Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outoa käytöstä sukukokoontumisessa

Vierailija
22.07.2026 |

Mitä ajatella, kun yksi ihminen sukulaisten kokoontumisessa tervehti vain, mutta kartteli sen jälkeen eikä sanonut poistuessaan enää mtään? Muut paikalla olijat käyttäytyivät normaalisti, myös tämän tyypin ydinperhe. Jotain vanhaa kaunaa lienee on, mutta ei ilmeisesti halua selvittääkään sitä, vaan käyttäytyy näin. Lisäksi mahdollisesti hiertävät asiat suhteellisen pieninä ja vuosien takaisia. Miten tyyppiin tulisi jatkossa suhtautua?

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli siis paikalla sekä tämän tyypin ydinperhe että tyypin uusperhe vai miksi erikseen mainitsit, että tyypin ydinperhe käyttäytyi normaalisti.

Vierailija
42/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuostakin voi olla hänellä ikäviä muistoja että sun lapsia pitäisi jotenkin erityisesti huomioida. Kun se sua vaivasi ettei lapsia huomioitu? Mulla on omiakin lapsia mutta koen tosi kiusallisena mennä lässyttämään sukulaislapsille jotka on käytännössä vieraita ihmisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mennyt juttelemaan hänen kanssaan jos kerran halusit?

Vierailija
44/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sais mun puolesta muuten olla rauhassa minulta, mutta pilaa se jollain tavalla ilmapiiriä, kun tämä karttelu on niin näkyvää. Jättää lisäksi minun lapsetkin täysin huomiotta ja hajurakoa meihin parin metrin verran sen sijaan, että tulisi mukaan samaan ryhmään missä itse oman perheeni kanssa olen.

ap

No kaikkia nyt ei vaan sinun kersasi kiinnosta. Koeta kasvaa aikuiseksi. 

Vierailija
45/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko kokoontuminen rasittava tai meluisa, vai ihan kiva. Ei jaksanut olla tai johonkin ei tyytyväinen? Olisi jutellut jos joku yksi olisi tullut puhumaan?

En kaikkia yksityiskohtia avaa, mutta porukkaa ei ollut paljon ja näytti jaksavan jutella muiden kanssa. Erikoinen tilanne oli myös se, että meni ohitsemme oman ydinperheensä kanssa seisoskelemaan omaan ryhmään parin metrin päähän sen sijaan, että olisivat liittyneet samaam ryhmään? Muita ei lähettyvillä silloin.

Mun mielestä taas se on erikoista käytöstä, että juhlissa joku kyttää koko ajan yhden henkilön tekemisiä, vahtii kenen kanssa juttelee ja miten läheltä kävelee. Mitä jos itsekin kokeilisit toimia niin kuin normaalit ihmiset ja keskittyä juhlissa pitämään hauskaa ja juttelemaan niiden ihmisten kanssa jotka haluaa, ehkä sitten tämä yksikin olisi kiinnostunut seurastasi. 

Se, että huomaa jonkin asian tapahtuvan, ei ole sama asia kuin kyttääminen.

ap

Huomasitko, mitä Martti-serkku teki tai mitä Onerva-täti otti kahvipöydästä?

Vierailija
46/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä oli siis paikalla sekä tämän tyypin ydinperhe että tyypin uusperhe vai miksi erikseen mainitsit, että tyypin ydinperhe käyttäytyi normaalisti.

Oli vain ydinperhe. Yritin ilmaista sitä, että tyypin puoliso ja lapsi juttelivat normaalisti, kun menin/menimme oman perheeni kanssa juttelemaan heidän kanssaan tai kun he tulivat itse juttelemaan.

Vierailija
47/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sais mun puolesta muuten olla rauhassa minulta, mutta pilaa se jollain tavalla ilmapiiriä, kun tämä karttelu on niin näkyvää. Jättää lisäksi minun lapsetkin täysin huomiotta ja hajurakoa meihin parin metrin verran sen sijaan, että tulisi mukaan samaan ryhmään missä itse oman perheeni kanssa olen.

ap

Sinä olet outo kun oot vaatimassa seurustelua henkilöltä, jota ei kiinnosta sun seura.

En vaadi pitkää seurustelua. Ihmettelen, jos kenestäkään muusta ei ole outoa, ettei joku yritä vaihtaa edes muutamaa sanaa joka perheen kanssa ja jättää siis vain yhden perheen lapset täysin huomiotta. Ei ollut iso kokoontuminen.

ap

Normaaliälyiset ihmiset eivät mene suikujuhliin stalkkaamaan ja pitämään kirjaa sitä, kuka juttelee kenenkin kanssa. 

