Kesämökkikuume iski. Oletteko saaneet helposti lainaa / mikä olisi järkevin tapa säästää mökkiä varten?
Saa olla mielestänne tyhmä kysymys, ei haittaa yhtään 😀 Mutta pohdimme, jos joka kuukausi laitettaisiin sama summa yhteiselle tilille, vaikka 300€, ja siitä sitten hiljalleen kertyy.
Että saisi omarahoitusosuuden kasaan. Riippuu tietysti pankista, paljonko sitä sitten vaaditaan.
Vinkkejä, suosituksia, kokemuksia?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökin käyttöaste jää useimmilla niin alhaiseksi, että vuokramökki on paljon järkevämpi vaihtoehto. Se mökki-into laantuu parissa vuodessa ja sen jälkeen siellä ollaan 1-2 viikkoa kesälomalla ja max. 5 viikonloppua. Kun kaikki kustannukset laskee, niin johan tulee mökkiyölle hintaa.
Ehkä sulla laantuu, mutta älä yleistä. Olen itse mökkeillyt samassa paikassa vauvasta asti. Oma mökkini on kaukana mutta moni autollinen asuu kohtuumatkan päässä jolloin sinne tulee mentyä myös päiväksi-pariksi pitkin vuotta.
Mökkeily omassa paikassa on monelle sukupolvikokemus. Silloin ei paikan sijainti tai kuntokaan juuri vaikuta. Sinne mennään koska se on Oma Paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ostettiin käteisellä mökki.
Mä vedin käteen mökillä.
Omalla mökillä sekin onnistuu paremmin, eipähän tule siivouslaskuja perässä. En minäkään konttaisi vuokramökillä, mutta omani parissa kesäperuna-vaossa konttaan aina mielelläni. Prkl rikkaruohot täytyy pitää aisoissa jotta vähäiset perunaiseni kasvavat.
Ehkä sulla laantuu, mutta älä yleistä. Olen itse mökkeillyt samassa paikassa vauvasta asti. Oma mökkini on kaukana mutta moni autollinen asuu kohtuumatkan päässä jolloin sinne tulee mentyä myös päiväksi-pariksi pitkin vuotta.