Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outoa käytöstä sukukokoontumisessa

Vierailija
22.07.2026 |

Mitä ajatella, kun yksi ihminen sukulaisten kokoontumisessa tervehti vain, mutta kartteli sen jälkeen eikä sanonut poistuessaan enää mtään? Muut paikalla olijat käyttäytyivät normaalisti, myös tämän tyypin ydinperhe. Jotain vanhaa kaunaa lienee on, mutta ei ilmeisesti halua selvittääkään sitä, vaan käyttäytyy näin. Lisäksi mahdollisesti hiertävät asiat suhteellisen pieninä ja vuosien takaisia. Miten tyyppiin tulisi jatkossa suhtautua?

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tuollainen vanhempi? Antaa olla omassa rauhassa. Ikä painaa? Luonne?

Vierailija
2/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kokoontuminen rasittava tai meluisa, vai ihan kiva. Ei jaksanut olla tai johonkin ei tyytyväinen? Olisi jutellut jos joku yksi olisi tullut puhumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla vaikka joku tuore ikävä tapahtuma hänellä elämässä, eikä sen vuoksi välitä joutua kenenkään puheisiin "kuulusteluun". 

Vierailija
4/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy voi olla ihan mikä vain. Onko sen tietäminen sinulle tärkeää, ap? Jos on elintärkeää, ota yhteyttä kyseiseen sukulaiseesi ja kysy.

Vierailija
5/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais mun puolesta muuten olla rauhassa minulta, mutta pilaa se jollain tavalla ilmapiiriä, kun tämä karttelu on niin näkyvää. Jättää lisäksi minun lapsetkin täysin huomiotta ja hajurakoa meihin parin metrin verran sen sijaan, että tulisi mukaan samaan ryhmään missä itse oman perheeni kanssa olen.

ap

Vierailija
6/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet niin kiinnostava, että elämästään pitäisi uhrata sinulle aikaa? En minä sukukokouksissa viitsi kuunnella ikuisia valittajia ja kaikestaloukkaantujia, tervehdin ja sen jälkeen ihan itse valitsen parempaa seuraa. Kyse ei ole mistään vanhoista kaunoista, kyse on halusta viihtyä mukavien ihmisten kanssa ja sivuuttaa ikävät tyypit.

Vierailija
7/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei vain oikein osaa olla ihmisten kanssa? Perhe vetänyt vastahakoisen henkilön mukaan puoliväkisin?

Vierailija
8/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla vaikka joku tuore ikävä tapahtuma hänellä elämässä, eikä sen vuoksi välitä joutua kenenkään puheisiin "kuulusteluun". 

Tämä koskee nöhdäkseni vain minua ja perhettäni. Muiden kanssa juttelee ja naureskelee.

ap

Vierailija
9/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potentiaalin väärinkäyttö on aivan pätevä syy katkaista välit toiseen.

Vierailija
10/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sais mun puolesta muuten olla rauhassa minulta, mutta pilaa se jollain tavalla ilmapiiriä, kun tämä karttelu on niin näkyvää. Jättää lisäksi minun lapsetkin täysin huomiotta ja hajurakoa meihin parin metrin verran sen sijaan, että tulisi mukaan samaan ryhmään missä itse oman perheeni kanssa olen.

ap

Hän halusi olla jossain toisessa ryhmässä tai jutella kahdestaan jonkun muun kanssa, ei kaikilla ole halua viihdyttää sinua ja lapsiasi. Ilmapiirin pilaantumisen keksit ihan itse, muiden mielestä vain sinä olit hankala, kun halusit olla keskipisteenä.

Vierailija
11/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy voi olla ihan mikä vain. Onko sen tietäminen sinulle tärkeää, ap? Jos on elintärkeää, ota yhteyttä kyseiseen sukulaiseesi ja kysy.

