Pakkoruotsi on loukkaus suomalaisia kohtaan ja muistutus meidän heikkoudesta
Pakkoruotsi on muistutus meille pakkoruotsalaistamisesta, syrjinnästä, alistamisesta ja vallan käytöstä. Ja tietysti siitä että meille kaikki on tullut Ruotsista. Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa.
Suomalaisilla on oma historia emmekä ole mikään ruotsaisten sivuhaara tai ruotsalaisten luomus, vaikka meille niin uskotellaan.
Kommentit (9)
vanha siirtomaa isäntä pitää edelleen otteessaan monessa asiassa.
Ruotsin kielen vaatiminen maassa, joka ei ole kaksikielinen, se on rasismia ja kolonialismia. Pieni 4,8% rannikolla asuva vähemmistö ei tee koko maasta kaksikielistä.
Suomen lakia tulkitaan väärin. Laki ei tunne sanaa kaksikielinen ollenkaan. Laissa vain luetellaan kansalliskielet, mikä ei tee maasta kaksikielistä.
Vähemmistö sai määritellä maan kaksikielisyydestä, kun Suomi oli itsenäisyyden alussa heikko ja Ruotsin tuesta riippuvainen. Siksi laista tuli huono ja kohtuuton.
4,8% vähemmistö, joka ei edes asu suomalaisten joukossa, vaan rannikolla omissa oloissaan, ei tee maasta 2-kielistä. Erillään asuvat kansanosat, jotka eivät opi toistensa kieltä ympäristöstään eivät tee maasta kaksikielistä. Sitä pitää kutsua kaksinkertaiseksi yksikielisyydeksi.
Kieli, joka on maahanmuuttajakieli ja kehittynyt jossakin kaukana Suomen rajojen ulkopuolella, ei tee maasta 2-kielistä. Kieli, joka on ollut pakkokieli suomalaisille jo satoja vuosia, ja jolla on lyöty suomalaista identiteettiä, ja kieli, jolla on haitattu suomen kielen kehitystä satojen vuosien ajan, ei tee Suomesta 2-kielistä. Päinvastoin, sitä pitää hylkiä, koska sen haittoja pitää välttää.
Vielä 200 vuotta Ruotsista erkaantumisen jälkeenkin, meillä on haittanamme pakkoruotsi, kaksikielisyys, virkamiesruotsi, erilliset koulut, erilliset siirtolapuutarhat, erilliset terveysasemat, erilliset korttelit, erilliset varuskunnat, segregaatio ylipäätään ja ylisuuret ruotsinkieliset kiintiöt koulutukseen ym. Tämä on aitoa kolonialismia.
Vähemmistökieli joka pakotetaan enemmistölle, koska se ei kuulu sen identiteettiin, ei tee Suomesta 2-kielistä. Ruotsin kieli nimenomaan erottaa suomenkieliset ruotsinkielisistä, koska olemme yksikielisiä.
Kukaan ei koskaan ole onnistunut perustelemaan pakkoruotsin tarvetta paitsi kolonialistisin opein.
Hävetkää suomalaiset heikkouttanne kun sallitte tuhota lastenne itsekunnioituksen!
Ajatelkaa edes lapsianne!
Itse olen tyytyväinen siihen, että osaan ruotsia. Sen pohjalta ymmärtää norjaa ja tanskaakin, ja norjan opiskelu helpompaa. Auttaa myös islannin opiskelussani. Ja koska nyt olemme pohjoismaissa, niin kyllä on hyvä ymmärtää skandinaaveja. Olen myös ylpeä yhteisestä historiasta Ruotsin kanssa. Ilman sitä suomalaista kansallisidentiteettiä ja Suomea valtiona ei ehkä olisi syntynyt. m49
Onneksi lukiossa ei ole PAKOLLINEN aine kirjoittaa. On vapaaehtoinen. Jeeeee. Oikea päätös kerrankin tehty. 👍👍👍
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tyytyväinen siihen, että osaan ruotsia. Sen pohjalta ymmärtää norjaa ja tanskaakin, ja norjan opiskelu helpompaa. Auttaa myös islannin opiskelussani. Ja koska nyt olemme pohjoismaissa, niin kyllä on hyvä ymmärtää skandinaaveja. Olen myös ylpeä yhteisestä historiasta Ruotsin kanssa. Ilman sitä suomalaista kansallisidentiteettiä ja Suomea valtiona ei ehkä olisi syntynyt. m49
Ei ymmärrä.
