Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin paljon saa suht paljon liikkuvana syödä päivässä ja silti pysyä koossa 36

Vierailija
23.07.2026 |

Myös näin keski-ikäisenä. 

Aamu: 2 sämpylänpuolikasta, päällä molemmissa oivariinia, kalkkunaleikkelettä, 10% juustoa, kurkkua & tomaattia. 100 g vanilja-skyriä + 1 dl mustikoita. 2 kuppia kahvia maidolla. 

Lounas: 2 grillimakkaraa + pakastewok-kasviksia 200 g, 100 g raejuustoa. 

Välipala: kreikkalaista rasvatonta jogurttia 150 g, seassa 1 rkl chiasiemeniä, 1 rkl nutellaa, 2 rkl proteiinijauhetta. 

1 samanlainen leipä kun aamupalalla + kahvia maidolla 2 kuppia. 

Irtokarkkeja 4 kpl. 

Iltapala: 2 samanlaista leipää kuin aamulla, 100 g raejuustoa Herbamarella maustettuna, tee maidolla. 

Kaloreita yhteensä 2380. 

Painoni 58 kg. 

Ikää 45.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveästi LEIPÄÄ! Se turvottaa, on liikaa suolaa ja siinä on hiilareita. Mä syön yhden taika  täysjyvä paahtoleipä palan illalla,, en edes joka päivä, päällä polar ohuen ohut ja jotain ohutta suolukkaa, sekä yrttiteetä.  Mä olen 63v, pituus 155 ja paino 53kg,  pieniluinen ja siro. Housut on 34.. Sama paino ollut ylä asteesta asti. Juon vettä, liikun lähinnä kävelen metsissä sekä pyöräilen, kotona on myös kuntopyörä jota käytän, ja syön terveellisesti, kanaa, kalaa, salaatteja. En syö perunoita ym, joskus riisiä kiinalaisen ruoan kanssa. En tupakoi, ihoni on hyvässä kunnossa enkä käytä alkoholia.  Ja olen monisairas, kaikki sukuperimät on.. 

Ei turvota minuakaan. Syön paljon leipää, joka ikinen päivä. Ja muitakin hiilareita. Ikä 60, paino 56 kg, pituus 168. Onneksi terveyttä on vielä riittänyt, joten pystyn liikkumaan ja ulkoilemaan.

Vierailija
42/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtokarkkeja 4 kpl nauratti 😄

Ruokalusikallinen nutellaa ja neljä nakkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2500kcal pitää painoindeksini juuri ja juuri yli 19. 

Olet pitkä tai teet todella paljon jotakin fyysistä.

Pitkä olen itsekin, laihdun kun rajoitan kalorit 2000:een.

Vierailija
44/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin suklaa giggelin

Vierailija
45/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi pelkkää ilmaa

Lounaaksi yksi nakki

Päivälliseksi puoli lasia maitoa

Painan 120kg ja pituus 166cm vyötärö 87cm

Liikun 10km jokapäivä, siltikään en laihdu, missä mättäää? 😂 

Vierailija
46/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sokeria ole mikään pakko mättää kaksin käsin vaikka siitä tykkäisikin. Parempikin jos osaa nauttia pienestä määrästä kerrallaan. -eri

Vierailija
47/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveästi LEIPÄÄ! Se turvottaa, on liikaa suolaa ja siinä on hiilareita. Mä syön yhden taika  täysjyvä paahtoleipä palan illalla,, en edes joka päivä, päällä polar ohuen ohut ja jotain ohutta suolukkaa, sekä yrttiteetä.  Mä olen 63v, pituus 155 ja paino 53kg,  pieniluinen ja siro. Housut on 34.. Sama paino ollut ylä asteesta asti. Juon vettä, liikun lähinnä kävelen metsissä sekä pyöräilen, kotona on myös kuntopyörä jota käytän, ja syön terveellisesti, kanaa, kalaa, salaatteja. En syö perunoita ym, joskus riisiä kiinalaisen ruoan kanssa. En tupakoi, ihoni on hyvässä kunnossa enkä käytä alkoholia.  Ja olen monisairas, kaikki sukuperimät on.. 

Et ole noilla mitoilla mikään siro vaan ihan reilusti normaalipainoinen. Housukoko 34 kertoo siitä, että olet ylävartalolihava ruikkupylly.

Vierailija
48/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kcal määrään syön 5xpv ja mahtuu aamupuurosta lounaaseen, välipalaan ja päivälliseen sekä iltapalaan. Minun ei vain tarvitse syödä mainitsemaasi kcal määrää. Karkkia en syö. Päivittäin ainakin 16000 askelta tulee. N55 ja 58kg

Vierailija
49/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokalusikallinen nutellaa ja neljä nakkia.

Tuo oli paras 😂

Vierailija
50/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sokeria ole mikään pakko mättää kaksin käsin vaikka siitä tykkäisikin. Parempikin jos osaa nauttia pienestä määrästä kerrallaan. -eri

Kun on niitä, jotka ei karkkia tai suklaata syö 😉

Vierailija
51/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän AP syönyt mitään oikeaa ruokaa , leipää vain, ja jotain makkaraa lounaaksi. 

Tuollaisella "ruualla" olisin kokoajan nälkäinen  

Vierailija
52/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on niitä, jotka ei karkkia tai suklaata syö 😉

Miten se tähän liittyy? On myös niitä, jotka syö, ja ap on sellainen.

Vierailija
53/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä mun yhden päivän ruokailut.

Heti herättyä iso lasi vettä Molkosanilla ja 2,5 dl mustaa kahvia

Aamiainen: Lautasellinen kaurapuuroa, oivariinilla (pehmeät rasvat versio), marjoilla ja kookoshiutaleilla. Kaksi keitettyä kananmunaa maustettuna tuoreella korianterilla, suolalla ja kurkumalla. Pala tummaa suklaata.

Lounas: Iso lautasellinen salaattia, kurkkua ja tomaattia, annos katkarapuja, auringonkukansiemeniä, chiliä, korianteria ja oliiviöljyä. Viipale täysjyväruis-kauraleipää oivariinilla.

Välipala: Kaksi viipaletta leipää, oivariinia, paljon salaattia ja kurkkuviipaleita, broilerileikkelettä. Omena ja piparminttutee hunajalla.

Päivällinen: Chicken kadhai -tyylistä broilerikastiketta (broileria, tomaattia, sipulia, paprikaa, chiliä, mausteita) ja riisiä.

Iltapala: Maustamatonta kreikkalaista jogurttia marjoilla, kourallinen pähkinöitä ja rusinoita. Alkoholiton olut.

BMI 19,6, ikä 44

No siis treenaatko sinäkin ja kuinka paljon jotta näillä syömisillä pysyt noin alhaisessa painossa?

Vierailija
54/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

paljon?

No meinaatko ettei tuossa ole paljon? Lounaallakin lautanen oli kukkurallaan. 

Ja tosiaan kaloreita liki 2400. Täällä(kin) yleensä toitotetaan että ikäiseni nainen saa syödä max 1600-1800 kcal pysyäkseen hoikkana. 

Ap

Moni pystyy syömään vain 1200 kcal ja silti lihoo.

Noissa tapauksissa kaloreita ei ole laskettu oikein tai ruokamääriä aliarvioitu, tai sitten on joku aineenvaiduntasairaus. Ei ole todellista että tuolla kalorimäärällä lihoo, tuo tulee jo neljästä leipäviipaleesta kun päälle laittaa vähän reilummin levitettä ja juustoa.

Vierailija
55/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka syö kerralla vain 100 g rahkaa? Siis tämähän on oikeasti pari onnetonta nökärettä jossain kupin pohjalla.

Vierailija
56/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihoisin tuolla jatkuvalla leivän puputtamisella entisestään, nyt aion jättää aamiaisella puuronkin pois, että keho pääsee edes joskus rasvanpolttotilaan. Rasva palaa tehokkaammin mitä vähenmän turhia hiilihydraatteja syö, liikunnan yhteydessä toki hiilareita että jaksaa treenata.

Vierailija
57/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lihoisin tuolla jatkuvalla leivän puputtamisella entisestään, nyt aion jättää aamiaisella puuronkin pois, että keho pääsee edes joskus rasvanpolttotilaan. Rasva palaa tehokkaammin mitä vähenmän turhia hiilihydraatteja syö, liikunnan yhteydessä toki hiilareita että jaksaa treenata.

Niinpä. Missään tapauksessa ei kannata kuunnella hoikkien ohjeita vaan tehdä oman pään mukaan.

Vierailija
58/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Missään tapauksessa ei kannata kuunnella hoikkien ohjeita vaan tehdä oman pään mukaan.

Miksi seurata ohjeita jotka on selvästi omalla kohdalla todennut lihottaviksi? Puuro ja leipä päivittäisessä ruokavaliossa on omalla kohdalla varma tie lihomiseen.

Vierailija
59/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä autuaaksi tekevä tuo koko  36 on? 

Vierailija
60/80 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun ehtisi liikkua! Lasten saamisen jälkeen paino noussut hurjasti, kun syön samoin kuin liikkuessa. Tietenkin päiväkoti viennit ja haut kävellen, mutta työ on nykyään istumatyötä ja illat menevät lasten ja kodinhoidon kanssa. Kerran viikossa toki perheliikuntaa ja pääsen tunnin ajan viikossa lenkille, mutta eihän tuo kuluta mitään. Viikonloput mies on töissä, joten sillon ei ole apuja yhtään enempää. 

Mitä se mies viikolla tekee jos kerran vl on töissä? Jos lapset ovat yhteisiä niin kyllä hänen niitä joskus luuisi hoitavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi