Näin paljon saa suht paljon liikkuvana syödä päivässä ja silti pysyä koossa 36
Myös näin keski-ikäisenä.
Aamu: 2 sämpylänpuolikasta, päällä molemmissa oivariinia, kalkkunaleikkelettä, 10% juustoa, kurkkua & tomaattia. 100 g vanilja-skyriä + 1 dl mustikoita. 2 kuppia kahvia maidolla.
Lounas: 2 grillimakkaraa + pakastewok-kasviksia 200 g, 100 g raejuustoa.
Välipala: kreikkalaista rasvatonta jogurttia 150 g, seassa 1 rkl chiasiemeniä, 1 rkl nutellaa, 2 rkl proteiinijauhetta.
1 samanlainen leipä kun aamupalalla + kahvia maidolla 2 kuppia.
Irtokarkkeja 4 kpl.
Iltapala: 2 samanlaista leipää kuin aamulla, 100 g raejuustoa Herbamarella maustettuna, tee maidolla.
Kaloreita yhteensä 2380.
Painoni 58 kg.
Ikää 45.
Kommentit (80)
Minä taas syön 49 vuotiaana, aika paljon liikkuvana (sali 5x viikossa + työmatkapyöräily) ja normaalipainoisena naisena:
Aamu:
Pari pientä kuppia mustaa hahvia, ruisleipäsiivu salaatilla, avokaadosiivuilla ja juustolla sekä paprikalla
Lounas:
Kreikkalainen salaatti tai kanasalaatti jossa oliiviäljyä ja balsamicoa, zazikia, pala hapanjuurileipää.
Päiväkahvi mustana, pala tummaa suklaata tai kourallinen pähkinöitä
Ennen treeniä banaani tai rahkaa marjoilla
Päivällinen treenin jälkeen:
Kanaa ja riisiä
Illalla:
Tee
Kyllähän se paino pysyy tuolla määrällä. Tämä kertoo juuri sen, että normaalipainoisilla ei ole minkäänlaista käsitystä laihdutuksesta. Tai siitä, että toisilla sama kalorimäärä nostaa painoa pikkuhiljaa vuosien mittaan. Ei siihen lihavuuteen mitään mättöä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas syön 49 vuotiaana, aika paljon liikkuvana (sali 5x viikossa + työmatkapyöräily) ja normaalipainoisena naisena:
Aamu:Pari pientä kuppia mustaa hahvia, ruisleipäsiivu salaatilla, avokaadosiivuilla ja juustolla sekä paprikalla
Lounas:Kreikkalainen salaatti tai kanasalaatti jossa oliiviäljyä ja balsamicoa, zazikia, pala hapanjuurileipää.
Päivällinen treenin jälkeen:Kanaa ja riisiä
Illalla:Tee
Proteiininsaanti jää tässä tosi alhaiseksi. Mitä on zaziki?
Vierailija kirjoitti:
Aamu:Pari pientä kuppia mustaa hahvia, ruisleipäsiivu salaatilla, avokaadosiivuilla ja juustolla sekä paprikalla
Lounas:Kreikkalainen salaatti tai kanasalaatti jossa oliiviäljyä ja balsamicoa, zazikia, pala hapanjuurileipää.
Niin ja vettä tulee juotua vähän joka välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zaziki on luonnollisesti tzatziki.
Oma asias jos punttaat pullaa sisään. Kaikki ei halua. Oletko aina vaatinut nallekarkit tasan, kun niitä laskeskelet? Mitä jos jäljellä onkin 5, kenelle annat ylimääräisen?
Jo on kitkerää kommenttia, näsäviisastelua, naureskelua, turhaa kritisointia ja alanuolittelelua aloittajan ihan järkevälle aloitukselle, ja aloittajaa kohtaan.
En keksi muuta syytä kuin vanha kunnon kateus.
Jatka ap, äläkä välitä saamistasi kommenteista. Karavaani kulkee (tässä tapauksessa vieläpä ilmeisen hyvässä kunnossa ja hoikkana) ...ja koirat räkyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä autuaaksi tekevä tuo koko 36 on?
Hyvä kysymys?
Mitä Ap ajaa tällä ns keskustelulla takaa?
Pitääkö nyt kehua kun Ap ” noin iäkkäänä noooin hoikassa kunnossa”?
Terv mummeli kokoa 38
Vierailija kirjoitti:
Jo on kitkerää kommenttia, näsäviisastelua, naureskelua, turhaa kritisointia ja alanuolittelelua aloittajan ihan järkevälle aloitukselle, ja aloittajaa kohtaan.
En keksi muuta syytä kuin vanha kunnon kateus.
Jatka ap, äläkä välitä saamistasi kommenteista. Karavaani kulkee (tässä tapauksessa vieläpä ilmeisen hyvässä kunnossa ja hoikkana) ...ja koirat räkyttää.
