Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outoa käytöstä sukukokoontumisessa

Vierailija
22.07.2026 |

Mitä ajatella, kun yksi ihminen sukulaisten kokoontumisessa tervehti vain, mutta kartteli sen jälkeen eikä sanonut poistuessaan enää mtään? Muut paikalla olijat käyttäytyivät normaalisti, myös tämän tyypin ydinperhe. Jotain vanhaa kaunaa lienee on, mutta ei ilmeisesti halua selvittääkään sitä, vaan käyttäytyy näin. Lisäksi mahdollisesti hiertävät asiat suhteellisen pieninä ja vuosien takaisia. Miten tyyppiin tulisi jatkossa suhtautua?

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki ei todellakaan aina liity sinuun ap. Mutta jos kerta tiedostat että on jotain selvittämätöntä historiassa niin ei se ole mikään ihme etteikö vieläkin kaivaisi välejä. Selvitä se asia tai hyväksy että näillä mennään. Sukukokoontumiset ei kuitenkaan ole se oikea paikka alkaa selvittämään kaikkien kuullen. 

Minua ne asiat ei siis vaivaa ja pystyn olemaan normaalisti. Eikö sen kuuluisi selvittää, jota vaivaa ja jonka käytökseen vaikuttaa? Sitä tässä alunperin tosiaan lähdin kyselemään, mitä hänen kanssa kannattaisi tehdä, kun tuntuu että jäättää tarkoituksella minut ja perheeni huomioimatta. Ikävältä se tuntuu, enkä tarkoita, että isosti pitäisi huomioida.

ap

Mutta sinähän tänne nimenomaan postasit, että sinua vaivaa, kun ei tultu juttelemaan.

Sukujuhlat eivät ole paikka, jossa ryhdytään inttämään, että miksi olet tuollainen eikä sukujuhlissa tehdä omia johtopäätöksiä muista sillä perusteella, kenen kanssa juttelevat. Ei sinun tarvitse tehdä yhtään mitään erityistä koko tilanteelle, joka on vain omassa päässäsi. Tässä maailmassa ei koko ajan pyöritä ympärilläsi!

Niin, eli minun puolesta vanhoissa asioissa ei ole selvitettävää ja olen valmis jatkamaan puhtaalta pöydältä. Mutta hänen nykyinen oikuttelunsa ainakin mietityttää, että mitähän asialle kannattaisi tehdä. Ei nyt ehkä vaivaa niin, että yöunet ainakaan menis ;)

Se, että ei tee sinusta sukujuhlan kuningatarta, ei ole oikuttelua. Se on normaalia aikuista käytöstä.

Asialle voit tehdä paljonkin, koska koko asia on sinussa itsessäsi ja omassa tavassasi kokea kokeminen. Ei ole mitään riitaa, ei ole mitään kaunaa, on vain sinun oma kuvitelmasi siitä, että olet universumin keskipiste.

Vierailija
102/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki ei todellakaan aina liity sinuun ap. Mutta jos kerta tiedostat että on jotain selvittämätöntä historiassa niin ei se ole mikään ihme etteikö vieläkin kaivaisi välejä. Selvitä se asia tai hyväksy että näillä mennään. Sukukokoontumiset ei kuitenkaan ole se oikea paikka alkaa selvittämään kaikkien kuullen. 

Minua ne asiat ei siis vaivaa ja pystyn olemaan normaalisti. Eikö sen kuuluisi selvittää, jota vaivaa ja jonka käytökseen vaikuttaa? Sitä tässä alunperin tosiaan lähdin kyselemään, mitä hänen kanssa kannattaisi tehdä, kun tuntuu että jäättää tarkoituksella minut ja perheeni huomioimatta. Ikävältä se tuntuu, enkä tarkoita, että isosti pitäisi huomioida.

ap

Mutta sinähän tänne nimenomaan postasit, että sinua vaivaa, kun ei tultu juttelemaan.

Sukujuhlat eivät ole paikka, jossa ryhdytään inttämään, että miksi olet tuollainen eikä sukujuhlissa tehdä omia johtopäätöksiä muista sillä perusteella, kenen kanssa juttelevat. Ei sinun tarvitse tehdä yhtään mitään erityistä koko tilanteelle, joka on vain omassa päässäsi. Tässä maailmassa ei koko ajan pyöritä ympärilläsi!

