Sain työpaikan, mutta en todella tiedä miten pääsen kulkemaan sinne
Työmatkat maksaa enemmän kuin koko kuukauden ruokarahat ja muutto vielä enemmän.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten otat semmoisen työn, minne meneminen on mahdotonta?
Koska en kestä tätä köyhyyttä ja kurjuutta enää.
Ap
No jo olet itsellesi ongelman tehnyt. Ei siihen kukaan muu ole syyllinen.
Muuta sitten lähemmäs työpaikkaa, jos haluat töissä käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos logiikkasi on tällainen, ei ihme että elämäsi on köyhää ja kurjaa. Lienee ihan itse aiheutettu olotila.
Vierailija kirjoitti:
Kunnian vuoksi ja eten menettäisi kasvojani. Nyt pitää ottaa 50 ooo pikavippilaina ja edellistäkin on maksamatta jo 78 000e. Miten selviän tästä. Olen ottanut lainaa jatkuvasti jokaisen 5kk pätkätyön jälkeen ja olen kohta ulosotossa. Eniten kuluja vie auto ja polttoaineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos logiikkasi on tällainen, ei ihme että elämäsi on köyhää ja kurjaa. Lienee ihan itse aiheutettu olotila.
Pakko tuohon oli tarttua, kun en kolmeen edelliseen vuoteen ollut päässyt edes haastatteluun. Sinäkö olisit vaan jatkanut työttömyyttä ja odottanut seuraavaa haastattelukutsua taas kolme vuotta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnian vuoksi ja eten menettäisi kasvojani. Nyt pitää ottaa 50 ooo pikavippilaina ja edellistäkin on maksamatta jo 78 000e. Miten selviän tästä. Olen ottanut lainaa jatkuvasti jokaisen 5kk pätkätyön jälkeen ja olen kohta ulosotossa. Eniten kuluja vie auto ja polttoaineet.
Eli sulla on auto jolla kulkea, mikä on ongelma ? Enkä ymmärrä miten muuttaminen maksaa 50 tuhatta. Meillä maksoi viimeksi 500 eikä pitänyt itse kantaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
"Työmatkat maksaa enemmän kuin koko kuukauden ruokarahat ja muutto vielä enemmän" on siis tie ulos köyhyydestä ja kurjuudesta?
Mulla on viimeiset 22 vuotta työmatkat maksanut vähintäänkin tuplasti mitä kuukauden ruokaraha enkä ole edes huomannut valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Muuta sitten lähemmäs työpaikkaa, jos haluat töissä käydä.
Muuttaminen ei todellakaan ole ilmaista enkä ehdi tähän hätään edes saada mitään asuntoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Työllisenä oleminen parantaa työpaikan löytämisen mahdollisuuksia. Vaikka lyhyellä aikavälillä ei jäisi mitään käteen, työllisyys auttaa löytämään työpaikan lähempää.
Ja ehkä ap voi muuttaa, vaikka siitä onkin lyhyellä aikavälillä kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on viimeiset 22 vuotta työmatkat maksanut vähintäänkin tuplasti mitä kuukauden ruokaraha enkä ole edes huomannut valittaa.
Mulla ei ole nyt muuta rahaa kuukaudeksi kuin se ruokaraha. Tilanne on toinen siinä vaiheessa, kun alan saamaan palkkaa, mutta en tiedä miten kuljen töihin ensimmäisen kuukauden ajan.
Ap
Miten mennään paikkaan, minne meneminen on mahdotonta? Ei mitenkään. Ap siis liioittelee, jos muutto ja työn vastaanottaminen kerran on jollain tavalla mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnian ja kasvojen menettämisen pelko on hienosti vieneet sinut tilanteeseen, jossa sinulta menee kunnia, kasvot, työpaikka, maine, rahat ja luottotiedot. Vahvaa suorittamista, todella vahvaa. Kannattaa jatkaa samoilla menetelmillä.
Älä muuta, hyväksy työmatkakulut ja jos työpaikka on pysyvä, voit katsoa asuntoa lähempää. Ala nyt jo säästää siihen kuitenkin. Jos et muuta, voit maksaa velkaa säästöillä. Mutta älä nyt ainakaan lisää lainaa ota.
Monilla työmatkakulut on enemmän kuin ruokakulut, varsinkin jos lähinnä työn vuoksi pitää autoa.
Jos pääset töihin julkisilla, myy auto. Välttämättä autosta ei saa isoa summaa, mutta kulut vähenevät. Yleensä matkakortin saa halvemmalla kuin mitä auton ylläpitoon ja sillä kulkemiseen menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole nyt muuta rahaa kuukaudeksi kuin se ruokaraha. Tilanne on toinen siinä vaiheessa, kun alan saamaan palkkaa, mutta en tiedä miten kuljen töihin ensimmäisen kuukauden ajan.
Ap
Visa.
Eikö siihen saa liikkuvuusavustus-tukea Kelasta ainakin alkuun?