Mitä tarkoittaa vann?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lukiossa ei ole PAKOLLINEN aine kirjoittaa. On vapaaehtoinen. Jeeeee. Oikea päätös kerrankin tehty. 👍👍👍
Minusta ruotsi on hieno kieli, ja kirjoitinkin siitä laudaturin, vaikka peruskoulussa minulla oli siitä vitonen. Asenteeni muuttui siinä välissä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet ylpeä siitä riistosta ja syrjinnästä ja kolonialismista mitä esi-isämme kokivat ruotsalaisten taholta? Ja nimenomaan ruotsin kielellä vielä nykyäänkin.
Ruotsin kieli epätasa-arvon työkalu
Ruotsin kielen avulla on suomenkieliset pidetty toisen luokan kansalaisina jo satoja vuosia ja siinä on onnistuttu oikein hyvin vielä näihin päiviin asti. Eikä asiaan olla saamassa muutosta ainakaan vähään aikaan.
Tasa-arvon puutteesta ovat merkkinä pakkoruotsi ja vielä nykyäänkin suomenkielisten alhaisempi koulutus, alhaisempi tulotaso ja alhaisempi elinaikaodote.
Epätasa-arvon työkaluna käytetään virkamiesruotsia, erillisiä kouluja mikä mahdollistaa ruotsinkielisille alhaisemmat sisäänpääsyvaatimukset ja pakkoruotsia josta emme pääse eroon vaikka 74% kansasta niin haluaa. Pakkoruotsista ym. päättää vaikutusvallallaan pieni ruotsinkielinen vähemmistö. Pakkoruotsi pitää demokratiaa pilkkanaan Suomessa vaikka luulemme olevamme demokratian ja tasa-arvon eturintamassa maailmassa.
Kaksikielisyydestä ja pakkoruotsista on suomenkielisille haittaa mutta pakkosuomesta on hyötyä ruotsinkielisille, mikä näkyy ruotsinkielisten parempana sijoittumisena yhteiskunnassa. Tämä johtuu siitä että turhan kielen opettaminen enemmistölle haittaa enemmistöä ja yhteiskuntaa kun vähemmistö saa hyödyn heille välttämättömän kielen opiskelusta maassa joka on yksikielinen oikeasti. Suomen kaksikielisyys on keinotekoista ja vain huonon lain seurausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ruotsi on hieno kieli, ja kirjoitinkin siitä laudaturin, vaikka peruskoulussa minulla oli siitä vitonen. Asenteeni muuttui siinä välissä.
Ruotsin kieli on ruma kieli.
Ruotsi kielen konsonantti-vokaalisuhde on ruma eli 170/100.
Suomen ja italian k-vsuhde on 107/100, mikä tekee niistä paljon kauniimman kielen ja helpomman ääntää.
Saksan k-vsuhde on 165/100. Konsonantit on vaikea ääntää jos niitä on paljon peräkkäin. Tästä syystä germaaniset kielet on vaikea ääntää ja rumia.
Ruotsin sanoja.
Världskrig
Västkustskt
Sjuksköterska
Ihan mahdottomia ääntää ja rumia sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet ylpeä siitä riistosta ja syrjinnästä ja kolonialismista mitä esi-isämme kokivat ruotsalaisten taholta? Ja nimenomaan ruotsin kielellä vielä nykyäänkin.
Ruotsin kielen avulla on suomenkieliset pidetty toisen luokan kansalaisina jo satoja vuosia ja siinä on onnistuttu oikein hyvin vielä näihin päiviin asti. Eikä asiaan olla saamassa muutosta ainakaan vähään aikaan.
Tasa-arvon puutteesta ovat merkkinä pakkoruotsi ja vielä nykyäänkin suomenkielisten alhaisempi koulutus, alhaisempi tulotaso ja alhaisempi elinaikaodote.
Epätasa-arvon työkaluna käytetään virkamiesruotsia, erillisiä kouluja mikä mahdollistaa ruotsinkielisille alhaisemmat sisäänpääsyvaatimukset ja pakkoruotsia josta emme pääse eroon vaikka 74% kansasta niin haluaa. Pakkoruotsista ym. päättää vaikutusvallallaan pieni ruotsinkielinen vähemmistö. Pakkoruotsi pitää demokratiaa pilkkanaan Suomessa vaikka luulemme olevamme demokratian ja tasa-arvon eturintamassa maailmassa.
Kaksikielisyydestä ja pakkoruotsista on suomenkielisille haittaa mutta pakkosuomesta on hyötyä ruotsinkielisille, mikä näkyy ruotsinkielisten parempana sijoittumisena yhteiskunnassa. Tämä johtuu siitä että turhan kielen opettaminen enemmistölle haittaa enemmistöä ja yhteiskuntaa kun vähemmistö saa hyödyn heille välttämättömän kielen opiskelusta maassa joka on yksikielinen oikeasti. Suomen kaksikielisyys on keinotekoista ja vain huonon lain seurausta.
En oikein nyt jaksa lukea näin pitkiä kiihkoiluviestejä. Minulle se on vapaaehtoisruotsi.
Ap on taas hyvä esimerkki hvetin huonosta itsetunnosta kärsivästä suomalaisjuntista. Eikö kesään kuulu mitään positiivista, kun pitää jankuttaa ruotsin kielestä ja Ruotsista heti asmusta lukien?
Hyvä , että osaan ruotsia jonkinverran, että osaa lastenlasten kanssa puhua.
Nyt kun lännestä tai idästä naapurit eivät isännöi, on lähi-idän shitit tulleet kolonialisoimaan maatamme. Aina joku ja nuo akatkin vielä hullujen ukkojensa lisäksi: kasvattavat suomalaisia naisia halveksivia miehiä ja naisia. Siinä on teillä mukavat kaverit.
itse en tee enää yhtään työtä, jossa joutuisin heitä palvelemaan.
Joka aamu sama r.y.c.c.c ä.n aloitus ja pari kertaa vielä päivän aikana. Etkö tee mitään muuta kuin mietit tätä asiaa ja vastailet itsellesi, ap?
Onko sittenkin niin, että ryssänmielinen on heti aamusta herännyt väärällä jalalla, ja pahaa oloa pitää purkaa ruotsin kieleen, Ruotsiin ja ruotsalaisuuteen.
Onneksi nykyinen Suomi kuului 600 vuotta Ruotsiin ja vain 100 vuotta oltiin r y s s ä n ikeen alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein nyt jaksa lukea näin pitkiä kiihkoiluviestejä. Minulle se on vapaaehtoisruotsi.
Et vaan osaa puolustaa mielipidettäsi. Hahaa...
Niin tyypillistä pakkoruotsin kannattajalle.
Ap:lle ja häntä puolustaville muille kahjoille voi suositella ryssänmaalle muuttoa, niin ei tarvitse kitistä ruotsin kielestä ja ruotsalaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vaan osaa puolustaa mielipidettäsi. Hahaa...
Niin tyypillistä pakkoruotsin kannattajalle.
Ja höpön löpön. Minusta Suomessa saisi olla enemmänkin pakkokieliä. Niitä on mukava oppia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä , että osaan ruotsia jonkinverran, että osaa lastenlasten kanssa puhua.
Lapsillasi on särkynyt identiteetti jos eivät ole opettaneet lapsilleen suomea. Pakkoruotsi on kolonialismin väline. Siitä on sinun lapsenlapset kärsineet.
Vähemmistökieli joka pakotetaan enemmistölle, koska se ei kuulu sen identiteettiin, ei tee Suomesta 2-kielistä. Ruotsin kieli nimenomaan erottaa suomenkieliset ruotsinkielisistä, koska olemme yksikielisiä.
Historia ei takaa kaksikielisyyden asemaa millään tavalla, koska ruotsi ollut maahanmuuttajakieli Suomessa ja kaksikielisyys on pikemminkin ollut menneisyydessä tehty virhe. On jo aika korjata virhe ja poistaa kaksikielisyys.
Historialla ei voi yleensäkään perustella mitään, ja historiaan vetoaminen on tunnettu argumenttivirhe. Jos historialla voisi jotain perustella, niin naisilta voisi ottaa äänioikeuden pois. Historialla perusteleminen on kuin astuisi kaksi askelta taaksepäin kehityksessä. Jos historialla voisi jotain perustella, niin ihmiskunta olisi jäänyt kivikaudelle. Historialla perusteleminen mahdollistaa entisten tyhmyyksien kierrättämisen uudestaan ja uudestaan, eikä edistys pääsisi vaikuttamaan toivotulla tavalla.