Outoa käytöstä sukukokoontumisessa
Mitä ajatella, kun yksi ihminen sukulaisten kokoontumisessa tervehti vain, mutta kartteli sen jälkeen eikä sanonut poistuessaan enää mtään? Muut paikalla olijat käyttäytyivät normaalisti, myös tämän tyypin ydinperhe. Jotain vanhaa kaunaa lienee on, mutta ei ilmeisesti halua selvittääkään sitä, vaan käyttäytyy näin. Lisäksi mahdollisesti hiertävät asiat suhteellisen pieninä ja vuosien takaisia. Miten tyyppiin tulisi jatkossa suhtautua?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Sais mun puolesta muuten olla rauhassa minulta, mutta pilaa se jollain tavalla ilmapiiriä, kun tämä karttelu on niin näkyvää. Jättää lisäksi minun lapsetkin täysin huomiotta ja hajurakoa meihin parin metrin verran sen sijaan, että tulisi mukaan samaan ryhmään missä itse oman perheeni kanssa olen.
ap
Sinä olet outo kun oot vaatimassa seurustelua henkilöltä, jota ei kiinnosta sun seura.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kokoontuminen rasittava tai meluisa, vai ihan kiva. Ei jaksanut olla tai johonkin ei tyytyväinen? Olisi jutellut jos joku yksi olisi tullut puhumaan?
En kaikkia yksityiskohtia avaa, mutta porukkaa ei ollut paljon ja näytti jaksavan jutella muiden kanssa. Erikoinen tilanne oli myös se, että meni ohitsemme oman ydinperheensä kanssa seisoskelemaan omaan ryhmään parin metrin päähän sen sijaan, että olisivat liittyneet samaam ryhmään? Muita ei lähettyvillä silloin.
Mitä erikoista tuossa oli? En minä ainakaan jää juttelemaan inhottavien ihmisten kanssa, miksi tuo sukulaisesi olisi halunnut pilata päivänsä?
Miksi pitäisi rupatella ihmisen kanssa jota näkee kenties monen vuoden välein jossain sukujuhlassa? Jonka hädin tuskin naamasta tunnistaa ja jonka kanssa ei ole muuta yhteistä kuin jonkinlainen sukulaisuus? Minusta nuo tilanteet ovar epämiellyttäviä, yleensä kartan niitä. Häivyn heti kun ilkeän, en välttämättä edes hyvästele kuin isäntäväen ja kiitän taivasta, ettei juhlia ole useammin. En puhu kaikkien kanssa, vain tutuimpien, jos se vain on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy voi olla ihan mikä vain. Onko sen tietäminen sinulle tärkeää, ap? Jos on elintärkeää, ota yhteyttä kyseiseen sukulaiseesi ja kysy.
En kysellyt syytä, vaan miten kyseiseen tapaukseen olisi hyvä suhtautua jatkossa.
ap
Oleksä kehitysvammainen? Miksi sä kyselet tyhjänpäiväisiä? Anna sen henkilön olla kun ei sitä kiinnosta sun seura.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy voi olla ihan mikä vain. Onko sen tietäminen sinulle tärkeää, ap? Jos on elintärkeää, ota yhteyttä kyseiseen sukulaiseesi ja kysy.
En kysellyt syytä, vaan miten kyseiseen tapaukseen olisi hyvä suhtautua jatkossa.
ap
Älä suhtaudu mitenkään! Ei hän ole kiinnostunut sinusta, joten jätä hänet rauhaan ja lopeta stalkkaaminen ja selän takana puhuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Suhtaudu niin kuin aina ennenkin, eihän tässä nyt mitään dramaattista tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kokoontuminen rasittava tai meluisa, vai ihan kiva. Ei jaksanut olla tai johonkin ei tyytyväinen? Olisi jutellut jos joku yksi olisi tullut puhumaan?
En kaikkia yksityiskohtia avaa, mutta porukkaa ei ollut paljon ja näytti jaksavan jutella muiden kanssa. Erikoinen tilanne oli myös se, että meni ohitsemme oman ydinperheensä kanssa seisoskelemaan omaan ryhmään parin metrin päähän sen sijaan, että olisivat liittyneet samaam ryhmään? Muita ei lähettyvillä silloin.
Mitä erikoista tuossa oli? En minä ainakaan jää juttelemaan inhottavien ihmisten kanssa, miksi tuo sukulaisesi olisi halunnut pilata päivänsä?
Mä en nyt ihan ymmärrä, että miksi minä olisin päivänselvästi se inhottava, koska muut eivät kuitenkaan karttele...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Älä suhtaudu mitenkään! Ei hän ole kiinnostunut sinusta, joten jätä hänet rauhaan ja lopeta stalkkaaminen ja selän takana puhuminen.
On kyllä outoja ja vihamielisiä kommentteja, ei voi muuta sanoa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja lopputulos tämän keskustelun perusteella on, että kokoontumisissa ei tarvitse osata käyttäytyä hyvin sen verran, että juttelee normaalisti edes hetken kaikkien kanssa.
Ja että vika on varmasti kartettavassa eikä karttajassa. Itse kyllä olen edelleen eri mieltä...
ap
Suvun tapaamisissa ei tarvitse jutella jokaisen kanssa, tervehtiminen riittää. Kirjoituksistasi päätellen kanssasi ei voi jutella normaalisti, näet joka paikassa olkiukkoja ja olet valmis riitelemään äänekkäästi.
Ja jos juttelu tuon sukulaisen kanssa oli näin tärkeää, niin miksi ihmeessä et itse mennyt juttelemaan? Pelkäsitkö, että hän kääntää selkänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt ihan ymmärrä, että miksi minä olisin päivänselvästi se inhottava, koska muut eivät kuitenkaan karttele...
ap
Sinulla oli siellä ylenpalttisesti juttukavereita, kertomasi mukaan olit tapaamisen keskipiste, jonka kanssa kaikki muut halusivat olla paitsi tuo yksi. Miksi juuri hänen huomionsa oli sinulle niin tärkeää? Vai etkö ole tottunut siihen, että kaikki eivät palvokaan sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sais mun puolesta muuten olla rauhassa minulta, mutta pilaa se jollain tavalla ilmapiiriä, kun tämä karttelu on niin näkyvää. Jättää lisäksi minun lapsetkin täysin huomiotta ja hajurakoa meihin parin metrin verran sen sijaan, että tulisi mukaan samaan ryhmään missä itse oman perheeni kanssa olen.
ap
Sinä olet outo kun oot vaatimassa seurustelua henkilöltä, jota ei kiinnosta sun seura.
En vaadi pitkää seurustelua. Ihmettelen, jos kenestäkään muusta ei ole outoa, ettei joku yritä vaihtaa edes muutamaa sanaa joka perheen kanssa ja jättää siis vain yhden perheen lapset täysin huomiotta. Ei ollut iso kokoontuminen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä taas se on erikoista käytöstä, että juhlissa joku kyttää koko ajan yhden henkilön tekemisiä, vahtii kenen kanssa juttelee ja miten läheltä kävelee. Mitä jos itsekin kokeilisit toimia niin kuin normaalit ihmiset ja keskittyä juhlissa pitämään hauskaa ja juttelemaan niiden ihmisten kanssa jotka haluaa, ehkä sitten tämä yksikin olisi kiinnostunut seurastasi.
Oliko ne sinun juhlat kun poistuessa olisi pitänyt tulla sinua hyvästelemään?
Kuinka sulla oli aikaa tarkkailla tätä henkilöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En vaadi pitkää seurustelua. Ihmettelen, jos kenestäkään muusta ei ole outoa, ettei joku yritä vaihtaa edes muutamaa sanaa joka perheen kanssa ja jättää siis vain yhden perheen lapset täysin huomiotta. Ei ollut iso kokoontuminen.
ap
Vänkyti vänkyti mee ottaan sun iltamedisiinit jo.
Ja sinäkö siis yritit mennä häntä jututtamaan mutta hän vain istui tuppisuuna? Vai miksi nimenomaan hänen vastuullaan olisi lähestyä sinua jos sinä olit se joka halusi jotain jutella?
Itse en kiinnottänyt mitään huomiota tuollaiseen.
Kattelin vaan serkkuni tytärtä, aika reilun kokoinen 21 vuotias nainen.
Voimaannuin ja jouduin runkkaamaan vessassa, kun siitin latautui aktiin valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Mitä sanoja sulla oli vaihtarina?
Lisäksi olet selkeästi kertonut, että tuo henkilö tervehti, enempää ei voi keneltäkään hyviä tapoja vaatia. Eikä ne sinunkaan tapasi kaksisia olleet, jos et itse mennyt juttelemaan kohteesi kanssa vaan odotit, että luoksesi tullaan. Lisäksi sinulla oli koko ajan siinä muita sukulaisia juttuseurana, koska kaikki halusivat jutella kanssasi, joten miksi jäät märehtimään tätä asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä taas se on erikoista käytöstä, että juhlissa joku kyttää koko ajan yhden henkilön tekemisiä, vahtii kenen kanssa juttelee ja miten läheltä kävelee. Mitä jos itsekin kokeilisit toimia niin kuin normaalit ihmiset ja keskittyä juhlissa pitämään hauskaa ja juttelemaan niiden ihmisten kanssa jotka haluaa, ehkä sitten tämä yksikin olisi kiinnostunut seurastasi.
Se, että huomaa jonkin asian tapahtuvan, ei ole sama asia kuin kyttääminen.
ap
ap