Vierailija
48/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on isin pikkuprinsessa, joka on tottunut olemaan kaiken keskipiste. Nyt otti koville, kun YKSI ihminen ei yhtynytkään palvontamenoihin, vaan näytti suoraan mitä mieltä on ap.sta. 

Vierailija
49/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tämän jankkaamisesi perusteella olet ihminen jota minäkin karttelisin. Itselläni ei ole lapsia, enkä siksi mitenkään erityisesti "huomioi" lapsia, tervehdin niinkuin muitakin normaaleja ihmisiä. 

Taiaa ap olla aika etisä omasta peilistäsi sitä syytä.

Vierailija
50/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuostakin voi olla hänellä ikäviä muistoja että sun lapsia pitäisi jotenkin erityisesti huomioida. Kun se sua vaivasi ettei lapsia huomioitu? Mulla on omiakin lapsia mutta koen tosi kiusallisena mennä lässyttämään sukulaislapsille jotka on käytännössä vieraita ihmisiä. 

Jeps, mutta tässä on just se outoa, että ei edes tervehtinyt minun lapsiani, mutta huomioi paikalla olleet muut lapset eli jutteli näiden kanssa.

Vierailija
51/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa tuollaisten karttelijoiden olla. Mitä niistä välittämään, ei kannata niihin uhrata ajatuksiaan eikä aikaansa. 

Vierailija
52/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on isin pikkuprinsessa, joka on tottunut olemaan kaiken keskipiste. Nyt otti koville, kun YKSI ihminen ei yhtynytkään palvontamenoihin, vaan näytti suoraan mitä mieltä on ap.sta. 

Näytti suoraan, heh heh!

ap

Vierailija
53/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeps, mutta tässä on just se outoa, että ei edes tervehtinyt minun lapsiani, mutta huomioi paikalla olleet muut lapset eli jutteli näiden kanssa.

Hän oppinut, että sinun lapsesi kannattaa jättää huomiotta, jos oma mielenterveys on tärkeä. Sinähän olet niitä ihmisiä, jotka aloittavat loputtoman monologin kullannuppujesi tempauksisa, jos joku erehtyy huomioimaan lapsesi jotenkin. 

Vierailija
54/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa tuollaisten karttelijoiden olla. Mitä niistä välittämään, ei kannata niihin uhrata ajatuksiaan eikä aikaansa. 

Joo, siltä alkaa vaikuttaa.

ap

Vierailija
55/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheaa. Miten ap:n pieni Eino-Orvokki nyt selviää elämästä, kun yksi tuntematon ihminen sukujuhlissa ei tervehtinyt häntä. Kai olet ap jo varannut Eino-Orvokille eheytymisterapiaa ja yksisarvishoitoja, jotta pääsee traumastaan yli? Maria Nordinin kuukautisverityöpaja voisi olla myös tarpeen noin verisen loukkauksen jälkeen. 

Vierailija
56/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, tämän ketjun perusteella tässä maassa ei hyvistä käytöstavoista piitata kovinkaan paljoa.

ap

Vierailija
57/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän luen ap:n vastauksia, sitä varmempi olen, että karttaminen oli ainoa oikea tapa säilyttää mielenterveytensä. Eihän tuollaisen sukulaisen kanssa kukaan jaksa, koko ajan kärttämässä huomiota ja katsomassa, mitä muut tekevät. 

Osasitko ap katsoa juttukaveria silmiin vai rekisteröitkö koko ajan, mitä tuo yksi sukulainen tekee?

Vierailija
58/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, tämän ketjun perusteella tässä maassa ei hyvistä käytöstavoista piitata kovinkaan paljoa.

ap

Hyviin käytöstapoihin ei kuulu läyhtä paskaaa toisista ihmisistä vauvapalstalla. Eikä varsinkaan mennä sukujuhliin vahtimaan, keitä kaikkia joku tervehtii. 

Vierailija
59/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Opettele käyttäytymään kuin normaalit ihmiset niin muutkin käyttäytyvät sinua kohtaan hyvin  

Vierailija
60/115 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Esimerksi sinulta hyvät tavat puuttuvat kokonaan, ei ole tapana vaatia muita tulemaan juttusille, jos juttelu on itselle tärkeää.