Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työpaikan, mutta en todella tiedä miten pääsen kulkemaan sinne

Vierailija
22.07.2026 |

Työmatkat maksaa enemmän kuin koko kuukauden ruokarahat ja muutto vielä enemmän.

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt äkkiä uudelta paikkakunnalta joku vuokrakämppä.  Työt alkavat kohta, ei siinä voi peukaloita pyöritellä.  Hätätilassa leirintäalueelle tai matkustajakotiin.  Onko uusi paikkakunta iso? löytyykö sieltä asuntoja?  Julkisillahan sitä on kuljettava, jos muuta keinoa ei ole.  Joku varmaan lainaa rahaa sen verran, että pääset alkuun.  Äitimuori?

Jos hankkisin äkkiä vuokrakämpän, niin silloinhan mulla olisi maksettavana kahden asunnon vuokrat? Uusi paikkakunta on Helsinki.

Ap

Irtisano entinen kämppä.

Kuukauden irtisanomisaika.

Vierailija
122/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ap ongelmissa. Etsitkö kyytiä töihin täältä vai mitä valitat? Syöt nyt vaan puuroa kuukauden ja menet sinne töihin. Vaikka eihän kukaan niin pölvästi ole, että hakee työtä minne ei pääse kulkemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten otat semmoisen työn, minne meneminen on mahdotonta?

Koska en kestä tätä köyhyyttä ja kurjuutta enää.

Ap

Jos logiikkasi on tällainen, ei ihme että elämäsi on köyhää ja kurjaa. Lienee ihan itse aiheutettu olotila.

Pakko tuohon oli tarttua, kun en kolmeen edelliseen vuoteen ollut päässyt edes haastatteluun. Sinäkö olisit vaan jatkanut työttömyyttä ja odottanut seuraavaa haastattelukutsua taas kolme vuotta?

Ap

En hae työpaikkoja joihin kulkeminen on mahdotonta/maksaisi liikaa. Mulla on auto ja 20km säteeltä haen työpaikkoja t:eri

Vierailija
124/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos logiikkasi on tällainen, ei ihme että elämäsi on köyhää ja kurjaa. Lienee ihan itse aiheutettu olotila.

Pakko tuohon oli tarttua, kun en kolmeen edelliseen vuoteen ollut päässyt edes haastatteluun. Sinäkö olisit vaan jatkanut työttömyyttä ja odottanut seuraavaa haastattelukutsua taas kolme vuotta?

Ap

En hae työpaikkoja joihin kulkeminen on mahdotonta/maksaisi liikaa. Mulla on auto ja 20km säteeltä haen työpaikkoja t:eri

Onnea sulle.

Täällä ei ole 20 km säteellä sellaisia työpaikkoja, joihin minä voisin työllistyä.

Ap

Vierailija
125/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt äkkiä uudelta paikkakunnalta joku vuokrakämppä.  Työt alkavat kohta, ei siinä voi peukaloita pyöritellä.  Hätätilassa leirintäalueelle tai matkustajakotiin.  Onko uusi paikkakunta iso? löytyykö sieltä asuntoja?  Julkisillahan sitä on kuljettava, jos muuta keinoa ei ole.  Joku varmaan lainaa rahaa sen verran, että pääset alkuun.  Äitimuori?

Jos hankkisin äkkiä vuokrakämpän, niin silloinhan mulla olisi maksettavana kahden asunnon vuokrat? Uusi paikkakunta on Helsinki.

Ap

Irtisano entinen kämppä.

Kuukauden irtisanomisaika.

No ensinnäkin sitten ei olisi kannattanut hakea tuota työtä. Etkö tullut ajatelleeksi, miten hoidat homman? Et voi hakea sellaista työtä, joka alkaa heti jossain toisella puolen Suomea. Pitää olla aikaa muuttaa.

Nyt sitten vain joko kuljet kuukauden entisestä tai maksat tuplavuokran elokuulta. Haet kaikkia tukia mitä olemassa. Kun saat palkan, niin helpottaa.

Tai älä ota työtä vastaan, joudut ehkä karenssiin, haet toimeentulotukea.

Oletko laittanut viestin työkkäriin ja kysynyt, pitääkö sinun ottaa työ vastaan?

Vierailija
126/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnian vuoksi ja eten menettäisi kasvojani. Nyt pitää ottaa 50 ooo pikavippilaina ja edellistäkin on maksamatta jo 78 000e. Miten selviän tästä. Olen ottanut lainaa jatkuvasti jokaisen 5kk pätkätyön jälkeen ja olen kohta ulosotossa. Eniten kuluja vie auto ja polttoaineet.

Mun veli ajautuis samalaiseen kierteeseen. Hänellä velka on vain alle 50 000e, mutta juuri sen takia että piti ylläpitää kulissia että työnteko kannattaa ja hänestä oli häpeällistä olla työtön, joten otti velkaa että sai maksetua kustannukset työssäkäyntiin joka tuotti tappiota noin tonni tai 500e joka kuukausi. Aika pitkään muutaman vuoden päästä hän olikin konkurssissa ja jatkaa edelleen samaa rataa. Pätkätyöläisellä ei ole oikein varaa ylläpitää autoa. Hän tavallaan velalla loi itselleen sen että työnteko kannattaa. Ei se vaan kannata ja laskutaitoa voi käyttää apuna.

Vierailija
127/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Onnea sulle.

Täällä ei ole 20 km säteellä sellaisia työpaikkoja, joihin minä voisin työllistyä.

Ap

No sinä et voi muuttaa noin nopeasti, joten et voi hakea noin pian alkavia töitä toiselta paikkakunnalta.

Olet trolli.

Vierailija
128/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta mopo.

Ei vaan polkupyörä.T.Fatim D

Vierailija
129/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Onnea sulle.

Ap

No sinä et voi muuttaa noin nopeasti, joten et voi hakea noin pian alkavia töitä toiselta paikkakunnalta.

Olet trolli.

Pakko niitä on hakea silloin, kun ne julkistetaan haettavaksi. Oletko vähän hölmö nyt itse?

Ap

Vierailija
130/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesällä tilanne tietysti hetkellisesti ratkeaa sillä, että nukkuu siellä autossa osan öistä työpaikan lähellä, jos on riittävän tilava auto. 

Farmariin saa peräti patjan takaosaan. 

Kannattaa selvittää, onko yleisiä tuli- tai laavupaikkoja, joissa voi tehdä ruoat. Mahdollisesti myös voi olla huussi ja järvi, jossa peseytyä. 

Myös työpaikan sosiaalitoloissa saattaa olla suihkut. 

Ja viikonlopuksi kotiin. 

Vierailija
131/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Onnea sulle.

Ap

Täälläkin harvoin on mutta  silti en edes katso työpaikkoja kauempaa. 

Vierailija
132/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kesällä tilanne tietysti hetkellisesti ratkeaa sillä, että nukkuu siellä autossa osan öistä työpaikan lähellä, jos on riittävän tilava auto. 

Kannattaa selvittää, onko yleisiä tuli- tai laavupaikkoja, joissa voi tehdä ruoat. Mahdollisesti myös voi olla huussi ja järvi, jossa peseytyä. 

Ja viikonlopuksi kotiin. 

Meillä mies teki noita hommia ja nukkui autossaan. Lapsia meillä on kolme ja kaksi oli silloin jo teinejä. Tuli kotiin lauantaina piipahtamaan. Hoidin kotona kaikki hommat ja miehen palkka oli alle 1400ekk. Teki töitä päivät ympäri ylitöineen ei yltänyt edes 1700e kk. Niin ei kauheasti lohduttanut. Lopulta kun auto hajosi, niin otti lainaa ja oltiin pitkään taloudellisesti tappiolla. Sen lisäksi miestä ei näkynyt kotona kun haki niitä töitä pitkin Suomea. Niin erohan siinä tuli. En kyennyt katselemaan kyseistä toimintaa yhtään. Kun mies oli aikaisemmin tehnyt oman alansa töitä sillä 4000e kk palkalla. Sillä summalla olisin katsonu sormien läpi kotona poissaoloakin. Nyt eron jälkeen valittaa kun ei tunen yhteyttä lapsiin ja pidä heihin yhteyttä. No miksihän ei ole yhteyttä lapsiin? Kävi kotona lauantaina moikkaamassa lapsia ja taas matkaan. Valitteee myös velkojaan.