Kerro mitä täällä palstalla EI haukuta?
Kuka saa kuka ei. Hyvä että sinä saat. Tiedät vaan miten oma kroppasi toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla aika leipäpainotteinen ruokavalio. Mä korvaisin ainakin iltapalaleivät lihalla/kalalla/tofulla ja kasviksilla.
Mulla tuntuu paino nousevan helposti jos korvaan oikean ruoan leivällä.
Ja tosiaan kasviksia on vähän ja yksipuolisesti. Toki tämä oli vain yhden päivän esimerkki.Tykkään leivästä :)
Täydellinen ruokavalioni ei ole, mutta kenelläpä on. Väitän, että syön kuitenkin keskivertoa terveellisemmin, ja tosiaan, paino pysynyt näissä lukemissa ja vointi, terveys ja kunto kohdillaan, joten ei nyt ihan metsään oo voinu mennä.
Ap
Nuo grillimakkarat oli varmaan vaan yhden kerran juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla aika leipäpainotteinen ruokavalio. Mä korvaisin ainakin iltapalaleivät lihalla/kalalla/tofulla ja kasviksilla.
Mulla tuntuu paino nousevan helposti jos korvaan oikean ruoan leivällä.
Ja tosiaan kasviksia on vähän ja yksipuolisesti. Toki tämä oli vain yhden päivän esimerkki.Tykkään leivästä :)
Täydellinen ruokavalioni ei ole, mutta kenelläpä on. Väitän, että syön kuitenkin keskivertoa terveellisemmin, ja tosiaan, paino pysynyt näissä lukemissa ja vointi, terveys ja kunto kohdillaan, joten ei nyt ihan metsään oo voinu mennä.
Ap
Nuo grillimakkarat oli varmaan vaan yhden kerran juttu?
No itseasiassa melkeinpä, oon tänä kesänä syönyt ennen tätä muistaakseni yhden vai kaksi grillimakkaraa, juhannuksena.
Nyt oli vaan miehen ostama paketti menossa vanhaks jääkaapissa, joten kokkasin niistä makkarawokin itselleni, ettei tulis niin paljoa ruokahävikkiä...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä söin 2 vuoden ajan 1500-1700 kaloria päivässä. Salitreeni neljästi viikossa ja 2 aerobista päälle. Vyötärö pieneni ehkä sentin tai kaksi (olen vyötärölihava). Niin meitä on erilaisia. Pcos ja kilpirauhanen hieman vajaalla, N 45 v.
Tuo ei kerro mitään. Oliko jo valmiiksi pieni vyötärö? Jos ei niin valehtelet. Laskitko suklaan ja karkit pullat ym mukaan nuihin kaloreihisi? Paljonko tippui kiloja, mistä mihin? Pituus?
Yhdessä pikku donitsissa (75g) on 300 kaloria. 100g irtokarkkeja n 330kcal. 170cm naiselle riittää 1500kcal/pv, lyhyemmälle vielä vähemmän.
Ja jatkanpa kertomalla tämän päivän syömiseni:
Aamulla: kaksi sämpylänpuolikasta oivariinilla, juustolla, kalkkunaleikkeleellä, kurkulla ja tomaatilla. Kahvia 2 kuppia maidolla.
Lounas: kanafileitä 200 g, kaali-purjo-wokkia, 1 porkkana raakana. 1 leipä oivariinilla.
Välipala ja herkut: vaniljaskyriä 200 g, 1 dl mustikoita, 2 dl mustaherukoita.
Nutellaa 1 rkl (mitä purkin pohjalla enää oli), yksi crispy-välipalapatukka, kahvia maidolla, neljä irtokarkkia. 1 ruisleipäviipale oivariinilla kalkkunaleikkeleellä, juustolla, kurkulla ja tomaatilla.
Kaloreita tähän mennessä 1690.
Iltapalan vielä syön, ehkä iso annos puuroa ja raejuustoa, TAI sitten verilettuja, puolukkahilloa ja hapankaalia. Kalorit menevät taas yli 2000.
Ap
Jätät gluteenin, keinotekoiset makeutusaineeet, fruktoosi-/glukoosisiirapin ja muunntellut tärkkelykset pois niin saat syödä ihan niin paljon kuin jaksat ja paino pysyy optimissa.
Söin eilen yhden Viinerin kahvin kanssa.
Nyt olen itkeä tuhertanut koko päivän. Olen surkea ja paska ihminen.
Miten voin korvata tämän itselleni?
Ikävä, ettei ap viitsi vastata asiallisiin kysymyksiin. Niin nurjamielistä ja herjaavaa käytöstä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä, ettei ap viitsi vastata asiallisiin kysymyksiin. Niin nurjamielistä ja herjaavaa käytöstä täällä.
Mihin kysymykseen haluaisit vastauksen?
Ap
2 säpylän puolikasta? Mikset voi sanoa syöväsi yhden sämpylän?