Onko tämä keski-ikäisten sekoaminen tavallistakin?
Olen törmännyt useammankin kerran keski-ikäisiin, jotka ovat ns. seksuaalisesti seonneet eli muuttunut aiempaan verrattuna ihan kummallisiksi. Tällaista olen mm. nähnyt:
-Nainen: Alkoi harrastamaan polyamorisia suhteita ja ihmetteli, miksi ei löydä sitoutumiskykyistä miestä. Kommentoi myös, että voisi harjoittaa fyysistä läheisyyttä ystäviensä miesten kanssa. Kommentoi myös, miten hänestä on ihan normaalia pitkässä parisuhteessa pettää puolisoa eikä ihmettele pettäjien käytöstä ollenkaan.
-Nainen: Alkoi julkaista itsestään somessa vähäpukeisia kuvia, vaikkei aiemmin tehnyt näin. Tähän asti vaatteet olivat pysyneet edes jotenkin päällä, viimeisimmissä somekuvissaan oli yläosattomissa. Nainen on perinteisessä ammatissa, luokkaa opettaja.
-Mies: Alkoi vikitellä töissä 20 v nuorempaa naista. Puhui vaimolle, miten nuori nainen on miehestä kiinnostunut. Vaimo suuttui nuorelle naiselle miehen ihastumisesta ja räyhäsi naiselle, miten ei saa tulla vikittelemään hänen miestään ja käski naisen pysyä kaukana miehestä (joka voisi olla iän puolesta nuoren naisen isä).
-Mies: Julkaisi somessa kuvan alushousuistaan saunassa ja kertoi, miten saunassa kuuluu tänään lotinaa, läiskettä ja ähinää.
-Mies: Reilusti ylipainoinen mies alkoi ääneen arvioimaan naisia. Kaikki normaalipainoiset ja ylipainoiset saivat kuulla olevansa liian lihavia, vain hoikat kelpasivat. Mies arvosti muita miehiä sen perusteella, kuinka laihan ja kauniin vaimon miehet olivat onnistuneet saamaan.
Kun seuraan sivusta tällaisia tapauksia niin mietin kauhuissani, että tällainenko kohtalo minuakin odottaa 10 vuoden päästä? Elän rauhallista, tasaista elämää ja kauhistuttaa ajatuskin tuollaisesta sekoamisesta.
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ostaa moottoeipyörän tai avoauton, niillä sitten cruisaillaan ja haetaan huomiota. Joillakin vaimo ja lapset vaihtuu tyttikseen, joka maksattaa kaiken hölmöllä vanhalla ukolla, ja leveilee sitten somessa hölmön ukon maksamilla lahjoilla.
Kyllä miehet haluaisivat sen avoauton ja prätkän jo 20v, mutta taloudelliset realiteet mahdollistavat ne monelle vasta keski-iässä.
Mulla ihan kunnollinen mies alkoi keski-iässä ahneeksi. Yritti sijoittaa, no ei ollut kovin hyvä. Oli aina ollut suhteellisen hyväpalkkainen, mutta ei koskaan missään todella hyvin maksavissa töissä. Eron tultua osti kiireesti kalliin asunnon, ja nyt on kunnolla velkaa. Typerys.
Ihminen voi kokea, ettei ole vielä elänyt ja kokenut tarpeeksi. Miksi keski-ikäiseltä odotettaisiin jotain kaavoihin kangistunutta, menneisyyttä toistavaa käytöstä? Kuulostaa hirveän tylsältä.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin hormonit aiheuttivat avioeron. 3v sitten meillä oli muutaman kuukauden jakso jolloin oli seksiä todella usein verrattuna aikaisempaan, luokkaa 5 kertaa viikossa. Sitten yhtäkkiä se loppui kokonaan. Vaimo ilmoitti että seksi ei enää kiinnosta.
Hän muuttui väsyneeksi ja äkäiseksi ja lopetti liikunnan ja jumahti sohvalle. Lihoi melkein 20kg kolmessa vuodessa. Oli koko ajan huonolla tuulella ja huusi minulle ja teinille. Sanoin että käy lääkärissä hakemassa jotain hormonihoitoa, mutta ei halunnut. Jaksoin katsella kesäkuuhun ja sitten ilmoitin ottavani eron. Olen nyt elellyt rauhallisesti, mutta syksyllä kokeilen deittailua.
