Tiesitkö että apinat on ainoa eläinlaji ketkä näkevät maailman samanlaisena kuin ihminen
Siinä missä ihminen ja apina näkee lähestyvän tiikerin oranssina mustine täplineen, muut eläinlajit ei näe mitään koska niiltä puuttuu kokonaan tietty väriskaala eli tiikerit ja muut pedot on niille näkymättömiä. Sen takia kädelliset lajit dominoi!
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Sinä ja sinun sukulaisesi ei paljon kuule minua kiinnostele.
Hyppää takaisin lautaselleni, possu.
Jos apinalle näytetään Salkkareita tai Jenni Pääskysaarta niin se pitää näitä sivistyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, painu viidakkoon homoilemaan apinoidesi kanssa!
No eivätkä dominoi. Maailmassa on suurin biomassa ihan muilla eliölajeilla. Pallillisten houreita ihmisen ylivertaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, painu viidakkoon homoilemaan apinoidesi kanssa!
RÖH RÖH RÖH NÖFFFF sullekin, sika.
No ei se näkö ole ainoa aisti. Eipä nuo muutkaan eläimet näytä passiivisina istuvan, jos vaikkapa tiikeri lähestyy ja aikoo hyökätä. Monet eläinlajit havaitsevat ehkä vähemmän värejä, mutta esimerkiksi huomaavat liikkeen paljon ihmisistä paremmin.
Petolinnut, kuten kotkat ja haukat, saattavat nähdä jäniksen kokoisen saaliin kolmen kilometrin päästä ja hiirenkin yli kilometrin päästä. Ihmisen normaali näkökyky on 20/20, petolinnuilla se voi olla jopa 20/5. Tarkoittaa sitä, että ne pystyvät näkemään asiat neljää kertaa kauempaa kuin ihminen.
Tuli mieleeni... Niitä apinoita tutkitaan mutta niissä persuissa sitä tutkimista riittäisikin. Ja jos jotain selviäisi niin Nobel olisi varma.
Nyt ei kyllä aloitus mennyt ihan oikein. 🤣
Vierailija kirjoitti:
No eivätkä dominoi. Maailmassa on suurin biomassa ihan muilla eliölajeilla. Pallillisten houreita ihmisen ylivertaisuus.
Olen eri mieltä. Mutta se dominointi ei ole välttämättä positiivinen asia. Esim teollinen lihatuotanto , turkistarhaus, sodat ja moni muu asia joissa ihminen pystyy käyttämään kykyjään tuhoon ja tuskaan.
Riippuu apinalajista. Ihmisellä on trikromaattinen näkö ja samoin joillain apinalajeilla. On myös bi- ja tetrakromaattisen näön omaavia eläimiä. Ja siitäkin laajemman skaalan näkeviä otuksia kuten sirkkaäyriäiset.
Lukuunottamatta sikoja joilla on samanlainen ajatusmaailma kuin miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei kyllä aloitus mennyt ihan oikein. 🤣
Ei varmaankaan niin, kun aloittaja taitaa tosiaan olla paviaani.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu apinalajista. Ihmisellä on trikromaattinen näkö ja samoin joillain apinalajeilla. On myös bi- ja tetrakromaattisen näön omaavia eläimiä. Ja siitäkin laajemman skaalan näkeviä otuksia kuten sirkkaäyriäiset.
Mitä sinä siinä sönkötät? Puhu niin että toisetkin ymmärtävät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä siinä sönkötät? Puhu niin että toisetkin ymmärtävät!
Googlesta voi tsekata sanat, jos oma sanavarasto ei riitä.
Tiikerillää on raidat, ei pilkut.