Niin, eli minun puolesta vanhoissa asioissa ei ole selvitettävää ja olen valmis jatkamaan puhtaalta pöydältä. Mutta hänen nykyinen oikuttelunsa ainakin mietityttää, että mitähän asialle kannattaisi tehdä. Ei nyt ehkä vaivaa niin, että yöunet ainakaan menis ;)

Se, että ei tee sinusta sukujuhlan kuningatarta, ei ole oikuttelua. Se on normaalia aikuista käytöstä.

Asialle voit tehdä paljonkin, koska koko asia on sinussa itsessäsi ja omassa tavassasi kokea kokeminen. Ei ole mitään riitaa, ei ole mitään kaunaa, on vain sinun oma kuvitelmasi siitä, että olet universumin keskipiste.

Siis se, että tämä henkilö juttelisi edes yhden kerran minun ja perheeni kanssa tekisi minusta sukujuhlien kuningattaren?

Ja se ei ole outoa, että hän juttelee ja sosialisoi kaikkien muiden kanssa jättäen yjden perheen väliin? Tämähän se tässä juurikaan ei ole normaalia aikuista käytöstä vaan se olisi, että pystytään edes vähän kommunikoimaam vaikkei parhaita kavereita oltais!

En nyt enää jaksais jankkausta siitä kuinka kuvittelen olevani universumin keskipiste, kun ei tässä siitä ole kysymys vaan siitä, että aikuinen ihminen välttelee tietoisesti kontaktia tiettyihin ihmisiin ilman järkevää syytä ja näin ollen käyttäytyy samalla ikävästi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko karttelija siskosi?

Vierailija
104/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin eli siis tiedät itsekin että jotain kaunaa on, tai ainakin aihetta siihen? Eikö silloin juuri ole fiksua käytöstä vältellä sellaisia ihmisiä jotta ei riskeeraa sitä että joudutaan välienselvittelyyn koko juhlakansan kuullen? 

Vierailija
105/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Siis se, että tämä henkilö juttelisi edes yhden kerran minun ja perheeni kanssa tekisi minusta sukujuhlien kuningattaren?

Ja se ei ole outoa, että hän juttelee ja sosialisoi kaikkien muiden kanssa jättäen yjden perheen väliin? Tämähän se tässä juurikaan ei ole normaalia aikuista käytöstä vaan se olisi, että pystytään edes vähän kommunikoimaam vaikkei parhaita kavereita oltais!

En nyt enää jaksais jankkausta siitä kuinka kuvittelen olevani universumin keskipiste, kun ei tässä siitä ole kysymys vaan siitä, että aikuinen ihminen välttelee tietoisesti kontaktia tiettyihin ihmisiin ilman järkevää syytä ja näin ollen käyttäytyy samalla ikävästi.

ap

Minä ymmärrän sinua ja olen hieman yllättynyt siitä, että kaikki täällä ovat sinua "vastaan". Jos tyyppi välttelee vain sinua ja lapsiasi ja on mukava ja sosiaalinen kaikkien muiden kanssa niin kyllähän se tuntuu pahalta ja selvästi hänellä on jotain sinua vastaan. Hänellä on oikeus vältellä sinua mutta itseäni ahdistaisi lasteni puolesta, jos huomaavat tuon.

Toisaalta, mistä siinä kaunassa on (mahdollisesti) kysymys? Minua on joskus esim. entinen kollega loukannut niin pahasti, että sivuutan hänet suurin piirtein tuolla tavalla, jos satumme samaan tilanteeseen. Tosin tervehdin ja jos hän puhuu minulle niin vastaan lyhyesti ja asiallisesti, mutta lähden muualle heti kun se inhimillisesti onnistuu.

Vierailija
106/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kyseessä on vain ujo henkilö, jonka on vaikeaa olla luontevasti ja sosiaalisesti avoin isossa porukassa.  Annettaisiin tilaa sellaiselle.  Jos menisit vain juttelemaan hänelle, ehkä hänen on vaikeaa itse aloittaa juttelua.

Vierailija
107/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kurjaa, jos huomaa, että joku tarkoituksella karttelee kohtaamista tuollaisissa tilaisuuksissa. Jäähän se mietityttämään, mikä mahtaa olla syynä. Yleensä ihmiset pystyvät olemaan sentään kohteliaita. Mutta ei kannata jäädä pohtimaan tapahtunutta, vallankin jos kyseessä joku, jonka kanssa ei ole tekemisissä. 

Vierailija
108/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee  tuo  "sukujuhlalainen"  taas  sama tyyppi joka tekee pitkiä aloituksia  säännöllisesti.  Jankkaa asioista samaan tuttuun tyyliinsä. 

Vierailija
109/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Minä ymmärrän sinua ja olen hieman yllättynyt siitä, että kaikki täällä ovat sinua "vastaan". Jos tyyppi välttelee vain sinua ja lapsiasi ja on mukava ja sosiaalinen kaikkien muiden kanssa niin kyllähän se tuntuu pahalta ja selvästi hänellä on jotain sinua vastaan. Hänellä on oikeus vältellä sinua mutta itseäni ahdistaisi lasteni puolesta, jos huomaavat tuon.

Toisaalta, mistä siinä kaunassa on (mahdollisesti) kysymys? Minua on joskus esim. entinen kollega loukannut niin pahasti, että sivuutan hänet suurin piirtein tuolla tavalla, jos satumme samaan tilanteeseen. Tosin tervehdin ja jos hän puhuu minulle niin vastaan lyhyesti ja asiallisesti, mutta lähden muualle heti kun se inhimillisesti onnistuu.

Kiitos. Ne vanhat asiat on vähän epäselviä eikä ole niistä koskaan suoraan keskenämme puhuttu. Tämä tyyppi oli jossain vaiheessa raivonnut parille muulle sukulaiselle eräästä jutusta, johon puolisoni kanssa ei suostuttu. Ei kuitenkaan koskaan sanonut siitä meille suoraan. Käytös muuttui kuitenkin ikäväksi sen jälkeen jo silloin. En nyt halua tämän tarkemmin kertoa, mistä oli kyse, minun mielestä ei kovin isosta asiasta. Nyt ei oltu nähty aika pitkään aikaan ja olin toiveikas, että hän olisi päässyt yli ja olisi käyttäytynyt rakentavammin, mutta ei. Ja lapsetkin huomas ja ihmetteli tuota valikoivaa käytöstä :(

Vierailija
110/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee  tuo  "sukujuhlalainen"  taas  sama tyyppi joka tekee pitkiä aloituksia  säännöllisesti.  Jankkaa asioista samaan tuttuun tyyliinsä. 

Hmm, no en ole.

Vierailija
111/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tentataanko teillä opiskelut, työt, puolisot, tyttö/poikaystävät, lapset jne... 

Vierailija
112/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kurjaa, jos huomaa, että joku tarkoituksella karttelee kohtaamista tuollaisissa tilaisuuksissa. Jäähän se mietityttämään, mikä mahtaa olla syynä. Yleensä ihmiset pystyvät olemaan sentään kohteliaita. Mutta ei kannata jäädä pohtimaan tapahtunutta, vallankin jos kyseessä joku, jonka kanssa ei ole tekemisissä. 

Niinpä, kiitos ymmärryksestä ja niin se taitaa olla, että parempi pysyä vaan etäällä.

Vierailija
113/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sais mun puolesta muuten olla rauhassa minulta, mutta pilaa se jollain tavalla ilmapiiriä, kun tämä karttelu on niin näkyvää. Jättää lisäksi minun lapsetkin täysin huomiotta ja hajurakoa meihin parin metrin verran sen sijaan, että tulisi mukaan samaan ryhmään missä itse oman perheeni kanssa olen.

ap

Hän halusi olla jossain toisessa ryhmässä tai jutella kahdestaan jonkun muun kanssa, ei kaikilla ole halua viihdyttää sinua ja lapsiasi. Ilmapiirin pilaantumisen keksit ihan itse, muiden mielestä vain sinä olit hankala, kun halusit olla keskipisteenä.

Miten virheellisesti ja kierosti joku voi tulkita ap:n viestiä. Hohhoijaa.

Vierailija
114/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tentataanko teillä opiskelut, työt, puolisot, tyttö/poikaystävät, lapset jne... 

Jos tarkoitat, että tenttaanko minä, niin yritän välttää ja puhua yleisempiä. En pidä itse tenttaamisesta, jonkin verran sitä tuolla puolen sukua joutuu kohtaamaan.

Vierailija
115/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla ettei vaan keksinyt teidän kanssa mitään puhuttavaa. Ehkä ainoa asia mikä tuli mieleen, niin kuinka vanha tuo teidän Teppo nyt olikaan? Sen jälkeen joku tuli hänelle juttelemaan ja sen jälkeen juttua riitti ja lähti sosialisointi käyntiin.