Silti luulen että tuttavat ja sukulaiset tulkitsevat että ero johtui siitä että minulla on viidenkympin villitys.
M47
Niin. Naisen keho sanoo että nyt sitä munaa, viime hetket tulla tiineeksi. Ja sitten muuttuvat epäkiinnostuneiksi miehistä ja hormonitoiminta muuttuu enemmän miehen kaltaiseksi, jolloin pääset maistamaan omaa lääkettäsi, asumaan miehen kanssa.
Naisten ei koskaan pitäisi suostua liittoihin miesten kanssa jotka eivät ymmärrä mitä vaihdevuodet tuovat tullessaan. Ja mies voi myös itse hakea lääkäriltä steroidit millä syö itsensä mukavammaksi naiselle. Erittäin misogyninen ajattelutapa, että jos et luontosi vuoksi ole enää miellyttämisenhaluinen pillu niin lääkitään sinut mukavaksi. Kyllä on syvä ja tulinen kuoppa se mihin sinä ja ilmeiset jälkeläisenne olette matkalla. Onnea vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ostaa moottoeipyörän tai avoauton, niillä sitten cruisaillaan ja haetaan huomiota. Joillakin vaimo ja lapset vaihtuu tyttikseen, joka maksattaa kaiken hölmöllä vanhalla ukolla, ja leveilee sitten somessa hölmön ukon maksamilla lahjoilla.
Kyllä miehet haluaisivat sen avoauton ja prätkän jo 20v, mutta taloudelliset realiteet mahdollistavat ne monelle vasta keski-iässä.
Mulla ihan kunnollinen mies alkoi keski-iässä ahneeksi. Yritti sijoittaa, no ei ollut kovin hyvä. Oli aina ollut suhteellisen hyväpalkkainen, mutta ei koskaan missään todella hyvin maksavissa töissä. Eron tultua osti kiireesti kalliin asunnon, ja nyt on kunnolla velkaa. Typerys.
Nojaa. Ei sitä pelkällä seksillä kovin pitkälle pötkitä, eikä kovin pitkään. Kyllä ideaalinen rakkaussuhde sisältää kumppanuuden.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi kokea, ettei ole vielä elänyt ja kokenut tarpeeksi. Miksi keski-ikäiseltä odotettaisiin jotain kaavoihin kangistunutta, menneisyyttä toistavaa käytöstä? Kuulostaa hirveän tylsältä.
Miksi ei sitten toteuta sitä haluamaansa omannäköistä elämää heti aikuistuttuaan?
Mikä siinä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei sitten toteuta sitä haluamaansa omannäköistä elämää heti aikuistuttuaan?
Mikä siinä on ongelma?
Ehkä hänellä on silloin pienet lapset ja asuntolaina. Se on se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 39 ja huomaan sekä itsestäni että läheisistä, että osa hurahtaa erilaisiin harrastuksiin tai treenaamiseen. Itsekin olen paremmassa kunnossa kuin koskaan. Ehkä se johtuu siitä, että huomaa, että aikaa ei ole loputtomiin ja jos haluaa tehdä tai saavuttaa jotain elämässä, se on tehtävä nyt eikä kymmenen vuoden päästä. Ehkä tämä ajatus johtaa monilla myös eroon, kun ajatus loppuelämästä epätyydyttävässä suhteessa alkaa tökkiä pahemman kerran.
No onhan se vähän eri asia hurahtaa juoksemiseen tai erota toimimattomasta liitosta ja etsiä kunnollinen puoliso vs. pettää rumasti tai ryhtyä säätämään kymmenen vastaantulijan kanssa hormonihöyryissä. Voi elämänmuutoksetkin tehdä asiallisesti, eikä loukata tai vetää överiksi.
Jos on sinkku ja seksi alkaa yhtäkkiä 40+ kiinnostaa, niin ihan vapaasti hän voi säätää vaikka kuinka monen vastaantulevan kanssa.
Mä olen tästä eri mieltä. Jos on perheellinen (monilla on tuossa vaiheessa pienehköt/kouluikäiset lapset), niin on tuo aika karu malli lapsille. Että Maija tässä nyt jätti Matin ja Maija tuo uuteen kotiin tänään jonkun Maurin, viikonloppuna Anteron, ensi viikolla Taunon ja Kalevin ja viikon päästä on Elmerin vuoro. Irtosuhteet on ihan eri asia nuorena ja lapsettomana. Perheellisen olisi syytä ajatella myös lapsiaan. Sitten ihmetellään, että miten ne Matin ja Maijan lapset oireilee.
