Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasa-arvoisessa suhteessa kulut maksetaan puoliksi

Vierailija
22.07.2026 |

Kun valitsee fiksun kumppanin jolla on kyky kouluttautua, työllistyä, tienata ja hallita raha-asioitaan, voi saada tasa-arvoisen suhteen jossa molemmat ovat yhdenvertaisia.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jos on samat tulot. Muuten ei onnistu.

Ja siksi puolisoksi kannattaa valita tasa-arvoinen kumppani niin tulot ovat samat.

Hehe, aloitettiin seukkamaan 14-vuotiaina. 😂

Tämä. Suhteet aloitetaan keskimäärin pieninä lapsina, jolloin ei edes vielä tienata. Lisäksi nykyään monet eivät tienaa missään vaiheessa elämäänsä.

Vierailija
22/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan puppua. 

Jos toinen on lääkäri 9000e kuussa ja toinen on vaikka opettaja 4000e kuussa kuten meillä niin ei todellakaan ole mikään tasavertainen tilanne. 
Tasavertaista on maksaa perheen yhteiset menot EI 50/50 vaan tulojen suhteessa eli esimerkin tapauksessa toinen meistä maksaa noin 70% ja toinen 30%. 
Loput, jos jää voi käyttää omiin menoihinsa. Tai ostaa puolisolleen jotakin rakkaudenosoituksena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa sinä vanhapiika temupaskasi vaan ihan itte.

Vierailija
24/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan puppua. 

Jos toinen on lääkäri 9000e kuussa ja toinen on vaikka opettaja 4000e kuussa kuten meillä niin ei todellakaan ole mikään tasavertainen tilanne. 
Tasavertaista on maksaa perheen yhteiset menot EI 50/50 vaan tulojen suhteessa eli esimerkin tapauksessa toinen meistä maksaa noin 70% ja toinen 30%. 
Loput, jos jää voi käyttää omiin menoihinsa. Tai ostaa puolisolleen jotakin rakkaudenosoituksena. 

Tämä. Työ ei kovin tasavertaista ole jos siitä maksetaan eri verran. Joka menee siihen koiranvirkaan paremman palkan houkuttelemana niin saa edes enemmän omaa rahaa säästöön maksaessaan vain omista menoistaan.

Vierailija
25/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten, jos ruokakulutkin pitää laittaa puoleksi, niin naisen pitää myös muistaa syödä yhtä paljon kuin mies (koko rahan edestä) ja miehen on turha valittaa painosta... 😄

Vierailija
26/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkät raha-asiat eivät tee tasavertaiseksi, olet melko yksinkertainen tyyppi, kiertäisin helvetin kaukaa !

Pelkät? Missä niin sanottiin? Tässä taas näyttöä siitä miten nykyään ei opita edes lukemaan. Tämä on kehitysmaa.

Vierailija
27/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettehän myös kaikki kotityöt puoleksi?

Vierailija
28/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten, jos ruokakulutkin pitää laittaa puoleksi, niin naisen pitää myös muistaa syödä yhtä paljon kuin mies (koko rahan edestä) ja miehen on turha valittaa painosta... 😄

Meillä ainakin on taloustili johon siirretään kuukausittain sama summa, eikä tosiaan mittailla paljonko minulla menee enemmän suihkussa tai miehellä ruokaan :)

Vierailija
29/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teettehän myös kaikki kotityöt puoleksi?

Tuo kuuluu tasa-arvoiseen suhteeseen, kuten sekin ettei sillä tai sukupuolielimillä makseta menoja.

Vierailija
30/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin on taloustili johon siirretään kuukausittain sama summa, eikä tosiaan mittailla paljonko minulla menee enemmän suihkussa tai miehellä ruokaan :)

Kuulostaa hyvältä suhteelta kun ei euroja lasketa tai toisen kulutusta kytätä.

Vierailija
31/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä vaikealta tuo joittenkin parisuhde. Helvettiäkö sitä säätämään kumpi tekee mitä, tai maksaa. 

Meillä vaan jompikumpi tekee jotain kotitöitä ja toinen jotain muita. Samoin kaupassa käynnit. Laskuja maksellaan niin että mä maksan joitain ja puoliso muita. Ei mitään epäselvää, ei tarvita laskukonetta siihen että kumpi on maksanut mitäkin ja kuinka paljon enemmän /vähemmän. Ja ei, meillä ei ole edes mitään taloustiliä. 

Kohta 30v pärjätty näin, eikä mitään ongelmia 

Vierailija
32/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites noi raskaudet, synnytykset, imetykset, yövalvomiset jne, meneekö nekin puoliksi. 

Vierailija
33/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakaan ei kiinnosta tasa arvo. Olen ylpeästi heikompi suku puoli.

Ootsä siis niinku mies vai nainen? 

Vierailija
34/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan puppua. 

Ei tuokaan ole tasa-arvoista. Olen ollut avioliitossa yli 40 vuotta ja koko sen ajan meillä on ollut sama elintaso. Välillä mieheni on tienannut enemmän, välillä minä. On sairautta, lasten hankintaa, opiskelua, työttömyyttäkin. Sama elintaso tarkoittaa meillä sitä, että kummallakin on saman suuruinen budjetti henkilökohtaisiin menoihin, isot asiat päätetään yhdessä ja kaikki muut kulut katetaan yhteisistä tuloista ja säästöjä on kerrytetty kummallekin saman verran. Mieheni hoitaa osakesijoituksia niin, että niissäkin meillä on koko ajan saman verran samoja sijoituksia. 

Vierailija
35/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakaan ei kiinnosta tasa arvo. Olen ylpeästi heikompi suku puoli.

Nainen menköön nyt töissään ja harrastuksissaan, yms kun minä olen kotona hoitamassa lasta. 

Vierailija
36/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites noi raskaudet, synnytykset, imetykset, yövalvomiset jne, meneekö nekin puoliksi. 

Ei niihin kukaan pakota. Jos odottaa miehensä jotenkin hyvittävän noita omilla uhrauksilla, älkää hankkiko lapsia. Ihan sama, onko mies tai nainen, jos lapset ovat velvollisuus, rasite ja taakka, eivätkä ilo ja elämäntapa, jättäkää lasten vuoksi väliin.

Vierailija
37/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko haluta lapsia?

Vierailija
38/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, biologinen vastuu raskaudesta, synnytyksestä ja imetyksestä on luonnon asettama tosiasia, josta miehet eivät voi olla vastuussa. Aika nopeasti lähtisi nainen liuskaan jos hän alkaisi tuollaista länkyttämään.

Yövalmomiset hoidettiin toki vaimon kanssa vuoroviikoin. 

Vierailija
39/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se taida olla kuitenkaan 100% tasa-arvoa, sillä mies kuluttaa enemmän kuin keskimäärin naiset, koska jo biologisesti mies  tarvitsee  enemmän ravintoa, vettä jne. enemmän kuin naiset. 

Mun 49-kiloinen ex söi aina mun naudanlihaleikkeleet ja osti ison paketin lauantaimakkaraa korvikkeeksi, vaikka sanoin ehkä tuhat kertaa, että en syö lauantaimakkaraa.

Vierailija
40/43 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asioissa ei pidä luottaa kuin itseensä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi