Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outoa käytöstä sukukokoontumisessa

Vierailija
22.07.2026 |

Mitä ajatella, kun yksi ihminen sukulaisten kokoontumisessa tervehti vain, mutta kartteli sen jälkeen eikä sanonut poistuessaan enää mtään? Muut paikalla olijat käyttäytyivät normaalisti, myös tämän tyypin ydinperhe. Jotain vanhaa kaunaa lienee on, mutta ei ilmeisesti halua selvittääkään sitä, vaan käyttäytyy näin. Lisäksi mahdollisesti hiertävät asiat suhteellisen pieninä ja vuosien takaisia. Miten tyyppiin tulisi jatkossa suhtautua?

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Karttelin koko illan yhtä ihmistä enkä edes tervehtinyt häntä

Myös ap: Wää, wäää yksi ihminen ei tullut juttelemaan minulle. Missä on käytös tavat???

Vierailija
82/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista lynkkaamista. Toivon todella, ettei tämä edusta yleisemmin mielipidettä. No hyviä jatkoja vaan!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut sentään kutsuttiin sukukokoukseen. Meitä ei.

Olet voiton puolella.

Vierailija
84/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista lynkkaamista. Toivon todella, ettei tämä edusta yleisemmin mielipidettä. No hyviä jatkoja vaan!

ap

Sitä saa mitä tilaa, trollipieni. Maailma ei tosiaan pyöri sinun napasi ympärillä. 

Vierailija
85/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutujatrollin iltasatu osa 28718789297189789179819

Vierailija
86/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oltiinkohan samassa sukukokoontumisessa? Yritin huomioida että ainakin moikkaisin kaikkia sukulaisia ja jutella sitten suurimman osan kanssa mutta kun mukana on lapsetkin (monikossa, 5-12v) en minä pysty keskittymään täysin siihen jos välillä ollenkaan mitä muut sanoo tai haluaa jutella. On ihan eri asia mennä ilman lapsia jonnekin ja olla läsnä muille kuin yrittää olla läsnä muille ja silti koko ajan kartalla missä lapset menee, mitä tarvitsevat, mitä syövät, onko sitä onko tätä ettei koske sinne tai tuonne tai työnny paikkoihin joissa voi tapahtua onnettomuuksia jne. 
Ja kaiken tuon lisäksi olin myös uupunut jo jollain tapaa etukäteen eli lähtövire oli jo alhainen. En ollut tapaamisessa mitenkään suuna päänä ja välillä en edes jaksanut osallistua keskusteluun vaikka normaalisti olisin halunnutkin. Ei ollut mitenkään henkilökohtaista ketään kohtaan. Eikä minulla tietääkseni ole mitään vanhoja erimielisyyksiä kenenkään kanssa. Näytin siis varmastikin joltain osin erakolta tuttujen ympärillä ja epäkohteliaalta kun en juuri mitään kertonut vaikkei olla pitkään aikaan nähtykään. Se tapaaminen meni sitten näin kuin meni.

Tykkäsin silti.

Vierailija
87/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki ei todellakaan aina liity sinuun ap. Mutta jos kerta tiedostat että on jotain selvittämätöntä historiassa niin ei se ole mikään ihme etteikö vieläkin kaivaisi välejä. Selvitä se asia tai hyväksy että näillä mennään. Sukukokoontumiset ei kuitenkaan ole se oikea paikka alkaa selvittämään kaikkien kuullen. 

Vierailija
88/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen ku selvis että bestman oli pannu sekä morsianta että tän siskoa, oli sen jälkeen sukutapaamisissa vaivaantunu meininki aina . 

Sulhanen oli jo häipynyt ajat sitte ,asian selvittyä.

Nuo häät oli  muute Oulussa v. 1997 . 

Vierailija
89/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki ei todellakaan aina liity sinuun ap. Mutta jos kerta tiedostat että on jotain selvittämätöntä historiassa niin ei se ole mikään ihme etteikö vieläkin kaivaisi välejä. Selvitä se asia tai hyväksy että näillä mennään. Sukukokoontumiset ei kuitenkaan ole se oikea paikka alkaa selvittämään kaikkien kuullen. 

Minua ne asiat ei siis vaivaa ja pystyn olemaan normaalisti. Eikö sen kuuluisi selvittää, jota vaivaa ja jonka käytökseen vaikuttaa? Sitä tässä alunperin tosiaan lähdin kyselemään, mitä hänen kanssa kannattaisi tehdä, kun tuntuu että jäättää tarkoituksella minut ja perheeni huomioimatta. Ikävältä se tuntuu, enkä tarkoita, että isosti pitäisi huomioida.

ap

Vierailija
90/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oltiinkohan samassa sukukokoontumisessa? Yritin huomioida että ainakin moikkaisin kaikkia sukulaisia ja jutella sitten suurimman osan kanssa mutta kun mukana on lapsetkin (monikossa, 5-12v) en minä pysty keskittymään täysin siihen jos välillä ollenkaan mitä muut sanoo tai haluaa jutella. On ihan eri asia mennä ilman lapsia jonnekin ja olla läsnä muille kuin yrittää olla läsnä muille ja silti koko ajan kartalla missä lapset menee, mitä tarvitsevat, mitä syövät, onko sitä onko tätä ettei koske sinne tai tuonne tai työnny paikkoihin joissa voi tapahtua onnettomuuksia jne. 
Ja kaiken tuon lisäksi olin myös uupunut jo jollain tapaa etukäteen eli lähtövire oli jo alhainen. En ollut tapaamisessa mitenkään suuna päänä ja välillä en edes jaksanut osallistua keskusteluun vaikka normaalisti olisin halunnutkin. Ei ollut mitenkään henkilökohtaista ketään kohtaan. Eikä minulla tietääkseni ole mitään vanhoja erimielisyyksiä kenenkään kanssa. Näytin siis varmastikin joltain osin erakolta tuttujen ympärillä ja epäkohteliaalta kun en juuri mitään kertonut vaikkei olla pitkään aikaan nähtykään. Se tapaaminen meni sitten näin kuin meni.

Tykkäsin silti.

Ei ollut tällaisesta kyse. Melkein aikuiset lapset hänellä, eikä näyttänyt kovin kiireiseltä ainakaan joka hetki, kun näin.

Vierailija
91/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sinä mennyt juttelemaan hänelle vaan oletit, että hänen pitää tulla sinun luoksesi?

En ehtinyt enää mennä, kun lähtivät paikalta pois. Toki se ihmetytti, ettei hän käynyt sanomassa sanaakaan, vaikka tietenkin itse tiesi, milloin pitää lähteä.

Et ehtinyt mennä, vaikka olit koko juhlien ajan stalkannut kenen kaikkien kanssa tuo ihminen juttelee? 

Odotin, että hän olisi tehnyt aloitteen, mutta en saanut mahdollisuutta mennä itse, koska poistui paikalta.

Eli ihan yhtä hyvin hän voisi kirjoittaa tänne palstalle ja ihmetellä miten sinä välttelit häntä koko illan. 

Vierailija
92/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ketjua, mutta sukulaisten tulemisiin, lähtemisiin ja käytökseen muutenkaan on ihan turha puuttua tai vaivata päätänsä. Vanhoja kaunoja on niin paljon, että kannattaa olla kuin ei niitä kummallisuuksia huomaisikaan. 

Vierailija
93/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No annat toisen olla. Miten siihen nyt suhtautuu muuten.

Vierailija
94/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä olen, että sukukokous ei oikea paikka selvittelyyn. Mutta ehkä niissä olisi hyvä pyrkiä käyttäytymään normaalisti ja tasapuolisesti. Väkeä ei tosiaan ollut paljoa.

ap

Vierailija
95/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa teidän kusipäiden seuraa kaipaisikaan?

Vierailija
96/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljen vaimo on "välttelijä". En enää yritä ottaa kontaktia, ja se siitä. Ei kiinnosta, miksi tekee niin. Jos ei aikuinen ihminen pysty avaa suutaan, niin mikäpä siinä sitten.

Vierailija
97/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sinä mennyt juttelemaan hänelle vaan oletit, että hänen pitää tulla sinun luoksesi?

En ehtinyt enää mennä, kun lähtivät paikalta pois. Toki se ihmetytti, ettei hän käynyt sanomassa sanaakaan, vaikka tietenkin itse tiesi, milloin pitää lähteä.

Et ehtinyt mennä, vaikka olit koko juhlien ajan stalkannut kenen kaikkien kanssa tuo ihminen juttelee? 

Odotin, että hän olisi tehnyt aloitteen, mutta en saanut mahdollisuutta mennä itse, koska poistui paikalta.

Eli ihan yhtä hyvin hän voisi kirjoittaa tänne palstalle ja ihmetellä miten sinä välttelit häntä koko illan. 

No ei ihan niin, kun poistuivat huomattavasti muita aiemmin.

ap

Vierailija
98/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ne asiat ei siis vaivaa ja pystyn olemaan normaalisti. Eikö sen kuuluisi selvittää, jota vaivaa ja jonka käytökseen vaikuttaa? Sitä tässä alunperin tosiaan lähdin kyselemään, mitä hänen kanssa kannattaisi tehdä, kun tuntuu että jäättää tarkoituksella minut ja perheeni huomioimatta. Ikävältä se tuntuu, enkä tarkoita, että isosti pitäisi huomioida.

ap

Mutta sinähän tänne nimenomaan postasit, että sinua vaivaa, kun ei tultu juttelemaan.

Sukujuhlat eivät ole paikka, jossa ryhdytään inttämään, että miksi olet tuollainen eikä sukujuhlissa tehdä omia johtopäätöksiä muista sillä perusteella, kenen kanssa juttelevat. Ei sinun tarvitse tehdä yhtään mitään erityistä koko tilanteelle, joka on vain omassa päässäsi. Tässä maailmassa ei koko ajan pyöritä ympärilläsi!

Vierailija
99/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, tämän ketjun perusteella tässä maassa ei hyvistä käytöstavoista piitata kovinkaan paljoa.

ap

Hyviin käytöstapoihin ei kuulu läyhtä paskaaa toisista ihmisistä vauvapalstalla. Eikä varsinkaan mennä sukujuhliin vahtimaan, keitä kaikkia joku tervehtii. 

Ei sekään ole hyvää käytöstä, että kohtelee yhtä porukkaa huonommin kuin toisia, vai mitä?

ap

Eihän se ole huonoa kohtelua, jos jättää sinut huomiotta. Yleensä tuollaisen reaktion on ihminen ihan omalla toiminnallaan aiheuttanut 

Ja on ok ilmaista se karttelulla sen sijaan, että selvittäisi asian?

Mites se asia olisi juttelemalla selvinnyt, kun täälläkin on nyt jo 5 sivua sulle selkeitä vastauksia, ja edelleen vaan pyörität samaa kelaa. 

Vierailija
100/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mutta sinähän tänne nimenomaan postasit, että sinua vaivaa, kun ei tultu juttelemaan.

Sukujuhlat eivät ole paikka, jossa ryhdytään inttämään, että miksi olet tuollainen eikä sukujuhlissa tehdä omia johtopäätöksiä muista sillä perusteella, kenen kanssa juttelevat. Ei sinun tarvitse tehdä yhtään mitään erityistä koko tilanteelle, joka on vain omassa päässäsi. Tässä maailmassa ei koko ajan pyöritä ympärilläsi!

Niin, eli minun puolesta vanhoissa asioissa ei ole selvitettävää ja olen valmis jatkamaan puhtaalta pöydältä. Mutta hänen nykyinen oikuttelunsa ainakin mietityttää, että mitähän asialle kannattaisi tehdä. Ei nyt ehkä vaivaa niin, että yöunet ainakaan menis ;)