Sitä tässä lähinnä ihmettelen, kun ei tunnu ihan normaalilta tuollainen käytös, kun kohtelee yhtä tiettyä kuin spitaalista. Eikö hänen pitäisi puhua asiat halki, jos häiritsee eikä käytyäytyä näin?

ap

Vierailija
12/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä koskee nöhdäkseni vain minua ja perhettäni. Muiden kanssa juttelee ja naureskelee.

ap

Jos siellä paikalla on 50 ihmistä ja niistä 45 kanssa tällä henkilöllä on kivaa ja muutkin nauttivat seurastaan, niin voisiko ongelmana olla se 4 hengen perhe, joka tekee kaikkensa pilatakseen sukutapaamisen?

Vierailija
13/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää käytöstä?

ap

Vierailija
14/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä tässä lähinnä ihmettelen, kun ei tunnu ihan normaalilta tuollainen käytös, kun kohtelee yhtä tiettyä kuin spitaalista. Eikö hänen pitäisi puhua asiat halki, jos häiritsee eikä käytyäytyä näin?

ap

Ei, sukutapaaminen ei ole tilaisuus, jossa puhutaan asioita halki, siellä jutellaan niiden kanssa, jotka ovat hyvää seuraa ja jotka eivät oleta, että nyt on hyvä hetki riidellä.

Juttelivatko muut kanssasi luonnollisesti vai naureskelivat ja supattivat selkäsi takana?

Vierailija
15/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun terapeutti sanoi, kun kerroit asiasta?

Vierailija
16/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei, sukutapaaminen ei ole tilaisuus, jossa puhutaan asioita halki, siellä jutellaan niiden kanssa, jotka ovat hyvää seuraa ja jotka eivät oleta, että nyt on hyvä hetki riidellä.

Juttelivatko muut kanssasi luonnollisesti vai naureskelivat ja supattivat selkäsi takana?

Niin, nimenomaan muut juttelivat ja olivat normaalisti, paitsi tämä yksi.

ap

Vierailija
17/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää käytöstä?

ap

Ihan normaalia hyvää käytöstä. Tervehditään ja sen jälkeen jutellaan niiden kanssa, joille on asiaa tai joiden kanssa viihtyy.  Sukutapaamisiin ei tulla riitelemään tai tuijottelemaan, mitä muut tekevät.

Vierailija
18/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jospa ei vaan pidä teistä, kävikö mielessä ? Sukuaan ei voi valita, mutta ei niistä sukulaisista pidä tykätä eikä niille tarvitse puhua koskaan jos ei halua. Minulla on monta sukulaista jotka eivät tiedä minusta mitään, yksi yritti hakea kaveriksi facebookissa mutta poistin ja estin koko ihmisen, juoppoh**ra se on ei mitään muuta, lapsia teki liukuhihnalla ja kaikki huostaan, samaa jatkoi hänen tyttärensä, kun oli taas raskaana oli tätini jo todennut että ei sitä yksin pidä lastenkoteja täyttää, kun siellä oli jo liuta tämän lapsia 

Vierailija
19/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopputulos tämän keskustelun perusteella on, että kokoontumisissa ei tarvitse osata käyttäytyä hyvin sen verran, että juttelee normaalisti edes hetken kaikkien kanssa. 

Ja että vika on varmasti kartettavassa eikä karttajassa. Itse kyllä olen edelleen eri mieltä...

ap

Vierailija
20/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kokoontuminen rasittava tai meluisa, vai ihan kiva. Ei jaksanut olla tai johonkin ei tyytyväinen? Olisi jutellut jos joku yksi olisi tullut puhumaan?

En kaikkia yksityiskohtia avaa, mutta porukkaa ei ollut paljon ja näytti jaksavan jutella muiden kanssa. Erikoinen tilanne oli myös se, että meni ohitsemme oman ydinperheensä kanssa seisoskelemaan omaan ryhmään parin metrin päähän sen sijaan, että olisivat liittyneet samaam ryhmään? Muita ei lähettyvillä silloin.