No ei niitä huvittelututtavuuksia nyt lapsille esitellä tai ainkaan tuoda lasten kotiin silloin kun lapset ovat siellä, haloo!?
Kyllä YH voi hoitaa tämmöiset asiat diskreetistikin ja sotkematta kahta maailmaa keskenään.
Jos tavoitteena on pelkkä panosuhde, niin senhän voi "hoitaa diskreetisti". Täälläkin moni naimisissa oleva mies mauttomasti kehuskelee, kuinka käy panemassa jotain yh-äitiä. Useimpien naisten seksuaalisuus ei kuitenkaan toimi niin, että halutaan olla jonkun jalkavaimo. Se on tympeää tyytymistä.
Jalkavaimonakin voi olla mukavaa jos se kenen jalkavaimo on sattuu olemaan maailmanluokan rakastaja. Pertti perunanenän jalkavaimona on tietysti varmaan aika tylsää, kurjaa ja harmillista.
Nojaa. Ei sitä pelkällä seksillä kovin pitkälle pötkitä, eikä kovin pitkään. Kyllä ideaalinen rakkaussuhde sisältää kumppanuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin hormonit aiheuttivat avioeron. 3v sitten meillä oli muutaman kuukauden jakso jolloin oli seksiä todella usein verrattuna aikaisempaan, luokkaa 5 kertaa viikossa. Sitten yhtäkkiä se loppui kokonaan. Vaimo ilmoitti että seksi ei enää kiinnosta.
Hän muuttui väsyneeksi ja äkäiseksi ja lopetti liikunnan ja jumahti sohvalle. Lihoi melkein 20kg kolmessa vuodessa. Oli koko ajan huonolla tuulella ja huusi minulle ja teinille. Sanoin että käy lääkärissä hakemassa jotain hormonihoitoa, mutta ei halunnut. Jaksoin katsella kesäkuuhun ja sitten ilmoitin ottavani eron. Olen nyt elellyt rauhallisesti, mutta syksyllä kokeilen deittailua.
Silti luulen että tuttavat ja sukulaiset tulkitsevat että ero johtui siitä että minulla on viidenkympin villitys.
M47No sinähän voit kertoa totuuden. Niin minäkin kerron avoimesti ex-puolisoni pettämissuhteista ja rähjäämisestä. Ei minulla ole mitään hävettävää.
No en minä ala tätä kenellekään selittämään ei muille kuulu että avioliitto oli seksitön. Ja jos sanon että vaimo raivosi niin se kuulostaa kuin en olisi osallistunut kotitöihin.
M47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on ongelma?Ehkä hänellä on silloin pienet lapset ja asuntolaina. Se on se ongelma.
Sehän on valinta jonka ihminen on itse tehnyt. Eli hankkia lapsia ja asuntolaina.
Valinnoistaan tulee kantaa myös vastuunsa eikä kääntää syyttävää sormea itsestä poispäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on ongelma?Ehkä hänellä on silloin pienet lapset ja asuntolaina. Se on se ongelma.
Mitä sitten? Ei se pakota elämään niin, että valehtelee itselleen ja puolisolle kymmeniä vuosia ja sitten viisikymppisenä hajottaa kaiken. Sellainen on aivan järkyttävän itsekästä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M47No sinähän voit kertoa totuuden. Niin minäkin kerron avoimesti ex-puolisoni pettämissuhteista ja rähjäämisestä. Ei minulla ole mitään hävettävää.
No en minä ala tätä kenellekään selittämään ei muille kuulu että avioliitto oli seksitön. Ja jos sanon että vaimo raivosi niin se kuulostaa kuin en olisi osallistunut kotitöihin.
M47
Kuulostaa siltä että teillä avioliitto perustui vaan seksiin siksi ei kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M47Niin. Naisen keho sanoo että nyt sitä munaa, viime hetket tulla tiineeksi. Ja sitten muuttuvat epäkiinnostuneiksi miehistä ja hormonitoiminta muuttuu enemmän miehen kaltaiseksi, jolloin pääset maistamaan omaa lääkettäsi, asumaan miehen kanssa.
