Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haastattelijoita paikalla? Hain sairaanhoitajakoulutukseen. Mitä haastattelussa seurataan?

Vierailija
10.06.2024 |

Pelkään että vastailin ihan typerästi. Jännitti niin paljon. Kyseessä oli ryhmähaastattelu. Pyrin olemaan oma itseni, kuuntelin muita ja vastasin omalla vuorollani, otin osaa keskusteluun aktiivisesti, nyökyttelin välillä muiden ajatuksille ja hymyilin, näytin että olen kiinnostunut mitä toinen sanoo. Kysyttiin motivaatiosta ja miksi hain kouluun jne. Jännitti kuitenkin sen verran että en edes muista kunnolla mitä vastasin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oot ihan hälmöjä vastannut niin mitä luulet miten käy

Vierailija
2/16 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuonna kävit siellä. Nykyään ei ole haastettelua. Taisit nähdä unta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä tilaisuudessa arvioida vastausten fiksuutta, vaan miten toimii ryhmässä. Olettaisin, että ap pärjäsi ihan hyvin.

Vierailija
4/16 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkai oikeasti hae alalle. 

Palkka surkea, samoin työajat. Hirveä vastuu ja jatkuvasti saa yrittää vääntää suomea "hoono soomi" hoitajille. Juokse, vielä kun voit.

Hoitaja vuodesta 1999

Vierailija
5/16 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi edes mokata tollasta haastattelua? Jokainen tajuaa käytössäännöt

Vierailija
6/16 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse jos et ees osaa vastata kysymyksiin.

Vierailija
7/16 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää hommaa pienellä palkalla. Älä edes aloita.

- sairaanhoitajana vuodesta -97

Vierailija
8/16 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näkeehän siinä paljaita pippeleitä! Eikö se ole osa palkkaa?

Vierailija
9/16 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on kai, että yleensä osallistuu keskusteluun. Itse olin kerran tuollaisessa ryhmäkeskustelussa, enkä oikeastaan sanonut mitään. En tullut valituksi. Jotenkin keskustelu ryöppysi eteenpäin ja oma ajatus tuntui aina vääräaikaiselta. 

Vierailija
10/16 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lähihoitajana ollut yli 20 vuotta ja jostain ihmeen syystä kuitenkin rakastan hoitoalaa ja ihmisten kohtaamlsta, vaikka ajoittain onkin kova kiire, potilaat kiukkuisia jne. Saan iloa kun huomaan että antamani hoito edistää potilaan elämänlaatua ja pärjäämistä. Tykkään kohtaamisista! Haluan kuitenkin päästä eteenpäin hoitoalalla ja syventää tietoja ja taitoja. 

Ap

Vierailija
11/16 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon lähihoitajana ollut yli 20 vuotta ja jostain ihmeen syystä kuitenkin rakastan hoitoalaa ja ihmisten kohtaamlsta, vaikka ajoittain onkin kova kiire, potilaat kiukkuisia jne. Saan iloa kun huomaan että antamani hoito edistää potilaan elämänlaatua ja pärjäämistä. Tykkään kohtaamisista! Haluan kuitenkin päästä eteenpäin hoitoalalla ja syventää tietoja ja taitoja. 

Ap

Tämä siis kollegoille jotka sanoi että ei kannata hakea.

Ap

Vierailija
12/16 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku ryhmässä ottaa vallan ja puhuu paljon puuta heinää. niin silloin otat pomon paikan ja palautat keskustelun aiheen alkuperäiseen kysymykseen. Jos jostain asiasta tulee riitaa ryhmä sisällä, että mitä mieltä ryhmä on? Niin silloin sanot, että nyt käsi ylös, että ketkä ovat samaa mieltä asiasta. Ja toki se muiden kuuntelu asiaan liittyen ja siihen myös ottaa kantaa, että arvostat oikeasti toisen puheen vuoroa rehellisesti. Ryhmässä myös keskustellaan, että miten hoidat muita potilaita ja asiakaita ja miten heidät kohtaat. Mutta tärkeintä on se, että miten hoidat koko ryhmä dynamiikkaa, että sinä olet oikeasti se pomo ja annat puheen vuoroja toisille ja huomaat sen myös, että miten annat puheen vuoron myös niille hiljaisille ja otat heidät huomioon. Eli ryhmässä tulee aina ottaa muut huomioon ja kuunnella heitä ja vasta heidän kysymyksiin, jos siis koskee hoitoalaa. Mutta vastaavasti myös osaa hillitä liian puheliaat ihmiset. Eli vastavuoroisuus kaikkien kesken. Jos olet pomo tyyppiä ja nämä hallitset, niin sinut valitaan ilman muuta. Itse pääsin aikoinaan myös näillä taidoilla sairaanhoitajaksi opiskelemaan. Oli 600 hakijaa ja vain 16 pääsi sisälle. Onnea sinulle hakuun. 

Vierailija
13/16 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen alalle hakeva varmasti tietää, että on vuorotyötä. Ja mitä palkkaan tulee niin se on todella hyvä verrattuna muihin saman koulutustason ammatteihin, joissa ei ole edes mahdollisuutta saada lisää liksaa lisien muodossa.

Vierailija
14/16 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset kyllä jos kerran lähäriksikin olet päässyt

Vierailija
15/16 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa sairaanhoitajaksi

Vierailija