Näin paljon saa suht paljon liikkuvana syödä päivässä ja silti pysyä koossa 36
Myös näin keski-ikäisenä.
Aamu: 2 sämpylänpuolikasta, päällä molemmissa oivariinia, kalkkunaleikkelettä, 10% juustoa, kurkkua & tomaattia. 100 g vanilja-skyriä + 1 dl mustikoita. 2 kuppia kahvia maidolla.
Lounas: 2 grillimakkaraa + pakastewok-kasviksia 200 g, 100 g raejuustoa.
Välipala: kreikkalaista rasvatonta jogurttia 150 g, seassa 1 rkl chiasiemeniä, 1 rkl nutellaa, 2 rkl proteiinijauhetta.
1 samanlainen leipä kun aamupalalla + kahvia maidolla 2 kuppia.
Irtokarkkeja 4 kpl.
Iltapala: 2 samanlaista leipää kuin aamulla, 100 g raejuustoa Herbamarella maustettuna, tee maidolla.
Kaloreita yhteensä 2380.
Painoni 58 kg.
Ikää 45.
Kommentit (36)
Treenaamisessa on se hyvä puoli että voi syödä melkeimpä miten vaan ja se ei vaikuta mihinkään. :D Mäkin syön kuin sika ja olen elämäni kunnossa, mutta myös treenaan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Treenaamisessa on se hyvä puoli että voi syödä melkeimpä miten vaan ja se ei vaikuta mihinkään. :D Mäkin syön kuin sika ja olen elämäni kunnossa, mutta myös treenaan joka päivä.
Miksi syöt lattialla?
Yriittäkää muistaa, että kaikki ei oikeasti pysty liikkumaan paljon. Näin polvileikkauksesta toipuvana oli shokki huomata, että joinain päivinä kalorikulutus jäi tuhanteenkolmeensataan. On vähän potuttanut katsoa telkkarista kaikkia liikuntaan innostavia mainoksia ja muita, kun leikkauksen syykin oli alunperin paha urheiluvamma.
Minulle onneksi ohimenevä tilanne, mutta herätti sympatiaa niitä kohtaan, joilla ei ole.
Aika vähän vihanneksia ja kasviksia tuossa ap:n päivän ruoassa. Altistaa suolistosyövälle.
Vierailija kirjoitti:
paljon?
No meinaatko ettei tuossa ole paljon? Lounaallakin lautanen oli kukkurallaan.
Ja tosiaan kaloreita liki 2400. Täällä(kin) yleensä toitotetaan että ikäiseni nainen saa syödä max 1600-1800 kcal pysyäkseen hoikkana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän vihanneksia ja kasviksia tuossa ap:n päivän ruoassa. Altistaa suolistosyövälle.
Puoli kiloa tuli kasviksista, suunnilleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yriittäkää muistaa, että kaikki ei oikeasti pysty liikkumaan paljon. Näin polvileikkauksesta toipuvana oli shokki huomata, että joinain päivinä kalorikulutus jäi tuhanteenkolmeensataan. On vähän potuttanut katsoa telkkarista kaikkia liikuntaan innostavia mainoksia ja muita, kun leikkauksen syykin oli alunperin paha urheiluvamma.
Minulle onneksi ohimenevä tilanne, mutta herätti sympatiaa niitä kohtaan, joilla ei ole.
No juu, toki kaikki eivät oikeasti pysty liikkumaan, mutta valtaosa pystyy, tai pystyisi, jos haluaisi.
Ap
2500kcal pitää painoindeksini juuri ja juuri yli 19.
Alkaa taaas nämä mitäolentänäänsyönyt-listat
😅🤣😅
Mä vedin aamulla 2 lautasellista kaurapuuroa ja 4 kananmunaa ja manteleita. Lounas 3 lautasellista sushibuffetissa plus höysteet. Päivällinen n 300g lohta ja salaattia ja raejuustoa. Iltapala 500g proteiinirahkaa
Aamulla ennen töitä sali ja töistä tullessa 35km fillarilenkki
Ei paino nousee vaikka kaloreita varmaan pelkästään lounaassa reilu 2000
Minä söin 2 vuoden ajan 1500-1700 kaloria päivässä. Salitreeni neljästi viikossa ja 2 aerobista päälle. Vyötärö pieneni ehkä sentin tai kaksi (olen vyötärölihava). Niin meitä on erilaisia. Pcos ja kilpirauhanen hieman vajaalla, N 45 v.
Vierailija kirjoitti:
Mä vedin aamulla 2 lautasellista kaurapuuroa ja 4 kananmunaa ja manteleita. Lounas 3 lautasellista sushibuffetissa plus höysteet. Päivällinen n 300g lohta ja salaattia ja raejuustoa. Iltapala 500g proteiinirahkaa
Aamulla ennen töitä sali ja töistä tullessa 35km fillarilenkki
Ei paino nousee vaikka kaloreita varmaan pelkästään lounaassa reilu 2000
Ootko mies? :D Mutta joo, paljon liikkuvana tosiaan saa syödä, ja ihan kunnolla. Todellinen win-win, jos sattuu vielä olemaan ihminen, joka nauttii liikunnasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juu, toki kaikki eivät oikeasti pysty liikkumaan, mutta valtaosa pystyy, tai pystyisi, jos haluaisi.
Ap
No, sitten varmaan osa ei halua. Entäs sitten? Varmaan se säästtää niveliä kulumiselta.
Ap:lla aika leipäpainotteinen ruokavalio. Mä korvaisin ainakin iltapalaleivät lihalla/kalalla/tofulla ja kasviksilla.
Mulla tuntuu paino nousevan helposti jos korvaan oikean ruoan leivällä.
Ja tosiaan kasviksia on vähän ja yksipuolisesti. Toki tämä oli vain yhden päivän esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli tomaatteja ja kurkkuja oli 200 g edestä leivillä? Aikamoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli tomaatteja ja kurkkuja oli 200 g edestä leivillä? Aikamoista.
No helposti :D Yksi iso tomaatti painaa 80-100 g. Mulla meni leipien kanssa 2 tomaattia ja iso kasa kurkkusiivuja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Alkaa taaas nämä mitäolentänäänsyönyt-listat
😅🤣😅
Joo, no itse söin aamulla puolikkaan annoksen kaurapuuroa pelkällä suolalla ja kupin maitokahvia. Illalla söin pussillisen pakasteherneitä välipalaksi ja sitten vielä vähän myöhemmin karamellisoitua sipulia, kanaa ja makaroonia sekoitettuna ja juomaksi mehua. Olen 25 ja 58kg, 162cm. Siinäpä kaikki mitä tänään syön.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla aika leipäpainotteinen ruokavalio. Mä korvaisin ainakin iltapalaleivät lihalla/kalalla/tofulla ja kasviksilla.
Mulla tuntuu paino nousevan helposti jos korvaan oikean ruoan leivällä.
Ja tosiaan kasviksia on vähän ja yksipuolisesti. Toki tämä oli vain yhden päivän esimerkki.
Tykkään leivästä :)
Täydellinen ruokavalioni ei ole, mutta kenelläpä on. Väitän, että syön kuitenkin keskivertoa terveellisemmin, ja tosiaan, paino pysynyt näissä lukemissa ja vointi, terveys ja kunto kohdillaan, joten ei nyt ihan metsään oo voinu mennä.
Ap
Joo. Ei tarvi kituuttaa. Elimistö tarvii polttoainetta.