Naisten ei koskaan pitäisi suostua liittoihin miesten kanssa jotka eivät ymmärrä mitä vaihdevuodet tuovat tullessaan. Ja mies voi myös itse hakea lääkäriltä steroidit millä syö itsensä mukavammaksi naiselle. Erittäin misogyninen ajattelutapa, että jos et luontosi vuoksi ole enää miellyttämisenhaluinen pillu niin lääkitään sinut mukavaksi. Kyllä on syvä ja tulinen kuoppa se mihin sinä ja ilmeiset jälkeläisenne olette matkalla. Onnea vaan.
Ihan miten vaan, mutta eihän tämä pelkästään seksistä johtunut. Aikaisemmin 4-5 kertaa treenannut vaimo muuttui muutamassa kuukaudessa zombiksi joka ei halunnut edes lähteä kanssani kävelylenkille. Lisäksi hän alkoi suuttumaan minulle siitä että kävin edelleen salilla ja lenkillä enkä jäänyt hänen seurakseen sohvalle. Liian iso muutos että parisuhde olisi kestänyt, olin mielestäni aina pitkämielinen kun jaksoin kolme vuotta katsoa muuttuuko käytös.
M47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on valinta jonka ihminen on itse tehnyt. Eli hankkia lapsia ja asuntolaina.
Valinnoistaan tulee kantaa myös vastuunsa eikä kääntää syyttävää sormea itsestä poispäin.
Niin on. Keski-iässä on taas uusi mahdollisuus tehdä monia valintoja. Ja valintoja silloin myös tehdään. Vastuusta on päästy kun lapset aikuistuneet ja asuntolaina maksettu pois.
Tyytyväinen ja onnellinen sellainen ihminen on itseensä ja tekemiinsä valintoihin, tietysti.
En tiedä ketään tällaista. Ole 57v ja kaikki tuttuni keski-ikäisiä, kukaan ei ole noin seonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ei se pakota elämään niin, että valehtelee itselleen ja puolisolle kymmeniä vuosia ja sitten viisikymppisenä hajottaa kaiken. Sellainen on aivan järkyttävän itsekästä elämää.
Ei siinä mitään valehdella. Eletään päivä kerrallaan vaiheesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M47Niin. Naisen keho sanoo että nyt sitä munaa, viime hetket tulla tiineeksi. Ja sitten muuttuvat epäkiinnostuneiksi miehistä ja hormonitoiminta muuttuu enemmän miehen kaltaiseksi, jolloin pääset maistamaan omaa lääkettäsi, asumaan miehen kanssa.
Ihan miten vaan, mutta eihän tämä pelkästään seksistä johtunut. Aikaisemmin 4-5 kertaa treenannut vaimo muuttui muutamassa kuukaudessa zombiksi joka ei halunnut edes lähteä kanssani kävelylenkille. Lisäksi hän alkoi suuttumaan minulle siitä että kävin edelleen salilla ja lenkillä enkä jäänyt hänen seurakseen sohvalle. Liian iso muutos että parisuhde olisi kestänyt, olin mielestäni aina pitkämielinen kun jaksoin kolme vuotta katsoa muuttuuko käytös.
M47
Niin siis 2 kertaa viikossa tehtiin pitkä hölkkä/kävely lenkki kahdestaan. Ne olivat minun suosikkejani. Mukavaa yhdessäoloa housut jalassa.
M47
Vierailija kirjoitti:
M47
Niin avioliittohan on sitten elinikäinen eli se että vaimolle tulee luonnolliset hormonimuutokset iän myötä ei oikeuta avioeroon. Helvattu odottaa sinuakin.
Kun on heitetty kaikki arvot, kulttuuri, uskonto romukoppaan ja ihmisten itsekkyys, pahuus, omahyväisyys "minä laadin säännöt" ottaa vallan niin tuloksena on avioeroja, aviorikoksia, vaihtuvia uusioperheitä, yms yms kärsijöinä lapset jotka saa huonoa mallia vanhempien välisistä riidoista, kiistoista, suhteista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M47
Se on sinun valintasi. Koko juttu. Ei tullut mieleen, että vaihdevuodet menevät jossain vaiheessa ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään valehdella. Eletään päivä kerrallaan vaiheesta toiseen.
Valheesta toiseen. Kun voisi elää sitä "itsensä näköistä elämää".
Jalkavaimonakin voi olla mukavaa jos se kenen jalkavaimo on sattuu olemaan maailmanluokan rakastaja. Pertti perunanenän jalkavaimona on tietysti varmaan aika tylsää, kurjaa ja harmillista.