävät kyllä paljosta paitsi ja missaavat loistavan elokuvan. Nolanin The Odyssey kun ei ole vain pelkkä elokuva vaan se on kiistaton mestariteos ja uskollinen Homeroksen teolle jokaista hetkeä myöten. Esie kyklooppi, Skylls ja seifeenit ovat mukana, samoin episodi jossa Kirke muuttaa miehet sioiksi. Tällaista kokemusta ei tule olemaan elämässä toisten.
Kommentit (28)
Olen vasemman laidan hin aaja eikä silti ole tarkoitus katsoa elokuvaa.
Aloittaja on varmasti täysin oikeassa mutta itse olen konservatiivi ja vastusta rasismia ja persuja ym.
Olen vain sellainen katsoja että haluan samaistua päähenkilöön ja koska olen iso valkoinen hetero mies silloin kyseinen elokuva ei yksinkertaisesti ole minulle eikä siinä ole mitään väärää.
Katson vanhoja John Wayne elokuvia sekä james bondeja ja antaa muiden katsoa näitä Odessey elokuvia ihan rauhassa. Minusta on hyvä että kaikille löytyy jotain katsottavaa.
Sellainen trollaus taas siellä. Ne jotka arvostavat yhtään kreikkalaisten kulttuuria ja historiaa eivät mene katsomaan tuota hirviötä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen trollaus taas siellä. Ne jotka arvostavat yhtään kreikkalaisten kulttuuria ja historiaa eivät mene katsomaan tuota hirviötä.
Alkuperäiset kreikkalaiset ja egyptiläiset olivat mustia ennen valkoisten valloittajien tuloa.
Nolan selitti päätöksiään mediall ja kertoi ettei sotaa oikeastaan käynnistetty Helenin kauneuden takia eikä Lupitan esittämä Helena ollut todellisuudessa kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Odysseus on mytologia ja taru/ runo. ei historiallinen teos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäiset kreikkalaiset ja egyptiläiset olivat mustia ennen valkoisten valloittajien tuloa.
Hauskaa miten kovasti äärioikeisto koittaa tehdä italialaisista, ennen kaikkea antiikin roomalaisista, valkoisia. He ovat paljon tummempia kuin arjalaiset ja lisäksi rooma oli monikulttuurillinen siellä oli paljon afrikasta.
Senkus katselet. Minä olisin ohjaajana etsinyt Homeroksen kuvaukseen sopivan kreikkalaisnäyttelijän, esimerkiksi Zeta Makrypoulia.