Vierailija
133/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole isää, äitiä, siskoa , veljeä, hyvää ystävää tai sukulaista jolta voisi lainata kuukaudeksi rahat?

Vierailija
134/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja viikonlopuksi kotiin. 

Meillä mies teki noita hommia ja nukkui autossaan. Lapsia meillä on kolme ja kaksi oli silloin jo teinejä. Tuli kotiin lauantaina piipahtamaan. Hoidin kotona kaikki hommat ja miehen palkka oli alle 1400ekk. Teki töitä päivät ympäri ylitöineen ei yltänyt edes 1700e kk. Niin ei kauheasti lohduttanut. Lopulta kun auto hajosi, niin otti lainaa ja oltiin pitkään taloudellisesti tappiolla. Sen lisäksi miestä ei näkynyt kotona kun haki niitä töitä pitkin Suomea. Niin erohan siinä tuli. En kyennyt katselemaan kyseistä toimintaa yhtään. Kun mies oli aikaisemmin tehnyt oman alansa töitä sillä 4000e kk palkalla. Sillä summalla olisin katsonu sormien läpi kotona poissaoloakin. Nyt eron jälkeen valittaa kun ei tunen yhteyttä lapsiin ja pidä heihin yhteyttä. No miksihän ei ole yhteyttä lapsiin? Kävi kotona lauantaina moikkaamassa lapsia ja taas matkaan. Valitteee myös velkojaan.

Eihän tuo muualla asuminen ole oikein perheellisen ratkaisu, ellei ole todella hyvä palkka. 

Eikä tuosta ole lopulta yhteiskunnallekaan hyötyä, jos vanhemmat eroaa pienipalkkaisen työn vuoksi. 

Tulee ehkä yhteiskunnalle enemmän kuluja, kun tapellaan oikeudessa oikeusavustajien kanssa huoltajuidesta ja maksellaan silti tukia ehkä kaikille osapuolille. Siis isälle, äidille ja lapsille. 

Vierailija
135/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja viikonlopuksi kotiin. 

Ap on moneen kertaan sanonut, ettei hänellä ole autoa.

Vierailija
136/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku autossa työpaikan pihalla?

Vierailija
137/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotukseen voi tehdä työmatka vähennyksen. 

Vierailija
138/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kuukauden bussilippu maksaa jotain 40 euroa. Eikö sellaiseen muka ole varaa??

Vierailija
139/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat toimeentulotukena ensimmäisen kuukauden matkakulut. Älä vaan osta autoa velaksi tai ota muutakaan lainaa!

Paikallisliikenteen käyttö maksetaan kyllä perusosasta eikä siihen saa mitään ylimääräistä rahaa.

Vierailija
140/177 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta sitten lähemmäs työpaikkaa, jos haluat töissä käydä.

Muuttaminen ei todellakaan ole ilmaista enkä ehdi tähän hätään edes saada mitään asuntoa.

Ap

Mistä tiedät? Kuinka usein olet muuttanut? Oletko yrittänyt edes saada kämppää?

Yhden ihmisen tavarat muuttaa pakulla. Niiden vuokraaminen maksaa halvimmillaan 10 e/h. Jos työmatka on niin lyhyt, että päiväseltäänkin voisit käydä, et mitenkään voi tarvita pakua yli 8 h. Pakun täyttää ja purkaa puolessa tunnissa.

Muuttosi maksoi 80 e + bensat. 

Peräkärryn vuokra on vielä halvempi, jos auto on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi