Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työpaikan, mutta en todella tiedä miten pääsen kulkemaan sinne

Vierailija
22.07.2026 |

Työmatkat maksaa enemmän kuin koko kuukauden ruokarahat ja muutto vielä enemmän.

Kommentit (182)

Vierailija
161/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten otat semmoisen työn, minne meneminen on mahdotonta?

Koska en kestä tätä köyhyyttä ja kurjuutta enää.

Ap

Jos logiikkasi on tällainen, ei ihme että elämäsi on köyhää ja kurjaa. Lienee ihan itse aiheutettu olotila.

Pakko tuohon oli tarttua, kun en kolmeen edelliseen vuoteen ollut päässyt edes haastatteluun. Sinäkö olisit vaan jatkanut työttömyyttä ja odottanut seuraavaa haastattelukutsua taas kolme vuotta?

Ap

En hae työpaikkoja joihin kulkeminen on mahdotonta/maksaisi liikaa. Mulla on auto ja 20km säteeltä haen työpaikkoja t:eri

Onnea sulle.

Täällä ei ole 20 km säteellä sellaisia työpaikkoja, joihin minä voisin työllistyä.

Ap

Täälläkin harvoin on mutta  silti en edes katso työpaikkoja kauempaa. 

No hallitus on jo pitkään halunnut, että ihmiset muuttaa kaupunkiin. Muuta johonkin kaupunkiin ja hae sieltä sitten töitä.

Vierailija
162/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako hakea töitä paikasta mihin ei pääse kulkemaan.

Pääsee, jos vaan on rahaa. Mulla ei ole.

Ap

Olet ensimmäinen ihminen joka miettii miten pääsee töihin, yhden kuukauden käy vähemmällä syömisellä kun se palkka tulee niin helpottaa. 

Työmatkakulut on 360 euroa ja mulle jää kaikkien pakollisten kulujen jälkeen reilu 200 euroa ruokaan. Vaikka en söisi mitään, niin en pystyisi ostamaan matkalippuja.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai sekö sitten auttaa, että se työpaikka tekee sinut vielä köyhemmäksi.

Työpaikka ei tee minua entistä köyhemmäksi (tästä ei oikein köyhemmäksi voi enää edes muuttua).

Ap

Vierailija
164/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako hakea töitä paikasta mihin ei pääse kulkemaan.

Pääsee, jos vaan on rahaa. Mulla ei ole.

Ap

Olet ensimmäinen ihminen joka miettii miten pääsee töihin, yhden kuukauden käy vähemmällä syömisellä kun se palkka tulee niin helpottaa. 

Työmatkakulut on 360 euroa ja mulle jää kaikkien pakollisten kulujen jälkeen reilu 200 euroa ruokaan. Vaikka en söisi mitään, niin en pystyisi ostamaan matkalippuja.

Ap

Itse säästän nykyään 300-400e kuukaudessa, kun muutin lähelle työpaikkaa. Maalla ei kannata enää nykyään asua.

Vierailija
165/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kesällä tilanne tietysti hetkellisesti ratkeaa sillä, että nukkuu siellä autossa osan öistä työpaikan lähellä, jos on riittävän tilava auto. 

Farmariin saa peräti patjan takaosaan. 

Kannattaa selvittää, onko yleisiä tuli- tai laavupaikkoja, joissa voi tehdä ruoat. Mahdollisesti myös voi olla huussi ja järvi, jossa peseytyä. 

Myös työpaikan sosiaalitoloissa saattaa olla suihkut. 

Ja viikonlopuksi kotiin. 

Miksi maksaa sitten viikonlopun takia lähemmäs tonnin vuokraa jollaisia ihan pienetkin kämpät nykyän on? Eikö parempi diili olisi vain kodittaa ylihinnoitellussa vuokra-asunnossa koko rahan edestä että saa vuokra hinnast kaiken hyödyn irti? Miksi asua jossain teltassa tai autossa, jos on kallis vuokrakämppä? Että voisi säilyttää tavaroitaan sielä vai? 

Nyt oikeesti täytyy miettiä sen työnteon kannatavuutta ihan uusin silmin. Eihän se nyt ole tätä päivää että työssäkäyvä asuu autossa ja teltassa :D Hakekoon intokiinasta työntekijöitä sitten niin. Sitten niin sieltä. Muutenkin työnteon pitäisi modernissa ajassa tarjota ihmisille vähän enemmän kuin laatikon missä viettää aikaansa. 

Työläiset on käytännössä elämänsä avovankeja, joilta kupataan kaikki viimeisetkin hilut ruokaostoksissa ja mitään et saa säästöön. 

Eihän elämä voi olla tämmöistä. Ollaan menty työajoissa ja työsopimuksissa sekä työoloissa vuosikymmeniä taaksepäin. Huono diili ihmisille työelämä nykyään

Vierailija
166/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnian vuoksi ja eten menettäisi kasvojani. Nyt pitää ottaa 50 ooo pikavippilaina ja edellistäkin on maksamatta jo 78 000e. Miten selviän tästä. Olen ottanut lainaa jatkuvasti jokaisen 5kk pätkätyön jälkeen ja olen kohta ulosotossa. Eniten kuluja vie auto ja polttoaineet.

Eli sulla on auto jolla kulkea, mikä on ongelma ? Enkä ymmärrä miten muuttaminen maksaa 50 tuhatta. Meillä maksoi viimeksi 500 eikä pitänyt itse kantaa 

500e?! Millainen matka? Meidän kaupungissa sama summa piti maksaa, kun muutti a-rapusta b-rappuun samassa pihapiirissä.

Mitäh? Otitteko maan kalleimman muuttofirman? Muutettiin viime kesänä 2 hengen talous Jyväskylästä Tampereelle ja hinta oli 1250. 50 000 nyt ei muutot maksa.

Vierailija
167/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ei laskelmoi ja suunnittele asioita ennen kuin hakee työpaikkoja?

Vierailija
168/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnian vuoksi ja eten menettäisi kasvojani. Nyt pitää ottaa 50 ooo pikavippilaina ja edellistäkin on maksamatta jo 78 000e. Miten selviän tästä. Olen ottanut lainaa jatkuvasti jokaisen 5kk pätkätyön jälkeen ja olen kohta ulosotossa. Eniten kuluja vie auto ja polttoaineet.

Eli sulla on auto jolla kulkea, mikä on ongelma ? Enkä ymmärrä miten muuttaminen maksaa 50 tuhatta. Meillä maksoi viimeksi 500 eikä pitänyt itse kantaa 

500e?! Millainen matka? Meidän kaupungissa sama summa piti maksaa, kun muutti a-rapusta b-rappuun samassa pihapiirissä.

Mitäh? Otitteko maan kalleimman muuttofirman? Muutettiin viime kesänä 2 hengen talous Jyväskylästä Tampereelle ja hinta oli 1250. 50 000 nyt ei muutot maksa.

Ulkomaille jos muutat niin kymppitonnikin on edullinen hinta...

Vierailija
169/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa laskelmoida vaan on otettava se työ minkä saa ja suostuttava kaikkiin ehtoihin. Sellaista on työttömän elämä nykypäivän Suomessa.

Vierailija
170/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa laskelmoida vaan on otettava se työ minkä saa ja suostuttava kaikkiin ehtoihin. Sellaista on työttömän elämä nykypäivän Suomessa.

No ihan varmasti ei voi ottaa työtä vastaan lyhyellä varoitusajalla sellaisen matkan takaa, mitä ei pysty kulkemaan. Ei voida edellyttää, että löytää viikossa asunnon tai että ostaa auton.

Jos joku pöljä virallinen taho tätä edellyttää, niin varmasti työtön pystyy välttämään työnsaannin, kun töitä eivät saa edes ne jotka epätoivoisesti haluavat. Töitä ei kerrassaan ole tarpeeksi.

Vierailija
171/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja just kerroit miten tuohon työhön meneminen lisää sun köyhyyttä ja kurjuutta.

Vierailija
172/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin pääsee yleensä hyvin julkisilla ihan mistä tahansa 70 kilometrin päässä olevasta paikasta,  ja jos ei pääse, on etsittävä asunto tai hankittava auto.

Vierailija
173/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap varmaan joku tukityöllistetty, ei kukaan noin typerää oikeasti töihin ottaisi

Ihan helposti, onhan töissä ihmisiäkin jotka luulevat että töihin vaan mennään.

Vierailija
174/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiin pääsee yleensä hyvin julkisilla ihan mistä tahansa 70 kilometrin päässä olevasta paikasta,  ja jos ei pääse, on etsittävä asunto tai hankittava auto.

Pääseekö julkisilla siis kulkemaan ilmaiseksi?

Vierailija
175/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö TODELLA tiedä? Vai etkö vain tiedä? Mitä eroa on sillä ettei tiedä jotain asiaa ja sillä että ei TODELLA tiedä?

Vierailija
176/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja just kerroit miten tuohon työhön meneminen lisää sun köyhyyttä ja kurjuutta.

Tilanne muuttuu sillä sekunnilla, kun ensimmäinen palkka saapuu tilille.

Ap

Vierailija
177/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Klarnalla ostaa matkalippuja?

Vierailija
178/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lainaat vaikka pankista rahat ja maksat sitten vaikka 3 ssa kuukaudessa takaisin, kun saat palkkaa. Työpaikkahan on tosi kiva saavutus. Onnea siitä.

Vierailija
179/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko Klarnalla ostaa matkalippuja?

Junaan ainakin voi

Vierailija
180/182 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselepäs siltä uudelta työnantajalta, missä voisit punkata ensimmäiset kuukaudet ja maksaa sitten, kun palkkaa saat. Et ole varmasti ensimmäinen, joka asiaa kyselee ja jota autetaan alkuun. 

Onnea työpaikasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä