Mikä on tämä paras keino, jolla pääsee eroon selluliitista?
https://www.is.fi/terveys/art-2000012143438.html
"Kuinka yleistä on selluliitti? Mitä se oikeastaan on? Miten siitä pääsee eroon ja mitä itse voi tehdä? Asiantuntija vastaa ja kertoo, mikä nykytutkimusten valossa toimii selluliitista eroon pääsemisessä ja mikä ei."
Kertokaa :)
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Krematorio.
Heh siellä sulaa isoksikin päässeen ihmisen sidekudoksinen ihra. Parasta tottakai jos sellaista ei päästä syntymään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä helposti eroon pääse. Parasta ehkäistä pysymällä solakassa kunnossa.
Liikuntaa, laadukasta ravintoa ja nornaalipaino. Näillä kolmella välttää monta murhetta ja sairautta, rakkaus kukkii ja energiaa on enemmän.
Minulla on ollut sitä koko aikuisikäni. Ja olen ollut aina alle 55kg ja liikunnallinen. Syön myös terveellisesti. Harmittaa ne selluliitit.
Ap
Tuossa painossa ei ole juurikaan lihasmassaa, joten ongelmasi on salitreenin puute.
Höpö höpö.
Kato mun ig
Olivia kyösti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä helposti eroon pääse. Parasta ehkäistä pysymällä solakassa kunnossa.
Liikuntaa, laadukasta ravintoa ja nornaalipaino. Näillä kolmella välttää monta murhetta ja sairautta, rakkaus kukkii ja energiaa on enemmän.
Minulla on ollut sitä koko aikuisikäni. Ja olen ollut aina alle 55kg ja liikunnallinen. Syön myös terveellisesti. Harmittaa ne selluliitit.
Ap
Sama, tosin sillä erotuksella, että olen koko ikäni ollut alipainoinen. Myös hyvin hoikalla äidilläni oli jo nuorena selluliittia.
En ole mikään erityisen innokas saliharrastaja, mutta vuodenajasta riippuen juoksen, hiihdän, uin tai pyöräilen kuitenkin sen 10+ tuntia viikossa, joten kyllä mäkin miellän itseni sinällään liikunnalliseksi. Silti reisien yläosassa on selluliittia.
Tuossa painossa ei ole juurikaan lihasmassaa, joten ongelmasi on salitreenin puute.
Salitreeni on vaan totaalisen puisevaa paskaa eikä kovin miellyttävää tai tehokasta yliliikkuvuuden vuoksi. Koetin joskus parikymppisenä, mutta jos ja kun ruumiinrakenne on päälle 180 senttiä pelkkiä käsiä ja jalkoja alle kuudenkymmenen kilon elopainolla ja lihas tarttuu hemmetin huonosti, niin ei siinä ollut mitään järkeä.
Teen ihan mielelläni kotitilalla elukoiden hoitamiset ja nostelen rehusäkit, kuskaan kottikärryt jne, se riittäköön lihaskuntoharjoitteluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40v tein elämäntaparemontin. Lopetin kokonaan sokerin syönnin, myös piilosokerit. Ainoastaan hedelmät olivat sallittuja. Vihannes ja proteiini pitoisia pieniä annoksia, rasva pienissä määrin oli sallittua. Lenkkeilin 50km viikossa iltaisin ja viikonloppuisin, talvella jumppaa ja painoharjoittelua. Laihdutin 20kg ja sellullitti katosi parin vuoden jälkeen. Käytin myös säännölisesti sellulliitia vähentäviä voiteita.
Selluliittia kadottavat voiteet?
Joo, onhan niitä vaikka mitä, mutta kun ongelma on siinä, että jos ne imeytyisivät ihon läpi, ne luokiteltaisiin lääkkeiksi. Yhdestäkään noista sun voiteista ei ole ollut mitään vaikutusta. Voivat kyllä pintaihoa ”siloittaa” samanlailla kuin muukin rasvaus.
Mulla äiti hankasi reisiä nyppyläharjalla ja jollain voiteella....olisko ollut Helancyl tai jotain sinnepäin. En muista auttoiko se hinkkaaminen mitään.
Mun äiti oli hoikka ja sillä oli reisissä ja pakaroissa selluliittiä. Olen itsekin hoikka ja käyn useamman kerran viikossa kuntosalilla mutta selluliittiä on siitä huolimatta. Epäilen kyllä myös perinnölliisyttä siihen.
Niin? Hoikankin kannattaa pitää terveistä ja aktiivisista elämäntavoista kiinni, jos haluaa välttää selluliittia. Voi toki luovuttaakin jos haluaa, lihavilla niitä todellisia muhkurareisiä ja kankkuja sitten onkin 🍑